Ihme riitelyä. Täällä tuntuu olevan tosi vahva vastakkainasettelu kahden koulukunnan välillä. Osa tuntuu nojaavan ehkä vähän liikaakin tutkimuksiin mutta vielä pahempana mä näkisin tämän toisen ryhmän jonka mielestä tiede on perseestä ja omakohtaiset kokemukset avain kaikkeen. Niillä omilla kokemuksilla ne syövät ja aidsitkin murskataan, tarvii vaan oppia tuntemaan kroppansa ja sitten vaikka huutaa niille syöpäsoluille niin että ne poistuvat. Koulukin ihan turhaa, elää vaan niin kyllä sitä oppii. Oppivelvollisuus pitäisi ilman muuta lakkauttaa kun siellä peruskoulussakin ilmenee välillä ristiriitoja kun kaikki ei olekaan niin mustavalkoista. Hereille nyt ihan oikeesti. Joskus tulee uutta tietoa joka muokkaa/syrjäyttää vanhat teoriat.
Olisiko ihan mahdotonta yhdistää teoria ja käytäntö? Ehkä lukea muutama tutkimus itse ja jos (kun) oma kompetenssi niiden tulkitsemiseen ei riitä niin sitten vaikka kuunnella alalla arvostettujen ihmisten tulkintoja ja mielipiteitä aiheesta. Vaikka oma kompetenssi riittäisikin on tietysti kuitenkin hyvä vaihtaa ajatuksia muiden fiksujen ihmisten kanssa. Se että jengii huutaa omia mielipiteitään kilpaa ei oikein lisää tietoisuutta. Kun sitä teoriaa vähän osaa voisi sitä verrata omiin kokemuksiin ja vetää valistuneita johtopäätöksiä joita sitten voi hyödyntää treeneissä.
Jotenkin tuntuu että ne kovaäänisimmat muiden kritisoijat ovat ne pahimmassa kuplassa elävät.
Olisiko ihan mahdotonta yhdistää teoria ja käytäntö? Ehkä lukea muutama tutkimus itse ja jos (kun) oma kompetenssi niiden tulkitsemiseen ei riitä niin sitten vaikka kuunnella alalla arvostettujen ihmisten tulkintoja ja mielipiteitä aiheesta. Vaikka oma kompetenssi riittäisikin on tietysti kuitenkin hyvä vaihtaa ajatuksia muiden fiksujen ihmisten kanssa. Se että jengii huutaa omia mielipiteitään kilpaa ei oikein lisää tietoisuutta. Kun sitä teoriaa vähän osaa voisi sitä verrata omiin kokemuksiin ja vetää valistuneita johtopäätöksiä joita sitten voi hyödyntää treeneissä.
Jotenkin tuntuu että ne kovaäänisimmat muiden kritisoijat ovat ne pahimmassa kuplassa elävät.