Juhannus 2013/2014 selvinpäin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Silencio
  • Aloitettu Aloitettu
Meinaatko tosissaan? Jos kotona ei ole tapana humaltua, niin yksi olut ei tee kenenkään persoonallisuudelle yhtään mitään, eikä lapsi voi tällaista huomata.

Kyse ei ollut minun mielipiteestäni, vaan kohtaamieni lasten ja nuorten kokemuksista. Lapset huomaavat paljon enemmän asioita, kuin aikuiset ehkä tajuavat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyse ei ollut minun mielipiteestäni, vaan kohtaamieni lasten ja nuorten kokemuksista. Lapset huomaavat paljon enemmän asioita, kuin aikuiset ehkä tajuavat.
Kyllä mä silti toistan kysymyksen, että oletko tosiaan sitä mieltä, että yksi olut muuttaa aikuisen ihmisen persoonallisuutta, ja että tämä yhden oluen juominen on haitaksi lapsen kasvulle? Miten esimerkiksi toiset kulttuurit, joissa ei edes humalluta, ja alkoholi ihan luonnollinen osa esim. ruokailua?

Nämä on ihan tottumiskysymyksiä, mihin kotona totutaan. Jos kohtuullinen käyttö on osa normaalia arkea ja esimerkiksi ruokailua, niin ei siitä kukaan oloaan turvattomaksi tunne. Mitä ne lapset huomaavat, kun isä ja äiti ottavat ruoan kanssa lasin viiniä tai saunassa oluen?

4 päivää suunniteltu kalastusreissu meni vituiksi, jos menisin sinne kalastaa 5-6 tunniks niin menee 3 päivän suunnitelman pilalle.

EN VARMAAN OLE SELVINPÄIN....

Ei mulla muuta..

Mitä ne lapset huomaavat, kun isä ja äiti ottavat ruoan kanssa lasin viiniä tai saunassa oluen?

Ehkä ne huomaa että iskä ja äiskä on yhtäkkiä paremmalla tuulella, nauravat ja ovat rentoutuneita kiireisen työpäivän päätteeksi? Onhan se toki.. huolestuttavaa ja mahdollisesti lapsen kehitykselle turmiollista.

Ehkä ne huomaa että iskä ja äiskä on yhtäkkiä paremmalla tuulella, nauravat ja ovat rentoutuneita kiireisen työpäivän päätteeksi? Onhan se toki.. huolestuttavaa ja mahdollisesti lapsen kehitykselle turmiollista.
Oletan, että tässä tehdään nyt perättömiä yleistyksiä ongelmaperheiden lapsista, joiden kotona varmasti käytetään myös alkoholia.

Eiköhän tämäkin juhlapyhä mene selvin päin. Ja sitten voikin iloita siitä että seuraavat pakkoryyppäjäiset ovat yli puolen vuoden päässä.

Selvinpäin, kuten kaikki muutkin päivät vuodessa. Miksi juhlapäivänä pitäisi ryypätä anyway?

Mukavaa välis "nollata" tilanne :D

Mut mieti nyt, hyvää juotavaa, saunomista, kortinpeluuta, grillausta jne., kyllä olut sinne sopii :P

Mukavaa välis "nollata" tilanne :D

Mut mieti nyt, hyvää juotavaa, saunomista, kortinpeluuta, grillausta jne., kyllä olut sinne sopii :P
Miks tilanne tarttee edes nollausta? :D

Ja joo, sopiihan se olut sinne. Tarkotinkin nyt lähinnä näitä ihmisiä, jotka kiskoo kolmen päivän rännin ilman että promillet käy koskaan alle kahden.. Koska näitäkin ihmisiä näkee juhannuksena, paljon.

Se vaan sopii et kerranvuodes vetää totaalisen kooman :D Äläkä kysy miks, juomapeliä ja juomaa hyväs seuras, parempaa ei voi keksiä hyvän päivän päätteeks :D
Ja nyt mua velvottaa se et hyvin suunniteltu kalastusreissu (vaikka nyt kestäisi vain 5-6 tuntia) meni vituiksi.

Se vaan sopii et kerranvuodes vetää totaalisen kooman :D Äläkä kysy miks, juomapeliä ja juomaa hyväs seuras, parempaa ei voi keksiä hyvän päivän päätteeks :D
Ja nyt mua velvottaa se et hyvin suunniteltu kalastusreissu (vaikka nyt kestäisi vain 5-6 tuntia) meni vituiksi.
Oorait, en kysy. Jotenkin ei vaan henkilökohtasesti sytytä tollaset koomaukset. Mielummin bodaan ja kampaan bonsaipuuta himassa :D

Mulla on vanhemmat aina juonut kun on ollut juhlan aihetta, ihan siitä asti kun olen syntynyt. Ei se kyllä mun alkoholikäyttäytymiseen ole mitenkään vaikuttanut. Suomalaiset juhlii kun juhii, big deal. Kuhan ei haittaa arkielämää. En oikeen usko näihin juttuihin.

Juuri näin. Parhaita Juhannuksia oli pentuna kun isä ja eno otti vähän huikkaa ja soittivat kitaraa ja lauloivat tuttuja kotimaisia biisejä. Ne oli siis hutikassa, mutta ei missään lärvätsalokännissä. Eli kyllä otan itsekin lasten aikana olutta sen minkä otan, mutta en vetele mitään kännejä. Niiden paikka on muissa karkeloissa, tosin ei niitäkään nyt ole viimeaikoina ollut.

Mulla on vanhemmat aina juonut kun on ollut juhlan aihetta, ihan siitä asti kun olen syntynyt. Ei se kyllä mun alkoholikäyttäytymiseen ole mitenkään vaikuttanut. Suomalaiset juhlii kun juhii, big deal. Kuhan ei haittaa arkielämää. En oikeen usko näihin juttuihin.

Ja mistähän tämän tiedät, jos he ovat juoneet ennen kuin itse aloitit? :D

Vapun jälkeen en pahemmin ole juonut, joten nyt on taas sopiva juhlapäivä avata korkit pitkästä aikaa. Ja kohtuudella tietenkin.

Taidan mennä siskojen ja niitten äijien kanssa mummolle grillaa ja saunomaan. Sen jälkeen jos kiertelis autolla ympäri kanta-hämettä katselisi kokkoja ja kävisi uimassa.

Ei minua ainakaan yksi siideri lasten aikana miksikään muuta. Eli koen yhden siiderin tai viinilasin jälkeen olevani selvin päin.
Ja yhden siiderin aion myös juhannus aattona ottaa ja koen sillon olevani selvn päin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom