Juhannus 2013/2014 selvinpäin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Silencio
  • Aloitettu Aloitettu
Sähän voisit perustaa oman threadin ja facebook-ryhmän muillekin päiville? Vaikkapa että:
-selvin päin pääsiäisenä
-selvin päin jouluna
-selvin päin Matin päivänä
-selvin päin kiirastorstaina
-selvin päin sunnuntaina
-selvin päin 17.7.2012
Jne

Tai vaikkapa, - selvänä olemisen tyhmien kysymysten kerho, - yöthreadi selvinpäin, - selvinpäin kaiken aikaa, - selvinpäin vituttaa niin ankarasti, - punttimimmit selvinpäin, - netistä selvinpäin poimittua, - selväpäisten ruokavalio. Vittu joo, oishan siinä sarkaa, jos tuosta jonkun elämäntehtävän haluaisi ottaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän tuo juhannus menee selvinpäin ja luultavasti mökillä hyvässä seurassa. :) Ehkä jossain vois pyörähtää,mutta saa nähä. Eipä sitä tarvii jussinakaan juoda kun ei oikein muutenkaan tuu otettuu :D

Juhannus menee töissä, joten selvänä tulee oltua. Muuten riekkuisin varmaan kontillani Nummirockissa :D

Aion viettää ensi keskiviikosta lähtien 12päivää itäkairassa. Yksin. Yritän aina päästä karkuun näitä kännäysjuhlia ja nyt sattuu vuoden ainut loma todella otolliseen aikaan :haart:

Aurinko, aapasuot, erämaajoet ja tunturit.. Ja tammukat.. aaaah mitä RAUHAA ja TASAPAINOA!

Aion viettää ensi keskiviikosta lähtien 12päivää itäkairassa. Yksin. Yritän aina päästä karkuun näitä kännäysjuhlia ja nyt sattuu vuoden ainut loma todella otolliseen aikaan :haart:

Aurinko, aapasuot, erämaajoet ja tunturit.. Ja tammukat.. aaaah mitä RAUHAA ja TASAPAINOA!

Kuulostaa hienolta. Varsinkin kun itse en pääse Viikkiä pidemmälle, vaikka mielessä ajoittain läikähtelee joku kumma kaukokaipuu luontoon ja yksinäisyyteen.
Ehkä joskus.:)

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on olla jussina selvinpäin ? Ei jussi eroa tavallisesta päivästä millään tavalla.. Mikä teitä vaivaa ? Haluatteko mitallin vai pokaalin, kun olette jussina selvinpäin ? ! :D

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on olla jussina selvinpäin ? Ei jussi eroa tavallisesta päivästä millään tavalla.. Mikä teitä vaivaa ? Haluatteko mitallin vai pokaalin, kun olette jussina selvinpäin ? ! :D

Nii just. Kun nyt tulee oltua muutenkin juomatta, niin menkööt tämäkin tavallinen päivä ikään kuin samaan rahaan. Pokaali! Missä? Tänne heti! :O

Kaveri houkutteli juhannukseksi tekemään mini-roadtrippiä, mutta kun luulen että nää mun asuinhuudit hiljenee juhannuksena täysin niin jäänpä tänne. Lämmitän saunaa parina iltana, käpäsen tekemässä vastan ja hakkaan pahat henget pois. Rauhotun ja oon itekseni. Mä juon sillon ku mua huvittaa juoda, jonkun tietyn päivän tai juhlan takia juominen ei innosta. Muut menkööt je tehkööt niinkun tykkää, itse kunkin oma asia eikä haittaa mua. Mutta ite haluan olla rauhassa.

No kyllähän tuo varmasti on jo lähtenyt lapasesta jo kauan ennen juhannusta, jos lapsi soittelee tukipuhelimeen. Mutta hyvin ymmärrän pointin. Usein kuitenkin on iso ero vetääkö 6 pulloa olutta perheen rentouttavassa seurassa rillaten vai 2 pulloa kossua "jätkien" seuraksi.

Täälläkin yksi lasten ja nuorten parissa vapaaehtoistyötä tekevä. Lapsen näkökulmasta isi ja äiti muuttuvat usein vieraiksi jo yhden saunaoluen jälkeen. Onko oma juominen oikeasti niin paljon tärkeämpää kuin se, miltä lapsesta tuntuu? Jos vanhempien asenne on vielä varsin yleinen "Ei yksi olut muuta käytöstäni mihinkään", on lapsen tosi vaikea viestittää rakkaille vanhemmilleen olevansa eri mieltä.

Lapsen näkökulmasta isi ja äiti muuttuvat usein vieraiksi jo yhden saunaoluen jälkeen.
Meinaatko tosissaan? Jos kotona ei ole tapana humaltua, niin yksi olut ei tee kenenkään persoonallisuudelle yhtään mitään, eikä lapsi voi tällaista huomata. Jos sen sijaan kotona juodaan kännejä, niin yksi olut voi ehkä laukaista jonkun "ja taas mennään" reaktion. Silti aika rankkaa yleistämistä.

En toki voi puhua kuin omasta puolestani, mutta uskoisin, että himassa voidaan hyvinkin paljon vaikuttaa siihen, että miten lapsi kokee omien vanhempien alkoholin käytön ja miten lapsi alkoholin käyttöön yleensäkin suhtautuu. Ei mulla turvallinen koti muuttunut miksikään muuksi, jos vanhemmat satunnaisesti sukulaisten kanssa sattuivat alkoholia käyttämään. Jos asiasta jutellaan, että lapsi on kartalla, missä mennään, ja lisäksi kotona ei sekoilla kaljapäissään, niin en minä lähtisi sanomaan, että vanhempien järkevä alkoholin käyttö tekee kenenkään psyykelle tai kasvatukselle yhtään mitään.

Juhannus selvinpäin??

Bitch-Please.png

Defaulttitila taitaa ihmisellä olla kuitenkin selvinpäin, joten ei semmoista käsitettä ole kuin "tarve olla selvinpäin". Tarve dokaukseen kyllä on olemassa ja juhannuksena vedetään vaikka ei olis tarvettakaan koska muutkin vetää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom