Juhannus 2013/2014 selvinpäin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Silencio
  • Aloitettu Aloitettu
Onko se nyt alkoholin kuluttajille niiin hirveää että joku ei juo?

Ei ollenkaan, jokainen tehköön niinkuin parhaakseen näkee. Mutta näille raittiille ihmisille tuntuu olevan suuri ongelma jos muut tykkää juoda.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkaa menemään jo aika naurettavaksi tää touhu. Ei täällä kellekään ole ollut ongelmana muiden juominen vaan kyllä homma menee ihan toisinpäin. Oiskohan itsetutkiskelun paikka joillakin huutelijoilla? :D

Suapa nähä vaikka meniskin selvinpäin. Toistaseksi ei ainakaan mitään juhannussuunnitelmia. Jos tulee jäätyä kaupunkiin, niin tuskin tulee vietettyä koko jussia enempää kuin perusviikonloppua. Jos taas jostain kehittyy mökkiporukka yllättäen, niin saattaa selväpäisyyskin vahingossa lipsua...

Juon olutta koska pidän sen mausta. Juon viiniä koska pidän viinistä. En minäkään ymmärrä aikuisia miehiä jotka juovat Fantaa, Colaa tai muita makeita litkuja, mutta en puutu enkä huomauttele heille asiasta Ei mulla ole edes tarkoitusta tulla humalaan, koska aamulla joutuu heräämään duuniin. Olut on kuitenkin huomattavasti vähäkalorisempaa kuin esim. virvoitusjuomat. En yleensä istu sohvalla vaan ruuan laiton yhteydessä tms. tapahtuu tämä juomisen synti. Sellanen hirmu jurrin vetäminen ei oo enää mun juttu, koska pari seuraavaa päivää menee roskakoriin. Ei pyörinyt urheiluruutu eilen töllössä ei. Tavallisuushan on nykyään aivan vitun syvältä sen takia mm. Siwan kassat hengailevat yökerhojen VIP tiloissa ja äänestävät Kokoomusta, vaikka vuoden brutto kokonaisansio pyörii alle 25.000 euron. Sä nyt yritit saada luotua musta sellaisen kuvan, et oon Suomi-verkkari, lauantaimakkara, wifebeater päällä läskimaha roikkuen sohvalla kuolaava paviaani-mies. Itse kuitenkin näen itseni toisessa valossa :)
Ajattelin heittää tähän vielä kevyen provon, mut mulla ei juopottelultani ole aikaa kuitenkaan alkaa asiasta vääntämään...

P.S. Jos meillä kotona joskus harvoin max. 2 kertaa vuodessa oikein viinaa juodaan niin lapset eivät ole silloin saman katon alla vaan isovanhemmilla hoidossa!

Juuri täsmälleen samaa mieltä olen. Itekin pidän oluen mausta ja tuollainen kolme A olutta antaa mukavan rennon fiiliksen, etenkin saunaan yhdistettynä. Ja ruuanlaiton yhteydessä punkkua, aijai. Ei sitä tarvi litraa vetää, pari lasia riittää. Maku kohdallaan ja antaa hyvän fiiliksen.

Mikeltä voisi vastaan kysyä että miten helvetin järkeä on vetää röökiä yhtään missään muodossa. Mitä kiksejä voi saada vetää jotain savupaskaa keuhkoihin? Ei voi oikesti käsittää kun en ole ikinä tupakoinnin saloihin päässyt sisälle. Mutta en mä jaksa siitä kyllä missään asiaa käsittelevässä ketjussa kovin ääntäkään pitää. Täytys varmaan alottaa. :evil:

Mikä vittu mua vetää tähän ketjuun? No ehkä se että Juhannus no aina ollut itselle tärkeä juhla. Jo pentuna se tarkoitti että mökille ja ehkä ainut vkl kun oli serkkupojat siellä samaan aikaan. Joo, aikuset joi kaljaa ja viinaakin. Ei jäänyt traumoja. Päinvastoin, sitä sai aina itse vetää ylimäärästä limpparia ja karkkia kun isä ja enot oli pikku hiprakassa.

Mökkeily, kokon poltto, sauna, olut, hyvä seura, hyvä ruoka. Mikäs sen parempaa ja tämä on itselle aina ollut yhdistävä tekijä siihen Juhannukseen. Aina ollut mukana ihmisiä jotka ei juo ja hyvin on joukkoon mahtuneet.

Alkaa menemään jo aika naurettavaksi tää touhu. Ei täällä kellekään ole ollut ongelmana muiden juominen vaan kyllä homma menee ihan toisinpäin. Oiskohan itsetutkiskelun paikka joillakin huutelijoilla? :D

Tätä kutsutaan myös keskusteluksi tai vaikka väittelyksi. Ai että tää ois antoisa ketju kun vastauksen ois tyyliin.

Minäkään en juo

+1

täällä yksi raitis

jne

jne

Jaksas varmaan tosi monia lukea.

Mun mielestä täällä heitetyt vittuilut ja väittämät ilman perusteluita on aika kaukana keskustelusta. =) Mutta niinhän se menee että ei nettifoorumilla voi kovin sivistynyttä väittelyä aina odottaakaan.

E: Ja en kyllä tajunnut miten tuo sun vastaus liitty tohon mun kommenttiin...

Mun mielestä täällä heitetyt vittuilut ja väittämät ilman perusteluita on aika kaukana keskustelusta. =) Mutta niinhän se menee että ei nettifoorumilla voi kovin sivistynyttä väittelyä aina odottaakaan.

E: Ja en kyllä tajunnut miten tuo sun vastaus liitty tohon mun kommenttiin...

No en minäkään tajua että mitä perusteluita tähän pitäisi kummankaan leirin esittää? Tuntuu että raittiiden osalta jokaisen kaljatölkkiin koskevankni jutut on vittuilua ja päinvastoin.

Tämä ketjun aloitus oli jo melkoinen provo tällaiselle keskustelulle. Eli jos olisi tästä halunnut ns. neutraalin ketjun, olisi sen voinut nimetä vaikka Juhannuksen 2012 suunnitelmat. Vai nimetäänkö tää uusiksi että vain juhannusta selvinpäin viettäville ja deletoidaan kaikki muut viestit pois?

No jos sun mielestä mitään ei tartte perustella niin eiköhän tämä antoisa keskustelu ollut tässä. Ja jos jonkun ketjun olemassaolo tai otsikko provosoi sellaisenaan jotain ihmistä, niin... en tiedä, olisiko silloin itsehillinnässä kenties ongelmia? Lueppa vaikka tämä ja se vappuketju kerran läpi ja katso ketkä siellä on aggressiivisemmalla kannalla liikenteessä.

Vai nimetäänkö tää uusiksi että vain juhannusta selvinpäin viettäville ja deletoidaan kaikki muut viestit pois?

Ei sun sitä multa tartte kysyä mutta en mä tommosta vaatinutkaan. =)

Tässä vielä tämän ketjun aloituspostista osa, näen aivan hillitöntä provoamista:

Ja edellisen vastaavan ketjun muutamille kommentoijille tiedoksi. Tempauksella ei ole tarkoitus "nostaa ketään jalustalle" saati työntää sieltä pois. Kyseessä ei myöskään ole "vittuun kaikki paskajuhlat/syödään rahkaa ja kyykätään- tyylinen tempaus.
Vertaisin "tapahtumaa" enemminkin "anna lapselle raitis joulu- kamppanjaan."

Hyvää kesää ja tommosta vaan kaikille!

Juhannuksena ollaan pohjoisessa lomalla jossain möksällä, luultavasti menee ihan selvinpäin. Mutta jos maistuu niin sitten otetaan muutama olut, lapset kuitenkin reissussa mukana niin eipä sitä kännejä pahemmin vedellä. Ja jos otan en ota sen takia et on Juhannus vaan sen takia et maistuu.

Mä en edes tajua mistä vitusta tulee sana absolutisti. Jos joku ei käytä jotain täysin turhaa ainetta ihmiselle, se saa nimityksen absolutisti ja joidenkin mielestä se on vielä jotenkin outoa.

edit. Mulla ei oo mitää alkoholia vastaan ja tulen käyttämään varmasti kohtuu määrissä itsekkin.

Mä en edes tajua mistä vitusta tulee sana absolutisti. Jos joku ei käytä jotain täysin turhaa ainetta ihmiselle, se saa nimityksen absolutisti ja joidenkin mielestä se on vielä jotenkin outoa.

edit. Mulla ei oo mitää alkoholia vastaan ja tulen käyttämään varmasti kohtuu määrissä itsekkin.

No eiköhän meistä jokaine käytä jotain ihmiselle ns. haitallista ainetta. Tupakkaa, kahvia, viinaa, unilääkkeitä, isoja määriä sokeria jne jne jne. Sitä absolutistina oloa vaan on jostain syystä vissiin pakko jotenkin korostaa?

Slarto: Tuo vappuketju nyt oli saman tyypin aloittama ja se jo alko lähteen lapsesta. Sitten sille sopiva jatko tästä kun ei kukaan enää vapun jälkeen ois jaksanut vapusta höpöttää. Eli kyllähän se nyt provosoiva aloitus oli, mutta jos se provosoi hyvään väittelyyn niin mikäs siinä?

Ei kai näitä kenenkään ole pakko edes lukea...

En kutsuis tätä rinkirunkkausta, jota itsekin juuri harrastan, hyväksi väittelyksi... Joten antaa olla. Ei todellakaan ole pakko lukea. ;)

Musta tuntuu että ainoot ihmiset jotka kutsuvat itseään absolutistiksi hakevat jotain paremmuuden tunnetta sillä. Tuntuu tyhmältä että joku haluaisi leimata itsensä jollain tietyllä sanalla. :)

No en minäkään tajua että mitä perusteluita tähän pitäisi kummankaan leirin esittää? Tuntuu että raittiiden osalta jokaisen kaljatölkkiin koskevankni jutut on vittuilua ja päinvastoin.

Tämä ketjun aloitus oli jo melkoinen provo tällaiselle keskustelulle. Eli jos olisi tästä halunnut ns. neutraalin ketjun, olisi sen voinut nimetä vaikka Juhannuksen 2012 suunnitelmat. Vai nimetäänkö tää uusiksi että vain juhannusta selvinpäin viettäville ja deletoidaan kaikki muut viestit pois?

Niin kuin tuossa jo aiemmin sanoin omasta kaveripiiristä. Eli en näe heidän alkoholinkäyttöään ongelmana. Jos mennään ravindeliin, niin minä voin ottaa aina sen kahvin.

Mielestäni aloitin ketjun ihan hyvällä hengellä, mitä tuossa jo esille tulikin. Provoaminen ei ole itsetarkoitus, mutta hyvä jos ajatuksia herää.

Vertaisin tätä hommaa pukeudu pinkkiin päivään. Itse en pukeutunut, muttei ollut tarvetta ilmoittaa pukeutuvani helikonin maastokuvioisiin housuihin ja valkoiseen T-Paitaan.
Samalla tavalla annoin homotanssijoiden homotanssia. Kummatkaan tempaukset eivät minua toisinsanoen liikuttaneet suuntaan tai toiseen. Hyvä siis että ketjuni saa aikaan reaktion. Ketjureaktion. :D
Eli tämä koskettaa juhannusjuojia ja juomattomia. Jatketaan. :) Piis!

No eikö olis parempi antaa se esimerkki siihen suuntaan että ei käytetä alkoholia ollenkaan? Oikeesti, mitä lisäarvoa elämään kellekkään alkoholi tuo?

Ite olen skidinä ihan tarpeeksi saanut katsella tuota aikuisten "hauskaa" pikkuhiprakkaa ja en ikinä tule tekemään vastaavaa omille lapsilleni. Saunaolut tai lasi punkkua hyvän pihvin kanssa on sitten erikseen.

Eli täällä mennään limppari & vissy linjalla, pelaillaan varmaan perheen kanssa ulkopelejä, uimaan ja saunomaan jos kelejä riittää.

Kyllä minun kokemusteni mukaan ne nuoret aikuiset, joiden perheissä on käytetty kohtuudella alkoholia, käyttävät itsekkin kohtuullisesti alkoholia. Sen sijaan absolutistien perheistä on monesti kasvanut joko absolutisteja tai sellaisia jotka kännäävät. Toki myös alkoholistiperheissäkin lapsista tulee usein joko absolutisteja tai kännääjiä.

Juuri täsmälleen samaa mieltä olen. Itekin pidän oluen mausta ja tuollainen kolme A olutta antaa mukavan rennon fiiliksen, etenkin saunaan yhdistettynä. Ja ruuanlaiton yhteydessä punkkua, aijai. Ei sitä tarvi litraa vetää, pari lasia riittää. Maku kohdallaan ja antaa hyvän fiiliksen.

Mikeltä voisi vastaan kysyä että miten helvetin järkeä on vetää röökiä yhtään missään muodossa. Mitä kiksejä voi saada vetää jotain savupaskaa keuhkoihin? Ei voi oikesti käsittää kun en ole ikinä tupakoinnin saloihin päässyt sisälle. Mutta en mä jaksa siitä kyllä missään asiaa käsittelevässä ketjussa kovin ääntäkään pitää. Täytys varmaan alottaa. :evil:

Mikä vittu mua vetää tähän ketjuun? No ehkä se että Juhannus no aina ollut itselle tärkeä juhla. Jo pentuna se tarkoitti että mökille ja ehkä ainut vkl kun oli serkkupojat siellä samaan aikaan. Joo, aikuset joi kaljaa ja viinaakin. Ei jäänyt traumoja. Päinvastoin, sitä sai aina itse vetää ylimäärästä limpparia ja karkkia kun isä ja enot oli pikku hiprakassa.

Mökkeily, kokon poltto, sauna, olut, hyvä seura, hyvä ruoka. Mikäs sen parempaa ja tämä on itselle aina ollut yhdistävä tekijä siihen Juhannukseen. Aina ollut mukana ihmisiä jotka ei juo ja hyvin on joukkoon mahtuneet.

Siis just noin mäkin ajattelen. Hyvää ruokaa ja vähän punkkua ja saunan jälkeen on kiva juoda siideri tai kaksi (olut kun ei maistu).
Ja mä tykkään kans juhannuksesta. Olen aina tykännyt.
Lapsuuden muistoja juuri toi myöhään valvominen, saunominen ja se upea kokko jota ihailtiin ja sen ympärillä me lapset juoksenneltiin.
Ja aikuisena aina kuulunut kuvaan töi mökkeily, saunominen, grillaaminen jne.
Juhannus ja joulu on mulle ainakin ne tärkeimmät juhlat.

Suositut

Back
Ylös Bottom