Juhannus 2013/2014 selvinpäin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Silencio
  • Aloitettu Aloitettu
Miettikää koko juhannuksen ideaa. Jos kukaan ei joisi, niin kukaan ei joisi. Ihmiset on niin lampaita, että kun tänään on tämmöinen juhla nimeltä vappu, niin mä juon kun muutkin juo, vaikka idea on täysin järjetön, kaikkialla kaikki paikat täynnä. Mut pitää vetää kun muutkin vetää, ettei vain jumalauta ole selvinpäin. Se on vain yksi päivä muiden joukossa mutta jostain helvetin syystä kun muutkin vetää, niin on pakko muiden vetää.

Vähän sama kuin joulu. Jos kukaan ei viettäisi joulua, sitä ei yksinkertaisesti olisi :) Mutta juu kaikki juominen siksi että muut juo on vaan plagiointia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän sama kuin joulu. Jos kukaan ei viettäisi joulua, sitä ei yksinkertaisesti olisi :) Mutta juu kaikki juominen siksi että muut juo on vaan plagiointia.
Kesällä on aivan helvetisti öitä, jolloin on valoisaa ja lämmintä. Mutta vain yksi yö saa jengin ihan sekaisin siksi kun muutkin vetää niin itekin vedettävä.

Miettikää koko juhannuksen ideaa. Jos kukaan ei joisi, niin kukaan ei joisi. Ihmiset on niin lampaita, että kun tänään on tämmöinen juhla nimeltä vappu, niin mä juon kun muutkin juo, vaikka idea on täysin järjetön, kaikkialla kaikki paikat täynnä. Mut pitää vetää kun muutkin vetää, ettei vain jumalauta ole selvinpäin. Se on vain yksi päivä muiden joukossa mutta jostain helvetin syystä kun muutkin vetää, niin on pakko muiden vetää.

Tuo on aivan totta. Itse kun teen vuorotyötä ja vuoroja sattuu pyhiksikin niin esim viime juhannus sekä nyt vappu oli raitis. Useimiten tulee otettua silloin kuin itselle käy eikä kun kalenterissa on juhlapyhä.

Nimipäivä on muuten kans ihan huuhaata. Kuka edes juhlii semmosia?? Mun tuttavapiirissä on kyllä yksi joka pistää kristus kaffet pystyyn koko joukolle kun on nimpparit. Mä en todellakaan jaksaisi vaivautua. Synttärit menee liki samaan kastiin, paitsi ehkä jotkin tasavuodet jaksaisin järjestää joskus 80v ylöspäin.

Joulu nyt on joulu, mutta täysin hevonkukku juhlapyhiä on ainakin puolet liikaa ja ne on kaupallistettu niin täysillä kuin vain mahdollista. Tottahan se on jokaisen valinta kuinka sitä kaupallistumista missäkin hyödyntää.

Jep, juhannuksena kunnon jurrit jos on jotain hyvää menoa jossain. Mökkeilyä isolla porukalla ja viinaa isosti myös, mikäs sen mukavampaa. Jos taas ei ole tiedossa mitään erikoista niin ei ole mikään pakko juodakkaan. Mutta suurin kysymys tuleekin tässä; miksi ketään ylipäätään kiinnostaa mitä muut tekee? Tai ei tee. Ei tajua.

Todella turha jeesusteluketju tämä(kin).

Te jotka haukutte tätä jeesusteluketjuksi niin tehkää kuten Timba ainakin pyrkii tekemään, eli älkää avatko koko ketjua. :) Ei pitäs olla kovin vaikeeta...

Näkeekö muuten kukaan muu suurta ironiaa siinä että näissä raittiusketjuissa on huutelijoita jotka syyttää meitä jeesustelusta. En nimittäin usko että tuolla känni-threadissa on hirveästi moraalisaarnaa ilmennyt (en tiiä ku en kyseistä ketjua seuraa)

Viimeksi muokattu:
Näkeekö muuten kukaan muu suurta ironiaa siinä että näissä raittiusketjuissa on huutelijoita jotka syyttää meitä jeesustelusta. En nimittäin usko että tuolla känni-threadissa on hirveästi moraalisaarnaa ilmennyt (en tiiä ku en kyseistä ketjua seuraa)

Juu, tätä mietin itekkin. Eipä oo paljoa kännäilyketjuun osallistumista... Se nyt on vähän sama että menis jonnekin dieettithrediin huutamaan, että minä syön nyt jäätelöä ja kaksin käsin jos minua huvittaa, ja yöllä ja viikon putkeen! :D En niinko tajua...

Ja ne hukkumistilastot. Vaikka on selkeätä tieteellistä dataa, että todennäköisyys hukkua juhannuksena on suurempi, niin silti jumalauta pitää mennä veteen joka ikinen kerta ja aina juhannus on pahin päivä hukkumistilastoissa.

Unohtamatta tulipaloja ja pakollisia pikku puukkohippasia.
Ja asiaa sivuten jos lasketaan vuoden keskiarvoja alkoholin pikku lieveilmiöistä pelkästään Helsingissä, niin poliisille lankeaa 40 hälytystehtävää per päivä. 11 pahoinpitelyä per päivä. Mutta kuitenkin 69% helsinkiläisistä pitää humalaista käyttäytymistä häiritsevänä...

Tossa lähde:

417162_10150613600749735_598469734_9268745_87856600_n.jpg

edit: ei tuost varmaan näe lukea, mut jos on tarvetta niin tuuppaan isomman kuvan...

Viimeksi muokattu:
Miksi joit? Ei tosta tule edes humalaan. Ja maailmassa on miljoona paremman makuista juomaa kuin A-olut, jotka eivät kuitenkaan lihota niin paljoa. Vai ollaanko sitä perinteisiä suomalaisia viikolla tissuttelijoita, koukussa siihen alkoholiin. En tajua. Vetää sitten kunnolla kun voi, tai ei ollenkaan, tommoinen viikolla tissuttelu on munatonta vätystelyä. Suomalainen mies, joka istuu kotona lasten ja vaimon edessä sohvalla keskellä viikkoa ja vetää kaljaa, NIIIIIIN vitun tavallista että hävettää. Anna kun veikkaan, urheiluruutu pyörii looppina?

Juon olutta koska pidän sen mausta. Juon viiniä koska pidän viinistä. En minäkään ymmärrä aikuisia miehiä jotka juovat Fantaa, Colaa tai muita makeita litkuja, mutta en puutu enkä huomauttele heille asiasta Ei mulla ole edes tarkoitusta tulla humalaan, koska aamulla joutuu heräämään duuniin. Olut on kuitenkin huomattavasti vähäkalorisempaa kuin esim. virvoitusjuomat. En yleensä istu sohvalla vaan ruuan laiton yhteydessä tms. tapahtuu tämä juomisen synti. Sellanen hirmu jurrin vetäminen ei oo enää mun juttu, koska pari seuraavaa päivää menee roskakoriin. Ei pyörinyt urheiluruutu eilen töllössä ei. Tavallisuushan on nykyään aivan vitun syvältä sen takia mm. Siwan kassat hengailevat yökerhojen VIP tiloissa ja äänestävät Kokoomusta, vaikka vuoden brutto kokonaisansio pyörii alle 25.000 euron. Sä nyt yritit saada luotua musta sellaisen kuvan, et oon Suomi-verkkari, lauantaimakkara, wifebeater päällä läskimaha roikkuen sohvalla kuolaava paviaani-mies. Itse kuitenkin näen itseni toisessa valossa :)
Ajattelin heittää tähän vielä kevyen provon, mut mulla ei juopottelultani ole aikaa kuitenkaan alkaa asiasta vääntämään...

P.S. Jos meillä kotona joskus harvoin max. 2 kertaa vuodessa oikein viinaa juodaan niin lapset eivät ole silloin saman katon alla vaan isovanhemmilla hoidossa!

Juu, tätä mietin itekkin. Eipä oo paljoa kännäilyketjuun osallistumista... Se nyt on vähän sama että menis jonnekin dieettithrediin huutamaan, että minä syön nyt jäätelöä ja kaksin käsin jos minua huvittaa, ja yöllä ja viikon putkeen! :D En niinko tajua...

Sitten voidaankin alkaa pohtimaan että miksi näihin ketjuihin pitää tulla hakemaan oikeutusta omaan juomiselleen. Vastakohtana siis vaikka meidän meno känniketjuun hakemaan hyväksyntää raittiudelle. Noin päin ajatus kuulostaa aika pähkähullulta.

Kaikki tämä johtaa oikeastaan juontuu kasvatukseen. Meidät on kaikki kasvatettu huonosti.

Sitten voidaankin alkaa pohtimaan että miksi näihin ketjuihin pitää tulla hakemaan oikeutusta omaan juomiselleen. Vastakohtana siis vaikka meidän meno känniketjuun hakemaan hyväksyntää raittiudelle. Noin päin ajatus kuulostaa aika pähkähullulta.

Kaikki tämä johtaa oikeastaan juontuu kasvatukseen. Meidät on kaikki kasvatettu huonosti.

Kyllä kasvatuksella, tai kasvattamatta jättämisellä on varmaankin oma osansa. Mut oneks sitä kelkkaa on aina mahdollista kääntää. :)

Jotkut varmaan katsoo kalenteriin ennen kuin ryyppää? Itse saatan juoda sunnuntaina tai maanantaina jos sattuu janottamaan. Monta viikonloppua voi mennä ryyppäämättä, mutta jos hyvä kaveri kysyy maanantaina kaljalle, niin yleensä lähden. Toisaalta tämä juhannus todennäköisesti menee ilman viinaa.

Mikäs muuten on se perimmäinen syy miksi tänne tullaan huutelemaan että "MINÄ AINAKIN JUON, TYHMÄT ON SELVINPÄIN".

Jos tällänen ketju olisi turha tai trolli ketju niin eiköhän se edellinen ketju olisi jo mennyt kiinni.

Onko se nyt alkoholin kuluttajille niiin hirveää että joku ei juo?

Mikäs muuten on se perimmäinen syy miksi tänne tullaan huutelemaan että "MINÄ AINAKIN JUON, TYHMÄT ON SELVINPÄIN".

Varmaan joku sama mystinen syy, miksi minulle on pari kaveria avautunut (omasta aloitteestaan), että eivät hekään oikeastaan paljoa juo. "Aika harvoin itseasiassa tulee otettua. Nytkin on mennyt kuukausi juomatta." jne... Siinä tuntee itsensä helposti joksikin sairaalapastoriksi. Kaippa se kaverin juomattomuus on JOILLEKIN jonkin sortin alitajuinen "uhka" sille omalle juomiselle? Ei oikeastaan kyl mitään hajua. :)

Jos tällänen ketju olisi turha tai trolli ketju niin eiköhän se edellinen ketju olisi jo mennyt kiinni.

Onko se nyt alkoholin kuluttajille niiin hirveää että joku ei juo?

Juomattomuutta ymmärretään kovin huonosti tässä maassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom