Juhannus 2013/2014 selvinpäin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Silencio
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaisiko olla jollain tasolla edes vähän aikuisen ihmisen huolissaan jos ei tiedä milloin on juhannus.

Tiedätkö milloin on itsenäisyyspäivä ja miksi sitä juhlitaan?

mCU8jmcCknhaneztKwDmYdCyo1_500.jpg

Tää ny menee jo läpäks :D Onko teillä absolutisteilla yhtään kavereita? Vai mitä tällä elämättömyydellä ja vielä sillä leijailulla oikeen haetaan? Vai pyytääkö pomo juhannusaattonaki töihin ja te tottakai suostutte menemään et pääsee taas seuraavana aamuna tekemään sitä kuuluisaa jalkakyykkyä.

Aika surullista jos luulet, että ilman alkoholia ei ole elämää tai ei voi pitää hauskaa.

Omasta puolesta voin sanoa, ettei mukuloiden kanssa tule liikaa aikaa vietettyä ja juuri tällaiset isommat juhlat ovat hyviä tilaisuuksia yrittää jotenkin hyvittää tilannetta. Lapset ovat paljon innokkaammin lähdössä jännittävälle, yölliselle kalareissulle sellaisen isin kanssa, joka ei käyttäydy hassusti. Tämmösissä asioissa sitä mieluummin pelaa varmaan päälle, että niistä jää ennemminkin ikimuistoisia kuin traumaattisia kokemuksia :)

Kannattaisiko olla jollain tasolla edes vähän aikuisen ihmisen huolissaan jos ei tiedä milloin on juhannus.

Ai miksi? Tiedän juhannuksesta sen verran, että silloin poltetaan kokkoa ja hukutaan kännissä. Joka vitun vuosi. Juhlan tarkkaa päivämäärää tai syytä en tiedä... Nyt tiedän, luin wikipediasta. Tunnen itseni heti paremmaksi ihmiseksi.

Ai miksi? Tiedän juhannuksesta sen verran, että silloin poltetaan kokkoa ja hukutaan kännissä. Joka vitun vuosi. Juhlan tarkkaa päivämäärää tai syytä en tiedä... Nyt tiedän, luin wikipediasta. Tunnen itseni heti paremmaksi ihmiseksi.

Onneksi olkoon, läheisesi ovat varmaan susta ylpeitä.

En muutenkaan tajua tälläisten "olen selvinpäin vapun/juhannuksen" threadejä tai kamppanijoita. Ketä kiinnostaa ootko kännissä vai meetkö salille juhlapyhänä?

Ja ettei mee ihan offtopiciksi niin toivottavasti ite saan olla juhannuksen töissä.

Sillä ettet tajua tämän ketjun merkitystä vielä, ei ole mitään merkitystä. Ei kellekään aukene Vivaldinkaan tuotanto ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen. Itsekään en tajua monia asioita mutta en tuomitse niitä siltikään älyttömiksi. Munkin mielestä nää ketjut on vähän turhia mutta niin.

En muutenkaan tajua tälläisten "olen selvinpäin vapun/juhannuksen" threadejä tai kamppanijoita. Ketä kiinnostaa ootko kännissä vai meetkö salille juhlapyhänä?

Kyllä se sen verran kiinnostaa, kun on itse saanut katsella läheltä juopottelua ja remuamista, niin ei sitä halua omalle tyttärelleen ainakaan sellaisia muistoja antaa.
Se dokaaminen kun ei ole aina "ihan mun oma asia." Monasti se viinan kanssa lonuaminen vaikuttaa juurikin ympäristöön, vaikka itellä ois kuin "kivaa" tahansa.

Oon esme. ollu luurin päässä muutamia kertoja vapaaehtoishengessä ja kuunnellut ihmisten kertomuksia läheisten juomisesta ja koittanut antaa tukea tai ihan vaan kuunnella.
Vetää voimattomaksi ja vitun vihaiseksi kun langan päässä itkee hysteerinen nuori tyttö joka elää sekoamispisteessä viinalla kyllästetyssä perhehelvetissä.

Ja mitä noihin juttuihin tulee, että absolutisteilla ei ole kavereita saati elämää. Niin. Ei tuohon kait oikein voi sanoa mitään. Pitää koittaa varmaan vaan hankkia semmonen. :D

Oon esme. ollu luurin päässä muutamia kertoja vapaaehtoishengessä ja kuunnellut ihmisten kertomuksia läheisten juomisesta ja koittanut antaa tukea tai ihan vaan kuunnella.
Vetää voimattomaksi ja vitun vihaiseksi kun langan päässä itkee hysteerinen nuori tyttö joka elää sekoamispisteessä viinalla kyllästetyssä perhehelvetissä.

Ja mitä noihin juttuihin tulee, että absolutisteilla ei ole kavereita saati elämää. Niin. Ei tuohon kait oikein voi sanoa mitään. Pitää koittaa varmaan vaan hankkia semmonen. :D

No kyllähän tuo varmasti on jo lähtenyt lapasesta jo kauan ennen juhannusta, jos lapsi soittelee tukipuhelimeen. Mutta hyvin ymmärrän pointin. Usein kuitenkin on iso ero vetääkö 6 pulloa olutta perheen rentouttavassa seurassa rillaten vai 2 pulloa kossua "jätkien" seuraksi.

Erittäin mielenkiintoista että kytket kavereiden lukumäärän ja alkoholinkäytön toisiinsa. Oon monesti todennu olevani onnellinen siinä suhteessa että mulla on ihan tarpeeksi hyviä kavereita ja ystäviä ja että ei tartte olla kännissä heitä nähdäkseen tai heidän kanssa jutellakseen.

Tiiän vaan lähipiiristä näitä joista oon tajunnu että aina kun niiden kanssa tahtoisi hengata niin pää pitää olla sekaisin. Toisin sanoen eivät näe koskaan ihmisiä koskaan oikeassa olotilassa vaan aina on joku aine vaikuttamassa joka tekee niistä erilaisia. Kaikki kaverit kohdataan yökerhon tiskillä.

Tietenkin tässäkin on paras se kultainen keskitie että joskus pidetään hauskaa sen viinan kanssa jos siltä tuntuu.

Mitä tulee aiheeseen niin ite varmaan kyykkään ja syön rahk--- eiku syön tosi hyvin.
Nojoo sori. Mä kyllä tapaan joka päivä tosi monia kavereita selvinpäin ja meillä on kivaa mutta viikonloppuisin ja sillon ku on muuten vaan juhlanaihetta nii me otetaa yhdes keittoa ja sillon meillä on vielä hauskempaa!

No kyllähän tuo varmasti on jo lähtenyt lapasesta jo kauan ennen juhannusta, jos lapsi soittelee tukipuhelimeen. Mutta hyvin ymmärrän pointin. Usein kuitenkin on iso ero vetääkö 6 pulloa olutta perheen rentouttavassa seurassa rillaten vai 2 pulloa kossua "jätkien" seuraksi.

Kyllä juurikin näin. Eli ei nuo mainitsemani esimerkit ole pelkästään mitään viikonlopun tai juhlapyhien aikaansaannoksia...

Ja näiden ketjujen tarkoitus on kai ollut herättää keskustelua ja ravistella näitä ajatuksia siitä, että viina kuuluu siihen ja viina kuuluu tähän ja tuohon.
"Just because you’ve always done it that way doesn’t mean it’s not incredibly stupid." ;)

Mie luulin, että kaikki tekee tämän "juomapäivien" kyseenalaistamisen ihan itsestään. Kaikki kait sen tietää, että juominen on ihan typerää puuhaa, mutta miettikää kuinka turhautuneita sinkkumiehet ois, jos ei olis minkäänlaista mahdollisuutta edes pari kertaa vuodessa?

Luultavasti olen selvinpäin, sillä olen niin HC bodari, että otan viinaa kunnolla maksimissaan 3 kertaa vuodessa. Noi kaikki kolme kertaa on kyl käyttämättä viel, mut yks on tyttöystävän synttärit (jotka juhlitaan btw Pariisissa) ja toiset omat pippalot lokakuussa. Kolmas vielä avoin niin ei tiedä vaikka jussina sitten voiskin repsahtaa, jos salikin meinaa seuraavan päivän olla suljettuna... Saa nährä mitä aika tuo

Selvinpäin menee, kuten kaikki muutkin päivät vuodessa. Mä oon vasta 22v ja oon jo kerenny humalassa hajottamaan paljon asioita, mm. parisuhteita, ikkunoita, neniä, hampaita, lompakosta puhumattakaan. Pari vuotta siihen meni, mutta sitten heräsin todellisuuteen että viina ei vain sovi minulle. Jos vaikka rillais, reenais ja tekis töitä, kääri hyvät massit siinä sivussa.

E: Lisätään vielä, että taidan olla helposti koukuttuvaa sorttia. Ennen viina oli mulle se juttu, josta sain kiksit. Nyt se on treeni, se vaan tuntuu joka kerta ihan törkeen hyvältä kun saa ylitettyä itsensä. I'm loving this.

Juuri näin. Jos et ilmoita olevasi juhannuksena (tai vappuna tai joulunta tai tai tai) täysin vesiselvänä, niin sitten vaihtoehto on että olet änkyräkännissä. Varmaan moni näinkin, mutta eiköhän ne änkyräkännit osaa Suomalainen vetää ilman Juhannustakin ihan sujuvasti.

On itselläkin lähtenyt monessa ryyppyreissussa mopo hanskasta. Mutta silloin onkin oltu ryyppyreissulla eikä lasten kanssa mökillä.

Miksi mä aina palaan tähän ketjuun? Päässä vikaa varmaan...

Ja Mikellä tuolla aikaisemmin hyvä kommentti. Kaupungeissa on jotenkin aavemainen fiilis Juhannuksena. Silloin on oikeasti TODELLA hiljaista melkein missä tahansa isommassa kaupungissa.

Ja Mikellä tuolla aikaisemmin hyvä kommentti. Kaupungeissa on jotenkin aavemainen fiilis Juhannuksena. Silloin on oikeasti TODELLA hiljaista melkein missä tahansa isommassa kaupungissa.

Pari vikaa vuotta oon ollut stadissa juuri tästä syystä. Ei ketää missään, siistiä. Suomessahan koko kesä on yhtä juhannusta, mökillä ravataan minkä ehditään.

Pari vikaa vuotta oon ollut stadissa juuri tästä syystä. Ei ketää missään, siistiä. Suomessahan koko kesä on yhtä juhannusta, mökillä ravataan minkä ehditään.

Juuri näin! Tää juhannus taitaa mennä töissä eikä haittaa kyllä pätkääkään. Kalenterijuoppous ei uppoo meikäläiseen.

No eikö olis parempi antaa se esimerkki siihen suuntaan että ei käytetä alkoholia ollenkaan? Oikeesti, mitä lisäarvoa elämään kellekkään alkoholi tuo?
Ite olen skidinä ihan tarpeeksi saanut katsella tuota aikuisten "hauskaa" pikkuhiprakkaa ja en ikinä tule tekemään vastaavaa omille lapsilleni. Saunaolut tai lasi punkkua hyvän pihvin kanssa on sitten erikseen.

Pakko nyt itekin jakaa omaa mielipidettäni ja se istuu aika hyvin tähän..

Useampi annos kun on takana alkaa se ihmisen käytös muuttua ja EI, ei tarvitse olla konttauskunnossa, että se lapsi huomaa aikuisen muuttuneen käytöksen mikä nyt ei varmasti ainakaan turvallisuudentunnetta luo..
Mun mielipide on se, että jos viinaa ottaa, niin ottaa sitten siellä missä ne lapset ei ole mukana.

Täällä nautitaan juhannuksena enemmän noista ruuan antimista!

Tollaiset juhlat on vielä yleensä just sitä aikaa kun kaikki amatöörit on liikkeellä, sitten kustaan ympäriinsä ja tapellaan kun mitkäkin keskenkasvuset. Ei sitä menoa oikeen jaksa katsella. Tai no, juhannuksehan jengi lähinnä kunnostautuu hukkumalla, Helsingissä on mukavan rauhallista.

En kyllä muista juhannuksena koskaan kännissä olleeni. Perhe ja tuttavat lähtevät yleensä mökeille ja itse jään kaupunkiin yksikseni norkoilemaan. Sitten tulee käytä baarissa olusella jossa on jotenkin mukava tunnelma. Ikään kuin aavekaupungin ainoat asukkaat kokoontuisivat rauhallisesti juttelemaan. Jos sattuu järvenrannalle pääsemään niin saunakaljat nautitaan ja viinapullo kiertää, mutta ei lähelläkään vapun/uv:n määriä ole koskaan ollut. Jussina on aina tullut oltua siinä kunnossa että on turvallista soutaa järven yli. Olin kyllä vapunkin vesiselvänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom