Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Vituttaa tää joulusafka, jostain pervosta syystä sitä odottaa koko vuoden. Nyt kahden aterian jälkeen on tunne että toinenkin niistä oli jo liikaa, ellei jopa ensimmäinen aatto-ateria. Hyi saatana, loput lootat menee roskiin ja tänään safkataan thaikku-mättöä. Kinkku ja piiraat kyllä menee, mutta tuo ylensyöminen on aivan kuvottavaa. Jälkikäteen tämä joulu vaan alkaa vituttamaan, rahaa menee ja paha olo tulee. Ensimmäinen joulu nyt kotosalla 5kk ipanan kanssa aivan oman perheen kesken. Hieman tuota hössötystä ehkä kaipasikin mutta parasta TÄSSÄ (2006) tapaninpäivässä on se ettei juuri tällä hetkellä tarvitse istua auton ratissa, maha taas täynnä jouluruokaa ja jatkaa sitä perkeleen istumista n. 5h....

Joulu on perseestä. Hirveä homma hilata itseään muijan perässä pitkin kauppoja ja ostella lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. Ja kaikki tenttaa että mitä minä haluan lahjaksi. Enkä prkl halua mitään, krääsää on jo nurkat täynnä.

Jouluna mennään sitten anoppilaan istumaan. Siellä sitten istutaan pöydässä ja syödään kaikkia niitä ruokia mitä ikinä en normaalisti syö. On jotain itsetehtyä sipulisilliä ja muuta purkkikalaa. Viimejouluna anoppi mainosti suureen ääneen että vävyllekin on hankittu jouluherkkuja kun ei se syö kalaa. Kylmiä broilerpullia kupissa. Ja sitten on se omituisen makuinen maksapasteija jota 7 vuotta sitten menin pakon edessä kehumaan. Nyt sitä on joka saatanan juhlassa Just Meikää Varten Tehty. Eikä kehtaa sanoa että ei se kyllä kovin erikoista ole. Muutenkin niitten joulumeininki on ihan erilaista mitä minulla on muuten ollut. Jouluisin ei tehdä mitään eikä mennä minnekään. Maataan vain sohvalla oloasu päällä ja kaikki nukkuu. Paitsi meikä, kun en yleensä nuku päivisin.

Hieno juttu että tarjotaan ja passataan. Mutta kun ongelma on se ettei ole vaihtoehtoja. Kutsu on vain hienompi nimitys käskylle. Sinne on sitten pakko mennä ja sama show joka vuosi. Vituttaa kun oma joulu jää aina väliin. Nyt meillä on lapsikin, mutta se ei vielä kelpaa syyksi jäädä vain kotiin.

Kyllä olisi hienoa kun saisi olla vaan yksin jouluna. Söisin pakastepizzaa ja irtokarkkeja ja katselisin leffoja. Eikä tarvisi notkua vieraiden nurkissa. Muutenkin menee joulusta suurin osa autonratissa kun pitää ajella appilaan ja omille porukoille. Yhteensä reilut 1000km tulee pyhille ajoa.

Piti avautua. Tätä on padottu sisään niin kauan. Ja nyt varmaan jotenkin friikisti anoppi lukee tätä palstaa ja sitten menee joulu vituiksi :D

Ei helvetti! Tuohan on minun (joulu)elämäni! Pidä hyvänäsi! :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensimmäinen joulu todella moneen vuoteen ettei ole vituttanut. Himassakaan ei ollu raivoomista ja kitinää aattona siihen asti ku mentiin saunaan. Kaikki sujui rauhallisesti. Täytyy sanoa että tällaisen joulun kestää hyvin ja pitää kyl mainita mutsillekin niin varmemmin ensjoulukin on yhtä leppoisa.
Rauhallisia lomapäiviä ja hyvää uuttavuotta kaikille!

Vituttaa tää joulusafka, jostain pervosta syystä sitä odottaa koko vuoden. Nyt kahden aterian jälkeen on tunne että toinenkin niistä oli jo liikaa, ellei jopa ensimmäinen aatto-ateria.....

Olen itsekin ihmetellyt tuota kaikkien hehkuttamista jouluruuasta ja omaakin odotusta että "nyt pääsee syömään" mutta toisaalta nyt on aivan kurkkua myöten täynnä jouluruokaa ja varmasti osa ruuasta menee pilalle tai hukkaan kun ei enää maistu.
Ja kodarikin tiivisti aika hyvin muutaman minun joulun.

Itselläni oli nyt oikeastaan viimeiseen 10 vuoteen ensimmäisen kerran sellainen joulu joka jotenkin kuvasti minun odotuksia joulusta. Eli nyt ei tarvinnut ajella pitkin Suomea sukulaisten luonna ja olla pitkästyneenä jossakin ruokapyödässä vaan ihan emännän ja hänen siskon/miehen kanssa oltiin neljästään meillä lauantaista lähtien. Lauantaina paistettiin kinkku ja otettiin hieman olutta. Su sitten haudalla käynti,ruuan laittoa, leffojen katselua, pleikkarilla pelaamista ja hieman alkoholin maistelua. Eilen oikeastaan ihan samalla kaavalla meni päivä mutta pelattiin melkein 5tuntia pokeria illalla ja oli hauskaa.
Tänään piti vieraiden jo lähteä ja itse lähden kohta töihin asioita hoitamaan, joten joulu on oikeastaan ohi ja tässä podetaan sellaista henkistä krapulaa siitä että tässäkö tämä joulu ja kaikki taas oli? Odotukset olivat todella suuret ja mukavaa oli mutta toisaalta sellainen pettymys kuitenkin että ei se loppujen lopuksi ollut sen kummenpaa...
Olen varmaan jotenkin noiden menneiden joulujen takia ja ehkä hieman kaipuun lapsuuden joulun sekä kaupallisen/amerikkalaisen joulun kuvan takia luonnut itselleni liian suuret odotuksen joulun suhteen ja kun se ei ihan sitä ole mitä kuvittelin niin sitten tässä nyt ollaan sellainen hölmistynyt vitutus päällä että tässäkö tämä tosiaan oli?
Toisaalta olen puhunut ja miettinyt että entä jos joku joulu lähtisi jonnekin thaimaahan tai karibialle mutta olisiko sitten siellä hirmu kaipuu kotiin ja "oikeaa" joulua viettämään.

Mutta yhteenvetona vuoden -94 jälkeen tämä oli paras joulu!

Tämä joulu meni kaikin puolin niin vituiksi, etten enää koskaan laita itse joulua. Tästä lähtien meidän perhe lähtee reissuun ja täysihoitoon joulun ajaksi. Kotiseudullekaan ei voi mennä kun mun porukat ja anoppila on 1km päässä toisistaan ja tietysti 2-4 paikassa pitää olla yhtäaikaa ja viisi kertaa päivässä on syötävä joulupaskaa.

Uuh..juuri vetäisin limaisen kebabin karvakäsipaikasta ja kyllä teki gutaa. Kinkun heitän rodeen illemmalla..

Sama homma.Ens vuonna olen tähän aikaan etelän auringossa oli elämän tilanne mikä tahansa.Ei tarvi käydä missään ja kukaan ei pety,kun kaikki tietävät et olen "kalliilla" matkalla.Joka päivä arskaa ja iltaisin keittoo..tulee varmasti paras ja valoisin Joulu 15 vuoteen

Sama homma.Ens vuonna olen tähän aikaan etelän auringossa oli elämän tilanne mikä tahansa.Ei tarvi käydä missään ja kukaan ei pety,kun kaikki tietävät et olen "kalliilla" matkalla.Joka päivä arskaa ja iltaisin keittoo..tulee varmasti paras ja valoisin Joulu 15 vuoteen

Tuossa olisi kyllä ideaa ja jos vaikka reissullaan tulee katumanpäälle niin ainakin turistimestoista löytää aina jonkin skandinaavisen ravintolan jossa tarjoillaan noita joulun "herkkuja". Itse uskon vakaasti etten pysty enää vetämään palaakaan noita laatikoita :urjo: Eka kerta 31 vuoden aikana kun ne alkoivat oksettamaan jo jouluaattona...

Eilen joutui sitten kuitenkin vetämään vielä laatikkosetit ja kinkkua ja piiroita kun niitä oli niin SAATANASTI jäljellä. Eipä siinä mitään, lämmiteltiin niitä uunissa ja kun ne vihdoin olivat valmiit ja "vesi kielellä" rupesin ottamaan niitä uunista niin eikös se vitun siirappinen puoli kiloa perunalootaa kaatunut sinne vitun uunin pohjalle. Siitä se vasta riemu repesi, kauhuissani kaivoin kauhoja ja lastoja laatikosta joilla sen saisi "pelastettua" tai ainakin niin ettei uuni pala hiilelle ja asunto täyty savusta niin vauva pelästyi hälinää ja alkoi kirkumaan vieressä. Itse aloin huutamaan perkelettä ja akka suuttui sitten siitä. Täydellinen päätös joululle :lol2:

Nyt sitten lompakko täyteen euroja ja ostamaan HALVALLA! ÄKKIÄ ENNENKUIN LOPPUU!!!! :curs:

Vittu kauppaan minua ei saa koluamaan noita vitun alennusmyyntejä ei sitten ei vittu vaikka mulkku leikattaisi irti! :curs:

Joulu onneksi jo takanapäin. Parhaat joulut 80luvulla kun olin pieni ja oltiin vain vanhempien kanssa kotona jne.

Nyt vituttaa jouluruuat enkä syö niistä kuin muutamia:urjo: . Eilen ajeltiin 300km ja istuttiin auton lisäksi muutamassa sukulaispaikassa sisällä. Hohhoijaa. Saas nähdä onki ens jouluna taas sama meininki.

Parasta joulussa on kiireetön yhdessäoöo läheisimpien kanssa. tyhmintä älytön hössötys ja paapominen.

Noin, aattona omien vanhempien luona ja joulupäivänä omia isovanhempia kattomaan. Niin, ja kummipojan luona aattoiltana pyörähtämässä. Kaamee kiljunta kahdesta muksusta.
Aattona söin itseni niin ähkyyn kinkkua ettei vielä joulupäivänäkään ollut nälkä seuraavalle ruoalle. Joulupäivänä jo valmiiksi venyneeseen mahaan mahtuikin sitten samasatsi ettei niin paha olo, vaikkei ollu ees nälkä.
Ja tapaninpäivä menikin sitten tapellessa. :curs: Tuo saatanan ukon-:kakka: valehtelee mulle koko ajan.

Noin, aattona omien vanhempien luona ja joulupäivänä omia isovanhempia kattomaan. Niin, ja kummipojan luona aattoiltana pyörähtämässä. Kaamee kiljunta kahdesta muksusta.
Aattona söin itseni niin ähkyyn kinkkua ettei vielä joulupäivänäkään ollut nälkä seuraavalle ruoalle. Joulupäivänä jo valmiiksi venyneeseen mahaan mahtuikin sitten samasatsi ettei niin paha olo, vaikkei ollu ees nälkä.
Ja tapaninpäivä menikin sitten tapellessa. :curs: Tuo saatanan ukon-:kakka: valehtelee mulle koko ajan.

vaihda ukkoa.

Hiphei, uusi joulu tulossa! Pukki se ilmeisesti jo virittelee rekeään ja kiilottaa Petterin kuonoa. Kauppohin on jo nyt (perkele, nyt on vasta lokakuu) ilmestynyt helvetinmoinen läjä joulukalentereita ja muuta joulukrääsää. Tovi vielä niin taas postiluukusta sataa sinipunaisia esitteitä ja kaupoissa soi ihanan hilpeä musiikki - mp3-soitin on taas siis kova sana kauppareissuilla. Jep jep.

Jee jee, taas alkaa tämä sama iänikuinen valitus. Onneksi ei tarvitse hengailla tuolla kaupungilla kuuntelemassa mainontaa, omaan postilootaan saan mainoskiellon ja tätä threadia ei ole pakko lukea.

Vielä ei itselle ole iskenyt sitä jokavuotista vitutusta, mutta olen täysin varma, että senkin aika koittaa, todennäköisesti vielä ihan näinä hetkinä.

Toivottavasti pääsis ny yliopiston joululoman ajaksi töihin. Paljo ennemmin olisin kaupankassalla tienaamassa hyvillä lisillä ku kotona tai sukulaisten luona puhumus paskaa ja syömässä pahaa jouluruokaa :curs:

Kuulin huhun että joulu olisi peruttu tältä vuodelta:
Pukki olisi laittanut porot lihoiksi, antanut kenkää tontuille ja ulkoistanut toimintansa Intiaan ja painellut itse jonnekin palmun alle köllimään. Kuulemma Intian Joulupukki-instituutti ei löydä tarpeeksi kylmääkestäviä pukkikokelaita jotka suostuisi tulemaan tänne heittään ilta/yökeikkaa...

Jahas rupes nyt sitten jo suoni tykyttämään otsassa, kun emäntä eilen vihjaili jo mitä haluaa joululahjaksi... Siisus nyt on vasta lokakuu!

Joulussa ei oo muuta hyvää kuin kauppojen aukiolo sunnuntaisin. Oon yrittäny muita plussia miettiä, mutta en oo keksiny.

Muakin ärsyttää ihan suunnattomasti se, että kaupoissa on jo nyt kaikkea joulukrääsää näkyvillä. MP3 soitin tulee olemaan joulun aikana kovilla, kun se pitää ottaa joka kauppareissulle mukaan. Se on oman kokemukseni mukaan paras tapa välttää kuulemasta joululauluja kaupoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom