Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon nykyisin pyrkinyt minimoimaan kaiken negatiivisen jouluhömpän: jokunen vuosi sitten päätin että nyt ollaan iskän kaa kahdestaan pyhät (muut sukulaiset tehkööt mitä lystäävät ja poikakaveri viettää sukujoulua monen sadan kilometrin päässä) ja siitä asti on ollut tosi kivaa. Ollaan rauhassa ja lueskellaan, paistetaan kinkku ja saunotaan ja ollaan vaan. Ei mitään hössötystä eikä siivousmaniaa eikä paineita mistään. Varsinaista isä -tytär -laatuaikaa. :D

Ainoa uhraus on kiertää tapanina entisen kotikaupungin kautta että äiti ja mummo saa hetken häslätä mun kanssa, ja sitten illalla omaan kotiin. Ei entisvuosien jouluryyppäjäisiä, ei tappelua kinkun kypsyysasteesta, ei stressiä hössöttävistä naisihmisistä (nainenhan minäkin olen mutta en hössötä). Aitoa joulun rauhaa vaan... Tää on ehkä yksi niitä hetkiä, kun kiitän että kaikki sukulaiset asuvat eri kaupungeissa.

Pari päivää sitten ei ollut mitään ongelmaa koko asian kanssa, mutta nyt erinäisten syiden takia suoraan sanottuna vituttaa koko joulu.

Taidan vetää tonttulakin silmille ja murjottaa yksinään koko "juhlan" ohi.

Ei vituta kun ei hössötä. Lahjojen takia en ala stressaamaan ja mutsi tekee ruuan.

Viime joulut ollu kauhees paniikis lahjojen kanssa ja vittuttanu kun pientä oravaa. Nyt en jaksa höösää stana. Ja onnekks monissa putiikeissa on paketointipalvelu. Se se vasta onkin perkeleellistä puuhaa.

Tää joulu menee ihan lomana, niinkun kuuluukin.

Huomenna kevyt kenttäkänni ruuan jälkeen ja siinä se joulu sitten olikin.

Ei joulun tarvi vituttaa, ei ota ressiä. Porukoille syömään, juomaan ja porsastamaan. Lapset saa kasan lahoja, sitä ihmettelyä on kiva kattoa.
Se vähän ärsyttää kun joutuu ajelemaan abaut 600km parin pv aikana...

Vihaan joulua ja sitä tekopirteetä yhdessäoloa. Viime hetkellä sain varattua liput Pariisiin. Kiitos. Ehkä paras joululahja päästä pois täältä.

Ei vituta kun vetää lyhyen kaavan mukaan: pyhät vanhempien luona, mutta välipäivinä takaisin töihin.

Tämä on ihan optimiratkaisu. Kolme lomapäivää joista ei pala vuosilomapäiviä, hyvää ilmaista ruokaa, laiskottelua ja kun lähtee ajoissa, niin välttää sukulaisten tapaamiset ja muut turhat hössötykset. Vuosilomapäivätkin saa nyt säästettyä tuonne keväälle arkipäiville, jolloin kaupat ym. palvelut ovat auki normaalisti.

Vitutus on kyllä ollut aika valtavaa ja syitä on varmaan monia. Huomenna, jouluaattona, töissä 14 tuntia. Otin sitten toisen vuoron putkeen kun ei jotenkin tunnu missään. Tuli sellainen fiilis että aivan sama saatana istuuko itse kämpässä vai katsooko kun mielenterveyspotilaat, siis kansankielellä hullut, ahtaa ihtensä suklaata täyteen ja heiluuvat sokerihumalassa kinkkusuikale suupielestä roikkuen. Viimeiset pari päivää ollut jotenkin aivan sama mitä tekee niin vituttaa. Henkilö, jonka viereen haluaisi ja sylissä pitää jouluna, ei erinäisistä syistä pysty siinä olemaan. Ja ikävä on aika vittumainen asia tälläisenä aikana kun kaikilla tuntuu olevan niin saatanan yliprteä olo. Mutta ei se mitään kun ajattelee että ei tunnu missään niin kaipa sitä jaksaa joulun töitä tehdä ja jatkaa pitemmällekin.
Ja sattuipa sopivasti soimaan Timo Rautiaisen & Trion "Kylmä Tila" biisi. Jotenkin on juuri sellainen tunnelma kuin tuossa kappaleessa.

"Auto jätti tielle
tuulee koillisesta
ympärilläni avautuu
lottovoittajien maa

Silloin kun kaikki
alkoi sortua,
minäkin päätin:
pois on lähdettävä

Ei perheen tavarat
mahtuneet mukaan
eikä perheenikään
menin sitten yksin

Täällä ei mikään
toimi niinkuin pitää
vaikka kerran olin
mies hyvin mahtava"

Mutta ei se mitn...

Hieman ahdistaa tuleva joulu kyllä.. onneksi ei ole niin paljon joulufiilistä kun ulkonakin on sää mikä on. Hmm, tulee tässä eteen jälleen sarjassamme yksinäinen joulu, joten se jotenkin vaan vetää aika tyhjäksi oloksi.

On kyllä kavereita, mutta suvussa ja perheessäkin asiat ovat hyvin hajaantuneet jne.. onhan ne ollut pidempäänkin, mutta harmittaa kun jouluruokaa ei ole tiedossa tällä kertaa allekirjoittaneelle. olen jo noista muista päässyt eroon, ettei harmita, mutta jouluruoka oli silti aina jouluruokaa ja oikein hyvää. Noh, ehkä joku vuosi omaa perhettä tulee, niin syödään sitten senkin edestä.

Mutta kyllähän se on niin, että kaikki soittelee sitten seuraavalla viikolla ja kehuskelee syödyn kinkun määrää, miljoonia lahjoja, perheonneansa ja muuta. Toisaalta ei oikein voi sanoa ettei kiinnosta, se olisi epäkohteliasta ja muutenkin sais aika mulkun kuvan. Todellisuudessa en halua miettiä koko asiaa, joten en halua siitä myöskään kuulla, ja se johtuu siitä. Eli joulu tulee aina kovaa, ja jotenkin ajaa tästä ohi pysähtymättä eikä kyytiin pääse. Se vaan aina muistuttaa joka vuosi enemmän siitä mitä ei ole, enkä tietenkän tarkoita mitään lahjapakettiin käärittyjä autoja, vaan lähinnä sitä joulupöytää ja ihmisiä sen ympärillä.

Kiitos, että sai hieman purkailla.

Kuitenkin hyvää joulua vaan kaikille, koittakee pärjäillä!

mä en kanssa ole koskaan tykännyt mistään joulusta.

Ei vois vähempää kiinnostaa mikään juhliminen. vedän perinteiset kännit. niinkuin aina.. hullut jouluperseet.

Jouluperseille kunniaa!

Onneksi tulee uusvuos heti perään.. se sitten kyllä korjaa koko potin ja vuosi alkaa aina hyvällä mielellä :)

Joulu? Paskat siitä, mulle riittää että teen sitä mitä itse haluan. Sukulaiset? Joo, sukulakua kaikille vaan, eipä teitä sillon näkyny kun olisin teitä tarvinnut. Nyt teen niin kuin itse tunnen ja paskat kaikesta muusta. Joo, varmasti mun syy ku en oo mukana teidän paskayhteiselämässänne. Koska EI KIINNOSTA. Syyttäkää vaan minua, mutta en kanna edes arkkujanne. Kirkkoon en kuulu, joten joulu on vaan kaupallista paskaa, opittua kulutusjuhlaa. Se on varmaan niin helvetin kivaa.

Joulu on kyllä niin yksi turha juhla. Joulu pitäisi muutaa siten että kaikkialla ulkona ei olisi kuollutta. Kaupat voisi pitää auki. Moni työskentelisi mielellään pyhäkorvauksia vastaan. Asiaikkaitakinn riitttäisi kun ei täytyisi stessata siitä onko muonat lopussa joskus tapaninpäivänä. Ei pitäs mitään megavarastoa safkaa hommata. Jolulu vois olla itse asiassa pikku-uusivuosi, jolloin järjestetään menoa!

Pojassa kurkunpäätulehdus ja emäntä oksentaa ja ripuloi. Jos vitutukseen voisi kuolla niin nyt olisi hengenlähtö todella lähellä.

Saa kyllä olla viimeinen joulu sukulaisten/porukoiden seurassa!! Saatana, kun ei saa syödäkään silloin ku haluaa. Palaa muuten käämit nyt totaalisesti.

Kyllähän tää jo nyt menee, kun se saatanan typerä ostosvimma kaiken maajilman krääsään on ohi. Wanhukset lähti kirkkoon mä jäin kattelemaan laatikoita ja järkkäilemään ruokailua. Otin rauhassa yhen bissen kattelen töllöä ja laiskottelen. Tällaisia hetkiä vastaan mulla ei ole mitään. Kerran vuodessa istua perheen kanssa hyvään ruokapöytään. Eli nyt alkaa vitutus olemaan voiton puolella. Noitten typerien lahjojen kanssa menee aina hermot. Lapsia pitää muistaa mutta aikusten välillä tää saatanan lahjaralli on niin vitun typerää.

Ei vituta yhtään. Olen 400 kilsan päässä omista vanhemmistani. Avopuolisoni on yhtä kaukana omien vanhempiensa luona. Vietän joulua ihan yksin kotona. Kävin aamulla salilla, söin juuri ruuaksi uunilohta ja -perunoita ja korkkasin hyvän puolalaisen lagerin ja maistelen sen humalaisuutta kieleni päällä.

Hajotkaa jouluunne! :D

Joulu on perseestä. Hirveä homma hilata itseään muijan perässä pitkin kauppoja ja ostella lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. Ja kaikki tenttaa että mitä minä haluan lahjaksi. Enkä prkl halua mitään, krääsää on jo nurkat täynnä.

Jouluna mennään sitten anoppilaan istumaan. Siellä sitten istutaan pöydässä ja syödään kaikkia niitä ruokia mitä ikinä en normaalisti syö. On jotain itsetehtyä sipulisilliä ja muuta purkkikalaa. Viimejouluna anoppi mainosti suureen ääneen että vävyllekin on hankittu jouluherkkuja kun ei se syö kalaa. Kylmiä broilerpullia kupissa. Ja sitten on se omituisen makuinen maksapasteija jota 7 vuotta sitten menin pakon edessä kehumaan. Nyt sitä on joka saatanan juhlassa Just Meikää Varten Tehty. Eikä kehtaa sanoa että ei se kyllä kovin erikoista ole. Muutenkin niitten joulumeininki on ihan erilaista mitä minulla on muuten ollut. Jouluisin ei tehdä mitään eikä mennä minnekään. Maataan vain sohvalla oloasu päällä ja kaikki nukkuu. Paitsi meikä, kun en yleensä nuku päivisin.

Hieno juttu että tarjotaan ja passataan. Mutta kun ongelma on se ettei ole vaihtoehtoja. Kutsu on vain hienompi nimitys käskylle. Sinne on sitten pakko mennä ja sama show joka vuosi. Vituttaa kun oma joulu jää aina väliin. Nyt meillä on lapsikin, mutta se ei vielä kelpaa syyksi jäädä vain kotiin.

Kyllä olisi hienoa kun saisi olla vaan yksin jouluna. Söisin pakastepizzaa ja irtokarkkeja ja katselisin leffoja. Eikä tarvisi notkua vieraiden nurkissa. Muutenkin menee joulusta suurin osa autonratissa kun pitää ajella appilaan ja omille porukoille. Yhteensä reilut 1000km tulee pyhille ajoa.

Piti avautua. Tätä on padottu sisään niin kauan. Ja nyt varmaan jotenkin friikisti anoppi lukee tätä palstaa ja sitten menee joulu vituiksi :D

Hihii, ihan ku mun ajatuksia, paitti että mun ei tartte juosta miehen perässä lahjaostoksilla vaan joudun tekemään sen yksin riitojen välttämiseksi ;) Eikä meillä ole lapsia.

Lisäyksenä litanniaan vielä et mua ketuttaa se jeesustelu. Olen vannoutunut ateisti ollu ala-asteikäsestä saakka ja mun kiintiö niitten kirkollisten juttujen suhteen täyttyy aika äkkiä uskovaisten sukulaisten luona. Vaikka en tuo julki mielipiteitäni ja koitan olla suvaitsevainen ihmisten erilaisuutta kohtaan niin mua alkaa nyppimään aina se ahdasmielisyys ja mustavalkoiset mielipiteet asioiden suhteen. Vielä kun kuvittelis et asia ois uskisten parissa just päinvastoin, et ne just olis niitä suvaitsevaisia. Lisäks mulle ei sovi se ruoka+viinikulttuuri, tissutelkoot jos tykkäävät mut antasivat mun juoda vettä rauhassa ja painostamatta. Liikuntaharrastusta dissataan niissä piireissä ja kun en ole mitenkään kulturelli niin mulla on todellinen työ kun koitan keksiä jotain yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja keskustelunaiheita. Ehkäpä jo ensi vuonna mulla ois matkabudjetti kasassa ja pakenen joulun kaupallisuutta ja uskonnollisuutta jonnekin etelän aurinkoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom