Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Kerta vuodessakin on liikaa, tää on niin homoilua koko vitun joulu. Mikä vitun hinku on pitää miljoona pyhää tässä? Yksi päivä vapaata ja sitten kaikki takaisin ruotuun, sen vielä kestäisi, mutta ei, kaikkia vitun Tapaninpäiviä, loppiaisia ja mitä vittua tämä paskajuhla nyt perässään aina tuo.

mitemkä olis jos oltais vaan...puolison/panon/lasten/itsensä kanssa ja rauhotuttais...en tarkoita todellakaan mitään uskonnollista, vaan ihan vaan vedettäis henkeä...

luulen, että niitä s-posteja, miitinkejä, palavereja, haastatteluja ja ylipäätään töitä ehtii tehdä...porukkaa palaa loppuun ja eiku hoputetaan vaan...
osa tietysti TEKEE itsestään niin saatanan kiireistä ja paskantärkeetä...naurattaa välillä pikkutakissa pyörivät juuri töihin päässeet pikkumulkut, jotka ovat saatanan kiireisiä, ainoastaan siitä syystä, että eivät osaa järjestellä aikataulujaan/eivät osaa olla tekemättä mitään...

tänäpäivänä "pikku truphit" ovat in...ans kattoo 10v päästä mikä on meininki...
kiire ja duunin (käyttävät juuri tätä sanaa) painaminen on hienointa mitä he tietävät...

Mutta luojan kiitos omaa työtäni ei joku saatanan dollari tai jeni paljoa heilauta, saan lomailla itselleni tarpeeksi olevan määrän ja viihdyn työssäni, useimmiten ilman minkäänlaista kiirettä...

Hyvää lomaa kuitenkin...malttakaa nyt edes aatto olla paikallanne...sitten 25. päivä eiku s-postit auki ja kommunikaattorit/iphonet korvalle...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jukka Relander ja Tuomas Nevanlinna kirkasti tämän.
Joulu tulee. Ja se pitää täyttää. Itse on vajaa ja toiset odottaa jotain.
Äsken kävin baarissa halveksimassa toisia yksinäisiä.
Onneksi lapset tulee huomenna. 3 päivää/3poikaa/3? neliötä ja minä.
En juo. Ei ilo tule lasten kanssa juomalla. Mutta miksi kukaan ei kiellä juhannuksen ryyppäjäisiä.
Joulukirkossa riittää kaksi säkeistöä "enkeli taivaan". Tulee selväksi.
Tuli kova ääni ja ? puhui. Kaikki peljästyi, mutta ? kosketti heitä ja sanoi" älkää peljätkö".

90 prossaa suomalaisista ei kuitenkaan lainkaan viihdy työssään ja heille arkipyhät ovat todellakin tarpeen. Kuulun itse tietty tähän porukkaan.
Minä viihdyn työssäni helvetin hyvin, mutta silti välillä on kiva pitää vapaata. Ja sama palkkakin tulee, oli töissä eli ei. Ja kukaan asiakasyrityksissäkään ei oli töissä niin ei olisi mitään tekemistä kuitenkaan ennen kuin joskus tammikuussa.

Mutta kyllä tosiaan niitä saatanan pelokkaita tai paskantärkeilijöitä ym. riittää näköjään joka firmassa. Osa menee helvetti yksin istumaan sinne konttorille tekemään ei mitään taas heti seuraavana arkipäivänä, ja oli siis eilen ja tänäänkin töissä, vaikka mitään tekemistä ei ole, mutta kun se ei ole virallisesti vapaapäivä niin töistä ei voi olla pois.

Ja sitten on ne, jotka tekemällä tekee itsestään niin vitun kiireisen että ei tosikaan. Vähintään sähköpostit pitää viiteen kertaan aattonakin lukea.

Itselle joulu on pääsääntöisesti vain ilmaista vapaata, joten ei vituta sinänsä. Toisaalta vituttaa kaikkien tapauskovaisten hurskastelu ja velvollisuudentunnnosta siellä kirkossa käynti sen kerran vuodessa mummon hautajaisten lisäksi. Ja sitä vitun jeesusta ja seimeä ym. ja kaikkea paskaa on joka tuutissa. Ja kaikki paikat on kiinni, kun on niin pyhää että.

Vittu pakanajuhla tämäkin kuten 90% kaikista kirkollispyhistä. Ja sekin vituttaa kun muka Suomessakin ihmiset on niin sivistyneitä ja koulutettuja, mutta vittu mistään mitäään tiedetä, ja jauhetaan kun jesse synty tasan 24.12, just joo.

Mä rakastan niitä jouluja, kun saa olla etelän lämmössä. Skidinä oli kivaa mummolassa, kun lunta riitti kaulaan asti ja tunnelma oli lahjojen ja jouluisten tv-ohjelmien parissa mahtava. Nyt mua kyrsii niin vitun, vitun paljon, että joutuu kattelee lumetonta maisemaa ja tekemään arkisia rutiineja lomakauden aikataulujen puitteissa.

Ja miksi ihmiset muuttuvat idiooteiksi joulun alla? Eilenkin yks äijä pölli mun ostoskärryt kaupassa ja ei edes virheensä huomattuaan pahoitellut asiaa millään tavalla. Sitten kassajonossa joku mummo tuuppii mun kärryjä siinä takana, kun ei voida sitä puolen metrin hajurakoa pitää.

Ja mainitsemattakaan kaikkia niitä mulkkuja liikenteessä, jotka ajelee joulukinkku tai -pillu mielessä motarilla jokainen toistensa takapuskurissa kahden sadan metrin jonoissa. Ja paras on, kun nää homot pakkautuu just mun taakse, vaikka lasissa on 105 satasen alueella (mittari näyttää muuten prikulleen oikein, on tsekattu). Ajakaa ohi, stana, älkääkä kiihdyttäkö siihen perään ja jääkö siihen.

Ei ehkä tänne kuulu,
minäkin tuun vanhaksi, mullekin tulee se potkukelkka pyörillä.
Sitten hakkaan mummonäppäimiä tietsikalla. Kaikki vaan menee vielä hitaammin. Näkisi Pamelan hymyilevän naaman ja tissit.

tai sitten meet sinne kirkkoon ja harjottelet joulukirkossa olemista..jos nimittäin vaikka tuleva vaimosi haluaa, että sinne lastenne kanssa menette...
ni ei tartte "iskän" kiukutella eikä kuunnella hevimetallimusiikkia korvanapeista muiden katsoessa, että mikä saatanan ääliö tuo nyt sitten on....

luultavasti kuitenkin menet vielä 30v kirkkoon skeittilaudalla ja olet vastaan kaikkea mahdollista...

eli pointtini on että et ole ikuisesti 17v angstinen kakara...säilytä tämä viesti ja lue se 30v iässä...jos olet vielä itsesi kanssa samaa mieltä hukuttaudu....
Ne, jotka tykkäävät jaella "Vuoden Jeesus" -palkintoja, herätys!

Sinusta sitten kaiketi oman mielipiteensä ilmaiseminen on ääliömäistä. Olisi tuossakin hieno tilanne: vaimo haluaa kirkkoon ja sitten pakotetaan lapset ja puoliso sinne. Kärsitään kaikki yhdessä niin tulee hyvä fiilis :david:

Ylipäätään kirkkoon pakottaminen ja tuollainen tapauskovaisuuteen pakottaminen/alistuminen on niin syvältä että ei hyvää päivää. Ilmeisesti se sitten on angstaamista, mutta tunnen paljon ihmisiä, jotka ihan oikeasti uskaltavat sanoa mitä mieltä ovat pelkäämättä "normaalejen" keski-ikäisten kauhistuksia.

Ylipäätään kirkkoon pakottaminen ja tuollainen tapauskovaisuuteen pakottaminen/alistuminen on niin syvältä että ei hyvää päivää. Ilmeisesti se sitten on angstaamista, mutta tunnen paljon ihmisiä, jotka ihan oikeasti uskaltavat sanoa mitä mieltä ovat pelkäämättä "normaalejen" keski-ikäisten kauhistuksia.
Jep, tätä asiaa ajoin takaa. Siima, miksi sinne joulukirkkoon pitäisi mennä ja harjoitella siellä olemista?

Sinusta sitten kaiketi oman mielipiteensä ilmaiseminen on ääliömäistä. Olisi tuossakin hieno tilanne: vaimo haluaa kirkkoon ja sitten pakotetaan lapset ja puoliso sinne. Kärsitään kaikki yhdessä niin tulee hyvä fiilis :david:
Se on tapa?

Jättäisitkö menemättä anoppilaan sen takia, että ei oikein huvittaisi? Ei tartte TAAS tehdä elämästään niin hirveän vaikeaa.

Joulu nyt ei varsinaisesti vituta, mutta välillä pistää ärsyttämään. Esimerkiksi tätä vouhotusta koristeista ja jouluruuista en ymmärrä. Onhan se ihan kiva, että on niitä kynttilöitä, punaista ja joulukuusi piristämässä, mutta vähempikin riittäisi. Ruuistakin ainakin meillä otetaan turhia paineita, että on juuri niitä oikeita laatikoita oikea määrä, riittävästi leikkeitä ja kalaa, entä kinkku vai kalkkuna? ja minkä kokoinen?

Ei kaiken tarvitse olla niin justiinsa, ja eikös joulun pointtikin ole rentoutuminen?

Ps. Eikä muuten tunnu yhtään siltä, että huomenna on jouluaatto.

Joo, mutta ihan yleiseltä kannalta tuota ajattelin. Olenko väärässä siinä, jos ajattelen että KIRKKO on yksi niistä paikoista, jonne ei voi ketään ihmistä pakottaa menemään? :david:

et tietenkään...enkä itsekään siellä ole käynyt pitkään aikaan, mutta 17v kävin 1/4 pakolla ;)
omat porukat lapsena sinne veivät ja tavallaan näyttivät, että tällänen tapa heillä oli lapsuudessa...kaikki tämä ilman mitään jeesus-juttuja tai uskonnollisuutta...siis joulukirkossa, joskus jopa metsässä järjestetyssä...

nyt olen 30v ja tavaksi on jäänyt hautausmaalla käynti omaisten haudalla jouluaattoiltana...se on tapa, jonka pienenä opin...onko se sitten muistamista tai kaavamaisuutta vai mitä?...

ymmärrän hyvin, että ei ole kovin trendikästä omaksua vanhoja suomalaisia tapoja esim. jouluna...mieluummin sitten angstataan joulua vastaan ja kun ei ole waynesitkään auki ni ei voi hengaa kavereiden kanssa...pitäis olla vaan rauhassa, tekemättä mitään...

jokainen viettäköön joulun tavallaan...

ilmaisin ilmeisesti itseäni huonosta..jokainen saa sanoa mielipiteensä tietenkin...

tuota en kyllä ymmärrä, että joulukirkkoon meno tai vaikka hautausmaalla käyminen olisi kauheata kärsimystä ja painajaista..saatikka alistumista ja pakottamista :hyper:
itse en ole yhtään uskonnollinen henkilö, mutta on mielestäni tiettyjä tapoja, joita nyt vaan ihmiset noudattaa...ja näitä tapoja on monenlaisia:

jotkut vievät lapsensa nesteelle jouluaattona mehulle ja koko perhe lippis päässä...iskä tuhannen ja äiti 2 tuhannen kännissä...
jotkut sitten vievät lapset joulukirkkoon/hautausmaalle/luontoon, koska ovat oppineet tapansa omilta vanhemmiltaan...itse uskontoa ei tarvitse mukana olla yhtään; rauhallisuus, tunnelma, tapa...

Ottaakohan joulupukki vielä lahjatoiveita vastaan? Jos ottaa niin haluaisin uudet vanhemmat, kiitos. Oon ollut täällä nyt alle 10h ja menee jo hermot, koittaisivat käyttäytyä edes silloin harvoin kun vaivaudun tulemaan tänne. Joulumieli nolla, jouluvitutus ääretön.

Ottaakohan joulupukki vielä lahjatoiveita vastaan? Jos ottaa niin haluaisin uudet vanhemmat, kiitos. Oon ollut täällä nyt alle 10h ja menee jo hermot, koittaisivat käyttäytyä edes silloin harvoin kun vaivaudun tulemaan tänne. Joulumieli nolla, jouluvitutus ääretön.

Tuo on muuten niin vittumaista! Ainoa hyvä puoli joulun yksin viettämisessä on just se, että ei tuu ainakaan mitään perhekriisiä. Porukatkin onneksi hiffannut tämän ja ottaneet tavakseen lähteä reissuun jouluksi.

Quote:
Originally Posted by Mike
Kerta vuodessakin on liikaa, tää on niin homoilua koko vitun joulu. Mikä vitun hinku on pitää miljoona pyhää tässä? Yksi päivä vapaata ja sitten kaikki takaisin ruotuun, sen vielä kestäisi, mutta ei, kaikkia vitun Tapaninpäiviä, loppiaisia ja mitä vittua tämä paskajuhla nyt perässään aina tuo.

90 prossaa suomalaisista ei kuitenkaan lainkaan viihdy työssään ja heille arkipyhät ovat todellakin tarpeen. Kuulun itse tietty tähän porukkaan.

Minä taas kuulun 5-vuorotyöläisten kastiin ja olen mielelläni juhlapyhät töissä kun siitä saa asiallisen korvauksen:dance::dance:

Noniin.

Joulumieli se on vieläkin kateissa. Tässä lähivuosina se on jatkuvasti myöhemmin tullut ja sitä on pitänyt haeskella vuosi vuodelta enemmän. Tämän vuoden osalta olen jo lopettanut etsimisen. Se kävelee tässä vastaan jos kävelee ja ehtii. Tiedä sitten, toivotanko sen enää avosylin vastaan...

Joulussa vituttaa hössötys koristeluineen ja stressaavine ilmapiireineen. Lisäksi kaikki kaupallinen paska (lue: helvetin iso osa nykypäivän joulusta) vituttaa armottomasti. Vituttaa nähdä kaupat täynnä punaposkisia ihmisiä, jotka tekopirteinä jonkun sinänsä ärsyttävän puolitutun nähtyään jäävät keskelle käytävää juttelemaan väkisinväännetyt hymyt naamoillaan ja päivittelemään teennäiseen sävyyn joulukiireitään. Näin joulun alla television paskatarjonta leviää mainoskatkoille asti laajemmin kuin koskaan. Vituttaa kuunnella ja katsella tekopyhiä mainoksia, joissa kaikilla on niin ihana joulu ja kaikki käy vaivattomasti ja ilmapiiri on yhteisöllisyyden hengen täyttämä sekä traditioiden patinoima. Lauletaan yhdessä kirkossa kauniita joululauluja Jeesuksen syntymän kunniaksi, ja seuraavaksi kotona lauletaan kuinka se joulupukki käy taas matkaan julistaen joulun sanomaa. Niin, mikäs se sanoma sitten onkaan? Stressi? Tekopyhyys?

Tuntuu, että eniten nauttisin joulusta viettämällä sen ihan omassa yksinäisyydessäni. Sitten illalla kulkisin pitkin tyhjiä katuja ja katselisin ikkunoista kuinka perheet viettävät yhteisöllistä, idyllisen lämmintä jouluaan. Siinä olisi mieltä aidosti lämmittävää rappioromantiikkaa.

On joulussa yksi hyväkin asia, josta vielä iloa saan. Se on ruoka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom