Faidra sanoi:
Voi jestas että voi olla sitten hankala ostaa vanhemmille joululahjoja, varsinkin täältä tavaran yltäkylläisestä maasta... mitä te yleensä ostatte vanhemmillenne?
Mun äiti ja isäpuoli yleensä esittävät muutaman toiveen ja loput ostan omasta päästä.
Tänä vuonna toiveet olivat äiskällä Iittalon vihreä ballo-kynttilä [keräilee näitä ja omistaa jo jonku 20kpl], lasisia vanhanaikaisia säilytyspurkkeja missä hopeiset kierrekannet [makaroneille jne], 2kpl ryijymäisiä luonnonvaaleita sisustustyynyjä sekä perinteinen jokavuotinen ylellinen&pramea joulukoriste [keräilee näitäkin]. Ekstrana olen ostanut alusvaatesetin [meille käy samat rintaliivit], yöpuvun, kauneusjuttuja [hiusharjoja kun sillä aina ne huonoja ja risoja, kalliimpia hiusmuotoilutuotteita, uusi kosmetiikkalaukku, matkailuautoon kauneusliinoja joilla pyyhitään meikit pois, sheivaussetti vaahtoinen, käsivoidetta+jalkavoidetta+raspi+kynsilakka], huivin, tuoksutuikkuja ja erilaisia potpourreja.
Yhteiseksi ostin keittiösetin uusine patalappuineen ja lastoineen jne, saunaan juttuja ja pyyhkeitä, valokuvan kehystettynä musta ja ukosta, Pirkan sensuroidut niksit-kirjan jne
Isäpuoli toivoi tumminta suklaata mitä vaan löytyy, etenkin kirsikkatäytteisiä ja likoorilitkullisia [noita kohtalaisen vaikea löytää eli joka joulu metsästän erilaisia konvehtirasioita ja suklaalevyjä ison kasan], miesten paitulin, boksereita ja jotain tuollaista. Lisäksi olen ostanut sellaisen todella hauskan [huumormiehiä kun on] puusta veistetyn pullonavaajan joka on pippelin muotoinen jossa on joku hauska teksti kalusta ja omistajasta ja siihen kylkeen erikoisoluen, ideana että sitten voi mökkivieraille naureskella sitä pikkuhiprakassa jne, myöskin älykuutioita ja sellaisia jippo-esineitä olen aina haalinut koska pitää niistä ja vieraille hauskoja juttuja [Kestitsevät paljon ystäviään]. Lumene-miestenpakkaus on isäpuolelle mieluinen pesuneste ja dödö arkikäyttöön joten sitä hankin myös, ja täytteeksi Karl Lagerfieldiä.
Ukon porukoille menee kaikenlaista viinipulloseteistä ja viineistä kimonoihin ja rentouttaviin silmänaamioihin yms. Kaikkea mitä he mielestäni tarvivat ja toki jotain ylellistä 'turhuuttakin'. Lahjoja ostan vielä useita, yleensä 10-20kpl per hlö sen mukaan mitä he tarvivat ja minkälaisia älynväläyksiä ja ideoita saan kaupoissa, joskus näen tavaroita jotka huutavat saajansa nimeä
Osa lahjoista kalliimpia ja osa todella halpoja joten lopputulos ei kovinkaan iso paukku. Selviän yleensä jouluostoksista 500-700eurolla. Toiveita siis kunnioitan ja onneksi tuleekin ihan selkeitä, ja kun tunnen hyvin omat vanhempani ja lähisukulaiseni niin on helppo ostaa koska tiedän millaisia ihmisiä he ovat ja mitä juttuja käyttävät/rakastavat.