Joululahjavinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ren
  • Aloitettu Aloitettu
Joku kyseli lahjavinkkiä tuttaville/pariskunnille. Me ostettiin viime vuonna sellaiset korit jostain Tiimarista ja niihin koreihin kerätttiin sitten erilaisia herkkuja: juustoja, keksejä, hilloja, joulukonvehteja, viinipullo ym. Ja koristeltiin korit nauhoin. Tai ehkä pakkislaisille sopiisi paremmin muutamaa eri protskupatukkaa, uusi sheikkeri/juomapullo, jne :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Kysykää mitä se tyttöystävä haluaa lahjaksi niin ei tartte miettiä. Paskat sen mikään yllätys tartte olla, opettaa heti alussa että täältä tippuu vain käytännöllisiä ja tarpeeseen tulevia lahjoja. :D

Pakko yhtyä tähän, koska mielikuvitukseni on rajallinen. En itsekään halua mitään turhaa, joten ilmoitan vaimokkeelle ajoissa millä olisi käyttöä.

Kuki sanoi:
Joku kyseli lahjavinkkiä tuttaville/pariskunnille. Me ostettiin viime vuonna sellaiset korit jostain Tiimarista ja niihin koreihin kerätttiin sitten erilaisia herkkuja: juustoja, keksejä, hilloja, joulukonvehteja, viinipullo ym. Ja koristeltiin korit nauhoin. Tai ehkä pakkislaisille sopiisi paremmin muutamaa eri protskupatukkaa, uusi sheikkeri/juomapullo, jne :D

Mike, koskas pakkiksen joulukori ilmestyy verkkokauppaan? :rolleyes:

Voi jestas että voi olla sitten hankala ostaa vanhemmille joululahjoja, varsinkin täältä tavaran yltäkylläisestä maasta... mitä te yleensä ostatte vanhemmillenne? Päädyin lopulta ostamaan äidilleni Giorgio Armanin Sensi -tuoksun ja isälle Ralph Laurenin tyylikkään nahkalompakon, joka tuli nätissä lahjapakkauksessa. Muistelen hämärästi, että äiti joskus haaveili tuosta tuoksusta ja tiedän että isän lompakko on aina räjähdyspisteessä eikä uusi tee pahaa.. mutta siis - kyllä tuotti päänvaivaa. Mitkä teidän perheissä on olleet onnistuneita lahjoja?

Mä olen muuten varmaan sitten tosi outo tyttö (luin tossa noita aiempia viestejä), kun mun mielestä hajuvesi, koru, nalle tms. naisellinen hömppä olis parempi kuin hyvä joululahjaksi. Vaikka monesti sanotaan että hajuvettä ei voi osata ostaa oikein niin ei se nyt kauhean paljon vaadi, kurkkaa mitä tyttö on aiemmin käyttänyt, kertoo myyjälle ja pyytää suosittelemaan "samanhenkisiä" tuoksuja (raikas/mausteinen...). Ei silti, porakoneenkin kelpuuttaisin, mutta minusta lahjalla pitää olla jotain tunnearvoa ja siksi käytännölliset tavarat ostan mieluummin itse. :)

Faidra sanoi:
Voi jestas että voi olla sitten hankala ostaa vanhemmille joululahjoja, varsinkin täältä tavaran yltäkylläisestä maasta... mitä te yleensä ostatte vanhemmillenne?

Mun äiti ja isäpuoli yleensä esittävät muutaman toiveen ja loput ostan omasta päästä.

Tänä vuonna toiveet olivat äiskällä Iittalon vihreä ballo-kynttilä [keräilee näitä ja omistaa jo jonku 20kpl], lasisia vanhanaikaisia säilytyspurkkeja missä hopeiset kierrekannet [makaroneille jne], 2kpl ryijymäisiä luonnonvaaleita sisustustyynyjä sekä perinteinen jokavuotinen ylellinen&pramea joulukoriste [keräilee näitäkin]. Ekstrana olen ostanut alusvaatesetin [meille käy samat rintaliivit], yöpuvun, kauneusjuttuja [hiusharjoja kun sillä aina ne huonoja ja risoja, kalliimpia hiusmuotoilutuotteita, uusi kosmetiikkalaukku, matkailuautoon kauneusliinoja joilla pyyhitään meikit pois, sheivaussetti vaahtoinen, käsivoidetta+jalkavoidetta+raspi+kynsilakka], huivin, tuoksutuikkuja ja erilaisia potpourreja.

Yhteiseksi ostin keittiösetin uusine patalappuineen ja lastoineen jne, saunaan juttuja ja pyyhkeitä, valokuvan kehystettynä musta ja ukosta, Pirkan sensuroidut niksit-kirjan jne

Isäpuoli toivoi tumminta suklaata mitä vaan löytyy, etenkin kirsikkatäytteisiä ja likoorilitkullisia [noita kohtalaisen vaikea löytää eli joka joulu metsästän erilaisia konvehtirasioita ja suklaalevyjä ison kasan], miesten paitulin, boksereita ja jotain tuollaista. Lisäksi olen ostanut sellaisen todella hauskan [huumormiehiä kun on] puusta veistetyn pullonavaajan joka on pippelin muotoinen jossa on joku hauska teksti kalusta ja omistajasta ja siihen kylkeen erikoisoluen, ideana että sitten voi mökkivieraille naureskella sitä pikkuhiprakassa jne, myöskin älykuutioita ja sellaisia jippo-esineitä olen aina haalinut koska pitää niistä ja vieraille hauskoja juttuja [Kestitsevät paljon ystäviään]. Lumene-miestenpakkaus on isäpuolelle mieluinen pesuneste ja dödö arkikäyttöön joten sitä hankin myös, ja täytteeksi Karl Lagerfieldiä.

Ukon porukoille menee kaikenlaista viinipulloseteistä ja viineistä kimonoihin ja rentouttaviin silmänaamioihin yms. Kaikkea mitä he mielestäni tarvivat ja toki jotain ylellistä 'turhuuttakin'. Lahjoja ostan vielä useita, yleensä 10-20kpl per hlö sen mukaan mitä he tarvivat ja minkälaisia älynväläyksiä ja ideoita saan kaupoissa, joskus näen tavaroita jotka huutavat saajansa nimeä :)

Osa lahjoista kalliimpia ja osa todella halpoja joten lopputulos ei kovinkaan iso paukku. Selviän yleensä jouluostoksista 500-700eurolla. Toiveita siis kunnioitan ja onneksi tuleekin ihan selkeitä, ja kun tunnen hyvin omat vanhempani ja lähisukulaiseni niin on helppo ostaa koska tiedän millaisia ihmisiä he ovat ja mitä juttuja käyttävät/rakastavat.

Ite ostin kanssa tyttöystävälle viime viikolla MP3-soittimen joululahjaksi... suht salakavalasti kiertelin asian ja sain selville että olis tarvetta uudelle soittimelle, kun vanhan CD-soittimen kanssa ollut ongelmia.. sit stringit oon luvannu jo hankkia :love:

Joululahjoja en ole ostanut 5 vuoteen, tosin en ole niitä juuri saanutkaan ellei villasukkia lasketa.

Jos ei lämpimä ja vilpitön joulutervehdys riitä ilahduttamaan lähimmäistä niin silloin on kyllä jokin vialla tässä yhteiskunnassa. Mielummin vien siis itseni kotiin jouluksi :haart:

Haluan yleensä antaa ainakin läheisimmilleni jotain niin erikoista että lahjan saaja aina kyselee "mistä ihmeestä sä tän löysit!" Kuitenkin jotain järkevää. En pidä huumorilahjoista.
No kuitenkin... tänä vuonna löysin keskustasta sellaisen kaupan joka maahantuo ja myy amerikkalaisia ja englantilaisia makeisia, leivontatervikkeita, juomia ja kaikkea muuta mielenkiintoista syömistä. Eli esimerkiksi niitä Oreos keksejä jotka aina mainitaan jossain amerikkalaisissa sarjoissa mutta joita ei suomessa myydä. Diet coke-limuja, Kool Aid juomajauhetta, Butterfinger suklaapatukoita ja jotain aivan ihanan makuista marjasiirappia.
Ostin sitten ison kasan erilaisia herkkuja siskolleni. Toivottavasti tykkää.

mermeliini sanoi:
Kerrohan Kultakutri missä tällainen liike sijaitsee?voisi parille kaverille sieltä hakea lahjat..

Kiitos jo etukäteen
Asuinpaikka onneksi Helsinki, toivottavasti kutri vastaa, itseäkin kiinnostaa suunnattomasti.

MissEvilEve sanoi:
Isäpuoli toivoi tumminta suklaata mitä vaan löytyy, etenkin kirsikkatäytteisiä ja likoorilitkullisia [noita kohtalaisen vaikea löytää eli joka joulu metsästän erilaisia konvehtirasioita ja suklaalevyjä ison kasan]
Mon Cheri, löytyy ainakin, ööö, Citymarketista, S-marketista, Prismasta... ai mistäkö tiedän? :kuola: :kuola: :kuola:

500-700 euroa.... hmm... itse kulutan ehkä noin 100euroa. Jos sitäkään...

keijo s sanoi:
Joululahjoja en ole ostanut 5 vuoteen, tosin en ole niitä juuri saanutkaan ellei villasukkia lasketa.

Jos ei lämpimä ja vilpitön joulutervehdys riitä ilahduttamaan lähimmäistä niin silloin on kyllä jokin vialla tässä yhteiskunnassa. Mielummin vien siis itseni kotiin jouluksi :haart:

Tässä on asennetta ja tekisin itse täysin samoin, mutta vaimo jaksaa hössöttää noiden lahjojen kanssa. Nyt on jälkikasvuakin tuloss, kohta sitä saa tehdä vuoden duunia että selviää joulusta yli. :D No ehkä vähän liioiteltua, mutta älytöntä tuo väkisin jotain ostaminen on, varsinkin omille vanhemmille joilla on jo kaikkea, mutta niitä nyt ekana kuitenkin haluaa jotenkin muistaa jos jotakuta yleensä muistaa lahjalla.

Mä ostan lahjaksi henkilölle joka tykkää viineistä sekä kokkauksesta kokkauskurssin joko Helsingin Kulinaarisessa Instituutissa tai Tony's Deli'ssä. Ja sitten Jens Priewen kirjoittaman kirjan Viinin aika - käytännön viinitietoutta nautiskelijalle. Oheislahjaksi essu tai kunnon kokkiveitsi.

Miehell emielestäni olisi kiva lahja joku kosmetologikäynti (esim. ihon puhdistus) sekä amerikkalainen parranajo. En tiedä mitä miehet ovat tästä mieltä.

Sitten mun mielestä kiva idea oli antaa lahjaksi postimerkkejä, joihin voi painattaa esim. oman, lapsen tai lemmikin kuvan (mukaan esimerkiksi kirjepaperia ja -kuoria) tai sitten hiirityynyn, jossa on sama idea. Postimerkkejä (ja tällaisia postikorteja) saa tilata Postin sivuilta ja hiirimattoja tekevät ainakin Foto Yks -liikkeet.

Sitten olen ostanut "pikkuviemisiksi" saaristolaisleipää, mikä sopii erinomaisesti joulupöytään sekä Robert'sin kahvia tölkissä sekä tervaista saunatuoksua. Jos käyn jouluvierailulla jossain, olen toisinaan vienyt mukanani itse tekemäni karpalojäädykkeen.

Huppe sanoi:
Mon Cheri, löytyy ainakin, ööö, Citymarketista, S-marketista, Prismasta... ai mistäkö tiedän? :kuola: :kuola: :kuola:

500-700 euroa.... hmm... itse kulutan ehkä noin 100euroa. Jos sitäkään...

Prismassa ei ainakaan ole, tsekattu. Viime vuonna ei ollut täällä Citymarketissakaan, jouduin ajamaan perkele Lahden Citymarkettiin kun olivat sitä suklaata tilanneet sinne. Onko tämä Mon Cheri siis sitä todella TUMMAA suklaata jossa ne kirsikat lilluu liköörissä sisällä? Maitosuklaa ei nimittäin käy. En muista enää konvehtirasian nimeä mutta nähdessäni paketin tiedän onko se sitä vai ei.

Ja niin, itselleni toi 500-700 joululahjoihin on pieni summa. Voisin pistää vaikka 2000e jos ois ylimääräistä :lol2: Mut ei ole iha nii paljoa pelkkiin lahjoihin laittaa... :itku: ;)

Anonymity sanoi:
Tarkoittaakohan Kultakutri WTC Plazalla sijaisevaa Amerikan herkkukauppa Behnford’sia?

Just se. Eli osoite on keskuskatu 7. Hinnat on aika ylikanttiin matkassa nuhjaantuneista patukoista mutta kun ei tule joka päivä siellä käytyä niin kyllä sitä raaskii maksaa.

Vaimolle ostin Leena Lehtolaisen uusimman kirjan (onkohan 3 joulu peräkkäin kun saa uusimman lehtolaisen, koska aina joulun tienoilla ilmestyy kirja), lukee yleensä päivässä parissa kun tykkää niin paljon.

Olen ajatellut ostaa lisäksi jotain kivoja/seksikkäitä alushousuja/rintaliivejä. Tuossa ongelmana on se, että mikä miellyttää miun silmää niin saattaa olla ei niin miellyttävä toisen mielestä, lahjakortti liikkeeseen ei oikein innosta. Vaatteita en ole tainnut ikinä ostaa, mutta pitkään olen jo suunnitellut alusvaatelahjaa. Miten on: Jos ostan alusvaatteet ja ei miellytä yhtään niin saako hän käydä ne vaihtamassa? (ei tietysti kokeile edes, koska huomaahan sen heti jos ei miellytä). Liian pitsiset ei varmaan miellytä, väri olisi kiva olla mieluisa, joten hankalaa on.

Vaimo ei hirveästi alkoholia juo, mutta tykkää todella paljon valkoviinistä sillon tällöin, joten onko huonoa makua antaa pullo hyvää valkkaria? Saisi vaikka nauttia sitten ruokien kanssa.

Eniten joulussa ahdistaa mieluisien lahjojen löytäminen. Lahjakortteja olen muutaman kerran antanut, mutta mukava olisi yllättää ja antaa ihan tavaraa.

Naisilta mielipiteitä alusvaateostoksista.

Jonny sanoi:
Naisilta mielipiteitä alusvaateostoksista.

Oma kommentti: En suosittelisi. Ellet tiedä HYVIN tarkkaan vaimosi kokoa ja tyyliä. Yleensä se koon tietäminen ei edes auta koska omat alushousuni saattavat olla täysin eri kokoisia rintaliiveistä puhumattakaan. Pikkuhousut ehkä vielä pystyy ostamaan noin suurinpiirtein ainakin, mutta sekin lähinnä sillä erotuksella että erilaiset kankaat venyy erilailla ja toiset ei jousta pätkääkään. Monet valitsee stringit kokoa liian suuret jotteivat hankaa peppuvakoa ja tavallisemmat pikkarit taas 'omaa kokoaan'. Rintaliiveissä ei välttämättä riitä että tiedät kuppikoon ja ympäryksen, jos hän edes aina sitä tiettyä käyttää... Liiveissä usein ongelma on malli, oikea koko ei takaa istuvuutta. Niitä siis pitäisi itse päästä sovittamaan...

Alusvaatteita ei yleensä saa vaihtaa joten jos niitä haluaa ostaa välttämättä niin suosittelisin pelkkien seksikkäiden erilaisten alaosien hankkimista, tai esim yöasujen ostamista [satiiniset/silkkiset/pitsiset babydoll-yöasut yms sensuellit ja eroottiset yöpuvut]. Rintaliiviostokset kannattaa hoitaa joko persoonattomalla lahjakortilla, tai sitten mennä vaikka yhdessä sinne ostoksille niin että vaimo sovittaa ja sinä maksat.

Lisäys: Tuon valinnan ei muuten pitäisi olla vaikeaa jos kyseessä normaali parisuhde jossa asutaan yhdessä. Tokihan olette puhuneet alusvaatteista, tunnet vaimosi ja tiedät hänen mieltymyksensä, mikä on raja eroottisen ja huoramaisen välillä ja innostaako häntä olla kahdenkeskenkään lutkamainen viettelijätär vai ollaanko ennemmin puuvillapöksyissä tai urheilullisesti. Sekin auttaa antamaan hieman osviittaa kun katsot sinne alusvaatelaatikkoon tai pidät rohkeasti silmät auki hänen riisuessaan alusvaatteisilleen ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom