Joululahjavinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ren
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikeammaksi menee joka joulu, kumppanille on tullut tässä vuosien mittaan ostettua jo kaikki ns varmat ja vähemmän varmat lahjat alusvaatteista -suklaaasta-lahjakortista kauneushoitolaan - kaupunkilomaan joten ideat ovat täysin loppu. Toinen todella vaikea on oma äiti, viimejoulun lahja oli niin persoonaton että siihen tekisi myös tänä jouluna mieli panostaa mutta päässä kumiseen tyhjää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pinsetit:kippis1: .

Ööö. NOT!? :D Mietis nyt kaks kertaa kuinka mukavaa on repiä ja riuhtoa juurineen tukottain sieraimista ja korvista tunkevia karvoja [mitä vanhemmilla miehillä voi olla aikamoinen määrä]. Aikamoinen masokisti saa olla jos sen pystyy tekemään, ja vaikka pystyisikin niin on se nyt huomattavasti nopeammin ja miellyttävämmin hoidettu tuollaisella laitteella :)

:wanha:

Sain tuollaisen Hupelta jo vuosia sitten.

Joo mut kato tää ei oo Tsad. 100km tarkoittaa 1 vuotta jälkijunassa ;)

Mä en tiedä mitä tänne on jo laitettu, en jaksa lukea alusta asti, mutta mun mielestä hyviä lahjoja on mm.

Vaahtosammutin [sellanen 2kg oli 19.90e Prismassa]
Sammutuspeite [löytyy vaik mistä, 9.90-30e väliltä kokojen mukaan]
Häkävaroitin [normaaleja palovaroittimia parempi koska haistaa häkän, 20e pintaan]

:hyper:

No joo. Intialainen päähieronta, 25e. www.aktivofysio.fi Taitaa olla menny jo kiinni...

itse ostin tyttöystävälle semmosen vedellä täytettävän kuumakallen ja aino-tossut:
319134.jpg

Riippuu vähän kaverin mielenkiinnosta mutta yks aika siisti joululahja on videotaltiointi jostain konsertista/urheilutapahtumasta tms. josta tietää kaverin pitävän. Itsellä yksi parhaita joululahjoja on kun sain isältä videon Tokion legendaarisesta pituusfinaalista Lewis vs. Powell (olen yleisurheilumiehiä).

Mitä mies haluaa joululahjaksi?

Ihan vaan mielenkiinnosta halusin heittää pakkislaisille ukoille tällaisen kysymyksen - eli minkälainen joululahja omalta kumppanilta saatuna olisi paras / mieltä lämmittävin? Toivotko että lahjaasi sisältyy jokin humoristinen/romanttinen viesti? Vai oletko enemmän käytännöllisten pakettien ystävä? Vai toivotko, että lahjasi yllättää sinut totaalisesti? :rolleyes: Ja mitä ko. lahja voisi sisältää? Mielikuvitusta saapi käyttää ;)

Itse en ainakaan haluaisi mitään turhaa härpäkettä jolla ei tee käytännössä mitään. Itse sain viime jouluna muijalta Suunnon T3 sykemittarin. Erittäin mieluinen lahja oli. Jos lahja on sulle täydellinen yllätys, ja huomaat lisäksi että tätähän sä oot aina tarvinnutkin niin homma menee täydellisesti.
Eli sanoisin että käytännöllinen, ja sellainen josta huomaa että toinen on ajatellut sinua lahjaa ostaessaan on paras lahja.

Askartelin viime jouluksi kaverilleni (27-v nainen), kalenterin kuvissa oli sen muksut. Oli silloin kovasti ilahtunut lahjasta, ja kuulemma mummut ja kummit olisi halunneet samanlaisen. Tälle joululle kaveri tilasikin samanlaisen jo hyvin etukäteen. Lupasin printata pari ylimääräistäkin että mummutkin saa omansa. Noitahan saa valmiinakin vähän joka paikasta mistä nyt valokuvia saa, mutta itse tehden saa vielä persoonallisemman.

Toiselle (25-v nainen) ajattelin väsätä nostalgiavideokoosteen. Tehtiin muksuina hirvittävä määrä kotivideoita, ja tallessahan ne ovat. Sopivat kannet tuohon vielä, niin :lol2:

Joskus olen tehnyt pastelliliiduilla kaverin muksuista (valokuvan perusteella) piirroksen. Hyvin kelpasi ja edelleen on seinällä. Tekeminen tosin vei paljon aikaa, kun en nyt niin pro tekijä ole, enkä huonoa halunnut lahjoittaa.

Erilaiset pulmapelit ovat aika hauskoja lahjoja myös. Ainakin yksi viininharrastaja saa tuolta pullopulman käärittynä viinipullon näköisesti.

Itse en erityisemmin pidä suklaasta, joten on vähän tylsää kun sitä kaikilta sukulaisilta saa. (juhlapöydän konvehteja) Sensijaan erityisherkkuni vihreät kuulat kelpaisi hyvin. Muutenkin varmaan hyvä idea ottaa selvää jonkun erityisherkusta, ja sitä vaan pakettiin jos ei muuta keksi. Suklaahullulle tuttavalle joku herkkusuklaapakkaus on varmasti aika hyvä veto.

Kynttilöitä tulee kanssa joka joulu. En ole yhtäkään niistä vuosiin polttanut paitsi joskus sähkökatkon aikaan.

Jos joulupukki toisi ihan mitä haluaisin, kontista löytyisi hyvännäköisiä treenivaatteita, lahjakorttia hierontaan tai johonkin kauneushoitolan ihanaan tyttöhömppään tai lisäravinteita. Taidan taas tänäkin jouluna varmistaa hyvät lahjat ostamalla ne itse itselleni. :D

Erilaiset pulmapelit ovat aika hauskoja lahjoja myös. Ainakin yksi viininharrastaja saa tuolta pullopulman käärittynä viinipullon näköisesti.

Voi vitsi että noi on hyviä! Isäpuolelle ja appiukolle on kerran yhtenä jouluna ostettu 'älypelit', tosi hauskoja, minulle ihan uusia juttuja tuolla :)

"pullaliinoja"

Omien "pullaliinojen" ompelu on tosi helppoa. Ostat vain kivaa kangasta, esim. pikkuruudullista, käännät reunoihin taitokset ja ompelet. Sitten, jos omistat kangasvärit, voit maalata kulmaan jotain kivoja kuvioita. Itse tein juuri pullaliinoja, joissa on pieni pullahiiren kuva kulmassa. Sitten ostat halvan korin Tiimarista, laitat liinan siihen ja leivot pullia päälle. Tulee tosi halvaksi. Myös hyvä myyjäisidea.

Meillä hoidetaan lahjat varsinaisesti vasta alennusmyynneistä. Ainoa joka saa oikeita paketteja revittäväkseen on Koiranen. Mutta meillä enemmänkin toimittaa lahjanvirkaa joulupöydän syömiset :haart:

Mutta muutoin: yksi parhaimmista itse saamista lahjoista on yleensä jotain itsetehtyä. Yksi kaveri lähettelee neulomiaan lapasia tai itsetekemäänsä mehua. Aika kultaista vaikka varmasti hirvittävän työlästä. Nyt kun vaan keksisi että mitä ihmettä itse lähettäisi...

Mutta muutoin: yksi parhaimmista itse saamista lahjoista on yleensä jotain itsetehtyä. Yksi kaveri lähettelee neulomiaan lapasia tai itsetekemäänsä mehua. Aika kultaista vaikka varmasti hirvittävän työlästä.

Tuollaiset lahjat on todella ihania... siinä toinen on oikeasti nähnyt vaivaa, tai jos ei nyt vaivaa niin kuitenkin ihan itse sulle jotain väsännyt eikä vain mennyt ostamaan kaupasta. Tämä ei suinkaan tarkoita sitä että kaupasta ostetut lahjat on jotain 'vain-lahjoja', vaan siitä että esim. itsekudotut sukat on aikalailla lämmittävämmät [niin henkisesti kuin fyysisestikin :haart:] kuin kaupasta haetut tehdasvalmisteiset.

Itse jos osaisin kutoa tai tehdä mehua/sinappia/säilykepaprikoita tai kurkkuja tms niin tasan taatusti tekisin! Itselleni tulee hemmetin hyvä mieli jos saan lahjaksi jtn mikä on ihan 'home made'-kamaa :)

Naisellisesti muotoiltu & koristeltu pieni ja sievä puukko. Kaiverruksena vaikkapa: "Omalle rakkaalle". :D

Minusta ois kauheen hempeetä. :haart:

Tää olis mulle aivan täydellinen joululahja:wtf: Saisi olla kyllä ihan normaalin kokonen, mutta kauniilla tupella ja kahvalla.

Itse rakastan antaa lahjoja perheenjäsenille ja ystäville varsinkin silloin, kun löytää kullekin juuri itsensä näköisiä lahjoja. Antamisen ilo voi tuntua kliseiseltä, mutta sitä se minulla puhtaasti on. Itse saamat lahjat ovat toisarvoisia, kun näkee ystävän naaman avaamassa pakettiaan:)

Joku kovasti arvosteli alusvaatteiden ostamista kumppanille koon, istuvuuden ym. ominaisuuksien takia. Itse kuitenkin tahtoisin poikaystävältä pehmeänä pakettina alusvaatteita ihan vain mukavana yllärinä eikä aina itse ostettuina. Koon voi laskea vaikka keskiarvona sieltä pikkuhousulaatikosta, mikäli siellä enemmän kuin yhtä kokoa on. Rintsikkaosastolla sama. Boutique-loulou.com löytää edullisia ja monia vaihtoehtoja halvoilla postareilla.

Herkkukorit käyvät lahjaksi melkeinpä kenelle tahansa! Siskoille,tuttavapariskunnille, vanhemmille... Itse olen koonnut herkkukoreja puisiin tarjoilukulhoihin.

Äiti saa tänä jouluna koristetyynyliinoja, laatusuklaata ja jouluntuoksuisia kynttilöitä - lahjakorissa

Kumppanille voi hankkia kellon myös vaihtelun vuoksi, vaikka ranteessa ihan toimiva olisikin.

Nuo älypelit ovat tosiaan hyvä idea! Niin herrasmiehille kuin teinipojillekin. Siskon teini-ikää lähestyvät lapset ovat sekaisin kännykän kuorista.

Tässä myöhään heränneenä iski paniikki, kun pitäisi vanhemmille ostaa jotakin. Eli ikä pyörii siinä 50vuoden korvilla. Olisiko jotain vinkkejä?

Netistä löytyi hyvä sivusto, missä oli läjäpäin erilaisia lahjakortteja valittavana. Ostin aviomiehelle yhdistetyn joulu- ja hääpäivälahjan: lahjakortin hotelliin yhdeksi yöksi(kahdelle tietysti :D), huoneessa odottaa hedelmäkori ja kuohuviini, vapaa kuntosalin käyttö ja huoneen luovutus seuraavana päivänä vasta klo 15. Lahjakortti on voimassa vuoden.
Toinen vaihtoehto samoilta sivuilta oli yhdistetty jalkahoito ja intailainen päänhieronta.

Tänään olis pakko sitten lähteä tonne vitun ryysikseen reuhomaan. Alkaa verenpaine taas kohota. Voi perse sentään. Vois vaikka kylvää hiukan napalmia tonne kaupungille ennen kuin sinne lähtee.

Noh, onneks mä saan nahkahaskat ja axe-setin.

kaks lahjaa pitää löytää. perkele, että vituttaa. Ja sitten niitä vinkkejä kolme vuotiaille (tyttö ja poika). Kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom