Askartelin viime jouluksi kaverilleni (27-v nainen), kalenterin kuvissa oli sen muksut. Oli silloin kovasti ilahtunut lahjasta, ja kuulemma mummut ja kummit olisi halunneet samanlaisen. Tälle joululle kaveri tilasikin samanlaisen jo hyvin etukäteen. Lupasin printata pari ylimääräistäkin että mummutkin saa omansa. Noitahan saa valmiinakin vähän joka paikasta mistä nyt valokuvia saa, mutta itse tehden saa vielä persoonallisemman.
Toiselle (25-v nainen) ajattelin väsätä nostalgiavideokoosteen. Tehtiin muksuina hirvittävä määrä kotivideoita, ja tallessahan ne ovat. Sopivat kannet tuohon vielä, niin :lol2:
Joskus olen tehnyt pastelliliiduilla kaverin muksuista (valokuvan perusteella) piirroksen. Hyvin kelpasi ja edelleen on seinällä. Tekeminen tosin vei paljon aikaa, kun en nyt niin pro tekijä ole, enkä huonoa halunnut lahjoittaa.
Erilaiset
pulmapelit ovat aika hauskoja lahjoja myös. Ainakin yksi viininharrastaja saa tuolta pullopulman käärittynä viinipullon näköisesti.
Itse en erityisemmin pidä suklaasta, joten on vähän tylsää kun sitä kaikilta sukulaisilta saa. (juhlapöydän konvehteja) Sensijaan erityisherkkuni vihreät kuulat kelpaisi hyvin. Muutenkin varmaan hyvä idea ottaa selvää jonkun erityisherkusta, ja sitä vaan pakettiin jos ei muuta keksi. Suklaahullulle tuttavalle joku herkkusuklaapakkaus on varmasti aika hyvä veto.
Kynttilöitä tulee kanssa joka joulu. En ole yhtäkään niistä vuosiin polttanut paitsi joskus sähkökatkon aikaan.
Jos joulupukki toisi ihan mitä haluaisin, kontista löytyisi hyvännäköisiä treenivaatteita, lahjakorttia hierontaan tai johonkin kauneushoitolan ihanaan tyttöhömppään tai lisäravinteita. Taidan taas tänäkin jouluna varmistaa hyvät lahjat ostamalla ne itse itselleni. :D