Joulu tulee...

Miksi ihmiset stressaavat näin hirveästi joulusta... Eristäytykää ja menkää vaikka laulamaan kauneimmat joululaulut ja tehkää vaikka jouluyönä jokin mukava kävely jos ette muuta keksi. Sanokaa kaikille että et osta lahjoja ja et halua myöskään ottaa niitä vastaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä nyt ihmeemmin kiinnosta:

-Lahjoja ostan vain "antamisen ilosta" Mutsille, faijalle, veljellä ja emännälle.
-Varmaan olen taas joulupukkina emännän kummi pojalle. J33
-Ruoka on onneksi edes hyvää, muuten niin yliarvostettuna juhlapäivänä.

Viime jouluaaton aamuna luulin, että on 23. päivä. niin paljon kiinnostaa ja stressaa!

Mua ei kiinnosta koko joulu oikeestaa rehellisesti sanottuna paskan vertaa.

- Mä inhoon niitä iänikusia joululauluja ja kaikkea sitä hössytystä minkä joulu saa ihmisissä aikaan.
- Mä inhoon sitä, että joulusta on tehty kaupallinen tapahtuma.
- Ja sitä, että kaikki ne ihmiset, jotka kakarana ja vielä muutamia vuosia sitten teki mulle sen joulun on poissa.
- Lahjoja en osta, enkä myöskään halua keneltäkään mitään.
- Syön itseni ähkyyn porukoilla ja sukulaisten luona, lopun ajan makaan lihavana sohvalla katsoen huonoja joulunajan ohjelmia tv:stä, jossain vaiheessa varmaan aivan totaalisesti myös vittuunnun siihen kaikkee luppoaikaan ja syömiseen.
- Käyn hautuumaalla aattoiltana viemässä kynttilöitä poiskaranneiden haudalle.

Kyllä se vaan on perheellisille ja lapsille ihan eri juttu tuo joulu, kun tämmöselle sinkkuihmiselle.

Jouluna on kyl hyvä fiilis, mut onhan tää ihan vitusta et viikko sitten tuli jo postissa Hobby Hallin joulumainoksia. Kohta niitä varmaan tulee jo elokuussa?

Jouluaattona olisi tarkoitus mennä vetämään koko kroppa kerralla -treeni kavereiden kanssa. Sarjat tehdään loppuun pakkotoistoineen yms. rankimman kaavan kautta. Sitten kaksi päivää syödään hyvin ja reilusti sekä vietetään laatuaikaa perheen kesken (harvinaista nykyään). 27.12 taas salille ja keskitytään vielä parin viikon ajan pajalla käymiseen ennen inttiin lähtöä.

Ite ootan joulua ehkä enemmän kun viime vuosina. Ehkä osaksi sen takia, että pääsen rauhottuun kotipaikkaan kun ollut aikamoista hulinaa koko vuosi. Ja se, että nään vanhemmat, veljet, isovanhemmat, kaverit jne. Tosin harmittaa taas kun en voi viettää joulua kaikkien rakkaitten ihmisten kanssa.
Jouluaattona on tapana syödä aamupuuro + luumukiisseliä ja viedä haudalle kynttilät ja muistella edesmenneitä sukulaisia ja tuttavia. Hyvä ruoka kruunaa kaiken, sekä jouluvalot ja lumi, jotka valaisee pimenevää iltaa.

Työt sen kuin kovenee joulua kohti. Eipä tuota ole vielä jaksanut edes ajatella. Eipä tässä kai mitään sen kummosempaa tule tehtyä kuin saunottua ja syötyä PALJON. :D Täytynee unohtaa treenaamiset ja muut huolet pyhien ajaksi ja keskittyä täysillä vaan joutenoloon.

En tiedä onko tämä nyt oikea paikka, mutta kokeillaan.

Elikkäs, pelkkä kinkun syönti alkaa jouluisin sylettää ja nyt tarvittaisiin sen lisäksi uusia ideoita liha-/kala-akselilta.

Suunnitelmissa on kehitellä jotain uutta teeristä ja ehkä jäniksistäkin. Näistä voi ehdotella, jos jotain tulee mieleen, ja toki kaikista muistakin kriteereihin sopivista ruokalajeista. :)

ja ehkä jäniksistäkin
Tällaisenko meinaat syödä?

rabbit.jpg

Ei toi oo jänis, se on kaniini
hare-BP.jpg

toi on jänis

En oo moneen vuoteen tykänny joulunvietosta, mutta tänä vuonna angsti/idiotismi on hellittänyt. Ainoastaan joululaulut ja lanttu&porkkanalaatikko herättää suunnatonta kuvotusta. Eniten joulussa mä odotan sitä, että ollaan kaikki neljä koossa, mutsi, faija ja sisko. Ja onhan joulussa se oma rauhallinen fiiliksensä.:)

Täällä Bangkokissa on jo joulukuusia, valoja ynnä muita joulu-somistuksia näyteikkunoissa ja kaduilla.
Mittari näyttäisi 35 astetta ja aurinko paistaa kirkkaan siniseltä taivaalta, ei kyllä kauhia joulufiilis pääse tulemaan... :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom