Jopas -miehellä vähän ikävää juttua!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, noin kuukausi sitten mulla meni vasen kyynärpää rikki, lääkäri antoi pariksi viikoksi treenikiellon.
Sitten hitsatessa hitsauskipinä suli ihoon oikeaan käteen tohon kyynärtaipeen kohdalle, antibiooteilla ja antibakteerisella salvalla se meni ohi n. parissa viikossa, siitä kerkee tullu jo 4vkoa treenaamatta.

Ja nyt torstaina iski hirvee depis, mä sairastan maanisdepressiivisyyttä, ja jouduin tulemaan psykiatriselle osastolle, täälläkin tulee menemään yhteensä viikko ilman treeniä.

Eli yhteensä tulee 5vkoa ilman treeniä, testoa olen käyttänyt normisti 500mg/vko.

Kai mun kropalle on jotain tapahtunu ku täällä osastolla kaikki tulee sanomaan, että oot levee jätkä ja varmasti käyt salilla, no niinhän mä käynkin. Itse asiassa huomenna 24.7 mulla tulee vuosi täyteen treeniä, siitä ehkä 4kk roinaamista.

Mitä luulette paljonko on voimatasot tippuneet, viimeisin tulos on penkistaä 100kg *5 ja mavesta se 230.

Himo on hirveä päästä salille, onneksi tän viikon lopulla pääsen pois psykiatriselta, oon nappaillu vähän vahvempia rauhottavia, ja ne on nyt ajossa alas.

Yks asia on varma, kun täältä ajan kotiin, ni ekana menee testopiikki nahkaan ja sitten tämä jätkä lähtee salille, että hupsis vain.

Tässä vähän Jopas -miehen turinointia, joka ei kiinnosta ketään, mutta sainpahan purkautua.

Mut pääpointti oli se, paljonko voimatasot on tullu alas, lihakset ei ainakaan oo havaittavasti sulaneet, johtuu varmaan testosta. Mutta kun mä oon tällainen voimabodaaja, niin ne tulokset ja varsinkin niiden enkkojen rikkominen on lihasten, laihtumisen ja voimien säilymisen kannalta mulle tärkeää.

Thats it!

Miksi olla treenaamatta tuollaisten vaivojen takia? Vetäähän siinä mielen maahan jos reeni on se mikä hyvää mieltä antaa. Olisit käyny vaikka koipia pumppaamassa laitteissa ja jotain selänojennuksia ja vatsoja vemputtamassa. Olis siitä kuitenki sitä tekemisen tunnetta saanu.

Niin, noin kuukausi sitten mulla meni vasen kyynärpää rikki, lääkäri antoi pariksi viikoksi treenikiellon.
Sitten hitsatessa hitsauskipinä suli ihoon oikeaan käteen tohon kyynärtaipeen kohdalle, antibiooteilla ja antibakteerisella salvalla se meni ohi n. parissa viikossa, siitä kerkee tullu jo 4vkoa treenaamatta.

Ja nyt torstaina iski hirvee depis, mä sairastan maanisdepressiivisyyttä, ja jouduin tulemaan psykiatriselle osastolle, täälläkin tulee menemään yhteensä viikko ilman treeniä.

Eli yhteensä tulee 5vkoa ilman treeniä, testoa olen käyttänyt normisti 500mg/vko.

Kai mun kropalle on jotain tapahtunu ku täällä osastolla kaikki tulee sanomaan, että oot levee jätkä ja varmasti käyt salilla, no niinhän mä käynkin. Itse asiassa huomenna 24.7 mulla tulee vuosi täyteen treeniä, siitä ehkä 4kk roinaamista.

Mitä luulette paljonko on voimatasot tippuneet, viimeisin tulos on penkistaä 100kg *5 ja mavesta se 230.

Himo on hirveä päästä salille, onneksi tän viikon lopulla pääsen pois psykiatriselta, oon nappaillu vähän vahvempia rauhottavia, ja ne on nyt ajossa alas.

Yks asia on varma, kun täältä ajan kotiin, ni ekana menee testopiikki nahkaan ja sitten tämä jätkä lähtee salille, että hupsis vain.

Tässä vähän Jopas -miehen turinointia, joka ei kiinnosta ketään, mutta sainpahan purkautua.

Mut pääpointti oli se, paljonko voimatasot on tullu alas, lihakset ei ainakaan oo havaittavasti sulaneet, johtuu varmaan testosta. Mutta kun mä oon tällainen voimabodaaja, niin ne tulokset ja varsinkin niiden enkkojen rikkominen on lihasten, laihtumisen ja voimien säilymisen kannalta mulle tärkeää.

Thats it!

Miten voit hakea tuohon yleispätevää vastausta täältä? Variaatioita sen voimatason tippumisen suhteen treenitauon aikana on ihan yhtä paljon kuin henkilöitä. Jollakin luonnonriskillä kaverilla ne voimatasot eivät välttämättä juurikaan tule alas kuukaudessa, kun ääritapauksessa esim. itsellä kuukauden totaalinen treenitauko söisi voimia 20-30%. Toki tähänkin varmaan pätee normaalijakauma eli suurimmalla osalla kroppa käyttäytyy tuonkin suhteen aika pienellä vaihteluvälillä. Mutta ääripäiden välillä hirvittävä ero.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miksi olla treenaamatta tuollaisten vaivojen takia? Vetäähän siinä mielen maahan jos reeni on se mikä hyvää mieltä antaa. Olisit käyny vaikka koipia pumppaamassa laitteissa ja jotain selänojennuksia ja vatsoja vemputtamassa. Olis siitä kuitenki sitä tekemisen tunnetta saanu.
Sä et taida ymmartää mitä tarkoittaa hypercirculaarinen bipolaarihäiriö. Se on ihan oikea sairaus, vähän kuin luunmurtuma, eli vakava juttu, tuo hypercirculaarinen tarkoittaa nopeakiertoista. Mun olotila on ollut 2v ihan kohtuu hyvä (lievä masis), kun aloitin teston hävis ne pienetkin masikset, mut nyt treenitauko laukaisi depression, se on vähän semmonen juttu ettei sille voi tehä muuta kun pikkuhiljaa aloitella uudestaan, niin kyllä se tästä.

Kyynärpää meni niin kipeäksi että se oli aivan pois pelistä, ja käsi tulehtui niin, että lekuri kielsi hikoilunkin ihan täysin.

Sehän tän masiksen lauksaisi, kun ei pystynyt tekemään sitä, mistä ennen on saanut päivittäisen nautinnon: sali ja suihkuun, tulee raukee olo.

No just siksi tollasessa tilanteessa ei pidä jäädä makaan. Kokemusta on siitä miten voi masentaa ja ahistaa. Ite oon ollu takas salilla paripäivää avoleikkauksesta tai reilummasta lihaksen repeämästä. Tehny sen mitä pystyy. Vaikka sitten pelkästää toista kättä vemputtanu taljassa jos ei ole muuta voinu.

Käy perkele kokeilemassa paljonko ne voimatasot on tippunu, sillä se selviää ku tankoon tarttuu. Arvausleikit on lapsille.
Juu, turha tommosia on arvailla. Ja paskanko väliä sillä on kuinka paljon ne voimatasot on sukeltanu, noin lyhyen tauon jälkeen pääset takas entisiin rautoihin hyvin sukkelasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No just siksi tollasessa tilanteessa ei pidä jäädä makaan. Kokemusta on siitä miten voi masentaa ja ahistaa. Ite oon ollu takas salilla paripäivää avoleikkauksesta tai reilummasta lihaksen repeämästä. Tehny sen mitä pystyy. Vaikka sitten pelkästää toista kättä vemputtanu taljassa jos ei ole muuta voinu.
Joo, mut jos ei saa hikoilla tai rasittaa itteään ku cerppitasot on luokkaa 120...
Ennemmin kuuntelen lääkäriä ku mahollistan omalla toiminnallani jopa amputoinnin.

Sä et taida ymmartää mitä tarkoittaa hypercirculaarinen bipolaarihäiriö. Se on ihan oikea sairaus, vähän kuin luunmurtuma, eli vakava juttu, tuo hypercirculaarinen tarkoittaa nopeakiertoista. Mun olotila on ollut 2v ihan kohtuu hyvä (lievä masis), kun aloitin teston hävis ne pienetkin masikset, mut nyt treenitauko laukaisi depression, se on vähän semmonen juttu ettei sille voi tehä muuta kun pikkuhiljaa aloitella uudestaan, niin kyllä se tästä.
Tälleen keskivaikean ja vaikean masennuksen välimaastossa seilaavana, vaikea-asteista paniikkihäiriötä (muiden vativaivojen ohella) sairastavana ihmisenä mun on vaikea käsittää, miksi sitten pidit sen treenitauon jos oot kerran huomannu, että jumppailu pitää sitä aisoissa? Mulla repes takareisi ja välilevy pullistu muutama viikko ja sitten ja jos en silti tässä sitkeästi jumppais sen vertaa kun kunto sallii, niin ihan varmasti alkais psyykekin rakoilla.

Kuten @Rantapallo ylempänä kirjoitteli, niin noista rutiineista kannattaa pitää kynsin ja hampain kiinni. Vaikka joku fyysisesti vaivaisena treenaaminen osaa olla jo yksinään hankalaa, saati sitten kun siihen lisää päätautilastia lumikolallisen, ei se makaamaan jääminekään mitään auta. Oon kokeillu useammin kuin kerran sitä makaamaan jäämistä ja pahimmillaan lopputulos on ollu se, että on parin kuukauden päästä saanu soitella akuuttipsykiatriselle että nyt ei mee hyvin, pääsiskö vähän lepäilemään. Noin pahastihan ongelmat ei ns. normaalilla ihmisellä eskaloidu, mutta kun sullakin ilmeisesti tota masis-ym. taustaa on, niin aattelin jakaa tämmösen henkilökohtaisen kokemuksen tähän väliin. Ja vaikka tsempatakin.

Quottasin ihan pitkin vittua, mutta en jaksa korjata.

Edit: ja jos ei hikoilla saa, niin tee ny vaikka edes jotain liikkuvuustreeniä ja kuntouttavia asioita. JOTAIN voi tehdä AINA.

Voimatasojen tippumista on turha miettiä, koska siitä ei ole kerta kaikkiaan mitään hyötyä. Pohtia kannattaa sn sijaan sitä, että miksi tuli treenitaukoa. Jos kyynärpää kipeytyi treenitessa, niin silloin olisi syytä muuttaa treenitapaa. Muistaakseni sun treenimentaliteetti oli vammoille altastiva. Jos paikat alkavat hajoilemaan jo kuukausien treenihistorialla, niin jatkoa on varmasti luvassa, jos treeniä ei korjata. Kyynärpään kivut voivat mennä nopeastikin ohi, mutta hölmöilemällä saa kyllä itsensä rikottua niinkin pahasti, että treenit voivat kärsiä koko loppu elämän.

Kyynärpää meni ihan normi pystärissä käsipainoin, painoa oli sen verran että just meni kymppi.
Yhtäkkiä alko vaan sattuun kyynärpäätä ihan vitusti ja paino putosi lattiaan. Lääkäri sanoi röntgenkuvasta, että siellä on joku pehmytkudosrepeämä, joka korjaantuu itsestään.

Pitänee tehä kuukausi pari, noitä työntäviä liikkeitä todella pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla.
Lekuri sanoi, että kun lepää, niin se korjaantuu kyllä.

Edelleenkään ihmiset ei tunnu ymmärtävän bipolaarihäiriöisen ihmisen masennusta, joka ylittää normivitutuksen 6-0.
Onneks mulla on tuo nopeakiertoinen versio, viikon päästä alan keskittyä paremmin tuntumaan jne jne, jotta paikat kehittyis yhtä nopeaa kuin lihakset.

Juu, turha tommosia on arvailla. Ja paskanko väliä sillä on kuinka paljon ne voimatasot on sukeltanu, noin lyhyen tauon jälkeen pääset takas entisiin rautoihin hyvin sukkelasti.
Perhana kun pääsis itsekin sukkelasti entisiin rautoihin. Viiden viikon tauko alla, voimatasot alas 30% ja jos vanhaa kokemusta on uskominen, se on taas kymmenen viikkoa, että pääsen takaisin samoihin rautoihin. Lihakset tulee takaisin viikossa, mutta voimat lähtee nopeasti ja tulee hitaasti takaisin.

Perhana kun pääsis itsekin sukkelasti entisiin rautoihin. Viiden viikon tauko alla, voimatasot alas 30% ja jos vanhaa kokemusta on uskominen, se on taas kymmenen viikkoa, että pääsen takaisin samoihin rautoihin. Lihakset tulee takaisin viikossa, mutta voimat lähtee nopeasti ja tulee hitaasti takaisin.
Ääripäitäkin toki löytyy! Mulla menee kolmisen viikkoa päästä vanhoihin rautoihin kiinni, jos tauko on alle kuus viikkoa pitkä.

"Vähän ikävää juttua" kuulostaa minusta siltä, että on syöpä tai jotain "lopullista", mikä estää kaiken jatkossakin. Viiden viikon tauko ei mielestäni ole "vakavaa", mielisairaus itsessään on. Tekstistäsi ymmärrän, että treenaaminen on tärkeää, mutta mitä väliä tuollaisessa tilanteessa niillä kiloilla on. Tauko rassaa, ei kilot, sillä susta ei koskaan tule maailman huippua, mutta omaa parastasi voit tavoitella. Nyt siihen tuli pieni droppi, mutta palaat takaisin siihen, mistä putosit. Kuuppa kasaan ja kohti salia ja "normaalia" elämää, mutta kuten edellä mainittiin, jos vamma on treenipohjainen, se kannattaa jatkoa ajatellen tarkasti huomioida.

Ääripäitäkin toki löytyy! Mulla menee kolmisen viikkoa päästä vanhoihin rautoihin kiinni, jos tauko on alle kuus viikkoa pitkä.

Itsellä tuo menee, että voimatasojen palautumisaika on noin 3x tauon pituus. Eijjoo väliä onko kreatiinia kierrossa vai ei. Aina sama kaava. Eli nopeesti lähtee ja hitaasti takas. Tosin pätee vain yli 2 viikon mittaisiin totaalitaukoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom