Jopas -miehellä vähän ikävää juttua!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko tuo bipolaarihäiriö ja teston käyttö hyvä yhdistelmä?
Testo ainakin mulla poistaa masennusta, nyt vaan tuli depiksenpoikanen tosta treenaamattomuudesta.

Mut se on totta että toi mielisairaus ei todellakaan oo hyvä juttu, ja testo ennemmin aiheuttaa maniaa kun tätä depistä.

Itsellä tuo menee, että voimatasojen palautumisaika on noin 3x tauon pituus. Eijjoo väliä onko kreatiinia kierrossa vai ei. Aina sama kaava. Eli nopeesti lähtee ja hitaasti takas. Tosin pätee vain yli 2 viikon mittaisiin totaalitaukoihin.
No mutta oot sä reilusti ketjun aloittajaa vahvempikin. Onko aina ollut näin, vai vasta sitten kun pena oli 500 paunaa?

Ei kuulosta kovin terveelliseltä tämä sun meno. Unohda testot ja voimatasot nyt hetkeksi ja keskity siihen itse treenaamisesta tulevaan hyvän olon tunteeseen. Sekään ei ole hyvä asia jos treenaaminen on pakkomielteistä ja stressaat testoista ja penkkiraudoista koko ajan, varsinkaan jos sinulla on bipolaarihäiriö.

No mutta oot sä reilusti ketjun aloittajaa vahvempikin. Onko aina ollut näin, vai vasta sitten kun pena oli 500 paunaa?

On se ainakin viimeiset 5-6 vuotta ollut. Ei aloittelijavaiheessa tietenkään. Kun treenannut 12v salilla. Absoluuttinen tiputus toki sen pienempi mitä alemmat voimatasot.

Verrokkina toinen ääripää, niin yksi entinen kilpavoimailijakaverini, jolla 205 salienkka penkissä, otti yli puolen vuoden totaalisen treenaamattomuuden jälkeen 180kg. Mutta se taisi 15-kesäisenä jo penkata yli 120kg. Eli luonnonriski. Kohtuu heikko vaste vaan treenaamiseen suhteessa ns perustasoon. Minä en usko että itse 100-120kg enempää penkkaisin jos puoli vuotta olisin treenaamatta. Joten moneen junaan on genetiikkoja voiman suhteen. Niin kehitysnopeudessa ja -potentiaalissa kuin siinä miten rajusti ja miten alas tullaan, jos täysin lopetetaan voimaharjoittelu.

Mulla näistä saliräpiköinneistä ei tule paljoakaan käteen jäämään lihasta tai voimaa, jos lopettaa joskus treenaamisen. Mutta oon hyväksyny aikaa sitte sen, että niiin pitkään aktiivisesti kolisteltava kun ei halua heikko ja totaalisen kynäniska olla. Jos ei kiinnosta niin sitten siirtyy muihin harrastuksiin. Toki sairastelut ja vammat yms on aina muuttuva tekijä tuossa. Jos vaikka juuri esim. välilevy pullahtaa tms.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joten moneen junaan on genetiikkoja voiman suhteen. Niin kehitysnopeudessa ja -potentiaalissa kuin siinä miten rajusti ja miten alas tullaan, jos täysin lopetetaan voimaharjoittelu.
Tottahan tääkin on. Mä en usko, että se itse VOIMA sieltä kovin äkkiä katoaa, sen sijaan kyky demonstroida sitä voimaa voi hävitä nopeastikin. Mulla tää on hyvin liikekohtaista myös. Vedossa ei sarjapainot putoa välttämättä kymmentä prosenttia enempää pidemmänkään tauon aikana, mutta kyykky sen sijaan sukeltaa kyllä syvälle ihan muutamassa viikossa jo. Toki itsellä on se hyvä puoli että aika pian sille taukoa edeltävälle tasolle pääsee, mutta on se kyykyn kanssa aina hankalinta.

Kannattaisi mielestäni keskittyä nyt vaan omaan vointiin eikä stressata jostain jonninjoutavista tuloksista.
Se on aika hutera pohja rakentaa elämäänsä salitulosten/harrastuksen varaan. Minulle entisenä mt ja päihde-kuntoutujana (ahdistus ja masennus kulkee tosin vieläkin mukana) sali on ollut hyvä tukija ja stressin poisto keino siinä vierellä, mutta ei se tulosten perässä juokseminen ole se pointti, vaan itse treenaaminen ja liikkuminen on se juttu, hyvä olo mikä siitä tulee! Sitähän siitä hakee entisenä päihteidenkäyttäjänä. Älä lyö yli heti alkuunsa. Tulokset tulee kyllä siinä mukana, kun on vaan malttia ja järkeä.
Sulla on niin pieni pätkä vasta treeniuraa takana, että en stressaisi vielä mistään muusta kuin sinun tilanteessa, että miten pitkään haluat rautoja liikutella.
Ota rauhallisesti, niin saattaa tulla pidempikin treeniura, tuolla hätäilyllä särjet vaan lopulta itsesi henkisesti ja fyysisesti, mitäpä sitten teet? Et mitään? Palaat entiseen?
Minä näen tässä sun hommassa ihan kauheat riskit, en tiedä osaatko itse nähdä. Täällä pakkiksella on moni yrittänyt ohjata sinua oikeaan suuntaan ja rauhoitella, monessa eri asiassa. Ottaisit järkipuheet vastaan, ennenkuin jää käteen vain kasa paskaa.
Toivu nyt vaan hyvä mies ihan rauhassa ja rupeet pikkuhiljaa kevyesti liikkumaan ja palaamaan rautojen ääreen tuon huolehtimisen sijaan. Ne vuodessa saavutetut tulokset ei pysty kovin kauas karkaamaan.
Kaikkea hyvää Jopas-miehelle, etenkin viisautta ja kärsivällisyyttä toivon sulle jatkossa (y)

Kyynärpää meni ihan normi pystärissä käsipainoin, painoa oli sen verran että just meni kymppi.
Yhtäkkiä alko vaan sattuun kyynärpäätä ihan vitusti ja paino putosi lattiaan. Lääkäri sanoi röntgenkuvasta, että siellä on joku pehmytkudosrepeämä, joka korjaantuu itsestään.

Pitänee tehä kuukausi pari, noitä työntäviä liikkeitä todella pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla.
Lekuri sanoi, että kun lepää, niin se korjaantuu kyllä.

Edelleenkään ihmiset ei tunnu ymmärtävän bipolaarihäiriöisen ihmisen masennusta, joka ylittää normivitutuksen 6-0.
Onneks mulla on tuo nopeakiertoinen versio, viikon päästä alan keskittyä paremmin tuntumaan jne jne, jotta paikat kehittyis yhtä nopeaa kuin lihakset.
Se että kyynärpää meni normi pystärissä ei tarkoita etteikö mm treeneissä, lämmittelyissä, liikejärjestyksissä ja/tai suoritustekniikoissa voisi olla parannettavaa.

Kun tuossa vaiheessa treeniuraa alkaa paikat hajoilemaan, kannattaisi roinaopiskelujen ohella ehkä alkaa opiskelemaan myös mitä siellä salilla kannattaisi tehdä.

Tsemppiä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuka tahansa saa nykyään masentuneen paperit, jos on vähän mieli maassa.. Mullekki tyrkytettii mehiläisessä masennuslääkkeitä, vaikka en todellakaan ole masentunut millään lailla.

Onko Vaginalla jotain Jopas miestä vastaan, vai miks moinen kommentti.

Mä pääsen perjantaina salille jo, suunnittelin seuraavanlaista jakoa.

Selkä/hauis, Rinta, Olkapäät/Ojentajat, Jalat/vatsat.

Miltä kuulostaa, nyt oon käyny salilla yhden vuoden jayhden päivän, jos tätä pikku taukoa ei lasketa.
Mä luulen että voimatasot palaa parissa-kolmessa viikossa.

Mitä luulette?

Vittuiluille voitte perustaa toisen ketjun jos mun jutut vituttaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom