PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siirtykää koronaketjuun jatkamaan ja pysykää siellä, kiitos.

Jos Vatanen tekee koronasta kannanottoja, niin mun mielestä asiasta voi sillon keskustella hänen ketjussaan. Niinku sanoin tuolla aiemminkin, ei ole mitään kiinnostusta keskustella koronasta kenenkään denialistivatipään kanssa. Ainoastaan tässä yhteydessä, joka liittyy tähän hommaan.
 
Yrittämiseen liittyy riskejä. Joskus yllättäviäkin. Aina ei voittoa tule. Joskus voi käydä, että lopetettava oma yritys. Näin se on … ja välillä puolestaan voittoa tulee huomattavia määriä. Joten hommaan ryhtynyt on itse valinnut tiensä ja nyt tällainen pitkäaikainen korona epidemia aiheuttanut hankaluuksia monessa muodossa. Niistä jos ei selviydy niin voi harmi. Onko toiminta ollut muutenkaan kannattavaa tai varmalla pohjalla? Ei ole ei…sillä nyt annetut rajoitukset kuntosaleille ovat hyvin lyhyitä.
Rajoitukset hyviä keinoja oikein toteutettuna. Itse en ymmärrä miten jotkut väsyy tässä korona rumbassa. Itse ainakin pystyn sopeutumaan tilanteisiin mitä vastaan tulee.
Enkä henkilökohtaisesti tosiaan arvosta näitä somessa uhoavia henkilöitä joita salipojat silmät kirkkaina ihannoi.
Tosin hyvää, että nyt hallinto-oikeus ottaa kantaa näihin kuntosali rajoituksiin. Ja olisiko alunperin ollut hyvä rajoittaa kävijämääriä salin pinta-alan tms mukaan. Lisäksi puhdistus välineistöä ym ym. Näin olisi pysyneet auki. Tosin tämä ei varmasti kävisi some uhoajille vaan olisi tätäkin pitänyt ”kiertää” että pojat katsoisi silmät kiiluen ihannoiden.
Tällä omalla alueella on annettu suositus koskien harrastuspaikkoja. Suositus on 10 henkilöä kerrallaan. No noudattaako salit tuota suositusta. Ei noudata. Tämän takia tarvitaan määräyksiä ym kun ei yrittäjiä kiinnosta suosituksien mukaan toimia.
 
Mulla on täysin sympatiat yrittäjien puolella, mukaanlukien MaRan ala. Mutta ymmärrän myös sulut, tausta niissä on pitää huolta että terveydenhuollon kapasiteetti pitää, sen monimutkaisempaa se ei ole (@Putkimies , jos tilaisuus tulee: keskusteleppa vaikka jonkin koronapotilaita hoitavan loppuunpalaneen erikoissairaanhoitajan kanssa tilanteesta, miten tämä on vain median valhetta).

Mutta itse toteutus ympäri Suomea onkin sitten mennyt melko vaihtelevasti, välillä hieman surkuhupaisasti. Täysin ympäripyöreitä ilmaisuita ja jopa pykäliä hiertäen.

Tuo omikron saattaa kuitenkin olla jopa pelastus. Se on niin aggressiivinen leviämään, että pyyhkäisee todennäköisesti tämän kansan läpi. Oireiltaan aiempia keskimääräistä lievempi, ja sairastettu korona antaa kovan suojan mahdollisia uusia variantteja vastaan -> uusia korona-aaltoja voi tulla, mutta sairaaloiden kuormitus pysyy normaalina. Eikä tämmöisiä sulkuja enää tarvittaisi.

Thumbs up että noin kävisi.
 
Mulla on täysin sympatiat yrittäjien puolella, mukaanlukien MaRan ala. Mutta ymmärrän myös sulut, tausta niissä on pitää huolta että terveydenhuollon kapasiteetti pitää, sen monimutkaisempaa se ei ole (@Putkimies , jos tilaisuus tulee: keskusteleppa vaikka jonkin koronapotilaita hoitavan loppuunpalaneen erikoissairaanhoitajan kanssa tilanteesta, miten tämä on vain median valhetta).

Mutta itse toteutus ympäri Suomea onkin sitten mennyt melko vaihtelevasti, välillä hieman surkuhupaisasti. Täysin ympäripyöreitä ilmaisuita ja jopa pykäliä hiertäen.

Tuo omikron saattaa kuitenkin olla jopa pelastus. Se on niin aggressiivinen leviämään, että pyyhkäisee todennäköisesti tämän kansan läpi. Oireiltaan aiempia keskimääräistä lievempi, ja sairastettu korona antaa kovan suojan mahdollisia uusia variantteja vastaan -> uusia korona-aaltoja voi tulla, mutta sairaaloiden kuormitus pysyy normaalina. Eikä tämmöisiä sulkuja enää tarvittaisi.

Thumbs up että noin kävisi.
Aika hyvin ja lyhyesti sanottu👍🏻
 
Perustuslailliseen elinkeinovapauteen puuttumiseen pitää olla todella vankat perusteet ja sen on oltava täysin välttämätöntä. Ei ole mitään todisteita eikä tutkimuksia, että moronic leviäisi saleilla niin merkittävästi, että ne pitäisi sulkea eikä myöskään todisteita siitä, että sulusta on hyötyä isossa kuvassa. Syyksi ei riitä, että ”kyllä se varmaan sielläkin leviää” tai että suljetaan varmuuden vuoksi. Kuntosalien sulkemiset on 100% perustuslain vastaisia eli käytännössä saliyrittäjät ovat rikoksen uhreja.

Onneksi nyt hallinto-oikeudet ovat alkaneet kumota näitä rikollisia toimenpiteitä mutta siitä huolimatta yrittäjien kannattaisi tehdä rikosilmoitus AVI:n toiminnasta.

Vatanen tekee juuri niin kuin pitääkin. Vaikka hän on rikoksen uhri, siitä huolimatta Vatanen pyrkii pitämään busineksen hengissä ja täysin laillisesti. Vatanen siis vastaa häneen kohdistuvaan laittomaan toimintaan laillisin keinoin. Tämä jos jokin on kunnioitettavaa. Kaveri on synnynnnäinen yrittäjä joka suhteessa.
 
Mulla on täysin sympatiat yrittäjien puolella, mukaanlukien MaRan ala. Mutta ymmärrän myös sulut, tausta niissä on pitää huolta että terveydenhuollon kapasiteetti pitää, sen monimutkaisempaa se ei ole (@Putkimies , jos tilaisuus tulee: keskusteleppa vaikka jonkin koronapotilaita hoitavan loppuunpalaneen erikoissairaanhoitajan kanssa tilanteesta, miten tämä on vain median valhetta).

Mutta itse toteutus ympäri Suomea onkin sitten mennyt melko vaihtelevasti, välillä hieman surkuhupaisasti. Täysin ympäripyöreitä ilmaisuita ja jopa pykäliä hiertäen.

Tuo omikron saattaa kuitenkin olla jopa pelastus. Se on niin aggressiivinen leviämään, että pyyhkäisee todennäköisesti tämän kansan läpi. Oireiltaan aiempia keskimääräistä lievempi, ja sairastettu korona antaa kovan suojan mahdollisia uusia variantteja vastaan -> uusia korona-aaltoja voi tulla, mutta sairaaloiden kuormitus pysyy normaalina. Eikä tämmöisiä sulkuja enää tarvittaisi.

Thumbs up että noin kävisi.
Minulla on lähipiirissä useita sairaanhoitajia ja muutama lääkäri, ja sanoma on juuri päin vastainen. Rokotehaitat ja henkilöstön vähyys on ongelma, ei korona itsessään. Tilastoja ja ulostuloja vääristellään todella paljon. Tästä ei tietenkään sovi puhua ääneen, mutta paikallisella vuodeosastolla minulla kolme tuttua hoitajaa ja meno on kyllä kaikkea muuta kuin rokottamattomien hoitoa. Tästä on turha veistellä, kun on niitä ketkä uskoo mediaa ja niitä ketkä on nähnyt omilla silmillään ja ottanut asioista selvää. Lääkäreissä on paljon niitä ketkä tekee näin ja puhuu noin. Pakosta ja tilanteen vaatimalla tavalla.
 
Minulla on lähipiirissä useita sairaanhoitajia ja muutama lääkäri, ja sanoma on juuri päin vastainen. Rokotehaitat ja henkilöstön vähyys on ongelma, ei korona itsessään. Tilastoja ja ulostuloja vääristellään todella paljon. Tästä ei tietenkään sovi puhua ääneen, mutta paikallisella vuodeosastolla minulla kolme tuttua hoitajaa ja meno on kyllä kaikkea muuta kuin rokottamattomien hoitoa. Tästä on turha veistellä, kun on niitä ketkä uskoo mediaa ja niitä ketkä on nähnyt omilla silmillään ja ottanut asioista selvää. Lääkäreissä on paljon niitä ketkä tekee näin ja puhuu noin. Pakosta ja tilanteen vaatimalla tavalla.

Just.

Pystytkö antamaan lyhyen vastauksen tähän: mikä on se taustapiru, jonka takia Suomen valtio haluaa kussa sekä valtion että kansan talouden tällä koronarallilla? Jos se kerran vain valhetta on.
 
Niinku niin lainsäädäntömme ei mahdollista ravintoloiden sulkemista. Haluatko totalitarismin, jossa voidaan sulkea mitä paikkoja vaan ja rajoittaa ihmisten liikkumista?
Ei sekään hyvää kuvaa päätöksenteon, lainsäädännön ja demokratian tasosta anna, jos voidaan sulkea ja suljetaan vain satunnaisia palveluita ja tiloja sen mukaan, mihin lakiteknisellä kikkailulla pystytään. Nythän näillä rajoituksilla ei ole hirveästi tekemistä todellisten riskien ja hyöty-/haitta-arvioinnin kannalta vaan lähinnä siitä, että poliittisesti esitetään että oltaisiin tehty edes jotakin.
 
Yrittämiseen liittyy riskejä. Joskus yllättäviäkin. Aina ei voittoa tule. Joskus voi käydä, että lopetettava oma yritys. Näin se on … ja välillä puolestaan voittoa tulee huomattavia määriä. Joten hommaan ryhtynyt on itse valinnut tiensä ja nyt tällainen pitkäaikainen korona epidemia aiheuttanut hankaluuksia monessa muodossa. Niistä jos ei selviydy niin voi harmi. Onko toiminta ollut muutenkaan kannattavaa tai varmalla pohjalla? Ei ole ei…sillä nyt annetut rajoitukset kuntosaleille ovat hyvin lyhyitä.
Rajoitukset hyviä keinoja oikein toteutettuna. Itse en ymmärrä miten jotkut väsyy tässä korona rumbassa. Itse ainakin pystyn sopeutumaan tilanteisiin mitä vastaan tulee.
Enkä henkilökohtaisesti tosiaan arvosta näitä somessa uhoavia henkilöitä joita salipojat silmät kirkkaina ihannoi.
Tosin hyvää, että nyt hallinto-oikeus ottaa kantaa näihin kuntosali rajoituksiin. Ja olisiko alunperin ollut hyvä rajoittaa kävijämääriä salin pinta-alan tms mukaan. Lisäksi puhdistus välineistöä ym ym. Näin olisi pysyneet auki. Tosin tämä ei varmasti kävisi some uhoajille vaan olisi tätäkin pitänyt ”kiertää” että pojat katsoisi silmät kiiluen ihannoiden.
Tällä omalla alueella on annettu suositus koskien harrastuspaikkoja. Suositus on 10 henkilöä kerrallaan. No noudattaako salit tuota suositusta. Ei noudata. Tämän takia tarvitaan määräyksiä ym kun ei yrittäjiä kiinnosta suosituksien mukaan toimia.

Jos valtio rajoittaa, valtion pitää korvata. Ei korona ole vienyt saliyrittäjiltä asiakkaita, vaan hallituksen rajoitustoimet. Aika epäselviä anomusperusteisia juttuja näyttää korvaukset olevan ja pahimpana bisnesfinland korruptiopotit.
Valtion kansanedustajat, ministerit, kansliapäälliköt, apulaiskansliapäälliköt, pääjohtajat, varapääjohtajat ja apulaisvarapääjohtajat eivät ole menettäneet mitään, täysi liksa juoksee vaikka varmaankin moni virasto hiljentynyt (pl. kela).
Miksi saliyrittäjän tai minkään muunkaan yrittäjän pitää jotua maksamaan?
Uutenavuotena juttelin ranskalaisen tutun kanssa ja hän sanoi että Ranskassa oli massiiviset tuet kaikille joiden toimintaa rajoitettiin ja minkään yrityksen ei tarvinnut lopettaa koska juoksevat kulut korvasi valtio.
 
Hyvin loistaa täälläkin tää niin kovin suomalainen yrittäjä vastaisuus. Palkansaaja on vaan se joka on palkkansa ansainnut ja yrittäjä on vaan se riistää kellä saakin mennä huonosti. Entäs jos työntekijää kielletään menemästä töihin ja samalla et saa rahaa mistään niin ei se vaan sitten käy.
 
Yrittämiseen liittyy riskejä. Joskus yllättäviäkin. Aina ei voittoa tule. Joskus voi käydä, että lopetettava oma yritys. Näin se on … ja välillä puolestaan voittoa tulee huomattavia määriä. Joten hommaan ryhtynyt on itse valinnut tiensä ja nyt tällainen pitkäaikainen korona epidemia aiheuttanut hankaluuksia monessa muodossa. Niistä jos ei selviydy niin voi harmi. Onko toiminta ollut muutenkaan kannattavaa tai varmalla pohjalla? Ei ole ei…sillä nyt annetut rajoitukset kuntosaleille ovat hyvin lyhyitä.
Rajoitukset hyviä keinoja oikein toteutettuna. Itse en ymmärrä miten jotkut väsyy tässä korona rumbassa. Itse ainakin pystyn sopeutumaan tilanteisiin mitä vastaan tulee.
Enkä henkilökohtaisesti tosiaan arvosta näitä somessa uhoavia henkilöitä joita salipojat silmät kirkkaina ihannoi.
Tosin hyvää, että nyt hallinto-oikeus ottaa kantaa näihin kuntosali rajoituksiin. Ja olisiko alunperin ollut hyvä rajoittaa kävijämääriä salin pinta-alan tms mukaan. Lisäksi puhdistus välineistöä ym ym. Näin olisi pysyneet auki. Tosin tämä ei varmasti kävisi some uhoajille vaan olisi tätäkin pitänyt ”kiertää” että pojat katsoisi silmät kiiluen ihannoiden.
Tällä omalla alueella on annettu suositus koskien harrastuspaikkoja. Suositus on 10 henkilöä kerrallaan. No noudattaako salit tuota suositusta. Ei noudata. Tämän takia tarvitaan määräyksiä ym kun ei yrittäjiä kiinnosta suosituksien mukaan toimia.
Se että sinne pääsee kymmenen kerralla voi olla jollekin salilla täysin kannattamatonta. Näitä julliboyn tapaisia kommunisteja on suomi pullollaan
 
Hyvin loistaa täälläkin tää niin kovin suomalainen yrittäjä vastaisuus. Palkansaaja on vaan se joka on palkkansa ansainnut ja yrittäjä on vaan se riistää kellä saakin mennä huonosti. Entäs jos työntekijää kielletään menemästä töihin ja samalla et saa rahaa mistään niin ei se vaan sitten käy.

Mielestäni sairausajan palkka voitaisiin kokonaan lakkauttaa. Minkä takia yrittäjä pitäisi maksaa siitä kun työntekijä makaa kotona.
 
Just.

Pystytkö antamaan lyhyen vastauksen tähän: mikä on se taustapiru, jonka takia Suomen valtio haluaa kussa sekä valtion että kansan talouden tällä koronarallilla? Jos se kerran vain valhetta on.
EU liittovaltion valmistelu ja kansalaisten pisteytysjärjestelmä. Helppo vastaus. Digipassi (koronapassi) ja pisteytys tulee kaikkialle. Siksi esimerkiksi kehitysmaissa korona ei pahemmin jyllää. Käytössä jo mm. Kiinassa.
 

Jos yrittäjät kärsii niin Suomen leanveto ry ui pian rahassa (hymiö)
SUOMEN LEUANVETO RY ei toki ole ainoa lajiliitto, jolla on edullinen kilpailulisenssi. Esimerkiksi Suomen Lumilautaliiton kilpailulisenssi maksaa 30 euroa ja jäseneksi liittyminen on maksutonta. Liitosta kerrotaan, että lisenssien myynti ei ole viime aikoina räjähdysmäisesti kasvanut.

– Voidaan olettaa, että joitain yksittäisiä tai enintään joitain kymmeniä lisenssejä on ostettu joulu-tammikuun välillä kuntosaleille pääsemiseksi, Suomen Lumilautaliitto ry:n puheenjohtaja Tuomo Ojala vastaa.
 
Näytä mulle yrittäjä, joka on kuollut nälkään sulkemisen takia. Jatketaan sitten keskustelua. Edelleen: KULUT korvataan, ei menetettyä liikevaihtoa tai -voittoa.



Sulun ajalta korvataan kulut. Kulut, eli vuokria jne. Ei menetettyä liikevaihtoa tai -voittoa.

Sulut on ikäviä, osuu ne sitten mihin tahansa toimintoon tai firmaan. Lisäksi taloudelliset menetykset aiheuttavat inhimillistä kärsimystä. Kuitenkaan kaikki eivät sairasta tautia lievänä vaikka olisi kuinka testoissa, vaan osa tarvitsee terveydenhuoltoa. Jos kaikki on kipeenä samaan aikaan, niin on aika vitun ikävä tilanne. Jos Samarin voisi sulkea kaiken ja pitää kaikki kodeissaan nyt, niin hän tekisi sen. Nyt kaikki on laitettu kiinni ja rajoitettu, mihin meidän lainsäädäntö pystyy helposti. Koko ajanhan eduskunta taas kokoontuu ja siellä säädetään uusia hätälakeja. Itse en keskittyisi itkemään tätä asiaa ja kikkailemaan, koska se antaa päättäjille aseita kehittää järeämpiä työkaluja tulevaisuuden varalle. Muutaman vuoden päästä voi olla vain haave, että vain salit olisivat kiinni.
Mene nyt jo vittuun lässyttämästä tuota "kulut korvataan"-paska agendaasi. Ne eivät korvaa kuluja LÄHIMAINKAAN, eivät vuokria, eivät muitakaan kuluja kun vain hikisen osuuden.
Onko sulla Vatasta jotain vastaan kun pitää jo alkaa custom hiilikuituosista mussuttamaan, ja käytit jopa sanaa miljonääri.
Olet yrittäjä, et ole onnistunut siinä lähimainkaan yhtä hyvin taloudellisesti kun Vatanen, ja nyt otat suomalaisena kateellisena miehenä kaiken ilon irti tilanteesta.
Pidin sua ennen fixuna, mutta kateus johtaa kansaa sanonta pätee hyvin sinuun, kun sun kymmenen viimeisintä viestiä lukee.
 
Back
Ylös Bottom