PTVGYM Jooel Vatanen

Eihän se katoakaan, vaan yrittää saada sellainen tilanne, että kaikki eivät sairastu samaan aikaan. Luulisi tämän nyt olevan kahden vuoden jälkeen kaikille selvää. Mutta ei näköjään.
Hehe, en tiedä missä kuplassa sä asutelet mutta tosissasiko meinaat et tämä rajoitusten leikki loppuu vielä moneen vuoteen? miten kauan meinaat näitä järjettömiä rajoituksia pitää yllä? tämä tilanne tulee valitettavasti vielä uusien varianttien myötä jatkumaan ja pitkään joten nämä kaikki rajoitukset pitäisi ehdottomasti poistaa heti ja välittömästi varsinakaan kun näissä ei ole mitään järkevää logiikkaa, miksi voin vetää aamukännit ravintolassa mutta en voi esim aamuisin käydä salilla treenaamassa? ja lisättäköön tähän vielä et pääsen treenaamaan lähes normaalisti mutta moni muu ei pääse.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän korvauksia maksetaankin, sanoihan Vatanenkin saaneensa korvauksia. Yhteiskunta korvaa aiheutuneet kulut (vuokrat jne.), ei menetettyä liikevoittoa. Ja se on mun mielestä ihan oikeudenmukaista.

Eli kun ihminen menettää toimeentulonsa, niin sitä ei sinusta tarvitse korvata? Yrittäjä maksaa sillä liikevoitolla semmoisia pikku juttuja kuin ruoan ja asunnon.
 
Eli kun ihminen menettää toimeentulonsa, niin sitä ei sinusta tarvitse korvata? Yrittäjä maksaa sillä liikevoitolla semmoisia pikku juttuja kuin ruoan ja asunnon.
Jostain syystä kaikki ei vaan osaa ajatella asiaa yrittäjän kannalta ja tässä on kyllä erikoisen hyvä esimerkki siitä tapauksesta (tarkoitan siis märkäkorvaa). Jokainen yrittäjä ymmärtää sen et jos menetetystä liikevaihdosta korvataan noin 20% se ei ole kovinkaan pitkä tie nimittäin niitä maksuvelvollisuuksia tässä maassa riittää varsinkin jos sulla on yhtään työntekijää listoilla.
 
Sehän olisi vaan positiivinen asia jos kaikki sairastuisi yhtä aikaa, ihmiset olis kotona sen aikaa kun ovat kipeitä (keskimäärin ehkä viikon) ja sitten voitaisiin palata normaaliin. 6-12kk päästä mahdollisesti sama tilanne osa väestöstä viikon saikulla ja taas tilanne ohi, ihan niinkuin muidenkin tautien kohdalla.

Kukas hoitaisi sairaalassa olevat, kun hoitajat ja lääkärit olisivat kipeinä? Vai annettaisiko ihmisten vain kuolla?

Hehe, en tiedä missä kuplassa sä asutelet mutta tosissasiko meinaat et tämä rajoitusten leikki loppuu vielä moneen vuoteen? miten kauan meinaat näitä järjettömiä rajoituksia pitää yllä? tämä tilanne tulee valitettavasti vielä uusien varianttien myötä jatkumaan ja pitkään joten nämä kaikki rajoitukset pitäisi ehdottomasti poistaa heti ja välittömästi varsinakaan kun näissä ei ole mitään järkevää logiikkaa, miksi voin vetää aamukännit ravintolassa mutta en voi esim aamuisin käydä salilla treenaamassa? ja lisättäköön tähän vielä et pääsen treenaamaan lähes normaalisti mutta moni muu ei pääse.

Niinku tuonne aiemmin kirjoitinkin, niin tää rumba tulee jatkumaan vuosia. Sulkuja, rajoituksia, lainsäädäntökiristyksiä jne. Ja jos seuraisit muutakin kuin mv-lehteä, niin lainsäädäntömme ei mahdollista ravintoloiden sulkemista. Haluatko totalitarismin, jossa voidaan sulkea mitä paikkoja vaan ja rajoittaa ihmisten liikkumista?

Eli kun ihminen menettää toimeentulonsa, niin sitä ei sinusta tarvitse korvata? Yrittäjä maksaa sillä liikevoitolla semmoisia pikku juttuja kuin ruoan ja asunnon.

Yrittäjä voi hakea työttömyyskorvausta maksamansa YEL-tulon perusteella siltä ajalta, kun hänen liiketoimintansa on viranomaispäätöksellä estetty.
 
Jostain syystä kaikki ei vaan osaa ajatella asiaa yrittäjän kannalta ja tässä on kyllä erikoisen hyvä esimerkki siitä tapauksesta (tarkoitan siis märkäkorvaa). Jokainen yrittäjä ymmärtää sen et jos menetetystä liikevaihdosta korvataan noin 20% se ei ole kovinkaan pitkä tie nimittäin niitä maksuvelvollisuuksia tässä maassa riittää varsinkin jos sulla on yhtään työntekijää listoilla.

Mikä 20%? Itse olen yrittäjä ja mua vituttaa kaikki ihme ulina jostain ”sorrosta”. Jos saliyrittäjille korvataan kulut sulun ajalta niin mitä mikä vääryys se on kenellekään. Se, että verovaroin ei makseta firmoille voittoja, on ihan ok. Salibisnes on AVI:n valvomaa toimintaa ja AVI voi määrätä salin kiinni tietyillä edellytyksillä. Ottakaa nyt ihmiset asioista selvää ennen kuin muodostatte vahvoja mielipiteitä. Ja selville ottaminen ei tarkoita jonkun instagram-persoonan seuraamista ja hänen oman agendansa omaksumista totuutena.
 
Kukas hoitaisi sairaalassa olevat, kun hoitajat ja lääkärit olisivat kipeinä? Vai annettaisiko ihmisten vain kuolla?



Niinku tuonne aiemmin kirjoitinkin, niin tää rumba tulee jatkumaan vuosia. Sulkuja, rajoituksia, lainsäädäntökiristyksiä jne. Ja jos seuraisit muutakin kuin mv-lehteä, niin lainsäädäntömme ei mahdollista ravintoloiden sulkemista. Haluatko totalitarismin, jossa voidaan sulkea mitä paikkoja vaan ja rajoittaa ihmisten liikkumista?



Yrittäjä voi hakea työttömyyskorvausta maksamansa YEL-tulon perusteella siltä ajalta, kun hänen liiketoimintansa on viranomaispäätöksellä estetty.
Ei, en seuraa enkä lue MV lehteä, sinulle se ilmeisesti on päivän tärkein sanoma. Enkä myöskään halua mitään totarilismiä vaikka siltä tämä alkaa vaikuttamaan. Tämä koko sulku on niin abrurdia näytelmää, että en näe sille mitään järkevää syytä. Oletko valmis siihen et suuri osa pienyrittäjistä menee konkkaan näiden sulkujen toimesta vai meinasitko et he pärjäävät näillä naurettavilla korvauksilla pitkäänkin? Äläkä vastaa et normaali kiertokulkua et yrittäjiä kaatuu. Pienyrittäjät maksaa suhteellisen ison osan tämänkin maan veroista. Tää maa nääs menee konkkaan näillä rajoituksilla jos et ole sitä vielä ymmärtäny.
 
Mikä 20%? Itse olen yrittäjä ja mua vituttaa kaikki ihme ulina jostain ”sorrosta”. Jos saliyrittäjille korvataan kulut sulun ajalta niin mitä mikä vääryys se on kenellekään. Se, että verovaroin ei makseta firmoille voittoja, on ihan ok. Salibisnes on AVI:n valvomaa toimintaa ja AVI voi määrätä salin kiinni tietyillä edellytyksillä. Ottakaa nyt ihmiset asioista selvää ennen kuin muodostatte vahvoja mielipiteitä. Ja selville ottaminen ei tarkoita jonkun instagram-persoonan seuraamista ja hänen oman agendansa omaksumista totuutena.
Sori nyt vaan mutta yrittäjä olen itsekkin enkä muodosta mielipiteitä kenenkään instapersoonan postauksista. älä yleistä asioita mistä et tiedä.
 
Ei, en seuraa enkä lue MV lehteä, sinulle se ilmeisesti on päivän tärkein sanoma. Enkä myöskään halua mitään totarilismiä vaikka siltä tämä alkaa vaikuttamaan. Tämä koko sulku on niin abrurdia näytelmää, että en näe sille mitään järkevää syytä. Oletko valmis siihen et suuri osa pienyrittäjistä menee konkkaan näiden sulkujen toimesta vai meinasitko et he pärjäävät näillä naurettavilla korvauksilla pitkäänkin? Äläkä vastaa et normaali kiertokulkua et yrittäjiä kaatuu. Pienyrittäjät maksaa suhteellisen ison osan tämänkin maan veroista. Tää maa nääs menee konkkaan näillä rajoituksilla jos et ole sitä vielä ymmärtäny.

Korvaukset maksetaan kulujen mukaisesti. Jos sali on kiinni, niin voi olla työttömänä tai mennä töihin siksi aikaa muualle. Ihan miten haluaa. Se, että joutuu siirtämään jonkun custom-hiilikuituosien ostamista muutamalla viikolla menetettyjen voittojen takia, on tietenkin sydäntä särkevää, mutta kuitenkin aika kohtuullista vielä.
 
Mistä olet märkäkorva saanut päähäsi, että kulut korvataan? Näin ei ole.

Ja yrittäjän työttömyyskorvaus on loppunut 30.11.2021, eikä tietenkään vastannut menetyksiä millään tavoin.

Kysytkö minulta, koska et tiedä? Aika heikoissa kantamissa on googlen käyttötaidot 2022.

Kannattaa käyttää hakusanaa ”sulkemiskorvaus”. Se tulee tietenkin vasta haettavaksi sulun jälkeen, mutta löydät varmasti tapauksen edellisestä sulusta.
 
Korvaukset maksetaan kulujen mukaisesti. Jos sali on kiinni, niin voi olla työttömänä tai mennä töihin siksi aikaa muualle. Ihan miten haluaa. Se, että joutuu siirtämään jonkun custom-hiilikuituosien ostamista muutamalla viikolla menetettyjen voittojen takia, on tietenkin sydäntä särkevää, mutta kuitenkin aika kohtuullista vielä.
Ei jumalauta noista sun kommentteja, vaikea uskoa et olet itsekkin yrittäjä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi jokin muu kuin punttisali. Esimerkkibaari kouvolasta, pulju kiinni suurimman osan ajasta ja korvaukset vuoden osalta 2400 euroa, mitä luulisit et korvaako tuo edes murtosaa kuluista? nuo sun postaukset aiheuttaa lähinnä sitä et sä todella asut jossain perähikiällä missä korona ei ole aiheuttanut yrittäjissä mitää normaalista poikkeavaa, mä voin kans kertoa et korona ei ole minun yrittäjyyteen vaikuttanut mitenkään olen silti sitä mieltä et täysin järjettömiä päätöksiä tehdään sulkujen osalta.
 
Kokeilepa ostaa kaupasta jauhelihaa ilmoittamalla, että sinulle on tulossa sulkemiskorvaus.

Sen jälkeen voit kokeilla löytää Suomesta yrittäjän, joka on saanut 100 % korvauksen koronasulusta aiheutuneista kuluista.
Ei tämä kaveri ymmärrä missä tässä maassa mennään koronakorvausten osalta, turha hänen kanssa on asiasta edes keskustella, hänellä on oma visio asioista jotka ei ihan toteudu tänä päivänä.
 
Kokeilepa ostaa kaupasta jauhelihaa ilmoittamalla, että sinulle on tulossa sulkemiskorvaus.

Sen jälkeen voit kokeilla löytää Suomesta yrittäjän, joka on saanut 100 % korvauksen koronasulusta aiheutuneista kuluista.

Näytä mulle yrittäjä, joka on kuollut nälkään sulkemisen takia. Jatketaan sitten keskustelua. Edelleen: KULUT korvataan, ei menetettyä liikevaihtoa tai -voittoa.

Ei jumalauta noista sun kommentteja, vaikea uskoa et olet itsekkin yrittäjä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi jokin muu kuin punttisali. Esimerkkibaari kouvolasta, pulju kiinni suurimman osan ajasta ja korvaukset vuoden osalta 2400 euroa, mitä luulisit et korvaako tuo edes murtosaa kuluista? nuo sun postaukset aiheuttaa lähinnä sitä et sä todella asut jossain perähikiällä missä korona ei ole aiheuttanut yrittäjissä mitää normaalista poikkeavaa, mä voin kans kertoa et korona ei ole minun yrittäjyyteen vaikuttanut mitenkään olen silti sitä mieltä et täysin järjettömiä päätöksiä tehdään sulkujen osalta.

Sulun ajalta korvataan kulut. Kulut, eli vuokria jne. Ei menetettyä liikevaihtoa tai -voittoa.

Sulut on ikäviä, osuu ne sitten mihin tahansa toimintoon tai firmaan. Lisäksi taloudelliset menetykset aiheuttavat inhimillistä kärsimystä. Kuitenkaan kaikki eivät sairasta tautia lievänä vaikka olisi kuinka testoissa, vaan osa tarvitsee terveydenhuoltoa. Jos kaikki on kipeenä samaan aikaan, niin on aika vitun ikävä tilanne. Jos Samarin voisi sulkea kaiken ja pitää kaikki kodeissaan nyt, niin hän tekisi sen. Nyt kaikki on laitettu kiinni ja rajoitettu, mihin meidän lainsäädäntö pystyy helposti. Koko ajanhan eduskunta taas kokoontuu ja siellä säädetään uusia hätälakeja. Itse en keskittyisi itkemään tätä asiaa ja kikkailemaan, koska se antaa päättäjille aseita kehittää järeämpiä työkaluja tulevaisuuden varalle. Muutaman vuoden päästä voi olla vain haave, että vain salit olisivat kiinni.
 
Nälkään kuolleita yrittäjiä en tunne, mutta sellaisen tunnen, joka pyysi kaverilta 500 € lainaksi ostaakseen perheelleen ruokaa siihen asti että saa hommat taas käyntiin. Onneksi kaverilla oli rahaa.

Koetapa hakea kulukorvausta vaikka mainoskampanjasta, joka on tehty mutta palvelua ei ole voitu myydä, kun rajoituksia päätettin jatkaa vielä 2 viikkoa.
 
Nälkään kuolleita yrittäjiä en tunne, mutta sellaisen tunnen, joka pyysi kaverilta 500 € lainaksi ostaakseen perheelleen ruokaa siihen asti että saa hommat taas käyntiin. Onneksi kaverilla oli rahaa.

Koetapa hakea kulukorvausta vaikka mainoskampanjasta, joka on tehty mutta palvelua ei ole voitu myydä, kun rajoituksia päätettin jatkaa vielä 2 viikkoa.

Olen pahoillani tuttusi puolesta. En tiedä taustoja, niin vaikeaa sanoa. Yrittäminen onnistuessaan tuo tuloja ja vapautta ja epäonnistuessaan sitten taas menettää yrityksen. Sen takia yritystoiminta voikin tuottaa satumaisia voittoja onnistujille, koska riskinotosta pitää saada palkinto. Vapaus myös aiheuttaa monelle helppoheikille sen, että tehdään huonoja valintoja. Ei kerätä puskuria, ei hankita asiaankuuluvia vakuutuksia ainakaan täydestä arvosta (yel) jne. Yel on ihan paskaa, mutta sitten kun käykin näin, niin en tiedä ketä pitäisi syyttää kuin itseä, jos tulot on ilmoitettu alakanttiin.

Ison mainoskampanjan tekeminen keskellä globaalia pandemiaa, kun kaikki on epävarmaa, ei välttämättä ole järkevää. Kannattaisi ehkä laittaa fokus ja laskea kassa selviytymiseen. Kassavirta kuitenkin ratkaisee selviytymisen ja tietenkin myös isommalla kassalla voi tekohengittää pahimman yli. Silloin ei välttämättä ole oikea aika ottaa isoja riskejä, toki ne riskit taas saattavat tuoda niitä isoja voittoja. Mutta välillä tulee myös paskaa tuulettimeen.
 
No mistäs niitä asiakkaita ja tuloja saadaan siinä vaiheessa, kun rajoitukset lopetetaan, jos ei ole mainostettu etukäteen? Vai luuletko että valtio korvaa jotain sen jälkeen kun rajoitukset on jo poistettu? Valoja päälle.

Vatasen saleille ei mee enää ketään, kun sulut päättyy? Salien asiakkaat ovat unohtaneet salit ja treenaamisen parin viikon sulun aikana, eikä kukaan tiedä enää mitä treenaaminen tarkoittaa? Nyt varmaan sun pitäisi laittaa valoja päälle…
 
Itselle korona aiheuttanut ison loven liikevaihtoon ja sitä myöten voittoon. Töitä ois kyllä perkeleesti mutta sairauspoissaolojen määrä ihan järkyttävä ku joka nenän vuodosta jäädään kotiin itkemään. Poissaolojen myötä töiden järjestelystä on tullut todella hankalaa ja sitä myöten joutunut luopumaan jostain urakoista
 
Back
Ylös Bottom