PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sekin fyysistä riippuvuutta, kun omat testot laskevat pysyvästi alle viitearvojen
Elikä teidän logiikan mukaan 25 vuotias jolla jostain syystä elimistö ei tuota tarpeeksi testosteronia, on korvaushoito päällä sama asia kuin narkomaani?
 
Elikä teidän logiikan mukaan 25 vuotias jolla jostain syystä elimistö ei tuota tarpeeksi testosteronia, on korvaushoito päällä sama asia kuin narkomaani?
Huumeriippuvuus on sairaus myöskin. Ei se tietenkään sama asia ole kuitenkaan.
 
Ja onko ne tasot ollut huonot kun aloitit vai paskoitko itse ne
Ei, vaan meidän ikä tiputtaa niitä kokoajan. SHBG nousee jne. Mutta et nyt taida ymmärtää, niin ei jaksa edes selittää. Osa hyväksyy ne alhaiset tasot ja pahentaa sitä huonoilla elintavoilla, mä en ajatellut.
 
Se on eri asia kun itse tasonsa paskonut roinaaja
Eli bodari on sama asia kuin narkomaani. Okei, sovitaan niin. Hyvää jatkoa sulle. Toinen on ihan rappiolla, toinen urheilee. Toinen varastaa rahansa, toinen tekee sen bodaamalla. Toinen ei kykene muuhun kuin narkaamiseen, toinen maksaa veroja, voi olla perheenisä, auttaa muita.

Graphic content / Drug addict Michael injects cocaine into a vein in...  News Photo - Getty Images


JEREMY BUENDIA - Dubai Muscle Show
 
Osalle on yhä jäänyt epäselväksi, mikä "heitossa" on haitallista. Miksi sen kritisoiminen ei ole vain "mielensäpahoittamista"? Niinkuin täällä jotkut ovat ansiokkaasti selittäneet, tulee Vatanen sanoittaneeksi lyhyessä kommentissaan monenlaisia taustaoletuksia:

- "Kaikki puuhatkoon makuuhuoneissaan[,]mitä haluaa." Seksuaalisuus on muutakin kuin seksiä. Ketä saa pidellä kädestä, ketä saa juna-asemalla suudella hyvästiksi? Kenen perhe on oikeanlainen ja hyväksytty, kenen perhekokoonpanoa vierastetaan tai ei tunnusteta? Millaisia pareja saa näkyä mainoksissa tai kenen rakkaudesta elokuva voi kertoa? Kenet identiteettiä kuvaavia sanoja käytetään toisten alentamiseen?
- "Minä en ole sitä tuomitsemaan", mutta.
- "Kokeilkaa nyt ensin." Onko heterous sisäsyntyistä normaalia ja homous tietämättömyyttä, joka voi ollakin vain korjattavissa oleva virheluulo? Onko heterona oleminen toivotumpaa, jos ensin tulee kokeilla sitä ja tyytyä homouteen vasta, jos heterous ei miellyttänyt?
- "Luojan luomaa." Jos Luoja loi heterouden, niin kuka homouden loi? Onko homous luonnotonta, vaikka luonto tulvii esimerkkejä seksuaalisuuden moninaisuudesta? Se, että jokin asia on yleisempää kuin toinen, ei tee toisesta oikeampaa.

Mutta kun sananvapaus? Kyllä, jokaisella on sanomisen vapaus sekä vastuu sanomisistaan. Julkisuuden henkilöllä on lisäksi moraalinen velvoite sananvapautensa käyttämiseen, sillä hän käyttää vaikutusvaltaa. Vastuu kasvaa, kun kuulijakunta kasvaa. Vatasen omien sanojen mukaan hänen suurin seuraajaryhmänsä ovat nuoret. Etenkin sateenkaarinuoret ovat yhä nykyäänkin moninkertaisen itsemurhariskin alla. Myös osan väheksymää väkivallan uhkaa esiintyy yhä edelleen, mutta syrjivät ja väkivaltaiset asenteet elävät etenkin varjoissa, asenteissa ja pienissä teoissa. Eurobarometrin (2020) mukaan vain 80% suomalaisista on sitä mieltä, että seksuaalivähemmistöille kuuluu samat oikeudet kuin majoriteetille. Sanat toisintavat ja luovat todellisuutta. Kertomalla, että "homo saa olla oman makuuhuoneensa salassa, mutta mieluummin ole Luojan luomalla tavalla hetero" tulee rikkoneeksi yhdenvertaisuutta vastaan ja toisintaneeksi syrjiviä asenteita. Se on rikkovaa ja vahingollista ja syrjityn ihmisryhmän polkemista. Se ei ole pikkuasia. Joko olet ihmisten yhdenvertaisuuden puolella tai sitten olet sitä vastaan.

Minua itseäni ihmetyttää Vatasen kommentoinnissa ja sen jälkeisessä vaikenemisessa seuraava asia: voisit käyttää sananvaltaasi kaikkien seuraajiesi auttamiseksi ja nuorten kasvurauhan vahvistamiseksi, miksi silti valitset käyttää sitä vahingollisesti?
Moro tuure
 
Ei, vaan meidän ikä tiputtaa niitä kokoajan. SHBG nousee jne. Mutta et nyt taida ymmärtää, niin ei jaksa edes selittää. Osa hyväksyy ne alhaiset tasot ja pahentaa sitä huonoilla elintavoilla, mä en ajatellut.
Niin eli oliko sun tasot huonot kun aloitit vai oliko säaliitus salitulosten takia?
 
Niin eli oliko sun tasot huonot kun aloitit vai oliko säaliitus salitulosten takia?
Mulla oli 10 vuoden tauon jälkeen 39 vuotiaana tasot täysin keskellä viitteitä. Sitten aloin tekemään Peterin kanssa kovempia treenejä ja dieettasin, niin ne putos 30% alle viitteiden vaikka edelleen olin kokonaan ilman mitään. En vain osaa rinnastaa itsenäni narkomaaniin, en sitten niin mitenkään. Narkomaanit on tyyliin sillan alla, ei ne toimi normaalisti. Miten sokea pitää olla jos tätä ei näe.
 
Niin eli oliko sun tasot huonot kun aloitit vai oliko säaliitus salitulosten takia?
Fyysinen kunto, lihasmassa, voima sekä ulkonäkö ovat varsin päteviä ja toimivia syitä käyttää kehon ulkopuolista testosteronia jos niin haluaa. Se on mahdollista ja siksi sitä ihmiset tekevät ja ihmiset siitä elämänlaatua parantavasti hyötyvät.
 
Steroidit eivät luo fyysistä riippuvuutta. Huumeet taas luovat. Vertauksesi on varsin typerä.
Itseasiassa suoraan keho ei saavuta riippuvuutta steroideihin mutta hyvinkin monella psyykkeen ja minä kuvan muutoksen kautta saa riippuvuuden. Riippuvuus syntyy eri mekanismilla mitä perinteisillä huumausaineilla ja tavallaan riippuvuus jatkuu korvaushoidon kautta loppu elämän jos ei hyväksy lääkkeiden tuomia terveyshaittoja.

Mutta ymmärrän mike sun pointin tässä. 👍🏼
 
Miksi ihmeessä mä lopettaisin testosteronin ja eläisin paskaa elämää kun omat tasot ei tässä iässä enää nouse?

Menee aika off topicksi, mutta oot saman ikäinen kun mä. Kävin mittauttaa montaa asiaa vähän aikaa sitten mm testoja, joiden arvo oli 11 mulla ja alaraja 8 ja yläraja 29. Eli aika lailla alarajan tuntumassa mulla. Muistatko paljo sulla oli arvot ennen kuin aloitit ulkoisen ottamisen?
 
Itseasiassa suoraan keho ei saavuta riippuvuutta steroideihin mutta hyvinkin monella psyykkeen ja minä kuvan muutoksen kautta saa riippuvuuden. Riippuvuus syntyy eri mekanismilla mitä perinteisillä huumausaineilla ja tavallaan riippuvuus jatkuu korvaushoidon kautta loppu elämän jos ei hyväksy lääkkeiden tuomia terveyshaittoja.

Mutta ymmärrän mike sun pointin tässä. 👍🏼
Tästä syystä ne jotka aina vinkuu jälkeenpäin ovat niitä jotka eivät tajunneet, että se juurikin tarkoittaa sitä pysyvää testosteronin käyttöä jos sille tielle kerran lähtee. Eivätkä sen enempää tienneet, että mitä tekivät tai mihin ryhtyivät.

Itse tiedostin tämän ennenkuin aloitin yli viisi vuotta sitten ja sen jälkeen ollaan menty ulkoisella taukoamatta ja tullaan aina menemään. Ainoa asia mikä on harmittanut jälkeenpäin on se etten aloittanut 10 vuotta aikaisemmin.

Se offtopicista tältä erää.
 
Eli bodari on sama asia kuin narkomaani. Okei, sovitaan niin. Hyvää jatkoa sulle. Toinen on ihan rappiolla, toinen urheilee. Toinen varastaa rahansa, toinen tekee sen bodaamalla. Toinen ei kykene muuhun kuin narkaamiseen, toinen maksaa veroja, voi olla perheenisä, auttaa muita.

Graphic content / Drug addict Michael injects cocaine into a vein in...  News Photo - Getty Images


JEREMY BUENDIA - Dubai Muscle Show
Jos haluat sanoa että roinarikin voi olla mallikansalainen ei ehkä kannattaisi käyttää Buendiaa esimerkkinä.
 
Menee aika off topicksi, mutta oot saman ikäinen kun mä. Kävin mittauttaa montaa asiaa vähän aikaa sitten mm testoja, joiden arvo oli 11 mulla ja alaraja 8 ja yläraja 29. Eli aika lailla alarajan tuntumassa mulla. Muistatko paljo sulla oli arvot ennen kuin aloitit ulkoisen ottamisen?
Koitin just etsiä, ne oli ne 1000 euron mittaukset, jossa otin kaikki vitamiinit sun muut. Tasot oli siis vallan komeella mallilla, ainoa ongelma silloin oli vain että SHBG oli 56, joka sitten sitoo sitä testoa inaktiiviseksi. Ja toi meillä miehillä nousee iän mukana. Eli vaikka tasot olis kunnossa, niin SHBG voi ryssiä ne silti. Ja se muuten laskee ulkoisella testolla(suprafysiologinen määrä) ja monilla anaboleilla, se ei niillä nouse.

Mulla oli silloin valintana joko treenata kevyemmin ja pitää itseni optimaalisessa rasvassa, tai sitten ottaa ulkoista ja tehdä sitä mitä haluaa. En edelleenkään osaa katsoa että olisin narkomaaninm tasolla tai verrattavissa niihin. Vai mitä mieltä porukka on kun katsoo videoita, että ollaanko tässä aivan rappiolla melkein 46 vuotiaana? Jos tässä olis vetänyt heroiinia 5 vuotta, niin saattais olla ettei tässä mitään Pakkotoistoa olisi missä sitten tätä keskustelua edes käytäis.

Huomio muuten noista vitamiineista, en syönyt mitään lisävitskuja, eikä ravintokaan nyt parasta ollut, mutta mittauksissa mulla oli kaikki aivan kunnossa, ainoastaan liian vähän sinkkiä ja liikaa rautaa. Että 7 vuoden kovan käytön jälkeen 10 vuotta taukoa ja testot kunnossa. Ei ne lopullisesti kaikilla romahda alas.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom