PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika hiton NOLOA jos noin suoraan matkivat 😂😂😂

Luulen vain, että yrittäjä haluaa olla ajan hermoilla ja vastata tulevan kilpailijan tulemiseen samalle alueelle, muuten voi olla pelko että ehkä 1/3 asiakkaista vaihtaa mestaa kadun toiselle puolelle.

Siinä suhteessa voi olla ehkä fiksu veto tarjota samaa mitä kilpailijakin. Onhan tuollainen kilpailijoiden ideoiden "varastaminen" yritysmaailmassa ihan normaalia kilpailua.

Oletan, että hc gymin laitteet ovat kuitenkin laadukkaimmasta päästä olevia laitteita. Varmasti kaikilla aloilla, kilpailijat tahtovat tietää mitä sellaista toisella on mitä itsekin voisi tarjota ja olla kiinnostuneita sen kilpailevan yrityksen brändistä.

Selitin asiani vähän tökerösti: tottakai tietyt salit soveltuvat paremmin tietynlaisille treenaajille kuin toiset. Lähinnä spekuloin yleisesti tuota ns. kovaa treenaamista.
Kaikille kovaa tekeminen on hyvin yksilöllinen asia. Itse pyrin käyttämään termiä tavoitteelinen treenaja, eli yksilö kuka haluaa saavuttaa treenaamisella selkeitä tuloksia. Monesti nämä yksilöt valitsevat salin jossa kokevat saavansa parhaan tuloksen aikaiseksi. Tai tyhmältähän se kuullostaisi jos jokin asia on sulle tärkeä mutta et haluat toteuttaa sitä asiaa mieluisassa ympäristössä jos siihen olisi kuitenkin mahdollisuus.

Luulen vain, että yrittäjä haluaa olla ajan hermoilla ja vastata tulevan kilpailijan tulemiseen samalle alueelle, muuten voi olla pelko että ehkä 1/3 asiakkaista vaihtaa mestaa kadun toiselle puolelle.

Siinä suhteessa voi olla ehkä fiksu veto tarjota samaa mitä kilpailijakin. Onhan tuollainen kilpailijoiden ideoiden "varastaminen" yritysmaailmassa ihan normaalia kilpailua.

Oletan, että hc gymin laitteet ovat kuitenkin laadukkaimmasta päästä olevia laitteita. Varmasti kaikilla aloilla, kilpailijat tahtovat tietää mitä sellaista toisella on mitä itsekin voisi tarjota ja olla kiinnostuneita sen kilpailevan yrityksen brändistä.
Imo, huonoin idea ikinä kilpailla ptvgymiä vastaan hankkimalla muutamia hcgymin laitteita omalle salilleen. Jos jollekin on tärkeintä se hcgym, niin hän valitsee joka tapauksessa ptv:n, joka perustuu ko. laitemerkkiin (kai?). Pitää olla jotain omaa ja erottuvaa ja maailma on täynnä hyviä laitteita. Hyviä laitteita tehtiin muuten jo 30 vuotta sitten, sillä ei ihmisen liikeradat mihinkään ole muuttuneet. Ei pidä antaa hieman kulahtaneen ja kuluneen ulkomuodon hämätä :). Tiettyihin perusliikkeisiin se harjoittelu perustuu tänä päivänäkin. Mutta tuohon se kilpailu on mennyt. Uusia, hienolta näyttäviä laitteita hankitaan koska kuluttaja niistä tykkää. Cardio-laitteitakin on jos jonkinlaista, porraskoneetkin alkaa olla kohta peruskamaa jne. ps. Nyt kun crossfit on suosittua ja painonnosto kuntoilumuotona muutenkin nostanut suosiotaan (varsinkin naisilla), niin en ole juuri törmännyt saliin, jossa olisi turvallista treenata esim. tempausta. Paljon kyse varmaan siitä, että tilat ei riitä/ovat sopimattomat eikä ammattitaitoiset opastajat. Mutta tuollakin joku yksittäinen sali voisi profiloitua ja hankkia kymmeniä asiakkaita lisää.

Eiköhän nuo ptv gymit pärjää vaikka mille paikkakunnalle laittaa! Länsirannikko vois olla Turku, Pori, Vaasa, Kokkola, Oulu? Mikäs cp-satasen oma seuraava tavoite yli 50cm tiukka hauis 😎?

No mutta PT Vatanen! Käykö jäsenten avaimet kaikille PtvGymeille? Esim pääseekö Pitäjänmäen jäsen vaikka Kouvolan salille treenaamaan kellonajasta riippumatta?

Kaikki saliyrittäjät saa tehdä mitän vaan, ei nykypäivänä oikeen matkimista voi olla kun kaikki on jo keksitty ja mitään sellaista täysin omaperäistä on hankala enää keksiä tyhjästä. Kaikkihan me otetaan vaikutteita jostain, niin se on aina mennyt ja tulee menemään. Brändi on kuitenkin sellainen juttu millä nykypäivänä pelataan ja se vaikuttaa tosi paljon kuluttajan päätöksiin, brändi on rakennettava itse alusta asti ja sitä voi tuosta vaan ostaa. Mä keskityn omaan juttuun, en vilkuile sivuille. Kun on selkeä oma juttu ja päämäärä, niin silloin on pidettävä siitä kiinni tekipä muut mitä tahansa.

No mutta PT Vatanen! Käykö jäsenten avaimet kaikille PtvGymeille? Esim pääseekö Pitäjänmäen jäsen vaikka Kouvolan salille treenaamaan kellonajasta riippumatta?
Jäsenyys on valitettavasti salikohtainen, mutta jokainen jäsen halutessaan saa respasta -50% kupongin jolla saa puoleen hintaan minkä tahansa ptvgymin 1kk/10krt/kertakäynnin.

Noista brändi asioista tulikin mieleeni, että onko sulla tässä viimevuosien nousukiidossa ollut mukana jeesimässä joku brändäyksen ammattilainen, vai onko täysin itse luotua koko homma?

Näin nuoruuden Kouvolassa asuneena, niin sijainti on todella hyvä Kouvolan PTV-Gymille. Kuntokeskus Ykkönen ja Power Gym Kouvola kyllä kovia haastajia. Kouvostoliitossa muutenkin kiinteistöt todella halpoja, siksi esim. kadun toisela puolella on syntynyt autokaupan keskittymä vanhoihin Citymarketin tiloihin. Uskon, että pienen kaupungin saliksi varmasti kannattava.

Noista brändi asioista tulikin mieleeni, että onko sulla tässä viimevuosien nousukiidossa ollut mukana jeesimässä joku brändäyksen ammattilainen, vai onko täysin itse luotua koko homma?
Ihan yssikseen teen nyt ja myös jatkossakin, apua on tarjottu mutta jotenkin vaan itse uskon eniten siihen omaan fiilikseen, ei kukaan muu voi tietää miten mä haluan asiat tehdä. Sitten jos joku muu päättää niin onko se enää sitä mitä mä haluan. Yks markkinointi tyyppi oli tämän vuoden mukana, teho aikalailla 0% kun kokeiltiin että mitä hän saa aikaiseksi kun en anna omaa panosta tai orgaanista näkyvyyttä. Mun tyyli on vähän sellainen että mennään päivä kerrallaan ja katsotaan mitä siitä seuraa :)

Imo, huonoin idea ikinä kilpailla ptvgymiä vastaan hankkimalla muutamia hcgymin laitteita omalle salilleen. Jos jollekin on tärkeintä se hcgym, niin hän valitsee joka tapauksessa ptv:n, joka perustuu ko. laitemerkkiin (kai?). Pitää olla jotain omaa ja erottuvaa

Tämä! Mä en ymmärrä että matkitaan suoraan. Se on hätähuuto ja varsin noloa. Yleensä yrityksen kannattaa panostaa johonkin omaan persoonalliseen juttuun koska ei yksikään sali ptv gymiksi muutu vaikka tekisi mitä.

Kyllähän se Vatasella on kehittynyt jo niin HEMMETIN kova brändi lajin keskuudessa että melkeimpä ainut upgrade mitä itelle tulee mieleen olis tehä on mainostaa agressiivisesti telkkarissa tai jollain tube mainoksilla ja perusta useampia saleja jotta tilaa ihmisille. Ellei ota heti kerralla jättiläisen askelta ja perusta jtn sellasta areena salia. Mut se vois kyllä viedä aika sootanasti aikaa sekä rahea 🙈 🙈

Ei mikään vittuilu Vatasta kohtaan, mutta ihmettelen kyllä jengiä, ketkä valitsee salin jonkun äijäfiiliksen tai musiikin mukaan ja samalla oikeasti väittävät, että valitsevat salin sen mukaan, missä on parhaat edellytykset kehittyä. (mm. PtvGymillä erinomaiset.)

Eihän tuohon pitäisi vaikuttaa mikään muu, kun laitekanta tai se, että onko salilla ruuhkaa / joutuuko venailemaan laitteita?

Suosittelen myös hankkimaan himaan vaikka kuvataidetta tai kauniita sisustuselementtejä, jos niiden perässä pitää salille mennä :D

Ei mikään vittuilu Vatasta kohtaan, mutta ihmettelen kyllä jengiä, ketkä valitsee salin jonkun äijäfiiliksen tai musiikin mukaan ja samalla oikeasti väittävät, että valitsevat salin sen mukaan, missä on parhaat edellytykset kehittyä. (mm. PtvGymillä erinomaiset.)

Eihän tuohon pitäisi vaikuttaa mikään muu, kun laitekanta tai se, että onko salilla ruuhkaa / joutuuko venailemaan laitteita?

Suosittelen myös hankkimaan himaan vaikka kuvataidetta tai kauniita sisustuselementtejä, jos niiden perässä pitää salille mennä :D
Jotkut vaan on tarkkoja salin suhteen, ptv-gymillä ja esim monilla voimailusaleilla käy aika lailla se sama porukka ja helpommin ystävystyy muiden kanssa kuin vaikka isoilla ketjusaleilla. Tiivis porukka ja kaikilla sama harrastus ja vinkkejä/apua saa takuuvarmasti.

Itsellä ei niin väliä ole, käyn "kuntoilusalilla" treenaamassa jossa toki on kaikki tarvittavat laitteet ja vapaita painoja riittämiin. Muutenkin tykkään olla omissa oloissani niin ehkä isommilla saleilla se onnistuu helpommin.

Verrokkina vaikka työpaikka, jos ois vaihtoehtoina 2 autokorjaamoa; toisessa on vanhempaa saapumiserää työkaverit jotka ramppaa puolen tunnin välein tupakilla, radiosta soi yle tai ei mitään, työympäristö sekava ja likainen, neuvoja kyllä jaetaan mutta kaikki pitää oppia kantapään kautta, tauot menee pilluvitsejä kuunnellessa.
Kun taas toisessa on nuorempia työkavereita, taustalla soi radio rock tai vaihtoehtoisesti lupa käyttää rokkipeltoreita, työkalut on omilla paikoillaan nätissä järjestyksessä, päivän päätteeksi 15min siivous, mahdollisuus päästä koulutuksiin, tauoilla kaikki räplää älypuhelimia ja on ihana hiljaisuus.

Ennemmin valitsen mieluisan paikan jossa kehityn parhaiten ympäristön vaikutuksesta kuin että kävisin vaan antamassa 80% panostuksen

Ilmapiiri on kaikki kaikessa, se antaisi laitekannassakin jopa anteeksi. Ptvgymillä vedotaan siihen, että siellä otetaan kaikki irti itsestä. Se on jotain mikä puuttuu karkeasti sanottuna noin jokaiselta muulta julkiselta salilta ja yhtä vapautuneesti on harjoittelu onnistunut vain klubisaleilla.

Vatanen tarttui tuohon ensimmäisenä ja loi kokonaisen brändin sen pohjalta.

Ei se auta, vaikka kilpailija ostaisi mitä laitteita ja välineitä, kun seinillä on laput, että ei saa äänehtiä treenatessa ja joku tulee koputtamaan olkapäähän, että kauhea meteli tuosta maastavedosta lähtee, voitko lopettaa?

Minä olen miettinyt samaa että jotkut hölmöt menee viikonloppuisin yökerhoon kun täysin saman vaikutuksen saa kotona viinaa juomalla :) Nais seuran hankkiminen onnistuu kotisohvalta nykyään paremmin kuin yökerhosta joten periaatteessa kotona ryyppäämällä mahollisuudet kumppanin löytämiseen jopa paremmat kuin yökerhossa.

Siinä nyt karkea esimerkki. Molemmissa tapauksissa humalaan päästiin ja pimpsaa saatiin tai oltiin saamatta. Makkaralla ylempänä ehkä vähän parempi esimerkki :D

Henk.koht mulla mikään ei ole niin tärkeää kuin fiilis ja kanssaihmiset, ne saa sut viihtymään ja salilla oikea seura saa sut antamaan 100% itsestäsi salilla.

Meitä on moneen junaan ja osa meistä voi sulkea kaiken pois näkökentästä ja pystyy keskittymään 100% ilman mitään ulkoista tekijää. Mä olen sellainen fiilistelijä, en kykene antamaan kaikkea ellei mulla ole se oikea moodi päällä ja sen syttymiseen vaaditaan oikeanlainen ympäristö esim treenatessa tai töissä.

Kyllä mullakin se salin yleisfiilis vaikuttaa tekemiseen. Jos mulla ois kortti nyt vaikka tohon paljon lähempänä olevalle fitness247:lle, niin.. en tod näk treenais ollenkaan. En ois treenannu pitkään aikaan. Se fiilis siellä söis tän mun vähänkin motivaation ja halut ja kaikki. Tiedän kun siellä hetken jouduin käymään.
PTV:llä asia on toisin. Siellä on aina se mukava yhteisöllisyyden tunne, hyvä fiilis jne. jotka saa mut kerta toisensa jälkeen raahaamaan itseni sinne vaikka oisin kuinka vitun kipee ja vittuuntunu. Ja joo, hyvä musiikki -> parempi mieli. Ja ei, en osaa treenata kuulokkeiden kanssa.
Mutta kuten @PT-Vatanen tossa jo sanoikin, meitä on moneen junaan :)

Jotkut vaan on tarkkoja salin suhteen, ptv-gymillä ja esim monilla voimailusaleilla käy aika lailla se sama porukka ja helpommin ystävystyy muiden kanssa kuin vaikka isoilla ketjusaleilla. Tiivis porukka ja kaikilla sama harrastus ja vinkkejä/apua saa takuuvarmasti.

Itsellä ei niin väliä ole, käyn "kuntoilusalilla" treenaamassa jossa toki on kaikki tarvittavat laitteet ja vapaita painoja riittämiin. Muutenkin tykkään olla omissa oloissani niin ehkä isommilla saleilla se onnistuu helpommin.

Verrokkina vaikka työpaikka, jos ois vaihtoehtoina 2 autokorjaamoa; toisessa on vanhempaa saapumiserää työkaverit jotka ramppaa puolen tunnin välein tupakilla, radiosta soi yle tai ei mitään, työympäristö sekava ja likainen, neuvoja kyllä jaetaan mutta kaikki pitää oppia kantapään kautta, tauot menee pilluvitsejä kuunnellessa.
Kun taas toisessa on nuorempia työkavereita, taustalla soi radio rock tai vaihtoehtoisesti lupa käyttää rokkipeltoreita, työkalut on omilla paikoillaan nätissä järjestyksessä, päivän päätteeksi 15min siivous, mahdollisuus päästä koulutuksiin, tauoilla kaikki räplää älypuhelimia ja on ihana hiljaisuus.

Ennemmin valitsen mieluisan paikan jossa kehityn parhaiten ympäristön vaikutuksesta kuin että kävisin vaan antamassa 80% panostuksen

Kyllä juuri noin. Itse aloitin voimatreenaamisen nyt alkutalvesta pitkän tauon jälkeen ja totesin, että kyllä se fitness-/muotisalilla(jonne mulla on jäsenyys) on täysin mahdoton ajatus minulle, kun siellä ei ilmeisesti saa edes mankkua käyttää tai juuri kukaan nostele mitään isoja rautoja. Hikipyyhkeen käyttö myös pakollinen. Siellähän olisi heti silmätikkuna jos vähän puhisee ja latautuu nostoihin. Voimailussa eritoten monilla se focus vaatii oikeanlaisen ilmapiirin, että pystyt ulosmittaamaan kaiken itsestäsi. Ja tietenkin sellaiset puitteet, että niitä isoja rautoja on turvallista nostella ja mielellään saa treenata samanhenkisten tyyppien keskuudessa. Minä sitten nostelin alkuun kotona kylmässä autotallissa penkkiä pakkasessa välillä ilman varmistajaa (koska tässä lähistöllä ei oikein voimailusaleja ole), ei katsonut kukaan kieroon. Nyt siirryn sitten voimailusalille tekemään ne voimatreenini yli 40km päähän. Kyllä tuollainen PTV-gymin kaltainen treenipaikka olis se ainut oikea, jos tykkää treenata voimabodaushenkisesti ja/tai harrastaa täysipainoisesti voimanostoa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom