Luetko sä ollenkaan näitä viestejä täällä? Vatasta kohtaan hyökättiin henkilökohtaisesti ihan ensimmäisenä. Mitään asiallista ei siinä ole, että Vatanen itsekin sanoo, että ei halua asiasta keskustella ja silti jatketaan sitä ja ajetaan ketjua huonommaksi. Se on kumma kun joka kerta vain te kritiikkiä jakavat luulette olevanne autuaita ja oikeutettuja, mutta ihan sama mitä teille vastaa, niin se on sitten väärin.
Mä annoin asialliset esimerkit useasta ketjusta, jotka meni ihan kuralle. Jerry Ossi pyysi esim itse ketjunsa pois, koska ei enää halunnut semmoista keskustelua. Mutta te kriitikot vain luulette sen olevan hyvä juttu. Eikä mun antamat esimerkit edes sulle avautuneet, vaan olet edelleen kannassasi ja haluat jotain perusteluita, jotka ei sulle selkeesti kuitenkaan kelpaa koska haluat vain jankuttaa.
Luen ja ymmärrän, mutta kaikesta päätellen sinä et ymmärrä minun viestieni punaista lankaa. Ymmärrän toki että kun solvataan, haukutaan, tai käytetään muuten epäasiallista kieltä, niin se laskee keskustelun tasoa ja on täysin tarpeetonta. Ymmärrän myös asenteesi sellaisiin viesteihin. Mutta sitä en ymmärrä, että kun kyseessä on joku sinun tuttusi tai kaverisi, niin edes asialliseen sävyyn esitetyt kysymykset kriittisellä otteella ei ole sallittua. Tässä ketjussa on nähty molemmista esimerkkejä, ja sinä niputat kaikki yhdeksi negaamiseksi. Vatanen ei halua itse enää asiasta puhua, fine, eihän kukaan häntä voi pakottaa esimerkiksi vastaamaan esitettyihin kysymyksiin. Mutta miksi sivulliset eivät saisi käydä tällaisista asioista keskustelua, tietenkin sillä oletuksella, että se tapahtuu asiallisesti. Ollaan kuitenkin kilpailijat ja bodyjuorut -osiolla, ja kuten joku aiemmin mainitsikin, niin kyllähän asiallinen keskustelu - vaikka sitten kriittiseen sävyyn - on huomattavasti mielenkiintoisempaa, kuin pelkkien videoiden ja kuvien postailu ja yhden lauseen viestit, joiden sisältö on suunnilleen "on se kovassa kunnossa!" Ja jos tämä sama keskustelu olisi käyty vaikka Frank McGrathin ketjussa, en usko että sinulla olisi ollut siihen mitään nokan koputtamista. Eriävät mielipiteethän ne synnyttävät keskusteluita, jotka myös mielestäni kuuluvat asiaan edelleen sillä oletuksella, että ne tapahtuvat asiallisesti. Valitettavasti sekään ei näemmä käy laatuun.
Ja huomioi edelleen se, että itselläni ei ole mitään Vatasta vastaan, päin vastoin. Viihdyttävin ja leppoisin persoona tässä skenessä sisällöntuottajista Matias Niemen ohella. Se mikä minut nyt sai tähän viestiralliin oli se jo moneen kertaan mainitsemani tosiseikka, että kun kyse on suomalaisesta "bodyjulkkiksesta" joka itsekin osallistuu keskusteluun ja kuuluu tuttavapiiriisi, niin kaikki muu kuin kehut ja komppaaminen tulkitaan ylisjonnejen negaamiseksi, vaikka se kuinka asiallisesti argumentoiden olisi ilmaistu. Ja tämä mielipiteeni pysyy siis samana, vaikka kyseessä olisi persoona josta pidän (kuten Vatanen), tai joku ei-niin-pidetty persoona.
Jerry Ossin tapaukseen en osaa ottaa kantaa, koska en ole tapausta ollut seuraamassa.
E:
Edelleenkin.
Mike kirjoittaa noin, koska haluaa palstalleen keskustelua ja klikkauksia. Kun sen tajuaa, osaa olla lukematta Miken viestit silloin, kun näkee, että ainoa tarkoitus on provota. Asiaviestejä on varmasti suurin osa, mutta on siellä seassa paljon viestejä, joiden tarkoituksena on luoda vain keskustelua. Mike on siinä hyvä. Aluksi luulin, että mies on tosissaan, muttei Mike sentään niin idiootti voi olla mitä nettipersoona antaa ymmärtää.
Siksi jos haluaa Mikeä loukata, niin parhaiten se onnistuu kirjottamatta jättämisellä ja selaimen sulkemisella.
Heh, saatat hyvinkin olla oikeassa. Taidan ottaa neuvostasi vaarin, koska vähän tällainen pohjois-korealainen toisinajattelija -fiilishän tässä tulee.