Joo treeni jaoista ja toistoista ? :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nepor
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Joo elikkä oon nyt lopettamas tupakointia ja alottamassa treenaamista... Ja tarttisin treeni neuvoja jaon ja toistojen suhteen ! Elikkäs lähinnä kestävää voimaa oisin hakemassa ja lihasta siinä sivussa hieman... Ja toivoisin että ette kuittaa mitään "tää on ainaki mulla toiminu" koska jokasen kroppa on erilainen mutta senhän jo kaikki tietää sen verta voin mainita että olkapää treeni vie meitsiltä hengen joten sen vois laittaa kokonaan eri päiville :) Muuten ei oo oikeestaan väliä. Olisin eri kiitollinen neuvoista... searchikin on tullu jo liian tutuksi en löytäny omaan kroppaan hyviä vinkkejä kun seki niin PASKASSA kunnossa on ni nyt rupeen tekee töitä sen eteen... ja eräs juttu vielä semmosia ihan tappotreeni ohjelmia saa laittaa koska mä luotan vitun kovaan treeniin sillähän niitä tuloksia tulee :D no ei kait mutta oikeeoppisesti kova treeni ois kyllä kova sana. pls auttakaa avutonta :P

Painapa sivun yläkulman punaista F.A.Q. -nappulaa ja vietä piiiitkän aikaa lueskelemalla erinäisiä vinkkejä. Sitten vain eri treenijaot ja liikkeet kokeiluun.

Itsekkin sanoit että jokaisen kroppa on erilainen ja kaikille ei sovi samat metodit ja silti muiden , jotka ei edes tunne sua pitäis tehdä sulle treeniohjelma..

Itse sä sen parhaiten tiedät..

Ite käytän seuraaavanlaista jaksotusta:

Ma: Rinta, Olkapäät, Ojentajat
Ke: Selkä, Hauis
Pe: Jalat

Olkapäät sun kannattaa sit ihan vaan kokeilla mihin ne sopii..

Liikkeitä löytyy aika hyvin esim. seuraavista paikoista:

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
http://www.gymonthehill.freeserve.co.uk/exercise_armoury.htm
joku kolmas oli viel, mut sitä en löytäny

Tämä kannattaa myös lukasta läpi:
http://www.kase.fi/~pasipe/bodaus.htm

Jos kestävyyttä oot hakemassa, niin toistoja kannattais vissiin olla 10 ->

tjoo

Originally posted by AKV
Painapa sivun yläkulman punaista F.A.Q. -nappulaa ja vietä piiiitkän aikaa lueskelemalla erinäisiä vinkkejä. Sitten vain eri treenijaot ja liikkeet kokeiluun.

en löytäny faqista semmosta kohtaa että "olkapää treeni vie hengen" :) mutta yritän kovin sieltä muuten ettii mutta jos nyt alotattasin jonkunnäkösellä jaolla ensin vain tekemään 10 toistoilla ja kolmena päivänä viikossa jos sitten kattois vielä paremmin sitä mille päiville sijottaa mitkäkin liikkeet

Originally posted by AKV

Huoh. Kaveri sanoi kyllä että on käyttänyt searchia,eli varmaan se on kyllä sen Faqinki vilkassu. Oikeesti jos ei oo mitään muuta sanomista kuin että "lue Faq ja käytä search" ni vois yhtä hyvin pitää sen turpansa kiinni. Rupee meinaan pikkuhiljaa jo ärsyttään tommonen :david:-meininki.

Niin ja siitä ohjelmasta,
1. Rinta + vatsa
2. Reidet
3. Lepo
4. Olkapäät + pohkeet
5. Selkä
6. Kädet
7. Lepo
Nuo pohkeet voit kyllä tehdä myös reisipäivänä jos haluat. Eli Tollanen jako on ainakin mahdollinen, mutta se tarkottaa että 5 treenipäivää viikossa, eli on aika kova. Mutta sähän sanoit että tykkäät kovista ohjelmista :thumbs:. Mutta muista vaan pitää kevyitä viikkoja heti kun siltä alkaa tuntuun että ylikunto alkaa kolkutteleen eli oliskohan tollanen joka 3. viikko kevyt tai jotain sinnepäin...

Originally posted by Hano
Huoh. Kaveri sanoi kyllä että on käyttänyt searchia,eli varmaan se on kyllä sen Faqinki vilkassu. Oikeesti jos ei oo mitään muuta sanomista kuin että "lue Faq ja käytä search" ni vois yhtä hyvin pitää sen turpansa kiinni. Rupee meinaan pikkuhiljaa jo ärsyttään tommonen :david:-meininki.

Niin ja siitä ohjelmasta,
1. Rinta + vatsa
2. Reidet
3. Lepo
4. Olkapäät + pohkeet
5. Selkä
6. Kädet
7. Lepo
Nuo pohkeet voit kyllä tehdä myös reisipäivänä jos haluat. Eli Tollanen jako on ainakin mahdollinen, mutta se tarkottaa että 5 treenipäivää viikossa, eli on aika kova. Mutta sähän sanoit että tykkäät kovista ohjelmista :thumbs:. Mutta muista vaan pitää kevyitä viikkoja heti kun siltä alkaa tuntuun että ylikunto alkaa kolkutteleen eli oliskohan tollanen joka 3. viikko kevyt tai jotain sinnepäin...

Kiitoksia Hano ! :)

Mutta kertaalleen sarjoista vielä pitäisikö kokeilla pudotussarjoja tai jotain muuta erikoistekniikkaa meinaan kyllä sitä voimaa ois kiva kanssa saada mutta oon ymmärtäny että jos jakais treenaamiseen kolmeen ryhmään: Kehonrakennus, voima ja kestävyys niin kaikkee ei kovin hyvin saa samalla ohjelmalla mutta minä haluan noista kahta kestävyyttä ja voimaa eli semmosta kestävää voimaa onko toi nyt oikein sanottu? :) Toisien sanoin voin kyllä kertoa mitä en halua: saisin vaikka jonku auton takapään ilmaan mutta 30 porrasta hölkäten tms. tekis tiukkaa sitä haluaisin välttää ;)

Originally posted by nepor

Mutta kertaalleen sarjoista vielä pitäisikö kokeilla pudotussarjoja tai jotain muuta erikoistekniikkaa meinaan kyllä sitä voimaa ois kiva kanssa saada mutta oon ymmärtäny että jos jakais treenaamiseen kolmeen ryhmään: Kehonrakennus, voima ja kestävyys niin kaikkee ei kovin hyvin saa samalla ohjelmalla mutta minä haluan noista kahta kestävyyttä ja voimaa eli semmosta kestävää voimaa onko toi nyt oikein sanottu? :) Toisien sanoin voin kyllä kertoa mitä en halua: saisin vaikka jonku auton takapään ilmaan mutta 30 porrasta hölkäten tms. tekis tiukkaa sitä haluaisin välttää ;)

Manittakoon vielä että treenaan kotona eli voisin vähän listata mitä minulla on mahdollisuus tehdä:

Penkki, vinopenkki, hauikset tangolla (seisten), ylätalja, koukistaja, vatsalihaspenkki vai mikä se oikeelta nimeltää on semmonen jyrkkä penkki että vatsat ei olisi liian helppoja, kyykky (ei ole räkkii sille eikä mitään maasta pitää viskoa niskan taakse) noi nyt ainaki muuta en muista juur nyt kun töistä nääs postaan :P

Originally posted by Hano

Jos kaveri on muka lukaissut f.a.q:n ja kyselee senkin jälkeen niin basic-juttuja kuin esimerkkiohjelmia ja mitä tehdä jos olkapäätreeni ei onnistu, niin a) kaveri ei ole joko lukenut f.a.q:ta tai b) kaveri ei osaa lukea.

En tarkoittanut kommenttiani millään pahalla. Minusta vain olisi äärimmäisen hyvä, jos newbietkin oppisivat käyttämään hakua ja tämän palstan laajaa & erinomaista f.a.q:ta. Itse olen löytänyt esim. sen ravinto-osuudesta vastauksen jokikiseen mieleen juolahtaneeseen ruokavaliokysymykseen sitten f.a.q:n kasaamisen.

Olenko :david: kun ajattelen näin?

Originally posted by nepor

Tarkoitat ilmeisesti jonkinlaista sitkeyttä tai hyvää lihaskuntoa, eli ei panosteta maksimivoimaan? 10 toiston sarjat voisivat olla ihan hyviä, mutta jos lihasmassa ja maksimivoima saavat jäädä taka-alalle, jopa parinkymmenen sarjatkin voisivat olla päteviä. Entä jos tekisit ohjelman vähän pitemmällä tähtäimellä? Eka reenissä pyrit noin parinkymmenen sarjoihin, seuraavassa 19, sitten 18 jne. Jos lasket 10:een asti, siitä tulee reilun parin kuukauden jakso keho kerran viikossa -periaatteella. Tämän jälkeen alkaa ihan varmasti löytymään sitkeyttä ja puristusta.

Pudotussarjatkin voivat olla ihan hyviä, mutta eivät välttämättä maksimivoimaan. Sitkeyden kyllä luulisi kehittyvän, kun lihakset joutuvat tekemään vaikka 6+6+6 toistoa lähempänä voimiensa ylärajaa verrattuna suoraan 18 toiston sarjaan. Olettaen, että tehdään joka osio hyytymispisteeseen asti, kuten asiaan kuuluu. Mutta tekeepä monet MD-miehet tuollaisia pudotussarjoja, ja massaa ja maksimivoimaakin löytyy.

Jos teet tällaisia sarjoja monta yhdelle lihakselle joka treenissä, ylikunto on taattu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by AKV

Olenko :david: kun ajattelen näin? [/B]

No et kyllä voe noin sanoa... loistava F.A.Q osio kun on tehty niin miksi sitä ei käyttäisi:confused:

Nepor: pidä toistot 10-15 toiston haarukassa, treenaa perusliikkeillä, Jalat:Etukyykky, jalkakyykky, hack.- kyykky, prässi.

Selkä: leunveto, kulmasoutu tangolla, t-tanko soutu, kulmasoutu käsipainolla, ylätalja eteen suoralla tangolla(ei ego painoja!, keskity supistukseen, niin minäkin teen:)

Alaselkä ja jalan koukistajat: maastaveto, suorinjaloin maastaveto, reiden koukistus

Ojentaja: dippi(jos pystyy tekee) , kapea penkki, ranskalainen,
Ojentaja punnerus taljassa, skull cruncher( ranskalainen kulmakarvojen kohdalle)

Hauis: Hauiskääntö tangolla, keskitetty hauiskääntö, hauiskääntö käsipainoilla.

Olkapäät: pystypunnerrus tangolla, pystypunnerus kp., vipunostot sivulle, vipunosto taakse, pystysoutu

Epäkkäät: kohautukset tangolla, kohautukset kp.

Pohkeet: pohjenousu seisten ja istuen

Katso jostain lihaskartta, jotta tiedät mitä lihas treenaat, vaikka esim. www.exrx.net on hyvä, josta löytyy liikkeitä myös:), keskity lihaksen supistamiseen liikkeen ylä asennossa kunnolla, tee suht hidas alaslasku. Ja muista että tuntuma on se mitä tavoitellaan, hyvästä tuntumasta aika usein tulee pumppi, pumppi taasen johtaa aika usein lihas kasvuun. Selkä ja jalka treenit kannattaa aloittaa tekemään kunnolla heti alussa, esim. Miken selkä treeni vinkit on perkeleen hyviä, http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=9686&highlight=selk%E4%2A
. Syö proteiinia 2-2,5 g/rasvaton painokilo eli katsot jostain mikä sun rasvaprossa on, jos palkit näkyy silleen että ne erottuu mutta ei selvästi niin silloin rasvat on 15-17 % vaiheilla, siitä ylöspäin alkaa oleen jenkka kahvaa:rolleyes:, syö vähintään 4 kertaa päivässä, syömiskerralla proteiinia 30-50 g. Jalkatreenit http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=377&highlight=jalkatreenit. Joko riittää?

Edit: BTW salilla on helpompi treenata, mun mielipide... Tonza tulee naputtaa tästä kyllä kuitenkin:)

Originally posted by AKV
Jos kaveri on muka lukaissut f.a.q:n ja kyselee senkin jälkeen niin basic-juttuja kuin esimerkkiohjelmia ja mitä tehdä jos olkapäätreeni ei onnistu, niin a) kaveri ei ole joko lukenut f.a.q:ta tai b) kaveri ei osaa lukea.

En tarkoittanut kommenttiani millään pahalla. Minusta vain olisi äärimmäisen hyvä, jos newbietkin oppisivat käyttämään hakua ja tämän palstan laajaa & erinomaista f.a.q:ta. Itse olen löytänyt esim. sen ravinto-osuudesta vastauksen jokikiseen mieleen juolahtaneeseen ruokavaliokysymykseen sitten f.a.q:n kasaamisen.

Olenko :david: kun ajattelen näin?

Onhan se faqi faqi hyvä keksintö, mutta tarviiko sitä nyt joka kerta sanoa joka newbielle erikseen että lue sitä. Jos ei itse löydä ni olkoon löytämättä, sehän tarkoittaa vaan sitä että sääntöjä ei olla luettu :D

Suositut

Back
Ylös Bottom