Jokaisesta kunnon kehonrakentaja.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja UrhoEric
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juteltiin tässä kaverin kanssa ja haluaisin kysyä perehtyneemmiltä täällä pakkotoiston nettisivuilla ,että eikö jokaisella terveellä ihmisellä ole periaatteessa saada kunnon urheilullinen vartalo,jos on kunnon ruokavalio ja treenaa vaikka 4-5 kertaa viikossa salilla ja syö oikein?

Kun kaveri väitti että sellaiset ihmiset esim kestävyysjuoksijat eivät voisi saada kunnon vartaloa six packeilla,rintalihaksilla ja muskeleilla ? Onko asia niin ?

Sun kaveris on kujalla... Kestävyysjuoksijoille ylimääräinen lihasmassa olisi vain haitaksi. Sixpack yms. ei vaadi edes mitään kehonrakentajan omistautumista. Matala rasvaprosentti, treeniä ja kunnollinen ruokavalio niin tulosta tulee. Urheilullinen vartalo vaatii sen pari vuotta. Ei todellakaan mitään ihmeellistä.

Jos meinaa olla hyvä kestävyysjuoksija, niin tuskin. Muuten, tietenkin voi. On geneettisiä eroja miten lihasta tulee, mutta kaikille sitä tulee.

Juteltiin tässä kaverin kanssa ja haluaisin kysyä perehtyneemmiltä täällä pakkotoiston nettisivuilla ,että eikö jokaisella terveellä ihmisellä ole periaatteessa saada kunnon urheilullinen vartalo,jos on kunnon ruokavalio ja treenaa vaikka 4-5 kertaa viikossa salilla ja syö oikein?

Kun kaveri väitti että sellaiset ihmiset esim kestävyysjuoksijat eivät voisi saada kunnon vartaloa six packeilla,rintalihaksilla ja muskeleilla ? Onko asia niin ?

Omistautuminen on avainasia jolla saa tuloksia. Tosin moni(ehkä suurin osa) salilla kävijöistä ei omistaudu, jolloin myöskään tulosta ei juuri tule.

Omistautuminen on avainasia jolla saa tuloksia. Tosin moni(ehkä suurin osa) salilla kävijöistä ei omistaudu, jolloin myöskään tulosta ei juuri tule.

Näinhän se. Sama kyllä pätee siihen lenkkeilyynkin. Aika monet urpot tuolla "lenkkeilee" aina kivan ja helpon näköisesti, joustava askel ja leveä hymy. Turha odottaa tuloksia sielläkään, jos ei pistä ikinä kiukkua peliin..

Mielestäni jokainen voi saavuttaa kehonrakentajan kropan, jos niin haluaa, ja tekee sen eteen töitä.

Tosin pitää huomioida, että koska olemme jokainen yksilöitä, niin jonkun toisen tarvitsee tehdä enemmän töitä, kun taas jollekin toiselle esim. lihas tarttuu hyvinkin helposti.

Minulle yksi personal trainer kerran selitti, että ihmisiä voidaan jakaa tyyppeihin - onko kestävyysurheilutyyppiä vai voimatyyppiä. Itse (valitettavasti) kuulun kestävyystyyppiin - olen pitkä ja pitkäraajainen. Tuntuu, että lihas/massa tarttuu hitaasti, mutta silti en lannistu :D Salilla käyn ahkerasti, ja haluankin juuri taistella omaa vartalotyyppiäni vastaan. Tuo "taistelu" tuo sitten extramotivaatiota treenaamiseen.

Näinhän se. Sama kyllä pätee siihen lenkkeilyynkin. Aika monet urpot tuolla "lenkkeilee" aina kivan ja helpon näköisesti, joustava askel ja leveä hymy. Turha odottaa tuloksia sielläkään, jos ei pistä ikinä kiukkua peliin..

Useimmille se on jo toivottu tulos, että ylläpitää kuntoa, saa terveellistä liikuntaa ja hyvän fiiliksen urheilusta.
Ei jokainen tähtää huippu-urheilijaksi tai loputtomasti paraneviin lukuihin.
Aivan turha nyrpistellä nokkaansa ihmisille, joilla on erilaiset tavoitteet kuin itsellään.

Useimmille se on jo toivottu tulos, että ylläpitää kuntoa, saa terveellistä liikuntaa ja hyvän fiiliksen urheilusta.
Ei jokainen tähtää huippu-urheilijaksi tai loputtomasti paraneviin lukuihin.
Aivan turha nyrpistellä nokkaansa ihmisille, joilla on erilaiset tavoitteet kuin itsellään.

Joo totta, mutta jos nyt otetaan nuoret punttisalilla käyvät miehet tarkasteluun, niin heistä varmaan aika isolla osalla on tavoitteet pihvin kasvatuksessa. Taino tavoitteet ja tavoitteet. Jokainen tavallaan.

No ei lenkkeillessä tosiaan tarvii mitään tuloksia tehdä. Se on eri asia jos treenaa jotain maratonia varten, mutta esim. mulla lenkkeilyn tarkoitus on lähinnä ylläpitää peruskuntoa ja polttaa vähän ylimääräisiä kaloreita. Ja lisäks siitä tulee helvetin hyvä fiilis :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

No niin nyt olet saanut faktat pöytään ja ekan viestin tänne. Ei muuta kuin treeniä alle ja lisää viestejä foorumille. Näytä vaikka esimerkkiä.

Minä olen miettinyt enemmänkin sitä, että millaisen kropan minkäkin vartalotyypin omaava voi saada. Voiko esimerkiksi minusta, pitkästä, erittäin laihasta, ilmiselvästä ektomorfista ikinä, vuosienkaan työllä, tulla edes semi-isoa ja miehekästä, vai tulenko ruumiinrakenteeni vuoksi olemaan aina pieni ja hoikka, jos sitten jäntevä ja rasvaton, kuten vaikka pikajuoksijat.

^ Juu, kyllä sustki varmaan ihan sellanen semi-ok voi tulla :D Ja ainaki sellasen VALKOISEN miehen pikajuoksijavartalon voi saavuttaa. Mustan miehen torsonki voi saavuttaa vuosien kuluttua, mut sitä suuremmat tavoitteet alkaa olla jo nappien takana. Ja kyse ei oo siitä etteikö tekis tarpeeks duunia, vaan ainaki itellä tulee kalorikatto vastaan.

Suomalaisessa kulttuurissa arvostetaan sitä kärsimystä ja raastamista. Jos kuntoilija pystyy hölkkäilemään kevyellä askeleella ja hymyssä suin, niin hän on luutavasti saavuttanut tärkeimmät tavoitteensa = kohtuullinen kunto ja liikunnasta nauttiminen.

Näin siis ainakin keskiverto kuntoilijan osalta voisi kuvitella.

Mulla on joustava askel, leveä hymy ja vielä puhunkin samalla vaikka takana ois se 10km jo. Treenistä pitää nauttia, silloin sitä tekee mielellään useammin. Hampaat irvessä ja oksennus kurkussa lenkkeilijät yleensä lopettaa sen touhun viimeistään kuukauden päästä aloituksesta.

Mulla on joustava askel, leveä hymy ja vielä puhunkin samalla vaikka takana ois se 10km jo. Treenistä pitää nauttia, silloin sitä tekee mielellään useammin. Hampaat irvessä ja oksennus kurkussa lenkkeilijät yleensä lopettaa sen touhun viimeistään kuukauden päästä aloituksesta.

Hmm. No se on ehkä bodausvoorumin näkemys. Itse entisenä nylkyttäjänä oon eri mieltä. Juoksu on ihan samanlaista kun voimannosto tai bodaus, kun aletaan tekemään tosissaan niin paska lentää. Bodareille lenkkeily on tosiaan vaan semmosta kivaa välipäivien peruskuntoilua. Eikä siinäkään mitään vikaa ole, jos on tavotteet muualla. Mutta mun mielestä maailmassa on ihan liikaa semmosia helpon ja kivan näkösesti lenkkeileviä apinoita, jotka ei MITÄÄN urheilulajia ota tosissaan tai edes puolitosissaan. Virkistävää nähdä jos joku lenkkipolullakin ottaa itsestään mittaa, vaikka olenkin itse jättänyt ne ajat jo taakse, ja mulle juoksu on enää peruskuntoilua voimailun ollessa se tarmon kohde.

Ei se nyt mikään hirveen kova kunto ole jos 10 km jaksaa hölkätä ilman että on kärsivän näkönen, kyllä mäkin jaksan edelleen, vaikka kunto on suorastaan paska. Mä nautin kyllä lenkkeilyaikoina eniten siitä, kun sai potkittua itsensä semmoseen "nyt kaikki peliin" -vauhtiin viimesellä kilometrillä. Itseasiassa salitreenissä on se vika, ettei siitä saa tommosta euforista meininkiä päälle. Tai en saa.. vielä. Pelkään rikkovani paikat, pudottavani painot ym... Se oli se mikä juoksussa oli antoisinta. Siitä ei vaan valitettavasti lihasmassa kasva, minkä takia lopetin.

Minusta on virkistävä nähdä jos joku osaa rennosti nauttia liikunnasta ilman turhia murehtimisia.

Itsellä tuo on lähes päinvastoin ja se vaikuttaa välillä elämään liikaakin. Pettymys on todella kova vaikka häviää tikanheitossa. Syödä pitää kokoajan, paikat usein hellänä kun verenmaku suussa mennään jne.

Minusta on virkistävä nähdä jos joku osaa rennosti nauttia liikunnasta ilman turhia murehtimisia.

Itsellä tuo on lähes päinvastoin ja se vaikuttaa välillä elämään liikaakin. Pettymys on todella kova vaikka häviää tikanheitossa. Syödä pitää kokoajan, paikat usein hellänä kun verenmaku suussa mennään jne.

Nojaa... mitä kovempi yritys, sitä isommat onnistumisen elämykset. Helppo elämä on vähäveristä. Mielestäni jos lenkkeily on ainoa liikunta mitä harrastaa, niin paljosta jää paitsi jos ei koskaan koita juosta sietokykynsä äärirajoilla.

Mä käyn salilla tosissaan 30-50min, enkä lenkkeile ollenkaan. Käytän sen ajan vaimon ja lapsien parissa(varsinkin illalla vaimon), mutta mä jäänkin paljosta paitsi.

alzhulta "hieman" ylimielistä tarinaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom