Jokaisesta kunnon kehonrakentaja.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja UrhoEric
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei se nyt mikään hirveen kova kunto ole jos 10 km jaksaa hölkätä ilman että on kärsivän näkönen, kyllä mäkin jaksan edelleen, vaikka kunto on suorastaan paska. Mä nautin kyllä lenkkeilyaikoina eniten siitä, kun sai potkittua itsensä semmoseen "nyt kaikki peliin" -vauhtiin viimesellä kilometrillä. Itseasiassa salitreenissä on se vika, ettei siitä saa tommosta euforista meininkiä päälle. Tai en saa.. vielä. Pelkään rikkovani paikat, pudottavani painot ym... Se oli se mikä juoksussa oli antoisinta. Siitä ei vaan valitettavasti lihasmassa kasva, minkä takia lopetin.

Täytyy sanoa että nyt kun tsygäilen parikymppii päivittäin (hyvällä säällä) niin kyllä tulee loistava fiilis kun vetäsee koko lenkin niin kovaa kun pystyy! Itse omistan erittäin paksurenkaisen maastopyörän mutta kiva jättää sillä pelillä tiukkatrikoiset kilpapyörällä liikkuvat köhimään pölyjä. Viime lenkki meni jo keskinopeudella 26,11km/h liikennevaloista ja mäistä huolimatta on suhteellisen kova suoritus läskirenkaiselle maasturille. Pahalta tuntuu mutta se fiilis kun on voittajana perillä :dance:

Hmm. No se on ehkä bodausvoorumin näkemys. Itse entisenä nylkyttäjänä oon eri mieltä. Juoksu on ihan samanlaista kun voimannosto tai bodaus, kun aletaan tekemään tosissaan niin paska lentää. Bodareille lenkkeily on tosiaan vaan semmosta kivaa välipäivien peruskuntoilua. Eikä siinäkään mitään vikaa ole, jos on tavotteet muualla. Mutta mun mielestä maailmassa on ihan liikaa semmosia helpon ja kivan näkösesti lenkkeileviä apinoita, jotka ei MITÄÄN urheilulajia ota tosissaan tai edes puolitosissaan. Virkistävää nähdä jos joku lenkkipolullakin ottaa itsestään mittaa, vaikka olenkin itse jättänyt ne ajat jo taakse, ja mulle juoksu on enää peruskuntoilua voimailun ollessa se tarmon kohde.

Ei se nyt mikään hirveen kova kunto ole jos 10 km jaksaa hölkätä ilman että on kärsivän näkönen, kyllä mäkin jaksan edelleen, vaikka kunto on suorastaan paska. Mä nautin kyllä lenkkeilyaikoina eniten siitä, kun sai potkittua itsensä semmoseen "nyt kaikki peliin" -vauhtiin viimesellä kilometrillä. Itseasiassa salitreenissä on se vika, ettei siitä saa tommosta euforista meininkiä päälle. Tai en saa.. vielä. Pelkään rikkovani paikat, pudottavani painot ym... Se oli se mikä juoksussa oli antoisinta. Siitä ei vaan valitettavasti lihasmassa kasva, minkä takia lopetin.

Tuo viimeisten kilometrien kaikki peliin repiminen ei ole kaamean tuottavaa. Juoksussa pitää osata erottaa peruskestävyyden treenaaminen vauhtikestävyydestä ja voimasta. Pitkiä tasaisia lenkkejä vedetään peruskunnon kasvatukseen, mäkivetoja ja kovempia lyhyempiä vetoja sitten taas muuhun. Kyllä mä hymyilen mäkivetojenkin jälkeen kun rappusia ei meinaa edes päästä ylös. Tietääpähän tehneensä kunnolla. Tatamilla saa sitten pistää ihan kaiken peliin, mutta kyllä sielläkin enemmän hymyilyttää :) Kun sparrikaveri vetäsee hyvän counterin tai iskee tiukan jabin vaikka suojauksen läpi niin lähinnä siinä toisen onnistuminen tuntuu hyvältä, samalla tulee lisää motivaatiota oppia itse paremmaksi.

No tottakai kestävyysjuoksija voi saada lihaksikkaan kropan, mutta samalla kestävyys heikkenee, mikäli se nyt ei ihan surkeaa taoa ollut. Meinaan vaan, että mitä isommat lihakset, sitä enemmän ne kuluttavat happea. Empä ole nähnyt ikinä lihaksikasta pärjäävää kestävyysjuoksijaa, enkä usko että tulen näkemäänkään. Mutta kestävyysjuoksijasta voi kyllä lajia vaihtamalla saada lihaksikkaan kropan.

Mä oon miettinyt tässä, kun ens tammikuussa ois armeijaan lähtö ( vittu) ja treenitaustaa kohta pari vuotta, ni en tuu kyllä pärjäämään siellä armeijassa näillä reisillä kun alkaa hapottaa jo puolen kilsan jälkeen :D Enkä kyllä aio edes parantaa kestävyyttä, vaa kerään massaa koko loppuvuoden :D toivottavasti sitten ajavat mut helvettiin sieltä kun huomaavat ettei tuu juoksemisesta yhtään mitään.. :D

Mä oon miettinyt tässä, kun ens tammikuussa ois armeijaan lähtö ( vittu) ja treenitaustaa kohta pari vuotta, ni en tuu kyllä pärjäämään siellä armeijassa näillä reisillä kun alkaa hapottaa jo puolen kilsan jälkeen :D Enkä kyllä aio edes parantaa kestävyyttä, vaa kerään massaa koko loppuvuoden :D toivottavasti sitten ajavat mut helvettiin sieltä kun huomaavat ettei tuu juoksemisesta yhtään mitään.. :D

Eikä potki, kyllä ne lihakset pienenee ja kestävyys kasvaa (paikasta riippuen)! :dance:

Eikä potki, kyllä ne lihakset pienenee ja kestävyys kasvaa (paikasta riippuen)! :dance:

Yhdessäkään nykypäivän varuskunnassa ei hyväkuntoisella nuorella kunto parane, lukuunottamatta ehkä Uttia, tuskin sielläkään.
Intti on yhtä helvetin lusmuilua ja ainoa mikä rasittaa on järjettömät sulkeiset yms. muu paska ja nekin lähinnä henkistä puolta.
Olin yli 30km maastomarsseilla keskikesällä kantaen muidenkin rynkkyjä ja rasittavaa oli ettei silloin edes huolehdittu varumiesten veden saannista, itse join järvivettä ja toivoin etten niele kovin pahoja pöpöjä.
Krapulaisia äijiä tipahteli nestehukasta, mutta hyväkuntoiselle urheilijalle marssi varusteilla on lähinnä vitutuskäyrää nostattava.

Itse astuin palvelukseen 97kg nyrkkeilijä/punttaajana ja tulin ulos 76kiloisena biafralaisena.

Jos kuntosi kasvaa armeijassa et ole kunnossa ollutkaan. Nykyään varmaan ruokalaan marssiminen on rasittavinta.

Terveisin varusmies mallia 82-83.

Hmm. No se on ehkä bodausvoorumin näkemys. Itse entisenä nylkyttäjänä oon eri mieltä. Juoksu on ihan samanlaista kun voimannosto tai bodaus, kun aletaan tekemään tosissaan niin paska lentää. Bodareille lenkkeily on tosiaan vaan semmosta kivaa välipäivien peruskuntoilua. Eikä siinäkään mitään vikaa ole, jos on tavotteet muualla. Mutta mun mielestä maailmassa on ihan liikaa semmosia helpon ja kivan näkösesti lenkkeileviä apinoita, jotka ei MITÄÄN urheilulajia ota tosissaan tai edes puolitosissaan. Virkistävää nähdä jos joku lenkkipolullakin ottaa itsestään mittaa, vaikka olenkin itse jättänyt ne ajat jo taakse, ja mulle juoksu on enää peruskuntoilua voimailun ollessa se tarmon kohde.

Toista näkökulmaa salihommiin ja muihin urheiluihin...

Itse asiassa aivan liian moni liikkuu vähän ja liian kovaa silloin kun liikkuu. Peruskunto jätetään rakentamatta ja vedetään maksimisykkeillä joka kerta ja ihmetellään, kun kunto ei kasva, vaan ainoa mikä kasvaa on maha korkeintaan. Kyllähän siitä hyvä fiilis tulee, kun itseään rääkkää. Siksi ei olekaan malttia ja viisautta, kun repiminen on liian hauskaa.

Minä olen tehnyt laiskuudesta ja optimoinnista lähes tiedettä. Olen koko ajan kohtalaisessa kunnossa, vaikkakin toki heikossa siihen verrattuna mitä voisin olla ja mitä olen ollut. Mutta siis sen mitä teen, yritän aina tehdä järki mukana, tai lähinnä tunne. Ja treenaan yleensä ihan helvetin vähän yhtään mitään. Ja uskoisin, että siihen nähden olen paremmassa kunnossa, kun vertaa niihin repijöihin, jotka saman verran kuin minä satunnaisesti liikkuvat tai jopa muutaman kerran viikossa. Pitkin talvea meni sellaisella pari kertaa viikossa -tahdilla.

Joskus 10 v sitten luin haastattelun lääkärinaisesta (joku nostaja), joka kertoi treenimetodeistaan ja painotti, että ei se määrä, vaan laatu. Hän ei treenaa paljon vaan viisaasti. Silloin aloin itsekin miettiä, että yhtään treeniä en viitsi tehdä niin, että se menisi hukkaan tai suorastaan heikentäisi tuloksia.

Toki eihän joku epäonnistumiseen asti toistojen tekeminen nyt ole vielä mitään liian rankkaa treeniä, en sitä meinaa, vaan se, että kerran pari viikossa vemputetaan tuntikausia joka helvetin pilipalivemputtimessa nälissään ja täristen ja sitten mennään kotiin ja jätetään syömättä, "jotta laihtuu ja saa samalla lihaksia salilta". Tai se toinen vaihtoehto, että treenataan liian usein, kun on kerran innostuttu ja salikiortti maksettu ja kun roinaajatkin treenaa niin ja niin paljon ja sillä kehittyvät niin miksen minäkin natuna jos treenaan vielä kovempaa...

No joo, mistä minä mitään tiedän kenenkin palautumisista ja treeneistä, mutta näkeepähän vaan niitä ihmisiä, jotka treenaavat vuosikausia ja kovalla tohinalla tekevät, mutta näyttävät aina vaan justiinsa samalta kuin aloittaessaan.

Ja varmasti on niitäkin, jotka treenaavat aina liian kevyesti, mutta kannattaa muistaa myös toisen ääripään mokat. :)

Viimeksi muokattu:
Niin, mun on kyllä vähän vaikea uskoa, että aivan kaikki kundit haluavat sitä lihasta kovinkaan kummoisesti. Mikä tahansa urheilulaji on hyväksi, mutta esim. kaikki voimailulajit kasvattavat kyllä lihastakin ihan riittävästi. Kehonrakennus nimenomaan taitaa kyllä olla valtaosalle ihmisistä niin narsistista ja vastenmielistä, että mielekkyyden puute ajaa sohvalle takaisin.

Niin, mun on kyllä vähän vaikea uskoa, että aivan kaikki kundit haluavat sitä lihasta kovinkaan kummoisesti. Mikä tahansa urheilulaji on hyväksi, mutta esim. kaikki voimailulajit kasvattavat kyllä lihastakin ihan riittävästi. Kehonrakennus nimenomaan taitaa kyllä olla valtaosalle ihmisistä niin narsistista ja vastenmielistä, että mielekkyyden puute ajaa sohvalle takaisin.

Kuinka moni mies ottaisi huippu pikajuoksijan, telinevoimistelijan tai classic bodybuilderin kunnon ja kropan jos sen saisi yhdellä tuhannen euron kantasolu/geeni ruiskulla lähimmältä terveysasemalta yhtä helposti kuin jäykkäkouristusrokotuksen ja ilman muita jälkiseuraamuksia kuin helvetin kova seksuaalinenviriliteetti ja lihaskunto?

Kehonrakennus harrastuksena parhaimillaan ilman lääkeaineita pystyy tuohon jos tiedot, motivaatio ja itsekuri riittävät.
Ymmärrän ettei suurin osa halua Ronnieiksi, mutta se puoli tässä lajissa onkin se sairain taso joka pitäisi kitkeä helvettiin.
Ihmiset yhdistävät lajin nykyään automaattisesti doppingiin ja uskovat ettei hyviin tuloksiin voi muuten päästäkkään kuin huijaamalla.

Kehonrakennuksessa, jos pyritään myös menestymään ei ole kyse terveiden elämäntapojen vaalimisesta. Tietää mitä dropittelua siellä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on. Kuten ei missään muussakaan urheilulajissa kun puhutaan edes SM-tasosta, treeni on siinä vaiheessa jo niin kovaa, loukkantumiset on suuri riski useimmissa lajeissa. Kuvittelisin ns. normaalikuntoilijan terveysennusteen paremmaksi, stressitaso jo varmasti alhaisempi, ei äärimmilleen vietyjä harjoitteita.

En usko kuin pienen prosentin yltävän kehonrakennustasolle, oli keinot sitten mitkä hyvänsä. Fitness tason lihaksiin useimmilla onkin mahdollisuus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinka moni mies ottaisi huippu pikajuoksijan, telinevoimistelijan tai classic bodybuilderin kunnon ja kropan jos sen saisi yhdellä tuhannen euron kantasolu/geeni ruiskulla lähimmältä terveysasemalta yhtä helposti kuin jäykkäkouristusrokotuksen ja ilman muita jälkiseuraamuksia kuin helvetin kova seksuaalinenviriliteetti ja lihaskunto?

Kysytään toisin päin. Kuinka moni ihminen on valmis tekemään kymmenen vuotta työtä vain näyttääkseen paremmalta, jos ei pidä itse lajista?

Mulla vaan särähti alunperin korvaan tuo otsikko "Jokaisesta kunnon kehonrakentaja." Voi harrastaa ihan itselle sopivia urheilulajeja ja pysyä samalla laihana tai jopa kehittää lihastakin tietyille oheisharjoitteilla. Penakin on vähän sellainen juttu, että kiva on isot rintalihakset mutta siihen se sitten taitaa jäädäkin. Kyllä siitä pitää tykätä että haluaa harrastaa. Mutta joka tapauksessa painokkaasti urheilevat ihmiset kyllä sitten ihan näyttävätkin urheilijoilta.

Yhdessäkään nykypäivän varuskunnassa ei hyväkuntoisella nuorella kunto parane, lukuunottamatta ehkä Uttia, tuskin sielläkään.
Intti on yhtä helvetin lusmuilua ja ainoa mikä rasittaa on järjettömät sulkeiset yms. muu paska ja nekin lähinnä henkistä puolta.
Olin yli 30km maastomarsseilla keskikesällä kantaen muidenkin rynkkyjä ja rasittavaa oli ettei silloin edes huolehdittu varumiesten veden saannista, itse join järvivettä ja toivoin etten niele kovin pahoja pöpöjä.
Krapulaisia äijiä tipahteli nestehukasta, mutta hyväkuntoiselle urheilijalle marssi varusteilla on lähinnä vitutuskäyrää nostattava.

Itse astuin palvelukseen 97kg nyrkkeilijä/punttaajana ja tulin ulos 76kiloisena biafralaisena.

Jos kuntosi kasvaa armeijassa et ole kunnossa ollutkaan. Nykyään varmaan ruokalaan marssiminen on rasittavinta.

Meinasin lähinnä että kyllä se juoksukunto kasvaa jos 500m hapottaa.

Mä käyn salilla tosissaan 30-50min, enkä lenkkeile ollenkaan. Käytän sen ajan vaimon ja lapsien parissa(varsinkin illalla vaimon), mutta mä jäänkin paljosta paitsi.

alzhulta "hieman" ylimielistä tarinaa.

No toi mustattu lause menee jo aeroobisesta ;)

:pano:

Hitto, vaikea kuvitella 82-83 wuosien meininkiä.. Saatikka edes 90-luvun alkupuoliskon..
Tuossa iso muutos.. !

P.S. Miten Cooper meni 76 kilosena.. ?

:offtopic:

Hitto, vaikea kuvitella 82-83 wuosien meininkiä.. Saatikka edes 90-luvun alkupuoliskon..
Tuossa iso muutos.. !

P.S. Miten Cooper meni 76 kilosena.. ?

:offtopic:

Mun mielestä taas wuonna 99 oli kaikkein raskainta ja painettiin ainaqi 100 kilsaa jo aamulenkillä syömättä ja juomatta ja aina piti joka jätkällä kantaa oman rynkyn lisäksi 6 telamiinaa, konekivääri ja puolijoukkueteltta kamiinoineen ja ei siinä kyllä kellään kunto kasvanu ku sillon kaiqilla oli niinqu tosi hyvä kunto jo ennestään. Pakkastakin oli enemmän kuin talvisodassa. :jahas:

Kyllähän oikeasti tosi monella jätkällä kasvoi aerobinen kunto ainakin mun saapumiserässä. Meillä oli kyllä ihan vapaa-ajallekin lenkkeilyä ohjelmassa. Jos juoksi lenkin, olikohan se nyt joku 8 kilsaa, riittävän monta kertaa niin sai aina KL:ää. Itseni lisäksi aika moni tyyppi keräsi näitäkin. Joka aamu juostiin ennen aamupalaa lyhyehkö lenkki ja kyllähän sitä kävelyä/marssimista tuli sen verran paljon että aerobista ennen inttiä vain vähän/kohtalaisesti harrasteneiden kunto kyllä kasvoi. Kyllä 3000 cooperissa juoksevien määrä nousi todella paljon, se testattiin 3 kertaa vuoden aikana.

Archey sanoi:

Kysytään toisin päin. Kuinka moni ihminen on valmis tekemään kymmenen vuotta työtä vain näyttääkseen paremmalta, jos ei pidä itse lajista?

Mulla vaan särähti alunperin korvaan tuo otsikko "Jokaisesta kunnon kehonrakentaja." Voi harrastaa ihan itselle sopivia urheilulajeja ja pysyä samalla laihana tai jopa kehittää lihastakin tietyille oheisharjoitteilla. Penakin on vähän sellainen juttu, että kiva on isot rintalihakset mutta siihen se sitten taitaa jäädäkin. Kyllä siitä pitää tykätä että haluaa harrastaa. Mutta joka tapauksessa painokkaasti urheilevat ihmiset kyllä sitten ihan näyttävätkin urheilijoilta.

Pointtini olikin että lähes 100% ottaisi nuo ominaisuudet vastaan jos se kävisi noin helposti ja samalla yritin todistaa että on muutama syy miksi kaikki eivät treenaa kymmentä vuotta saavuttaakseen ne on se ettei usko pääsevänsä tavoitteisiin, ei ole valmis uhraamaan siihen riittävästi, eikä kykene työskentelemään pitkäjänteisesti tavoitteensa eteen esim. asettaen nopeammin saavutettavia välitavoitteitteita.

Uskon myös että on olemassa geneettisesti lahjakkaita tyyppejä jotka ovat jo valmiiksi "puolessa välissä" tavoitetta ja saavuttaisivat classic kisojen mitali tason 3-4 vuodessa hyvällä ohjauksella. Tällaiset lahjakkuudet ovat saaneet syntymälahjakseen atleettisen kehon ja ovat muita selvästi vahvempia luonnostaan.

Raaka totuus on että lähes kaikki joilla ei ole huippufysikkaa, ovat helvetin kateellisia niille jotka sen ovat hankkineet.

Mun mielestä taas wuonna 99 oli kaikkein raskainta ja painettiin ainaqi 100 kilsaa jo aamulenkillä syömättä ja juomatta ja aina piti joka jätkällä kantaa oman rynkyn lisäksi 6 telamiinaa, konekivääri ja puolijoukkueteltta kamiinoineen ja ei siinä kyllä kellään kunto kasvanu ku sillon kaiqilla oli niinqu tosi hyvä kunto jo ennestään. Pakkastakin oli enemmän kuin talvisodassa. :jahas:

Näinhän se menee :D

Jaksaa naurattaa noi vanhojen partojen jutut ku on ollu hurjaa sillon ku miehet tehtiin teräksestä ja laivat puusta. Tollane 30km marssi nyt ei ole vielä mistää kotosin. Mut ehkä tollon kultasella 80-luvulla oli niin paskamahasta jengiä ettei uskaltanu enempää liikuttaa äijiä. Kaikillahan se on aina hurjin setti ja kaikki sen jälkeen on pelleilyä.

Näinhän se menee :D

Jaksaa naurattaa noi vanhojen partojen jutut ku on ollu hurjaa sillon ku miehet tehtiin teräksestä ja laivat puusta. Tollane 30km marssi nyt ei ole vielä mistää kotosin. Mut ehkä tollon kultasella 80-luvulla oli niin paskamahasta jengiä ettei uskaltanu enempää liikuttaa äijiä. Kaikillahan se on aina hurjin setti ja kaikki sen jälkeen on pelleilyä.

Lainaus allaolevasta uutisesta:

"Palvelukseen astuvien varusmiesten fyysinen kunto on heikentynyt asteittain vuodesta 1987. Tuolloin palvelukseen astuvien varusmiesten 12 minuutin juoksutestin keskiarvo oli 2 713 metriä. Tänä vuonna se oli enää 2 481 metriä."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2000/11/38204/varusmiesten-kunto-rapistuu

Lisää samasta aiheesta löytyy vaikka kuinka paljon

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2002/07/121534/suomalaisten-varusmiesten-kunto-alamaessa

http://www.iltalehti.fi/terveys/200904179422416_tr.shtml

Joo toi voi päteä perus nurmiporiin ja lepsuihin 6kk nakkeihin, mutta tuskin se nyt missään erikoisjoukoissa pelkkää pullansyöntiä on. Ja eiköhän vähä kovemmilla aukin linjoillakin ole muutakin raskasta nykypäivänäkin kun mukesiin kävelyä ja sulkeisia. Tuon kyllä allekirjotan myös, että paskakuntosta sakkia on nykyään enemmän. Sitä en, että tuo on lepsuilua joka paikassa ja joka linjalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom