Joka treenipäivä jäätelöä, terveellistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wille W.
  • Aloitettu Aloitettu
Eli massan saanti olisi nytten tarkoitus ja ajattelin sellaista, että ottaisin aina palkkarin jälkeisellä aterialla about 0.5l jäätelöä jälkipalaksi jotta saisin kaloreita ylös. Onkohan tämä ihan terveellistä pidemmän päälle, jäätelöhän kuitenkin sisältää aika helvetisti sokeria? Vai meneekö kaikki palautumiseen?

Niin ja ruokavalio on muuten kyllä kunnossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMO ei oo hyvä idea, toi sokeri on vähä huono paikka ottaa kalorit. Syö, syö, syö ja sen jälkeen syö lisää niin kyllä ne kalorit sieltä tulee. :)

mä syön ton verran muutaman kerran viikossa dieetillä, koska jäätelö vaan on niin hyvää.

ehkä laihtuisin nopeammin, jos en näin tekisi, mutta elämästä pitää myös nauttia.

ja varsinkaan bulkilla ja treenin jälkeen en keksi yhtäkään syytä miksi et sitä söisi.

mä syön ton verran muutaman kerran viikossa dieetillä, koska jäätelö vaan on niin hyvää.

ehkä laihtuisin nopeammin, jos en näin tekisi, mutta elämästä pitää myös nauttia.

ja varsinkaan bulkilla ja treenin jälkeen en keksi yhtäkään syytä miksi et sitä söisi.

itekin oon antanu itelleni luvan sortua jäätelöön varsinkin kun kelit on hyvät. jos kerran kaks viikossa kalorit menee ~+-0 -tasolle mutta loppuviikon pysyy esim -500kcal, niin kyllä se rasva silti häviää.

ja ite kysymykseen: jos et syö 7 päivää viikossa/52 viikkoa vuodessa vaan pelkästään joka treenipäivä niin tuskin mitään haittaa...

Syö mielummin Wille W. oikeaa ruokaa vaan enemmän.

Massaa saa nopeasti mutta lihasmassaa ei :)

Joopajoo. Tässäkin taas ratkaisee kaloritasapaino pitkällä aikavälillä, ei mikään yksittäinen ruokalajike, vaikka se olisi voissa paistettua sokeria.

Mä syön jädeä niin paljon ja aina, kun haluan (eli useamman kerran viikossa), eikä paino ole vuosiin liikahtanut mihinkään. Tämä siksi, että reenaan kunnolla 2-5krt/vko, kävelen tai pyöräilen aina, kun mahdollista, enkä kerkee syödä ns. oikeaa ruokaa, kuin maksimissaan kuusi kertaa päivässä, yleensä neljä tai viisi. Vaikka mättäisin niillä (keskimäärin päivässä syödyllä) viidellä aterialla joka kerta niin paljon kuin jaksan ja kerkeen, en kumminkaan voi syödä, kuin noin 2500-3000kcal/vrk, jädet ja palautusjuomat mukaanluettuna. Noin 90-kiloinen fyysisesti aktiivinen mies ei tommosilla syömisillä ja liikkumisilla siis liho, eikä laihdu (voimaa on tullut viime aikoihinkin asti pikkuhiljaa lisää kumminkin :) ), jotta jädee kitusiin vaan, vars. reenipäivinä. Ainahan sitä voi sitten siistiä ruokavaliotaan esim. jäätelön suhteen, jos huomaa läsää kertyvän liian nopeasti.

Joopajoo. Tässäkin taas ratkaisee kaloritasapaino pitkällä aikavälillä, ei mikään yksittäinen ruokalajike, vaikka se olisi voissa paistettua sokeria.

Mä syön jädeä niin paljon ja aina, kun haluan (eli useamman kerran viikossa), eikä paino ole vuosiin liikahtanut mihinkään. Tämä siksi, että reenaan kunnolla 2-5krt/vko, kävelen tai pyöräilen aina, kun mahdollista, enkä kerkee syödä ns. oikeaa ruokaa, kuin maksimissaan kuusi kertaa päivässä, yleensä neljä tai viisi. Vaikka mättäisin niillä (keskimäärin päivässä syödyllä) viidellä aterialla joka kerta niin paljon kuin jaksan ja kerkeen, en kumminkaan voi syödä, kuin noin 2500-3000kcal/vrk, jädet ja palautusjuomat mukaanluettuna. Noin 90-kiloinen fyysisesti aktiivinen mies ei tommosilla syömisillä ja liikkumisilla siis liho, eikä laihdu (voimaa on tullut viime aikoihinkin asti pikkuhiljaa lisää kumminkin :) ), jotta jädee kitusiin vaan, vars. reenipäivinä. Ainahan sitä voi sitten siistiä ruokavaliotaan esim. jäätelön suhteen, jos huomaa läsää kertyvän liian nopeasti.

jep täyttä totta puhut, ite söin just puolilitraa lakujädee.:kuola:

Eikä tuo puoli lirtaa ole kuin sellaiset 250 grammaa. Puolesta litrasta saadut kalorit jäävät kuitenkin melko vähäisiksi jos vertaa, että vetäisi saman määrän (250 g) karkkia, suklaata, sipsejä tms. Ja saahan siitä jätskistä proteiiniakin..

Ja saahan siitä jätskistä proteiiniakin..
:lol2: Tuo on kieltämättä paras koskaan kuulemani perustelu jäätelönsyönnille!

Muuten olen sitä mieltä, että kesä on lyhyt, ja koska se on täällä pohjolassa ainoa vuodenaika kun ajatus jäätelöstä ei aiheuta inhon väristyksiä, niin siitä vaan jos kerran asiat muuten kunnossa ovat :evil: . Tokihan siitä tulee aimo läjä sokeria ja huonoa rasvaa, mutta tokkopa näiden muutaman viikon aikana mitään korvaamatonta vahinkoa ehtii syntyä edes näin tolkuttomalla massanlisääjällä.

Ellet sitten treenaa joka päivä - ei sitä tiedä mihin se jätskinhimo voi ihmisen ajaa. Mutta on miten on, L-kaupassa myydään 0.99 hintaan oikein mukavanmakuista jäätelökakkua. Kannattaa kokeilla.

:lol2: Tuo on kieltämättä paras koskaan kuulemani perustelu jäätelönsyönnille!

Ja ihan hyvä perustelu onkin. Kyllähän jäätelö on makroravinnejakaumaltaan huomattavasti monipuolisempaa tavaraa kuin käytännössä mikään muu herkkuruoka. (vrt. karkit sisältää pelkkää sokeria, sipsit pelkkää rasvaa ja hiilaria jne.)

Sais muuten jäätelöiden tuotekehittelijät tehä sellasta proteiinijäätelöä: Ois pirun hienoo syyvä jäätelöö jossa ois vaikka 30g/100g roteiinia! Sitten ainesosa luettelossa ois merkitty et sisältää rahkaa ja raejuustoa!

Sais muuten jäätelöiden tuotekehittelijät tehä sellasta proteiinijäätelöä: Ois pirun hienoo syyvä jäätelöö jossa ois vaikka 30g/100g roteiinia! Sitten ainesosa luettelossa ois merkitty et sisältää rahkaa ja raejuustoa!

tee ite. purkki jugurttia ja puol kiloo heraa ja pakkaseen :D

e: siis sekoitetaan keskenään tietenkin ennen pakkaseen laittoa

Ostakaa sitä kevyt suklaajädee, 14g kuitua..

Itse olen tehnyt aina niin kun haluttaa jäätelöä, että treenin jälkeen prodet n.30g naamariin jauhoista/valmisjuomista, mistä milloinkin ja hiilarit kevytvanilijajäätelöstä. Siihen, kun heittää sekaan hieman kinuski, tai suklaakastiketta, marjoja, tai hilloa niin johan suu maiskaa. Kaloreita kevytjäätelössä 120Kcal/100g ,joista rasvaa vain 4.5g.

Älkää nyt hyvät ihmiset ainakaan kasvirasvajäätelöä syökö, jos kevytjädeä on saatava. Sehän sisältää kovetettua kasvirasvaa, joka on suunnilleen pahimpia myrkkyjä mitä kroppaasi voit työntää...

Nojoo, jäätelöä sitten naamaan vaan. Ja rasvatonta tietenki ;) Ja tuosta terveellisyydestä puheen ollen, en oikeastaan tarkoittanut sitä fläsän kertymistä, vaan lähinnä jotain sokeritaudin riskin suurenemista :david:

Mä ainakin ostan AINA normi kermajäätelöä. Siitä kun leikkaa veitellä sopivasti oikein niin saa kaapastua vaan ne hiilarit ja proteiinit, rasvaa ei tuu mukaan.;)

Ei se välttämättä onnistu, mutta saahan sitä kokkeilla.

IMO ei oo hyvä idea, toi sokeri on vähä huono paikka ottaa kalorit. Syö, syö, syö ja sen jälkeen syö lisää niin kyllä ne kalorit sieltä tulee. :)

Mitäs luulit palkkareiden malton tai deksteroosin olevan, samaa sokeri paskaa.
Itse otankin palkkarina jo harjoittelun aikana nautittavan rasvattoman ja puhtaan heraprotskun, sekä puoli tuntia treenin jälkeen hiilarit parista banaanista.

Se hiilari siinä palautusjuomassa ainoastaan hidastaa proteiinin imeytymistä.

Hunaja tai ruskea sokerikin olisivat maltoa tai dekteroosia parempia, mutta banaanissa saa samalla enemmän hyviä kivennäisaineita ja vitamiineja.

Maltoa tai vastaavaa ei kannata käyttää ihmisravintona ollenkaan, se on yhtä järkevää kuin siirapin juominen suoraan pullosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom