Joka päivä salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keinis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 16 vuotias poika ja olen käynyt salilla nyt 2 vuotta. Olen aloittanut 5 jakoisen treeniphjelman lähiaikoina ja käyn salilla joka päivä ja treenini kestävät noin 1h-2h päivässä. Joten haluiaisin kysyä että onko tämä liikaa? Pitäisikö pitää välipäiviä vaikka treeni on viisi jakoista?

Kyllä salilla voi käydä jokapäivä jos vaan palautuu, se on yksilöllistä. Kuuntele kroppaas ja lepää sen mukaan että jaksat treenata kunnolla eikä tule mitään muita oireita esim yleistä väsymystä tms.

Pitäkää nyt herran jestas yksi vapaa päivä ainakin viikossa!

- - - Updated - - -

Lihas kasvaa levossa ei salilla

Pitäkää nyt herran jestas yksi vapaa päivä ainakin viikossa!

- - - Updated - - -

Lihas kasvaa levossa ei salilla

totta, mutta saahan ne lihakset lepoa monijakoisissa ohjelmissa kuitenkin ihan hyvin. Ei tietenkään millään pikkujaoilla lähteä jokapäivä salille riehumaan.

Jos vaan tuntuu siltä että jaksaa niin siitä vaan. Jos ruokaa vaan tulee tarpeeksi naamariin ja untakin ihan sopivissa määrin niin ihan hyvin pystyy 5-jakoisella tehdä vaikka joka päivä kun lepopäiviä treenattaville lihasryhmille kuitenkin jo itse jaon takia tulee. Toki täytyy muistaa, että jos tuntuu että nyt ei ole palautunut niin ylimääräistä lepopäivää sitten kehiin!

Ei ole liikaa minun mielestä. Kunhan on vain viisaasti jaoteltu päivät ja lihakset siten että selkäpäivän ennen tai jälkeen ei heti ole esimerkiksi jalkatreeniä jolloin keskivartalo ei pysy kasassa selkätreenin vuoksi.
Myöskin syömiseen pitää panostaa,kunnon plussille oikealla ruualla.

Olen 16 vuotias poika ja olen käynyt salilla nyt 2 vuotta. Olen aloittanut 5 jakoisen treeniphjelman lähiaikoina ja käyn salilla joka päivä ja treenini kestävät noin 1h-2h päivässä. Joten haluiaisin kysyä että onko tämä liikaa? Pitäisikö pitää välipäiviä vaikka treeni on viisi jakoista?

Jos palautumisen kanssa ei ole MITÄÄN ongelmaa, niin käy vaikka joka päivä. Varma merkki ettei palaudu tai tahti ei ole sopiva on se, kun tulokset laskevat. Toisaalta muista että lihas kasvaa levossa ja lepopäivät muutenkin voi käyttää lihashuoltoon.

Ois kiva tietää että miten reenaat 5 jakosta 7 kertaa viikos?Ja vastaus kysymykseen niin esim 3 viikkoa reenaisit kovaa ja sit 1 kevyempi viikko väliin teet hieman palauttavia reenejä.Se tarkottaa sitä että uskallat sitten oikeasti ottaa sen 100% irti joka reenistä koska olen omista kokemuksista oppinu että pelkkä tuntien määrä salilla/viikko ei lupaa itsestään mitään kovia tuloksia kehitykses.Eli se kevyt viikko tekee hyvää sydämmelle ja reeni into kasvaa helvetisti ku joutuu venaa muutama päivä että pääsee taas repimään kunnolla :puntti:

O_O Lihas kasvaa levossa opi tuo. Ihanne varmaa olisi treeni-lepo-treeni-lepo tai vkl lepo tai joka toinenpäivä lepoa.

En tiiä miten menee jos treenaa kädet ja next day treenaa jalat. Treenaaminehan on katabolinen tapahtuma, lihaksee tulee niitä mikrohalkemia ymv. Voiko tällöin olla kädet anabolisessa tilassa, kun kroppa lähtee korjaa jo toista osaa?
ei voi tietää, mut tulokset kertoo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ihanne ois treeni-lepo-treeni-lepo jakauma nii miks bodarit ei kävis salilla jokatoinen päivä? Luulis että lihasta voi treenata heti kun se vaan on palautunut edellisestä treenistä.

totta, no toi on vain mun mielipide, enkä tollaasta tule käyttämään koskaan, mutta luulis tollasen olevan ihan jees.
Mut yleensä pidetään sit vkl lepoa. Tiedä näitä, eikä lihakseltakaan oikein voi kysyä et koska se on ns "valmis" uudestaa vaikka lihas ei ole kipeä se voi silti esim. olla anabolisessa tilassa.
Eräs kaverini oli lukenut jostain että lihasta voi treenata 2 päivän välein, varmaa palautunut toksi.
Nää on niin avaruustieteellisiä asioita koska kaikki on erinlaisia anatomisesti.

Lyhyesti: Testaa ja katso itse miten saat parhaimmin tulosta.

Neljä päivää putkeen ojentajille töitä? Ojentaja ja olkapäätreenit? Ja vielä rintatreenissä saa osumaa. Tietysti jos homostelet vaan niin voithan tehdä ojentajia joka päivä.

Mulle tulee semmonen homma mieleen, että ei noita välipäiviä välttämättä tarvii, jos homma kulkee ja treenipainot kehittyy ja ei tunnu erityistä tukkoisuutta. Mutta toinen juttu on se, että jos väliajoin et tarvitse totaalilepoa tai kevennettyä viikkoa, ni sit reenaat kyl liian pehmeesti, jos otetaan huomioon overreaching näkökulma!

Pidä ihmeessä kunnon lepopäiviä joskus. onko niin kiire sillä treenaamisella? :) Tekee pääkopalle hyvää kun huilaa joskus kunnolla. Ton sun treenijaon mukaan tulee aika paljo rasitusta olkapäille.. Ellet sitten tee paljon eristäviä liikkeitä ojentaja/rintapäivinä?

Suositut

Back
Ylös Bottom