Jo vuosia sali treeniä, missä lihakset/tulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sulkis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juurihan selitin miksi ei voi? Selitän sitten uudestaan: Jos housut istuu hyvin jaloista muttei vyötäröltä, niin niitä on huomattavasti vaikeampi kaventaa näkymättömästi kuin paitaa. Eli siis ymmärrän, jos ei halua tuollaista jalka/vyötärö suhdetta jos pukeutuu normaalijamppaa "hienommin" johonkin preppy tyyliin vaikkapa.

P.S. werqq, en käyttänyt "minä" muotoa kertaakan tuossa tekstissä. Se implikoi sitä, että en puhunut itsestäni, vaan yleisesti.
No ei ne reidet nyt hetkessä niin isoks kasva. Ja kyykätessä kasvaa persekin, joka vie senttejä vyötäröltä.

Jaksanu lukea koko sillisalaattia, mutta lyhyestä virsi kaunis: treeni, lepo, ravinto, jos yksikin kusee muroihin paljon tulosta ei tule häävisti.
Kyykystä:
1. menee tovi jos toinenkin ennen kuin ne reiden kasvaa "liian isoiksi" kyykyllä, jos/kun vetää rasvat ~10% tuntumaan pienenee ne jalatkin kummasti.
2. Kyykyllä saa rasitettua/vahvistettua koko kehoa, joka on ihan salin ulkopuolisessa elämässä hyödyksi.
Avautumismyräkkä, kiitos ja anteeksi!

Näissä jutuissa kannattaa aina muistaa että ne jotka pelkää sitä että reidet kasvaa liian isoksi ovat yleensä sellaisia ihmisiä jotka pelkäävät muutenkin sitä että kasvavat liian isoksi, eli tavoite on six pack, 40cm hauis ja erottuvat rintalihakset.

Kaikki mukaan! Pelkkää oikeaa hauberia vaa niiku Homer Simpson :)

Itsehän olen ilokseni huomannut tietynlaisen poukkoilevan käyrän oman kropan kehityksessä. Alussa oli läsö, sitten tuli dieetti, läsö meni poies, paino putosi, laihtuminen pysähty, paino alkoi nousemaan ja nyt on paino sama kuin alussa eikä ole tullut yhtään pläskiä takas :) ei ainakaan sellaista mikä juurikaan näkyisi. Olkapäät ja hartiat on kasvanu kovastikkin ja kädet myöskin ja on ilmaantunut omituisia uusia verisuonia vähän jokapaikkaan.

Kasvaminen on kivaa, joskin mikskään syöttösiaksi en halua ryhtyä. Enkä myöskään siihen pystyisi. Lasse lentää jo pelkästä bulkkauksen ajattelustakin. Not my cup of tea.

Jos on vuosia reeniä taustalla ja tulokset ovat huonoja, niin vika löytyy ihan reenaajasta itsestään. Vähintään yksi tai useampi asia palautumisesta, harjoittelusta ja ravinnosta on mennyt pieleen eli hommat on tehty päin p**settä!

Tähän kyykky juttuun että mikään ei näytä hirveemmältä kuin iso yläkroppa ja tikkujalat. Kerran on livenä ollut edessä ja repesin nauraan koska se näytti niin idioottimaiselta :D Kannattais nyt yksinkertasesti treenata jalkoja, mutta ei se kyllä multa pois oo jos joku ei halua itselleen minkäänlaisia reisiä.

Eli sä olet jopa yhden tällaisen tapauksen nähnyt elämäsi aikana? Aloita nyt ketjun aloittaja heti se kyykkääminen, koska muuten susta tulee lainaamassani postissa mainittu tikkujalka hirveällä yläkropalla. Ja lisäksi se yläkroppa ei kasva jos et kyykkää. Niih.

----

Pointtini siis ei ole, että pitäisi jättää jalat treenaamatta, mutta jos tykkää harrastaa esim jotain juoksukestävyyttä vaativaa lajia, ei siitä kyykkymaksimista ole kuin haittaa. Eikä aloittajan todellakaan tarvitse pelätä, että susta tulee joku tikkujalka tai ettei yläkroppasi kehity, ellet kyykkää kolmesti viikkoon. Mä jätin esimerkiksi kesän ajaksi jalat melkein kokonaan treenaamatta kun innostuin juoksemisesta, eivätkä ne jalat siitä mihinkään kutistuneet. Nyt syksyllä kun ei enää tarkene juosta, olen ottanut ne takaisin ohjelmaan.

Ja kuten joku jäljempänä totesikin, jos painot ovat pieniä tai lihasta ei näy usean vuoden salitreenin jälkeen, teet jotain väärin. Ensimmäinen veikkaukseni on että syöt liian vähän (ei tarvitse aloittaa sikabulkkia, kunhan syöt edes pikkuisen enemmän ja pidät huolen että protskua on reilusti joka aterialla). Toinen veikkaukseni on, ettet treenaa riittävän kovaa (tämä siksi, että omien havaintojeni mukaan 70-90 prosenttia perus salillakävijöistä ei treenaa oikeasti kovaa eikä siksi oikeasti kasva).

Eli tiivistettynä: Unohda toi nykyinen treeniohjelmasi, ota täältä vaikka elaston 2-jakoinen, arskan kultainen kutonen tai vastaava, treenaa TÄYSILLÄ puoli vuotta ja syö mieluummin liikaa kuin liian vähän. Pidä huoli, että treenisi on riittävän vaihtelevaa, ja että nukut tarpeeksi. Jos noudatat oikeasti kaikkia näitä ohjeita eikä silti tule tuloksia, sussa on varmaan geneettisesti jotain perseellään (tai pääsi ei yksinkertaisesti kestä treenata riittävän kovaa) ja voit vaihtaa harrastusta. Epäilenpä kovasti, ettei näin tarvitse tehdä.

^Onko kovin monella kestävyysjuoksijalla muka yläkroppaakaan?
Sun yksi kesäs on mielestäni ihan yhtä yleispätevä todiste kuin Mustikan kertoma täysin treenaamaton jätkä. Harvalla vaan on niin isoa yläkroppaa ja pieniä jalkoja että sitä vaatteet päällä ohimennen vilkuillessa huomaisi naurukohtaukseen asti.

Mun mielestä ei kannata treenata jalkoja ollenkaan. On ainakin itselläni hauskaa, kun voi mielessään naureskella näille narujalkapelleille.

Kyl jalkoja pitää, ainakin mun mielestä, reenata mikäli ei ole mitään "oikeaa" syytä olla reenaamatta. Itsekin olen nähnyt kaapin kokoisen miehen työpaikan salilla joka junttaili helvetinmoisilla painoilla menemään, mutta shortsien alta pilkotti pohje"lihakset" jotka olivat kuin kenialaisella nälkälapsella. Näin ollen totesin, että oma hauiksenikin on isompi kuin sen sällin pohje. Reidetkin oli kuin pitkänmatkan juoksijalla. Not good, not good at all. Koomisen ruman näköistä...

En ole tuomitsemassa ketään. Harjoittakaa vaikka pelkkää oikeaa epäkästä jos siltä tuntuu, mutta tietäkää, että epäsuhtanen kroppa on ruma. Ja nyt niitä haukkuja tännepäin kun ilmaisin mielipiteen :)

Eli sä olet jopa yhden tällaisen tapauksen nähnyt elämäsi aikana? Aloita nyt ketjun aloittaja heti se kyykkääminen, koska muuten susta tulee lainaamassani postissa mainittu tikkujalka hirveällä yläkropalla. Ja lisäksi se yläkroppa ei kasva jos et kyykkää. Niih.

Ota se herne sieltä nenästäs. Mulle se on se ja sama kyykkääkö joku vai ei. Sanoin vaan että se näyttää urpolta ja se kenet tiedän on käyttänyt roinaa niin sen takia yläkroppa oli huomattavasti isompi kuin ne tikkujalat...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Harvalla vaan on niin isoa yläkroppaa ja pieniä jalkoja että sitä vaatteet päällä ohimennen vilkuillessa huomaisi naurukohtaukseen asti.
Ja onneksi harva käyttäytyy niin idioottimaisesti että rupeaa nauramaan jonkun ulkonäölle.
Joillekin ulkonäöille kuitenkin voi olla ihan hyvä selitys. Vai pitäisikö jättää treenaamatta yläkroppakin jos vaikka alakropassa on jokin vika miksi ei sitä voi treenata? Onhan se naurattavan hassua jos vaikkapa lonkkavaivainen (tähän kuvitelkoon kuka tahansa mitä tahansa, tekojalat vaikka) ihminen kokee tärkeäksi päästä liikkumaan ja tekee sitten salitreeniä (tuloksekastakin) mutta sen rajoissa mitä ylipäänsä voi tehdä.

^Onko kovin monella kestävyysjuoksijalla muka yläkroppaakaan?
Sun yksi kesäs on mielestäni ihan yhtä yleispätevä todiste kuin Mustikan kertoma täysin treenaamaton jätkä. Harvalla vaan on niin isoa yläkroppaa ja pieniä jalkoja että sitä vaatteet päällä ohimennen vilkuillessa huomaisi naurukohtaukseen asti.

No tota en mä sitä kadulla revennytkään asialle vaan ihan toisissa olosuhteissa... ja hyväksyttäviä syitä on paljon miksi ei jalkoja pysty treenaamaan mutta jos on täysin terve niin en näe syytä olla treenaamatta jalkoja.

Minä sanoisin, että se kyykky on jonkinlainen "breaking point" koko treenauksen kannalta. Jos ei ole sisua kyykätä, on todennäköisempää treenata muutenkin tehottomammin. Mutta vain todennäköistä, moni treenaa tehokkaasti ilman kyykkäämistäkin.

Yllämainittuun sama tuon kyykyn osalta. Itse en kyllä juurikaan pidä kyykkäämisestä, koska se on niin vitun raskasta että silmät pullahtaa ulos tangon alla, mutta silti sitä teen koska se on ainoa jalkojen absoluuttisen voiman mittari ja paras jalkaliike.

Jalkojen reenamisessa on ainakin itselle ollu suuri hyöty futisharrastuksessa, ei mene kintut helposti hapoille ja tuntuu että nopettuakin on tullut reippaasti enemmän, ainakin jos pelikavereita on uskominen.

"jos ei jalkoja treenaa, joutuu helvettiin"

Oot niin pihalla ettei sua kannata neuvoa. Hommaa joku kaveri salille katsomaan sun perään. Kysyt täältä ohjelmaa ja et osaa itsellesi ohjelmaa rakentaa kertoo, että et tiedä miltä tangon karhennus tuntuu. Mee sellaselle salille missä on usb-tikku. Toimii varmasti sulla.

HAHAHHAHAHAH! no johan oli neuvo. Kiitos paljon.... ahhahahahhahha! Nyt olis mielenkiintoista tietää, miten sä treenaat.

----

Pointtini siis ei ole, että pitäisi jättää jalat treenaamatta, mutta jos tykkää harrastaa esim jotain juoksukestävyyttä vaativaa lajia, ei siitä kyykkymaksimista ole kuin haittaa. Eikä aloittajan todellakaan tarvitse pelätä, että susta tulee joku tikkujalka tai ettei yläkroppasi kehity, ellet kyykkää kolmesti viikkoon. Mä jätin esimerkiksi kesän ajaksi jalat melkein kokonaan treenaamatta kun innostuin juoksemisesta, eivätkä ne jalat siitä mihinkään kutistuneet. Nyt syksyllä kun ei enää tarkene juosta, olen ottanut ne takaisin ohjelmaan.

Ja kuten joku jäljempänä totesikin, jos painot ovat pieniä tai lihasta ei näy usean vuoden salitreenin jälkeen, teet jotain väärin. Ensimmäinen veikkaukseni on että syöt liian vähän (ei tarvitse aloittaa sikabulkkia, kunhan syöt edes pikkuisen enemmän ja pidät huolen että protskua on reilusti joka aterialla). Toinen veikkaukseni on, ettet treenaa riittävän kovaa (tämä siksi, että omien havaintojeni mukaan 70-90 prosenttia perus salillakävijöistä ei treenaa oikeasti kovaa eikä siksi oikeasti kasva).

Eli tiivistettynä: Unohda toi nykyinen treeniohjelmasi, ota täältä vaikka elaston 2-jakoinen, arskan kultainen kutonen tai vastaava, treenaa TÄYSILLÄ puoli vuotta ja syö mieluummin liikaa kuin liian vähän. Pidä huoli, että treenisi on riittävän vaihtelevaa, ja että nukut tarpeeksi. Jos noudatat oikeasti kaikkia näitä ohjeita eikä silti tule tuloksia, sussa on varmaan geneettisesti jotain perseellään (tai pääsi ei yksinkertaisesti kestä treenata riittävän kovaa) ja voit vaihtaa harrastusta. Epäilenpä kovasti, ettei näin tarvitse tehdä.

no niin ja sitten asiaan. Olen kyllä yllättynyt kuinka viestini perusteella sain oikeastaan ainoastaan parii hyvää neuvoa, mutta tämän moskan keskeltä löysin itelleni ohjelman ja tulokset ovat olleet hämmästyttäviä. Olen nyt tehnyt arskan ohjelmaa muutaman viikon ja syönyt enemmän. Johan on tuloksia tullut. Tosiaan en etsinyt ohjelmaa jolla pelkästään hauis ja reidet kasvaa mahan kanssa samaa tahtia. Huvittavimpia treenaajia on sellaiset sikaniskat, jolla maha on läskiä täynnä ja kokonaisuus näyttää kauheelta.

kiitos vastauksista joista oli apua...

On se kyllä joo vitun säälittävää kun joku ei treenaa näyttääkseen hyvältä.

Ja millä ihmeen leseillä sä naureskelet muille treenaajille kun itelläs on jo vuosia sali_treeniä takana, etkä oo aiemmin vaivautunu ottamaan selvää ees perusjutuista.

Itellä lihasten kasvatuksessa on toiminu aina parhaiten 3-jakoinen ohjelma(Selkä/ojentaja, Rinta/hauis,Jalat/hartiat). Jokainen treeni pitää sisällään vähintään 4 eri liikettä per lihasryhmä(eli yhdessä treenissä noin kymmenisen kappaletta eri liikkeitä), Jokaisessa treenissä on mukana paljon isoja perusliikkeitä(Kyykky, 1-jalan kyykky, pystypunnerrus, penkki käsipainoilla, vinopenkki, kulmasoutu, alatalja yms yms..). Päämääräisesti treenaan jokaista liikettä 4sarjaa 12toistoa + yks lämppäri. Tällä hetkellä pituus 180cm paino 90kg ja rasvat huitelee siinä 10%. Tämä on siis toiminut minulla erittäin hyvin, enkä ole väittämässä, että se toimisi kaikilla, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan jos intoa löytyy. Yleensä se paras tapa treenata löytyy ajanmyötä ja siinä välillä tuleekin kokeiltua erillaisia ohjelmia aikalailla laidasta laitaan.

perjantaina meni 100kg penkistä että jotain lihasta tulee:D ja painoa on 64kg. aloin kyykkäämään vasta tänä lukuvuotena ja nyttenkin kevyesti koska haluan kasvaa vielä pituutta, prässin kyllä teen raskailla.

Suositut

Back
Ylös Bottom