Itse olen vetänyt nyt 4 kertaa tuon läpi, 3 vikaa kertaa kaloreita syklittelemällä siten, että tuo kevyt viikko menee vähemmillä hiilareilla. Vaikka aloitus raudat olivat ihan kohdillaan on silti joka kierrokselle saanut pistää aina kaikkiin liikkeisiin lisää vähän rautaa. Tuosta kalorisyklittelystäkään ei ollut mielestäni haittaa kun pitää tuon kevyen viikon tarpeeksi kevyenä salin osalta. Alkuun tein vähän suppeammalla kattauksella mutta nyt olen ottanut apuliikkeitä vähän volyymityyppisesti lisää tuohon ja tuntuisi toimivan ihan helvetin hyvin vaikka pumppailee vähän enemmänkin tuohon päälle. Tosin olen vähentänyt aeroobista jonkin verran aikaisemmasta, tai ainakin vähentänyt kokonais kuormaa sen osalta.
Ohjelmana nyt viimeset 2 kierrosta on ollut seuraava:
1. päivä
Penkki 5/3/1 mukaan
penkki Boringbutbig 5x10
kulmasoutu 5x10
kevyesti olkapäiden pumppailua 3x15
hauiskääntöjä tangolla 4-5x15
ojentajat taljassa 4-5x15
vatsoja kaksi eri liikettä fiiliksen mukaan molemmissa 2xpaljon
takaolkapäitä kevyesti
forkkuja yms näppäilyä fiiliksen mukaan
2.päivä
Kyykky 5/3/1 mukaan
maastaveto Boringbutbig 5x10
etureidet koneessa 3-5x15
takareidet koneessa 3-5x15
pohkeet supersarjana seisten painovyön kanssa + koneessa molempia 3-4x30
3.päivä
militarypress 5/3/1 mukaan
leuanveto 5/3/1 mukaan
militarypress Boringbutbig 5x10
leuanveto 5x10
kevyesti olkapäiden pumppailua 3x15
hauiskääntöjä tangolla 4-5x15
ojentajat taljassa 4-5x15
vatsoja kaksi eri liikettä fiiliksen mukaan molemmissa 2xpaljon
takaolkapäitä kevyesti
forkkuja yms näppäilyä fiiliksen mukaan
4.päivä
maastaveto 5/3/1 mukaan
etukyykky Boringbutbig 5x10
etureidet koneessa 3-5x15
takareidet koneessa 3-5x15
pohkeet supersarjana seisten painovyön kanssa + koneessa molempia 3-4x30
Äsken meinasikin unohtua tuo leuanveto uutena kokeiluna tuossa mukana myös 5/3/1-sarjoilla, tähän asti olen tehnyt vaan tuon 5x10 sitäkin mutta jos saisi siihenkin vähän voimaa hermotettua lisää tuolla.
Nuo 5/3/1 ja 5x10 sarjat tehdään ihan helvetin tosissaan ja mahd. isoilla romuilla mutta loppu treeni sitten ihan fitnesspumppailuna vaan paikat pumppiin. Kevyillä viikoilla en tee noita 5x10 sarjoja ollenkaan vaan tilalle jotain tosi kevyttä pumppailua muuten ei kyllä ehtisi viikossa palautua tuosta kolmen viikon repäisystä.
Saa kyllä ihan tosissaan treenata ja syödä mutta pääliikkeissä saa laittaa koko ajan lisää rautaa, peilissä tuntuisi kondis paranevan ja vaaka sanoo +1.5kg keväästä eli ihan oikeaan suuntaan ollaan menossa kaikilla mittareilla
edit:
pitää sen verran vielä lisätä, että tässä on paljon samaa kuin monessa muussa ohjelmassa millä on tullut alkuun hyvin kehitystä mutta homman on sitten ruvennut junnaamaan paikallaan kuukauden parin päästä. Mutta tässä tuo kevyt viikko toimii ainakin itsellä tosi hyvin, saa sen puoli kiloa fläsää helpolla pois ja hermot, nivelet yms. kipeytyvät paika sekä motivaatio saavat pikku tauosta kunnon buustin uudelle kierrokselle