Terve vaan kaikille! Päätin nyt vihdoin luoda oman käyttäjänimen pitkällisen stalkkailun jälkeen.
Väännän tällä hetkellä 531:tä ja tämä on tuntunut oikein mukavalta ja jotenki hauskemmalta kuin Stronglifts 5x5, jota pistelin menemään viime keväänä. Harjoitteluni on ollut jo pitkään aika on/off-tyylistä (muka) työkiireiden takia, mutta tällä ohjelmalla saa niin selkeän setin seurattavaksi, että reenien skippailu ottaa enemmän omalletunnolle
Tulokseni ovat nyt ensimmäisen syklin jälkeen seuraavia (siis yhden toiston maksimit):
penkki: 77.5 kg
pystäri: 50 kg
mave: 150 kg
kyykky: 105 kg
Maveen ja kyykkyyn olen suht tyytyväinen, kyykkäillyt olen vähä varovaisemmin polvivihoittelujen takia, mutta siinä ei mielestäni suurempaa ongelmaa ole. Penkki on minulla surkea, koska en ole sitä tosissani oikein koskaan treenannut, kuten en pystäriäkään. Penkkitekniikassani on myös puutteita, sillä vasen olkapääni tulee usein kipeäksi penkkailujen jälkeen. Tähän toivottavasti apuna lähiaikoina treenikertoja erään vähän enemmän nostelleen kaverin kanssa.
Mietin kuitenkin nyt, että saisin kyykkyyn ja penkkiin lisää volyymiä, joilla saisin tekniikkavirheitä korjattua ja jumpattua polvia, tekemällä 531:tä muunnelmaa "for beginners", eli tätä
5/3/1 for a Beginner - JimWendler.com Ideana on siis tehdä 3 reeniä viikossa, joka kerta koko kroppa läpi noilla 531-liikkeillä. Toinen vaihtoehto on tietysti tavallinen 531 BBB apuliikkeillä. Mikä teidän mielestänne kuulostaa viisaammalta?
Treeniltäni haen voimaa, muulla ei niin väliä. Saliharjoittelun lisäksi käyn lenkillä/juoksemassa portaita ja uusimpana innostuksena kaikenlaista jumppaa 45kg hiekkasäkin kanssa (kuten bear hug kävely, säkki olalla kävely, rinnalleveto ja pystäri säkin kanssa). Muita tietoja: 183cm pitkä, paino 94kg, ikä 26v