BB JiiPee Pulkkinen

Treenijaosta

Ronny11 sanoi:
Mitä mieltä jiipee on, onko monijakoset vai 1- tai 2-jakoset ohjelmat parempia?

Mie treenasin kolmeen jaetulla ohjelmalla seitsemän eka treenivuotta. kolme treeniä ja yksi lepo. toimi todella hyvin. sitten kun lihaspainoa alkoi olla aika paljon, siirryin neljälle päivälle jaettuun ohjelmaan, koska levon tarve kasvoi.
alkuvaiheessa olisi tärkeää keskittyä suuriin lihasrymiin ja perusliikkeisiin.

Mike sanoi:
Lisää kuvia, näitä vanhan liiton kuvia on aina kiva katsella.

Nämä olivat hienoja kuvia..varsinkin ylärivin keskimmäinen antaa kyllä motivaatiota. Tällasta matskua ei saisi piilotella missään komeron kätköissä.

Sitten Jp kun tulee aikaa niin heitä jotain sun selkä treeneistä...maastavedon tiedänkin kun muistelen jutustelujamme mutta koska tuo on todella kovan näköinen niin on siinä napannut muutkin asiat kyllä kohilleen.

selkäjumpasta

lalli1 sanoi:
Nämä olivat hienoja kuvia..varsinkin ylärivin keskimmäinen antaa kyllä motivaatiota. Tällasta matskua ei saisi piilotella missään komeron kätköissä.

Sitten Jp kun tulee aikaa niin heitä jotain sun selkä treeneistä...maastavedon tiedänkin kun muistelen jutustelujamme mutta koska tuo on todella kovan näköinen niin on siinä napannut muutkin asiat kyllä kohilleen.

mulla tuo selän treenaaminen on ollut aika yksinkertainen juttu. periaatteella
joka toinen liike ylävetoliike ja joka toinen soutuliike. sammaa periaatetta tavallaan teen rinnallekin. joka toinen liike voimakkaasti supistava ja joka toinen liike voimakkaasti venyttävä.
mun selkätreeni vois olla tämmöinen. 1. ylätalja eteen kapea vastaote 2. kulmasoutu tangolla vastaotteella 3. ylätaljan veto eteen narulla 4. kulmasoutu käsip. 5. Pull over ylätaljassa 6. maastaveto suorin jaloin

kuuden viikon välein vaihdan liikkeet, ja ajan taas niissä kilot niin ylös kuin mahdollista.
minusta tuntuu, että pohja mun selkähommiin tapahtui alussa, kun treenaamisen aloitin sillä, että vedin leukoja joka selkätreenissä. vedin leveältä eteen, leveältä taakse, kapealla v-kahvalla eteen, sitten vedin surin jaloin maasta lopuksi.
selän treenaaminen on teknisesti kaikkein vaativin. lapojen käyttöä harva osaa.

zztop sanoi:
mitä tuossa baarissa näin,niin iso ja rasvaton edelleen,lopetti uran muistaakseni kyynärpää ongelmiin 2-3 vuotta sitten,en tosin muista mikä oli viimeinen kisa??
leikattiinhan siltä aikanaan reisi,ojentaja ja vatsalihaksissakin oli joskus joku muovipatentti.

jiipee lienee itse valaisis menneisyyttään?

mitä ihmettä, onko joku nähnyt minut baarissa!! enhän minä niissä koskaan liiku ;)
noista vammoista. vatsalihakset on leikattu kaksi kertaa. toinen ojentaja kaksi kertaa ja toinen kolme kertaa. toinen polvi kahteen kertaan. jalkapöydästä hermoa pätkä pois kerran. hauikset molemmat kertaalleen.
näistä operaatioista onnistivat vatsa, hauikset ja tuo hermoleikkaus.
muut vammat ovat haitanneet treenaamista niin pirusti, mutta treenattu ja kilpailtu on silti. on vain täytynyt kaivaa esiin sitä talvisodan henkeä.
tuo viimeinen yritys korjata toinen ojentaja teki sitten topin kisauralle.

Mukava lueskella oikeesti isojen miesten kommentteja ja neuvoja meille tavallisille pulliasille :)
Kiitokset siitä vaikkakin kysyjiä on niin että kupla otsaan pullistuu.

Mites JiiPee Sakon Kaitsun kohtalo on? VIeläkö mies treenaa innolla? Onko kisoihin lähössä? En ole kaverista vähään aikaan kuullut mitään vaikka lähellä asustellaankin.

j.p.pulkkinen sanoi:
mulla tuo selän treenaaminen on ollut aika yksinkertainen juttu. periaatteella
joka toinen liike ylävetoliike ja joka toinen soutuliike. sammaa periaatetta tavallaan teen rinnallekin. joka toinen liike voimakkaasti supistava ja joka toinen liike voimakkaasti venyttävä.
mun selkätreeni vois olla tämmöinen. 1. ylätalja eteen kapea vastaote 2. kulmasoutu tangolla vastaotteella 3. ylätaljan veto eteen narulla 4. kulmasoutu käsip. 5. Pull over ylätaljassa 6. maastaveto suorin jaloin

kuuden viikon välein vaihdan liikkeet, ja ajan taas niissä kilot niin ylös kuin mahdollista.
minusta tuntuu, että pohja mun selkähommiin tapahtui alussa, kun treenaamisen aloitin sillä, että vedin leukoja joka selkätreenissä. vedin leveältä eteen, leveältä taakse, kapealla v-kahvalla eteen, sitten vedin surin jaloin maasta lopuksi.
selän treenaaminen on teknisesti kaikkein vaativin. lapojen käyttöä harva

osaa.

Tässä se taas nähdään JP...vaikka iso mies olen itsekkin ja yli 20 vuotta kovaa treeniä takana niin aina voi oppia ja saada uusia idiksiä treeneihinsä.
Tuosta tuli rutkasti uutta kipinää ja pannaan heti käyttöön. Uskon että Jenkkien suuri etumatka selittyy paljolti myös sillä että isoilla saleilla tulee esille eritasoisia kavereita joilla kaikilla on jaettavaa toisilleen. Kyllä Suomessakin pitäisi koota konkarit samalle leirille ja panna asiat kiertoon ja nostaa yleisesti lajin tasoa niin että kansainvälistä menestystä tulisi vielä enemmän.

Mielenkiintoisia oli nuo sinun leikkausraporttisikin...siis kovan rumban kävit läpi.

Kova oli kondis mutta kyllä selkä ihan pompsahti esiin....

:offtopic: NGV:llä selkäytimessä tuo teititteleminen?

ja asiaan: on muuten todella kova kunto

NGV sanoi:
Pulkkinen tää on pakko kysyä teiltä. Paljonko teillä on kalorit Onilla ja Offilla?

Mulla oli kalorit offilla viimesinä kisavuosina 9000-10000 kcal. joka toinen ruoka kiinteänä, joka toinen drinkkinä.
diettaamisen aloitin 5500 kcal. ja kävin alimmillaan 3500 kcal.

torsti sanoi:
Mukava lueskella oikeesti isojen miesten kommentteja ja neuvoja meille tavallisille pulliasille :)
Kiitokset siitä vaikkakin kysyjiä on niin että kupla otsaan pullistuu.

Mites JiiPee Sakon Kaitsun kohtalo on? VIeläkö mies treenaa innolla? Onko kisoihin lähössä? En ole kaverista vähään aikaan kuullut mitään vaikka lähellä asustellaankin.

kaapoa olen kyllä kovasti perseelle potkinut, että sais taas juonesta kiinni ja lähtis kisaamaan. miehellä on uskomattomat massat alle kasikymppiin.
saa nähdä sitten. kaapollakin on oman firman kanssa varmasti kovasti työtä ja touhua ja jarruttaa osaltaan treenaamista. jotenkin kuitenkin mulla on semmonen kutina, että ei mies enää ensi vuotta malta pysyä pois lauteilta.

Mulla oli kalorit offilla viimesinä kisavuosina 9000-10000 kcal.

Oot kyllä ollut kova syömään:) Lueskelin eilen vanhoja Bodaus lehtiä vuosien takaa ja vuoden 96 numerossa 2 oli juttua Guamin MM-kisoista joista irtosi se upea 3 sija. Kokonaisuudessaan hyvä juttu kisasta.

Jutussa on myös asiaa hypnoosista jota käytit yhdessä suggestoterapeutin kanssa hoitamaan polviasi ja opit hypnotisoimaan itsesikin ennen treeniä. Minkä asteisesta hypnoosista tässä oli kyse vai ymmärtääkö tämän kovana keskittymisenä ja mielikuva harjoitteluna ennen suoritusta ja treeninä.

Aivan järkyttävät massat noissa kuvissa ja tuo selkä on kyllä todella kova. Siinä on kyllä tavoitetta ja antaa motivaatiota omiinkin treeneihin.

Pitäskö Kaitsulle antaa isompaa monoa :D

Kovassa kunnossahan se oli jo viime kisoissa. Nythän taitaa kisataukoa olla jo kolmatta vuotta.
Varmana se firma vie osan ajastaan mutta toivottavasti mies olisi ensivuonna lavalla jo.

j.p.pulkkinen sanoi:
savelan rane tottakai tulee syksyn kisoihin. mies on kisavalmistelut jo aloittanut ja onhan ihan järkyttävän paksu kaveri...
rane oli eka sm-kisoissaanneljäs ja nyt on hommat menneet eteenpäin siihen malliin, että suuri ihme on jos ei mies pääse syksyllä pokkaamaan.
harvoin näkee sitä intohimoa ja asennetta mikä ranella tähän lajiin on.
ja ne treenit mitä rane täällä päivittäin vetää, ne on hurjia hommia. en montaa
heppua tiedä joka treenais yhtä kovaa ja yhtä isolla sydämellä.

Morjes JiiPee :)
Ranelle terveisiä ja tsemppaahan se mies mitaleille!
Pitää tulla loppukesästä käväsemään mikäli vain duuneilta ja opiskelulta ehtii.

T.Riku

moro j.p ! Oletko ollenkaa tyytyväinen ammattilaisuraasi, teitkö mielestäs parhaasi mitä pystyit? montako pro kisaa kävitkää ? mitä mieltä olet nykyisestä ammattilais touhusta?

Tuolla 2/96 Bodaus lehdessä luki muuten vielä, että sulla on 60 cm hauis. On kyllä ollut hirveet hanskat ja on varmaan isot kädet vieläkin;). Kuinka pitkä J.P. olet?

NalleKarhu sanoi:
Oot kyllä ollut kova syömään:) Lueskelin eilen vanhoja Bodaus lehtiä vuosien takaa ja vuoden 96 numerossa 2 oli juttua Guamin MM-kisoista joista irtosi se upea 3 sija. Kokonaisuudessaan hyvä juttu kisasta.

Jutussa on myös asiaa hypnoosista jota käytit yhdessä suggestoterapeutin kanssa hoitamaan polviasi ja opit hypnotisoimaan itsesikin ennen treeniä. Minkä asteisesta hypnoosista tässä oli kyse vai ymmärtääkö tämän kovana keskittymisenä ja mielikuva harjoitteluna ennen suoritusta ja treeninä.

Aivan järkyttävät massat noissa kuvissa ja tuo selkä on kyllä todella kova. Siinä on kyllä tavoitetta ja antaa motivaatiota omiinkin treeneihin.

mulla oli pitkä projekti suggestoterapeutin kanssa. melkein kaksi vuotta.
aluksi keskityttiin mun polvivaivoihin pelkästään. hypnoosin tarkoitus oli parantaa nivelen sisäistä aineenvaihduntaa ja sitä kautta edistää paranemista. hypnoosissa asetin käteni polvien päälle ja hypnoosin jälkeen
oli aina yhtä yllättävää havaita, että housut polvien kohdalta olivat litimärkiä
omasta hiestä. se efekti oli yllättävän raju.
sitten pikkuhiljaa laajennettiin hommaa. palautumiseen välittömästi treenin jälkeen. silloin minut vaivutettiin syvään uneen 20 minuutiksi. siitä kun heräsin olo oli kuin olisin nukkunut täydet yöunet, niin rento ja levännyt uni oli.
kokeiltiin myös hypnoosia ennen treeniä...keskittyminen oli aivan mieletön.
olin sarjojen välillä euforinen ja höpöttelin kaiken aikaa salin porukoitten kanssa,
mutta kun sarja alkoi keskittyminen oli täydellistä, kaikki muu sulkeutui mielestä pois. siinä oli vain yksi huono puoli. se vei pois pelon. ja tuli lapettua aivan käsittämättömiä rautoja tankoon, sitä vain ryömi rautojen alle ja alkoi veivaamaan. hypnoosissa treenaaminen lopetettiin sitten siihen kertaan, koska siinä olisi voinut loukata itsensä todella pahasti.
posea treenasin myös hypnoosin avulla. kun poseerasin näin itseni yhtäaikaa peilikuvana suorittamassa poseerausta. näin esim. 95 lappeenrannassa ja kultsalla ja guamissa.
suggestoterapeutin kanssa opeteltiin tapa, jolla voin asettaa itseni hypnoosiin.
se on uskomatonta, kun sanot itellesi että hypnoosi kestää esim. 10 min. niin se myös kestää...sekunilleen, vaikka ei ole mitään kelloa herättämässä.
nämä kuulostaa ehkä mulderin ja scullyn jutilta ;) mutta...sitten ne kuulostaa..

NalleKarhu sanoi:
Tuolla 2/96 Bodaus lehdessä luki muuten vielä, että sulla on 60 cm hauis. On kyllä ollut hirveet hanskat ja on varmaan isot kädet vieläkin;). Kuinka pitkä J.P. olet?

tarkemmin mulla käpälät oli parhaimmillaan 63 cm. jos käytte täällä meillä treenaamassa niin huomaatte, että hauiskoneen numero on 63....jostakin syystä:) ja aika nartsat nämä mun kädet nyt kyllä tätä nykyä on. pituutta mulla on 167 cm. sotilaspassissa kyllä lukee 173 cm. kun varvistelin niin paljon kuin kykenin, koska hain poliisikouluun ja siihen aikaan sinne oli se ehdoton pituusvaatimus 175 cm... ei auttanut varvistelut.

Richard75 sanoi:
Morjes JiiPee :)
Ranelle terveisiä ja tsemppaahan se mies mitaleille!
Pitää tulla loppukesästä käväsemään mikäli vain duuneilta ja opiskelulta ehtii.

T.Riku

tere riku,
kyllä me täällä ranea ruoskitaan. on kyllä semmonen yltiöpäinen treenaaja, että jarrumiehenä toppuuttelemassa tässä pitää kaiken aikaa olla...

j.p.pulkkinen sanoi:
nämä kuulostaa ehkä mulderin ja scullyn jutilta ;) mutta...sitten ne kuulostaa..

Ihan mielenkiintoista textiä;)

Ehkä vähän off topic tai ei, mutta anyway...

Koulun oppimateriaalissa oli juttua hypnoosista ja siitä hoitokeinona.
Suomessahan on Hypnoosia yleisesti pidetty enemmänkin jonkinlaisena mystisenä, vaarallisena tai sitten varieteehumpuukina. Vaikka itseasiassa Hypnoosilla on voinut olla lääketieteellisesti apua jollekkin potilaalle jolle hypnoosia on käytetty apuna hoidossa.

Hypnoosilla on voitu monien kipupotilaiden elämää ratkaisevasti helpottaa käyttämällä apuna hypnoosia. Auttanut laukaisemaan kipua tuottavia jännitystiloja. Auttanut eroon erinomaisesti aavesäryistä - leikkauskipuihin ja on ennen anesteettien aikaa hypnoosia käytetty leikkauksissa hyvin tuloksin.

Ihmiset tietysti reagoivat hypnoosiin eri lailla. Toiset kuvaavat kokemustaan muuntuneeksi tajunnantilaksi kun taas toiset kokevat tilanteen normaalina keskittymisenä, johon liittyy tyyneyden ja rentouden tunne. Useimmat ihmiset kuvaavat kokemusta hyvin miellyttäväksi riippumatta miten tai missä määrin suggestioihin on reagoitu.

Erilaiset pelot ja jännitystilat on hoidettavissa usein hyvin tuloksin. Hammaslääkäripelot ovat yleisiä. Kokemuksen mukaan hypnoosi on tässä ollut tehokas tapa auttaa. Lentopelot, suuri osa paniikkihäiriöitä, jännittämiset, esiintymispelot yms. ovat hypnoosilääkärin arkipäivän hoidettavien listoilla yleisiä.

Hypnoosilla on ollut apua myös tupakanpolton lopettamisessa, Synnytysvalmennuksessa ja synnytysten hoidossa, Hypnoosi on siis terapeuttisessa mielessä apukeino, jossa erilaisia terapeuttisia menetelmiä voidaan tehostaa ja usein myös nopeuttaa. Aika hurjia kokemuksia sulla hypnoosista ja yleensä se, että opit hypnotisoimaan itsesi.

tarkemmin mulla käpälät oli parhaimmillaan 63 cm.

Oikeesti ollut ihan sairaan kokoset kädet 167 cm varteen. esim: Kokkosen Arilla on kädet 58 cm ja se on paljon pidempi, ja ne kädet näyttää kovilta!!

Mutta pohjosessa jos liikumme tiedämme kyllä minne tulla treenaamaan!!

Jiipee lähetti kuvia faneilleen. Here goes.

Jiipee1.jpg

Jiipee2.jpg

Jiipee3.jpg

Jiipee4.jpg

Jiipee5.jpg

Jiipee6.jpg

Jiipee7.jpg

Jiipee8.jpg

Jiipee9.jpg

Jiipee10.jpg

iso on äijä :hyper:

Back