NalleKarhu sanoi:
Oot kyllä ollut kova syömään

Lueskelin eilen vanhoja Bodaus lehtiä vuosien takaa ja vuoden 96 numerossa 2 oli juttua Guamin MM-kisoista joista irtosi se upea 3 sija. Kokonaisuudessaan hyvä juttu kisasta.
Jutussa on myös asiaa hypnoosista jota käytit yhdessä suggestoterapeutin kanssa hoitamaan polviasi ja opit hypnotisoimaan itsesikin ennen treeniä. Minkä asteisesta hypnoosista tässä oli kyse vai ymmärtääkö tämän kovana keskittymisenä ja mielikuva harjoitteluna ennen suoritusta ja treeninä.
Aivan järkyttävät massat noissa kuvissa ja tuo selkä on kyllä todella kova. Siinä on kyllä tavoitetta ja antaa motivaatiota omiinkin treeneihin.
mulla oli pitkä projekti suggestoterapeutin kanssa. melkein kaksi vuotta.
aluksi keskityttiin mun polvivaivoihin pelkästään. hypnoosin tarkoitus oli parantaa nivelen sisäistä aineenvaihduntaa ja sitä kautta edistää paranemista. hypnoosissa asetin käteni polvien päälle ja hypnoosin jälkeen
oli aina yhtä yllättävää havaita, että housut polvien kohdalta olivat litimärkiä
omasta hiestä. se efekti oli yllättävän raju.
sitten pikkuhiljaa laajennettiin hommaa. palautumiseen välittömästi treenin jälkeen. silloin minut vaivutettiin syvään uneen 20 minuutiksi. siitä kun heräsin olo oli kuin olisin nukkunut täydet yöunet, niin rento ja levännyt uni oli.
kokeiltiin myös hypnoosia ennen treeniä...keskittyminen oli aivan mieletön.
olin sarjojen välillä euforinen ja höpöttelin kaiken aikaa salin porukoitten kanssa,
mutta kun sarja alkoi keskittyminen oli täydellistä, kaikki muu sulkeutui mielestä pois. siinä oli vain yksi huono puoli. se vei pois pelon. ja tuli lapettua aivan käsittämättömiä rautoja tankoon, sitä vain ryömi rautojen alle ja alkoi veivaamaan. hypnoosissa treenaaminen lopetettiin sitten siihen kertaan, koska siinä olisi voinut loukata itsensä todella pahasti.
posea treenasin myös hypnoosin avulla. kun poseerasin näin itseni yhtäaikaa peilikuvana suorittamassa poseerausta. näin esim. 95 lappeenrannassa ja kultsalla ja guamissa.
suggestoterapeutin kanssa opeteltiin tapa, jolla voin asettaa itseni hypnoosiin.
se on uskomatonta, kun sanot itellesi että hypnoosi kestää esim. 10 min. niin se myös kestää...sekunilleen, vaikka ei ole mitään kelloa herättämässä.
nämä kuulostaa ehkä mulderin ja scullyn jutilta ;) mutta...sitten ne kuulostaa..