Jerry Virtanen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vipareita tulee yleensä tehtyä 10kg molemmin puolin kässäreillä. Ei tarvii enempää kun tekee hitaasti, varsinkin negat. vaiheet. Yleensä alla tosin saattaa olla joku massaliike hartioille.
En viitsisi isoimmilla tehdäkään, menee vaan hartia paskaks ja epäkkäille..

Jossain kulmasoudussa tangolla esim. 1 x 12 noin sadalla kilolla ja hitaasti (viime treenit, DC)

Näin kun natuna mennään, uskon itse et kantsii vaan yrittää kasvattaa kilomääriä raskaissa liikkeissä ja jos haluu pumppailla, niin ottaa lisäks vaikka avustajan liikkeen ja siinä sit pienemmillä ja keskittyen jne. Mä ainakin haluan lisää voimaakin kaikista rajoituksista huolimatta, ei sitä koskaan ole liikaa.

Niin, ja en ole bodari, enkä voimanostaja:)

Annie Stark sanoi:
Mitä vitun väliä niillä painoilla on?!!? Ei siellä lavalla edelleenkään huudella rintaa sivulta väännettäessa paljonko penkki on tai mitkä rojut kyykätessä liikkuu. Sillä ei ole MITÄÄN VÄLIÄ mitä ne painot on, vaan väliä on sillä, paljonko sitä lihaa on ja kuinka kireänä ollaan. Jerry oli mun silmään ainakin ihan helvetin lahjakas junnu kilpailija. Treenatkoon millä tyylillä tai millä painoilla tahansa, kunhan lihaa tulee! Tsemppiä vaan Jerrylle ihan tajuttomasti!

ihan ohimennen vaan:Kaikilla on kyllä munaa tehdä salilla vitun isoilla painoilla. Kaikilla on munaa repiä ja räyhätä.Mutta kenellä riittää munaa siihen, että tekeeki pienemmillä painoilla niin että tekee liikkeet pirun puhtaasti, pysäyttäen ja hitaasti alas laskien kunnon TUNTEELLA JA POLTTEELLA. Mulla oli uskallusta alussa tarttua helvetin isoihin painoihin ku tein vipareita sivulle. Olkapäät ei kasvanu. Kaikista suurin ego ongelma tuli siinä vaiheessa, kun eräs IFBB pro neuvoi minulle, että ota puolta pienemmät painot. Jokseenkin oli äärimmäisen noloa tehdä pienemmillä painoilla vipareita ku salin mummo klubilaiset. Mut alkohan olkapäät pyöristyyn. kait. :) Tämä ei tarkoita nyt sitä, että pitäs tehdä löllö pienillä painoilla, vaan sitä, että tärkeempää mun mielestä on se, että reenataan se lihas kuoliaaksi ja nimenomaan VAIN se lihas mikä on tarkoituskin.. ja kunnolla. Ei niin että vedetään hirmuisimmat rojut liikkeelle ja sit vääntelehditään ja heijataan ja fuskataan ja karjutaan. :thumbs:

Painoilla heiluminen on ihan eri asia, kuin isoilla painoilla puhtaastin tekeminen. Monella naturaalilla ei vaan pelkkä tuntuma ja kipu kasvata. Lihaskipu - seuraavankaan päivän - ei ole lihasmassan kasvun, tai treenin tehokkuuden tae. Mä en oikeastaan usein treenaa ollenkaan itse lihasta, vaan liikettä - raskaassa kyykkysarjassa ei tule paljoa ajateltua, ottaako se enemmän vastus medialikseen, vai biceps femorikseen.

kahlaajalintu sanoi:
En muuten tajua yhtään mitään siitä mitä tuossa lukee :D Olihan turha postaus, mutta kunhan tyhmyyttäni julistan muillekkin.

Sen tiedän ihan kokemuksesta että se hidastaminen tuntuu lihaksissa paljon pahemmalta kuin se "normaali" suoritus. Ei tarvinnut lukea kirjasta, ihan itse kokeilin salilla tämän ja siksi harjoittelen sillä tavalla.
eli ts. tuntuu raskaalta, sattuu ja polttelee --> sen täytyy kasvattaa. (ihan oma reeni filosofiani)

Edelleenkin, mahdollisimman suuri vastus, riittävällä volyymillä (yli 90% raudoilla hankala toteuttaa riittävää volyymiä..). mahdolllistaa koko lihassolumäärän aktivoinnin. Myöskin II-tyypin nopeat solut omaavat parhaan hypertrofiakapasiteetin. 50-60% max. pienemmät raudat eivät usealla riitä noiden soloujen aktivointiin. Ja kyllähän vaikka maitopurkilla saa hirveän lihaskivun aikaan, kun vaan tekee tarpeeksi hitaasti ja paljon. Onko kukaan forumin miestreenaajista käynyt koskaan rankalla aeroboctunnilla, jossa tehty myös lihaskuntoa? Luulen käyneeni useammalla, kuin juuri kukaan forumin naistreenaaja, ja tiedän, että 50-kiloinen kovakuntoinen naisjumppari voi pestä menne tullen vipunostoissa/pystypunnerruksissa kovimmankin bodarimiehen, kun tehdään esim. 5-kilon painoilla (saattaa joillekin olla kova juttu luonnolle.). Mutta tämä 50-kiloinen naisjumppari ei sitten salilla jaksa tehdä, kuin muutaman toiston 10-kilon painoilla (mun tyttöystävä pesee todennäköisesti teidät kaikki, itseni mukaan lukien - ihan törkeän sitkeä mimmi..).

Kärjistin vain siksi, että harvalla naturaalina väh. 5v. treenanneella kevyet painot hitaalla suoritustekniikalla kehittää enään lihasmassaa. Ainakaan, jos treeni perustuu tuollaiseen teknikkaan. Jos täällä on joku 90+ kilon (alle 10% rasvoissa) oleva natikka, joka keskittyy pienillä painoilla hiomiseen, kertokaa heti mulle!

Ja mitä Jerryyn tulee..ihan hemmetin kokonen jätkä:rock: , ja 100% varmasti vahvempi, kuin minä:evil: . Vähän samanlaisia juttuja, kuin Paul Dille(t), kertoo "kuinka saada helvetin isot jalat" keskittymällä jalkaprässissä yli 100-toiston sarjoihin (muistaakseni olen kyllä lukenut kyseisen herran puolustavan isojen painojen tärkeyttä jossain M&F tai Flex-lehdessä), eli järkeä omaan päähän, ei kaikkea tartte kopioida - Jerry saa treenata vaikka tyhjällä Jerrykannulla. Hänen treeninsä ei vaan todennnäköisesti toimi tavallisella Tahvo Treenarilla. Bodauslehdissä pitäisi lukea: 20'inch arms - maybe in ten years, maybe never. Eikä: " Massive Guns in 8 weeks". Mutta eihän se MYISI!:curs:
Eli body-lehteä kun lukee, niin:urjo: ****** ..no olkoon. Jerrylle isoa plussaa mahtavista massoista nuoreksi mieheksi

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ironteme sanoi:
Edelleenkin, mahdollisimman suuri vastus, riittävällä volyymillä (yli 90% raudoilla hankala toteuttaa riittävää volyymiä..). mahdolllistaa koko lihassolumäärän aktivoinnin. Myöskin II-tyypin nopeat solut omaavat parhaan hypertrofiakapasiteetin. 50-60% max. pienemmät raudat eivät usealla riitä noiden soloujen aktivointiin. Ja kyllähän vaikka maitopurkilla saa hirveän lihaskivun aikaan, kun vaan tekee tarpeeksi hitaasti ja paljon. Onko kukaan forumin miestreenaajista käynyt koskaan rankalla aeroboctunnilla, jossa tehty myös lihaskuntoa? Luulen käyneeni useammalla, kuin juuri kukaan forumin naistreenaaja, ja tiedän, että 50-kiloinen kovakuntoinen naisjumppari voi pestä menne tullen vipunostoissa/pystypunnerruksissa kovimmankin bodarimiehen, kun tehdään esim. 5-kilon painoilla (saattaa joillekin olla kova juttu luonnolle.). Mutta tämä 50-kiloinen naisjumppari ei sitten salilla jaksa tehdä, kuin muutaman toiston 10-kilon painoilla (mun tyttöystävä pesee todennäköisesti teidät kaikki, itseni mukaan lukien - ihan törkeän sitkeä mimmi..).

Kärjistin vain siksi, että harvalla naturaalina väh. 5v. treenanneella kevyet painot hitaalla suoritustekniikalla kehittää enään lihasmassaa. Ainakaan, jos treeni perustuu tuollaiseen teknikkaan. Jos täällä on joku 90+ kilon (alle 10% rasvoissa) oleva natikka, joka keskittyy pienillä painoilla hiomiseen, kertokaa heti mulle!
Menee edelleenkin ihan liian tieteelliseksi minulle. Nostelen vain painoja ja katson mikä minulle sopii parhaiten. Teen aika paljon sen mukaan mikä tuntuu hyvältä ja jos olkapäille tuntuu mulla toimivan pienet painot ja hitaat mutta puhtaat suoritukset niin teen niitä, välittämättä siitä mitä joku kirjassaan tai tutkimuksessaan sanoo siitä.

En toki treenaa aina tuolla tavalla, en edes joka kerta. Välillä ten isommilla painoilla ja "rumemmalla" tekniikalla. Pääsääntöisesti kuitenkin sillä tavalla että:
1 sarja: Paino koko ajan liikkeessä, kohtuullisen hidasta ja todella puhtaita suorituksia. Pituuden määrittelee se kuinka pitkään jaksan pitää painon liikkeessä puhtaasti. Isommalla painolla tulee siis vähemmän toistoja.
2 sarja: Sama kuin äsken mutta vikat 2 toistoa saa tulla jo vähän "rumemmin", sillä tavalla että joutuu jo kunnolla puristamaan ja vähän huijaamaan.
3 sarja: Sama kuin edellisessä ja vikat pari toistoa saisivat tulla jo vähän autettuina, jopa rumastikkin.

Koitan pitää painon koko ajan liikkeessä jotta lihas saisi toistojen välillä mahdollisimman vähän lepoa ja lihaksessa pysyisi tuntuma koko ajan. Ja tottakai yritän käyttää mahdollisimman suuria painoja joilla tulee suunnillene se.haluttu toisto määrä.
Toistoja pyrin tekemään joka lihasryhmälle todella paljon!!! Joskus tulee tehtyä 12-16 sarjaa yhdelle lihasryhmälle.

Tuollanen mulle on hioutunut vuosien saatossa. Kuten sanottu, jokaisella on vähän oma tapansa treenata ja jollekkin sopii joku tapa ja joillekkin ei.

Ehkä kuitenkin alkuun kannattaisi keskittyä hakemaan voimaa ihan vaan perusliikkeillä jotta ne sarjapainot, joilla tehdään niitä puhtaita toistoja, olisivat mahdollisimman suuret. Esimerkiksi tekemällä treenien viikkojaoista sellaisen, että:
viikot 1-2 olisivat voimapainotteisia toistot 3-8 sarjoissa
viikot 3-4 kehopainotteisia ja toistot sitten 8-15
ja sitte väliin kevyt viikko ja kierto alusta

kahlaajalintu sanoi:
Ehkä kuitenkin alkuun kannattaisi keskittyä hakemaan voimaa ihan vaan perusliikkeillä jotta ne sarjapainot, joilla tehdään niitä puhtaita toistoja, olisivat mahdollisimman suuret.

Erittäin hyvin sanottu ja varsinkin vähemmän kokeneen kaverin pitäisi tämä muistaa. Sieltä se oma treenityyli ja itselle sopiva tekniikka pikkuhiljaa hioutuu kun oppii kroppaansa tuntemaan.

Isoarska83 sanoi:
Viittiikö kokeneempi porukka ja aloittelijat pistellä tänne tietoja omista sarjapainoistaan? Ei siis mitään pelkkiä penkki,kyykky -ja mavetuloksia vaan esim. pystypunnerrukset, vipareiden yms. sarjapainoja.

Kyseessä ei nyt ole mikään kilpailu kuka tekee isoimmilla ja korostan että itse olen huono voimatasoiltani joten maks. ja sarjavoima heikkoa, vaikka räjähtävyyttä löytyy ja tämän takia esim. max.voimaa täytyiskin alkaa reenailemaan.
viimeksi kulmasoutua vinopenkissä päin makuulla tangolla 200kgx3(tosin liikerata ei pitkä ollut koska penkin raudat ottavat tankoon kiinni kun sitä tarpeeksi nostaa, olihan tuo selkä silti turrana pari päivää), useampiki toisto ois tullu, vaan tuntu jo niin vittumaisen raskaalta painolta että jätin siihen:). vipareita pystyy tekeen istuen selkä nojaan nojaten eli tönkkönä halutessani n,30kg siistejä toistoja noin 10, mutta yleensä teen monta pitkää sarjaa istuen 20-25kilolla eli pienillä. siinä muutama liike siis.

kahlaajalintu sanoi:
Menee edelleenkin ihan liian tieteelliseksi minulle. Nostelen vain painoja ja katson mikä minulle sopii parhaiten. Teen aika paljon sen mukaan mikä tuntuu hyvältä ja jos olkapäille tuntuu mulla toimivan pienet painot ja hitaat mutta puhtaat suoritukset niin teen niitä, välittämättä siitä mitä joku kirjassaan tai tutkimuksessaan sanoo siitä.

En toki treenaa aina tuolla tavalla, en edes joka kerta. Välillä ten isommilla painoilla ja "rumemmalla" tekniikalla. Pääsääntöisesti kuitenkin sillä tavalla että:
1 sarja: Paino koko ajan liikkeessä, kohtuullisen hidasta ja todella puhtaita suorituksia. Pituuden määrittelee se kuinka pitkään jaksan pitää painon liikkeessä puhtaasti. Isommalla painolla tulee siis vähemmän toistoja.
2 sarja: Sama kuin äsken mutta vikat 2 toistoa saa tulla jo vähän "rumemmin", sillä tavalla että joutuu jo kunnolla puristamaan ja vähän huijaamaan.
3 sarja: Sama kuin edellisessä ja vikat pari toistoa saisivat tulla jo vähän autettuina, jopa rumastikkin.

Koitan pitää painon koko ajan liikkeessä jotta lihas saisi toistojen välillä mahdollisimman vähän lepoa ja lihaksessa pysyisi tuntuma koko ajan. Ja tottakai yritän käyttää mahdollisimman suuria painoja joilla tulee suunnillene se.haluttu toisto määrä.
Toistoja pyrin tekemään joka lihasryhmälle todella paljon!!! Joskus tulee tehtyä 12-16 sarjaa yhdelle lihasryhmälle.

Tuollanen mulle on hioutunut vuosien saatossa. Kuten sanottu, jokaisella on vähän oma tapansa treenata ja jollekkin sopii joku tapa ja joillekkin ei.

Ehkä kuitenkin alkuun kannattaisi keskittyä hakemaan voimaa ihan vaan perusliikkeillä jotta ne sarjapainot, joilla tehdään niitä puhtaita toistoja, olisivat mahdollisimman suuret. Esimerkiksi tekemällä treenien viikkojaoista sellaisen, että:
viikot 1-2 olisivat voimapainotteisia toistot 3-8 sarjoissa
viikot 3-4 kehopainotteisia ja toistot sitten 8-15
ja sitte väliin kevyt viikko ja kierto alusta

Toi treenikierto ei itseasiassa näytä yhtään hullummalta! Löytyyhän siitä isojakin painoja, ja kun vielä tekee perusliikkeitä, niin a vot. Päästin tossa edellä taas suuren suuni liikkelle - lähinnä se, kun joskus sanotaan, että "tuntuma on tärkeämpää, kuin painot", särähtää korvaan. Toki liikkeen täytyy "tuntua joltain", ja tekniikan olla kohdallaan, mutta täytyy lihaksen myös vahvistua, jotta kasvaa

Isoarska83 sanoi:
Viittiikö kokeneempi porukka ja aloittelijat pistellä tänne tietoja omista sarjapainoistaan? Ei siis mitään pelkkiä penkki,kyykky -ja mavetuloksia vaan esim. pystypunnerrukset, vipareiden yms. sarjapainoja.

No minä olen vissiin aloittelija, kun treeniä takana vasta 10 kk, mutta tässä jotain painoja:

Ylätalja 5x110 kg leveä m-ote, alatalja 5x120 kg kapea
Ranskalainen punnerrus maaten M-tangolla pään takaa 8x50 kg

Pystypunnerrusta tein viime kesänä käsipainoin 10x32,5 kg, mutta sen jälkeen on tullut penkkiin 15 kg lisää.

Edit: Sanottakooon vielä etten usko pätkän vertaa pumppailuun tosi pienillä painoilla. Natu ei ainakaan kostu tuosta mitään. Joku kulmasoutu 20 kilon käsipainolla ei aiheuta mullekaan kuin närkästystä.

Ite treenailin eräänä elokuisena torstaina Jerry Virtasen kanssa samaan aikaan Forssassa käydessäni ja ainakaan mulle ei body-lehdessä mainitut treenipainot tulleet yllätyksenä. Jerry teki mun mielestä kokoonsa nähden pienillä painoilla, mutta erittäin rauhallisia ja todella puhtaita toistoja. Näyttää kuitenkin hänellä toimivan, sen verran mallikas kaveri on kyseessä. Jerryhän myös ite sanoo haastattelussa, että treenailee pienillä painoilla. Totta on kuitenkin se, että lavalla niitä painoja ei kysellä ja Jerry oli ehdottomasti komea ja massiivinen näky SM-kisoissa. :worship:

b-hype sanoi:
Itse olen kyseiset Jerryn nostot seurannut vierestä, 190kg vanhalla inzerillä, veto sumo ilman trikoita ja kyykky trikoilla, ultra hienoja suorituksia.
Jerry on saatanan lahjakas, en voi muuta sanoa. Treeniliikkeet tekee todella puhtaalla tekniikalla, ja todellakin frekvenssi on tiheä, kierto n.4 päivää. Toimii ainakin Jerryllä.
Tsemppiä Jerry treeneihin jos täällä käyt lueskelemassa, räväytä 2 vuoden päästä noviisien raskaassa ja näytä mitä on forssalainen raskas liha! :rock:

Muuta en sano(kirjoita) kun että toivotan onnea Jerrylle valitsemallaan tiellä.... On lahjakas kaveri ja tsemppiä!

Rustailenpas mäkin aikani kuluksi nuita treenituloksia(kaikkia varmasti kiinnostaa).Leukoja olen nyt innostunut treenailee.siinä meni viimex 27.5kilolla 7 toistoa.keskitettyä kulmasoutua 40kilolla/käsi 15 toistoa.penkistä on noussut tuossa joskus 137.5 ja maasta 230.Nykyään treeni on enemmän ns.Bodypainotteista.Ei vaan missään näy...:itku:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vai treenituloksia?No tässäpä näitä, eihä ne kummaisia ole..mutta eipä ole tekijänsäkään:rolleyes:
Olankohautus tangolla 200kgx8, smith-punnerrus istuen 90kgx8, Hammer-soutu 90kg/käsi x 8, hauis tangolla 65kg x 8..yms ja jne...eipä ole mitään repimistä ja voimaakaan en varsinaisesti treenaa.
Mustan Lesken kanshan meillä on toukokuussa kisa joka sisältää nämä lajit:leuat (max ykkönen), penkki ja mave...ihanpa vaan piruuttaan laitettiin tollanen kisa pysytyyn, jotta jaksaisi talven harjoitella.

Isoarska83 sanoi:
no pystypunnerrusta tein viimeksi smithissä 3x6x72 , ylätaljassa menee vastaotteella 3x10x120, vipareita tein 2x15x8 mutta pitänee kohta siirtyä 12kg:n lekoihin. yhdenkäden kulmasoudussa 2x12x37,5 ...nyt oon noihin olkapäihin koittanu kolmisen viikkoo panostaa ja ens treenissä olis tarkoitus tehdä 75 kg:lla toi samanen 3x6.

on jäänyt itselläkin tuo tuntumatreeni aikalailla pois. kuitenkin seuraavana päivänä tietää mitkä lihakset on tullu treenattua.

hunter killer sanoi:
Vai treenituloksia?No tässäpä näitä, eihä ne kummaisia ole..mutta eipä ole tekijänsäkään:rolleyes:
Olankohautus tangolla 200kgx8, smith-punnerrus istuen 90kgx8, Hammer-soutu 90kg/käsi x 8, hauis tangolla 65kg x 8..yms ja jne...eipä ole mitään repimistä ja voimaakaan en varsinaisesti treenaa.
Mustan Lesken kanshan meillä on toukokuussa kisa joka sisältää nämä lajit:leuat (max ykkönen), penkki ja mave...ihanpa vaan piruuttaan laitettiin tollanen kisa pysytyyn, jotta jaksaisi talven harjoitella.

:offtopic: Joo.ei muuta kuin halukkaat ilmoittautumaan:anssi: .Lajit Raw:na.kapea veto,penkki,ja leuat max ykkönen.tai no vyötä ja rannesiteitä saa käyttää.
ja minun classic bodybuilding show väliajalla:D
tulos tavoitteet itselle näin bodailun lomassa väh.200+120+50=370(MM-karsintaraja)

Millä porukka saanu esim. noita hauiksien painojaan nostettua? Itsellä siis junnaa siinä samassa 10-16kg sarjassa ja noilla se 36cm risukäsi saatu. Mutta voimaa tarvittais, eihän sitä jaksanu edes hauiskääntöä seisten tehdä kun tarkoituksena oli tehdä 4x5x20kg viime reenissä pikku heijarilla. Eli jonkulaista voimaohjelmaa käsille kaivattaisiin todellakin.

Isoarska83 sanoi:
Millä porukka saanu esim. noita hauiksien painojaan nostettua? .
teet aina yhden sarjan vähän ronskimmalla tekniikalla, sillain se voima tarttuu eikä tartte aina samoilla painoilla junnata.

Isoarska83 sanoi:
Millä porukka saanu esim. noita hauiksien painojaan nostettua? Itsellä siis junnaa siinä samassa 10-16kg sarjassa ja noilla se 36cm risukäsi saatu. Mutta voimaa tarvittais, eihän sitä jaksanu edes hauiskääntöä seisten tehdä kun tarkoituksena oli tehdä 4x5x20kg viime reenissä pikku heijarilla. Eli jonkulaista voimaohjelmaa käsille kaivattaisiin todellakin.

Villi heitto: treenaa koko kroppaa tasapuolisesti ja panosta lähinnä pääliikkeisiin niin kyllä ne kädetkin siinä mukana tulee?

Isoarska83 sanoi:
Millä porukka saanu esim. noita hauiksien painojaan nostettua?

tekee hauis kääntöä z-tangolla pari sarjaa ja isoilla painoilla pienellä vilpillä. toistot 4-6. kyllä lähtee :rock:

Isoarska83 sanoi:
Millä porukka saanu esim. noita hauiksien painojaan nostettua?

Mä oon saanut hyvi nousemaan tekemällä scottia käsipainoilla yksi käsi kerrallaan. Pystyy itse auttamaan viimeiset toistot alkuun ja muutenkin tässä saa jotenkin runtattua kaikista parhaiten liikkeen loppuun asti.

neutraali sanoi:
teet aina yhden sarjan vähän ronskimmalla tekniikalla, sillain se voima tarttuu eikä tartte aina samoilla painoilla junnata.
ite oon tehny samalla tyylillä. Otan aina yhen tosi puhtaan sarjan ja sit seuraavassa vähän huijaan.

Timba79 sanoi:
Mä oon saanut hyvi nousemaan tekemällä scottia käsipainoilla yksi käsi kerrallaan. Pystyy itse auttamaan viimeiset toistot alkuun ja muutenkin tässä saa jotenkin runtattua kaikista parhaiten liikkeen loppuun asti.

Yhden käden scotilla saan itsekin parhaiten puristettua mehut irti käsistä. Pitää ottaa taas jumppaan mukaan, vallan unohtunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom