Annie Stark sanoi:
Mitä vitun väliä niillä painoilla on?!!? Ei siellä lavalla edelleenkään huudella rintaa sivulta väännettäessa paljonko penkki on tai mitkä rojut kyykätessä liikkuu. Sillä ei ole MITÄÄN VÄLIÄ mitä ne painot on, vaan väliä on sillä, paljonko sitä lihaa on ja kuinka kireänä ollaan. Jerry oli mun silmään ainakin ihan helvetin lahjakas junnu kilpailija. Treenatkoon millä tyylillä tai millä painoilla tahansa, kunhan lihaa tulee! Tsemppiä vaan Jerrylle ihan tajuttomasti!
ihan ohimennen vaan:Kaikilla on kyllä munaa tehdä salilla vitun isoilla painoilla. Kaikilla on munaa repiä ja räyhätä.Mutta kenellä riittää munaa siihen, että tekeeki pienemmillä painoilla niin että tekee liikkeet pirun puhtaasti, pysäyttäen ja hitaasti alas laskien kunnon TUNTEELLA JA POLTTEELLA. Mulla oli uskallusta alussa tarttua helvetin isoihin painoihin ku tein vipareita sivulle. Olkapäät ei kasvanu. Kaikista suurin ego ongelma tuli siinä vaiheessa, kun eräs IFBB pro neuvoi minulle, että ota puolta pienemmät painot. Jokseenkin oli äärimmäisen noloa tehdä pienemmillä painoilla vipareita ku salin mummo klubilaiset. Mut alkohan olkapäät pyöristyyn. kait.
Tämä ei tarkoita nyt sitä, että pitäs tehdä löllö pienillä painoilla, vaan sitä, että tärkeempää mun mielestä on se, että reenataan se lihas kuoliaaksi ja nimenomaan VAIN se lihas mikä on tarkoituskin.. ja kunnolla. Ei niin että vedetään hirmuisimmat rojut liikkeelle ja sit vääntelehditään ja heijataan ja fuskataan ja karjutaan. :thumbs:
Painoilla heiluminen on ihan eri asia, kuin isoilla painoilla puhtaastin tekeminen. Monella naturaalilla ei vaan pelkkä tuntuma ja kipu kasvata. Lihaskipu - seuraavankaan päivän - ei ole lihasmassan kasvun, tai treenin tehokkuuden tae. Mä en oikeastaan usein treenaa ollenkaan itse lihasta, vaan liikettä - raskaassa kyykkysarjassa ei tule paljoa ajateltua, ottaako se enemmän vastus medialikseen, vai biceps femorikseen.
kahlaajalintu sanoi:
En muuten tajua yhtään mitään siitä mitä tuossa lukee :D Olihan turha postaus, mutta kunhan tyhmyyttäni julistan muillekkin.
Sen tiedän ihan kokemuksesta että se hidastaminen tuntuu lihaksissa paljon pahemmalta kuin se "normaali" suoritus. Ei tarvinnut lukea kirjasta, ihan itse kokeilin salilla tämän ja siksi harjoittelen sillä tavalla.
eli ts. tuntuu raskaalta, sattuu ja polttelee --> sen täytyy kasvattaa. (ihan oma reeni filosofiani)
Edelleenkin, mahdollisimman suuri vastus, riittävällä volyymillä (yli 90% raudoilla hankala toteuttaa riittävää volyymiä..). mahdolllistaa koko lihassolumäärän aktivoinnin. Myöskin II-tyypin nopeat solut omaavat parhaan hypertrofiakapasiteetin. 50-60% max. pienemmät raudat eivät usealla riitä noiden soloujen aktivointiin. Ja kyllähän vaikka maitopurkilla saa hirveän lihaskivun aikaan, kun vaan tekee tarpeeksi hitaasti ja paljon. Onko kukaan forumin miestreenaajista käynyt koskaan rankalla aeroboctunnilla, jossa tehty myös lihaskuntoa? Luulen käyneeni useammalla, kuin juuri kukaan forumin naistreenaaja, ja tiedän, että 50-kiloinen kovakuntoinen naisjumppari voi pestä menne tullen vipunostoissa/pystypunnerruksissa kovimmankin bodarimiehen, kun tehdään esim. 5-kilon painoilla (saattaa joillekin olla kova juttu luonnolle.). Mutta tämä 50-kiloinen naisjumppari ei sitten salilla jaksa tehdä, kuin muutaman toiston 10-kilon painoilla (mun tyttöystävä pesee todennäköisesti teidät kaikki, itseni mukaan lukien - ihan törkeän sitkeä mimmi..).
Kärjistin vain siksi, että harvalla naturaalina väh. 5v. treenanneella kevyet painot hitaalla suoritustekniikalla kehittää enään lihasmassaa. Ainakaan, jos treeni perustuu tuollaiseen teknikkaan. Jos täällä on joku 90+ kilon (alle 10% rasvoissa) oleva natikka, joka keskittyy pienillä painoilla hiomiseen, kertokaa heti mulle!
Ja mitä Jerryyn tulee..ihan hemmetin kokonen jätkä
, ja 100% varmasti vahvempi, kuin minä:evil: . Vähän samanlaisia juttuja, kuin Paul Dille(t), kertoo "kuinka saada helvetin isot jalat" keskittymällä jalkaprässissä yli 100-toiston sarjoihin (muistaakseni olen kyllä lukenut kyseisen herran puolustavan isojen painojen tärkeyttä jossain M&F tai Flex-lehdessä), eli järkeä omaan päähän, ei kaikkea tartte kopioida - Jerry saa treenata vaikka tyhjällä Jerrykannulla. Hänen treeninsä ei vaan todennnäköisesti toimi tavallisella Tahvo Treenarilla. Bodauslehdissä pitäisi lukea: 20'inch arms - maybe in ten years, maybe never. Eikä: " Massive Guns in 8 weeks". Mutta eihän se MYISI!:curs:
Eli body-lehteä kun lukee, niin:urjo: ****** ..no olkoon. Jerrylle isoa plussaa mahtavista massoista nuoreksi mieheksi