Jerry Virtanen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mielestäni on aivan sama vaikka Jerry treenaisi jumppakepillä jos tulos on tuota luokkaa. Tulos ratkaisee, käytetyt painot eivät.

Sumu sanoi:
Mielestäni on aivan sama vaikka Jerry treenaisi jumppakepillä jos tulos on tuota luokkaa. Tulos ratkaisee, käytetyt painot eivät.

Hyvin kiteytetty!

Tapasin yhden tyypin salilla, joka oli ollut treenaamassa Venicen Goldsilla. Kaveri oli osunut Paul Dilletin kanssa samaan aikaan salille ja ihmetteli suuresti Paulin sarjapainoja ja miten "heikko" Dillet oli. Porukat menevät samalla tavalla lankaan, kuten tämäkin mies. Kehonrakentajan treenipainot eivät kerro... oikeastaan mitään. Toisekseen kehonrakentajan sarjapainoista ei myös pysty mittamaan maksimaallista voimaa. Tarpeen mukaan Jerry varmasti pystyy liikkuttelemaan isojakin rautoja treeneissään ja kyllä se Dilletkin oli pirun vahva tyyppi... jos sille päälle sattui. :D

Mitäs ihmeellistä tuossa on jos lihasta kasvattaa 50% prosentin treenipainoilla maksimista? Kyllä se lihas kasvaa nimenomaan parhaiten 50 - 80% alueella maksimista, riippuen tietysti treenaajasta. Omasta mielestäni vielä lähemmin tuota viittäkymmentä prosenttia.

arppa sanoi:
No voihan vitsi..Jerry on bodari sinä luultavasti et? Tuskin sinä tai kukaan muukaan perus salimies saa sellasia lihoja vaikka tekisit minkälaista "koiranpaska"/pumppitreeniä....Ja ei varmaan tarvitse vääntää rautalangasta mitä bodarilla tarkoitan..Siitä saa kumminkin niin kovan tappelun täällä aikaan!

Voi kuule Arppa parka, et tiedä yhtään minkälainen minun keho on, toisekseen olenko väittänyt olevani joku "perus salimies". Minulla on viidet SM-kisat takana..noh sanotaanko "voimailussa" ja niistä' parhaana saavutuksena pronssinen mitali, ihan paska suoritus..tiedän.Toisekseen vaikka olisin ihan perusjamppa jostain jumalan hylkäämästä Kuhmosta(onneksi en ole), niin kai nyt saa kysyä, jos ei jotain jujua tajua?Toisekseen, en aloittanut tätä treadia mustamaalatakseni tms ko.henkilöä. Haluisin vaan tietää, mikä on se juju hänen harjoittelussaan. Aivan kuten on tullut jo ilmi, hänen harjoittelunsa ei ainakaan lehden mukaan ole ns.volyymitreeniä.
Enkä jaksa sinunkaan kanssa alkaa jauhamaan mistään :offtopic: paskasta, vaan pysyisin mieluiten aiheessa.Tässä tapauksessa minä/minun tulokset yms on sitä off topicikia.

Annie Stark sanoi:
Mitä vitun väliä niillä painoilla on?!!? Ei siellä lavalla edelleenkään huudella rintaa sivulta väännettäessa paljonko penkki on tai mitkä rojut kyykätessä liikkuu. Sillä ei ole MITÄÄN VÄLIÄ mitä ne painot on, vaan väliä on sillä, paljonko sitä lihaa on ja kuinka kireänä ollaan. Jerry oli mun silmään ainakin ihan helvetin lahjakas junnu kilpailija. Treenatkoon millä tyylillä tai millä painoilla tahansa, kunhan lihaa tulee! Tsemppiä vaan Jerrylle ihan tajuttomasti!

ihan ohimennen vaan:Kaikilla on kyllä munaa tehdä salilla vitun isoilla painoilla. Kaikilla on munaa repiä ja räyhätä.Mutta kenellä riittää munaa siihen, että tekeeki pienemmillä painoilla niin että tekee liikkeet pirun puhtaasti, pysäyttäen ja hitaasti alas laskien kunnon TUNTEELLA JA POLTTEELLA. Mulla oli uskallusta alussa tarttua helvetin isoihin painoihin ku tein vipareita sivulle. Olkapäät ei kasvanu. Kaikista suurin ego ongelma tuli siinä vaiheessa, kun eräs IFBB pro neuvoi minulle, että ota puolta pienemmät painot. Jokseenkin oli äärimmäisen noloa tehdä pienemmillä painoilla vipareita ku salin mummo klubilaiset. Mut alkohan olkapäät pyöristyyn. kait. :) Tämä ei tarkoita nyt sitä, että pitäs tehdä löllö pienillä painoilla, vaan sitä, että tärkeempää mun mielestä on se, että reenataan se lihas kuoliaaksi ja nimenomaan VAIN se lihas mikä on tarkoituskin.. ja kunnolla. Ei niin että vedetään hirmuisimmat rojut liikkeelle ja sit vääntelehditään ja heijataan ja fuskataan ja karjutaan. :thumbs:

Voi jeesus ja sen seitsemän kääpiötä sentään...MIKSI ja MISTÄ saita semmoisen käsityksen että pitäisi repiä isoilla raudoilla??EDELLEEN:haluaisin tietää vain miten NOIN pienillä painoilla kehittyminen on mahdollista?
Ja edelleenkin, en halua morkata kaveria..kaita nyt jopa MINÄKIN tajuan sen, että kyseessä on lahjakas kaveri??Kaikkea hyvää vain hänelle jatkossa, olisi hienoa päästä seuraamaan hänen treenejään. Ihan vain siksi, etten tiedä ketään joka treenaa noin.Tämä tässä just on hankalaa tässä nettihöpinöissä, että asioille löytyy niin monta käsittäjää..kuin lukijaakin........eli se mitä tarkoittaa menee harvalle samanlaisena perille kuin itse tarkoittaa.
Mutta eipä tapella, ettei tule mustelmia:kippis1:

hunter killer sanoi:
haluaisin tietää vain miten NOIN pienillä painoilla kehittyminen on mahdollista?

Jos panostaa tekniikan puhtauteen niin miksipä ei.. mitä isommat painot on käytössä niin sitä vaikeampaa on pitää tekniikkaa kasassa, varsinkin sarjan lopussa, missä se on tärkeintä.
Toinen juttu on sitten lahjakkuus.. joillakin sitä lihasmassaa vain on luontaisesti enemmän.

Krice sanoi:
Toinen juttu on sitten lahjakkuus.. joillakin sitä lihasmassaa vain on luontaisesti enemmän.

Tuo on kyllä niin totta kuin olla voi ja sama pätee voimaankin.
Hyvänä esimerkkinä allekirjoittanut, oma lähtötilanne oli se, että voimaa oli helvetin vähän, niin myös lihasta. paljoa ei ole kumpaakaan vieläkään, mutta säännöllisellä treenillä on sentään saatu kehitystä aikaiseksi :)

Maso sanoi:
Kyllä se lihas kasvaa nimenomaan parhaiten 50 - 80% alueella maksimista
Jos en nyt aivan väärin muista, kirjallisuudessa yleisimmin esitetty väli on itse asiassa 60-85% x 1RM.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
kahlaajalintu sanoi:
Kokeilkaapa joskus hidastaa suorituksen positiivinen ja negatiivsen vaiheen liike, keskitytte pitämään painon koko ajan liikeessä, tekemään suoritus mahdollisimman puhtaasti ja tuntuman treenattavassa lihaksessa. Aika hyvin saa tiputtaa treenipainoja siitä millä normaalisti tulee tehtyä.

Tuo treenipainojen putoaminen käsittääkseni johtuu siitä, että tarkoituksellisella hidastamisella hermosto ei kykene hermottamaan kuin "puolet" siitä solumäärästä, mitä kun nostetaan niin nopeasti kuin kyetään.

Tästä luonnollisesti aiheutuu se, että "puolet" pienempi solumäärä saa kasvuärsykkeen.

Hulkki sanoi:
Jos en nyt aivan väärin muista, kirjallisuudessa yleisimmin esitetty väli on itse asiassa 60-85% x 1RM.

Totta vai onko peräti 60-90%. Joka tapauksessa itse viilaan mieluusti tuota vähän vielä alemmaksi. Johtuu varmaan meikäläisen yksilöllisistä ominaisuuksista.

Sumppari sanoi:
Tuo treenipainojen putoaminen käsittääkseni johtuu siitä, että tarkoituksellisella hidastamisella hermosto ei kykene hermottamaan kuin "puolet" siitä solumäärästä, mitä kun nostetaan niin nopeasti kuin kyetään.

Tästä luonnollisesti aiheutuu se, että "puolet" pienempi solumäärä saa kasvuärsykkeen.
En muuten tajua yhtään mitään siitä mitä tuossa lukee :D Olihan turha postaus, mutta kunhan tyhmyyttäni julistan muillekkin.

Sen tiedän ihan kokemuksesta että se hidastaminen tuntuu lihaksissa paljon pahemmalta kuin se "normaali" suoritus. Ei tarvinnut lukea kirjasta, ihan itse kokeilin salilla tämän ja siksi harjoittelen sillä tavalla.
eli ts. tuntuu raskaalta, sattuu ja polttelee --> sen täytyy kasvattaa. (ihan oma reeni filosofiani)

Mä tarjoan tikkarin ja panaanin sille joka hommaa itse Jerryn tänne kommentoimaan noita treenipainoja ja sitä, että liikutteleeko hän oikeasti noin pieniä painoja.

Tuntuman saaminen on toki tärkeää mutta uskoisin, että Jerryn voimatasoilla hyvä tuntuma saavutettaisiin paljon isommillakin painoilla ilman repimistä. Esim tuo kulmasoutu 20kg:n käsipainolla kuulostaa uskomattomalta. Luulisi, että tuon kokoinen ja vahvuinen jannu joutuisi sillä painolla vetämään kolmen tunnin peak contractionilla edes jonkinlaisen poltteen aikaansaamiseksi... :)

Huom. minunkin mielestä lavalla merkkaa lihasmassa eikä painot, joten älkää messutko siitä minulle :nolo: Kunhan vain kyselin...

Pulla sanoi:
Esim tuo kulmasoutu 20kg:n käsipainolla kuulostaa uskomattomalta. Luulisi, että tuon kokoinen ja vahvuinen jannu joutuisi sillä painolla vetämään kolmen tunnin peak contractionilla edes jonkinlaisen poltteen aikaansaamiseksi... :)

Totta turiset!! Lyön kanssa kivekseni vetoo, että Jerry(kin) pystyy ja tekee isommalla painolla kulmasoutua kuin 20 kymppisillä. Eihän tuon kokoisilla käsipainoilla pitäisi treenata kuin ensikertalainen salilla.
Olisiko siinä ollut painovirhe???

IsoDino sanoi:
Totta turiset!! Lyön kanssa kivekseni vetoo, että Jerry(kin) pystyy ja tekee isommalla painolla kulmasoutua kuin 20 kymppisillä. Eihän tuon kokoisilla käsipainoilla pitäisi treenata kuin ensikertalainen salilla.
Olisiko siinä ollut painovirhe???
en usko et painovirhe paholainen olisi iskenyt, koska muutkin painot oli tota luokkaa:)

battleaxe sanoi:
en usko et painovirhe paholainen olisi iskenyt, koska muutkin painot oli tota luokkaa:)

Joo voi olla niinkin, mutta ei kaikkea kannata uskoa mitä lehdissä ym. lukee. Noissa bodilehtien tiedoissa on niin paljon virheitä ja ylilyöntejä, sekä tyypit puhuu ihan toista mitä oikeasti tekee.

Pulla sanoi:

Samma här. Pienet painot ymmärtää, mjutta ei hitto tuossa tapauksessa tuntuu kyllä uskomattomalta, että voiko noin pienillä painoilla saada tuntumaan ensinkään...

Ja sama täällä, kyllä on täälläkin sisäistetty että jos lajina on kehoilu, niin ei ole treenipainoilla vitunkaan väliä.

Tosin omat propsit & rispektit menee aina sille isoimmalle, kireimmälle ja vahvimmalle, vaikkei sillä voimalla kehokisoja voitetakkaan.

Viittiikö kokeneempi porukka ja aloittelijat pistellä tänne tietoja omista sarjapainoistaan? Ei siis mitään pelkkiä penkki,kyykky -ja mavetuloksia vaan esim. pystypunnerrukset, vipareiden yms. sarjapainoja.

Kyseessä ei nyt ole mikään kilpailu kuka tekee isoimmilla ja korostan että itse olen huono voimatasoiltani joten maks. ja sarjavoima heikkoa, vaikka räjähtävyyttä löytyy ja tämän takia esim. max.voimaa täytyiskin alkaa reenailemaan.

Kulmasoudussa mulla menee 2x8x100kg, pystypunnerruksessa 8x35 (muistaakseni). Hauista scotissa 22,5 kg kässäreillä 8-9 toistoa. Penkissä 2x6x120. Ylätaljassa lapiokahvalla menee joku 8x100.

En todellakaan voi itseäni sanoa bodariksi, mutta edes vähän kokeneeksi kylläkin. Ja voimatasot ei mitään kummallisia ole itselläkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom