Jenkkakahvat pois hoikalta

Liittynyt
21.7.2014
Viestejä
4
Olen salilla käynyt 2012 asti, armeija oli välissä milloin en käynyt aktiivisesti. Huomasin että minulle tuli noin 1,5 vuotta sitten jenkkakahvat. Varmaan johtu siitä kun kesätyöt loppuivat, auto oli vielä käytössä(kävelin ennen jokapaikkaan) ja koulussa oli vähän tunteja. Salilla kävin ahkerasti mutta se lenkkeily jäi. Olen muuten hyvässä kunnossa, hoikan malllinen, 185cm ja painoa noin 81-83 kiloa. Osaisiko joku sanoa millaista treenia/ravintola pitäisi tehdä/syödä että saisi jenkkakahvat pienennettyä? Pitääkö laihduttaa ja samalla pelätä lihaskatoa? Kun haluan kasvattaa myös lihasta. Rasvaprosenttini on 16%. Syön todella terveellisesti, herkkupäivä on kerran viikossa, en syö jugurtteja tai muroja. Muutama kesä sit rasvaprosenttini tippui 12%--->9,5% ja samalla lihaskasvoi 1,5 kiloa kahden kk aikana.

Jos jollakin olisi vinkkejä tai omaa kokemusta niin laittakaa vastausta :) kiitoksia paljon
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun on pidempään salia harrastanut ei diettaaminen ja lihaksen kasvattaminen tahdo onnistua yhtäaikaa. Kuulostaa siltä että se rasva sulla vaan kertyy siihen jenkoille eikä siinä sen kummempaa. Katso aloittelijoiden osiosta diettaaminen for beginners niin sieltä löytyy ohjeet kuinka dietata mahdollisimman pienellä lihaskadolla.
 
Olet ilmeisesti +kaloreilla jos lihasta kasvattelet? Paljon kalorit? Miten treenaat? Jugurtit ja murot ei itsessään tee ruokavaliosta epäterveellistä tai huonoa. Taitaapa monet bodaritkin vedellä esim riisimuroja:) millainen on tämä herkkupäivä, jos ruokavalio siitä huolimatta on todella terveellinen?

Nuita newbie gainsseja (kuukaudessa tai kahessa lihasta useampi kilo samalla, kun rasva palaa) ei valitettavasti sen ekan parin kuukauden jälkeen saa. Toki muutaman vuodenkin treenannut voi saada huomattavaa kehitystä, kun pistää ruokavalion ja treenit oikeasti kuntoon.
 
Anteeksi tulee hieman viiveellä. Joo lihasta yritän kasvattaa, ja tietenki nämä vuoden sisällä tulleet jenkkarasvat olisi kiva saada pois. Kun laskin kalorit, niin noin 2200kcal tuli päivässä aamu/väli/iltapaloista, sit söin tuon päälle 2 lämmintäateriaa (todella vaikea laskea niiden kalortit?, kun syön joskus keittoja ja laatikkoruokia) Kävin marraskuussa kehonkoostumusmittauksessa ja lihasta oli tullut 2 kiloa koko kroppaan lisää 2,5-3 kuukaudensisällä, ja rasvaprosentti nousi hieman 16%-->16,3. Ja herkkupäiviäni oli kyllä tällä viikolla 2, mutta yleensä olen pitänyt sen tiukasti yhdessä, ja olen syönyt herkkupäivänä esim suklaalevyn ja hieman karkkia leffaa katsellessa. Alkoholia käytän harvoin/limsoja.

Pidin kesällä sellaisen vähähiilari dieetin, en syönyt perunaa tms(oli virhe jättää kokonaan pois). Kun painoni tippui 85 kilosta 76-77 kiloon, ja suurin osa pudotetusta painosta oli lihasta, ja vain 0,5 prosenttia tippui rasvaprosentti. Vaikka söin proteiinia paljon. Nyt syksyllä aloin syömään taas enemmän että saisin kadotetut lihakset takaisin, ja ensi kk menen tarkistuttamaan taas tulokset kehonkoostumusmittauksesta.

Käyn 4 kertaa viikossa salilla. Ma:rinta&hauis ti:jalat ke:lepo to:selkä&ojentaja pe:lepo la:olkapäät&vatsat su:lepo. Treenaat yleensä kovaa, että lihaksissa tuntuu seuraavana päivänä.
Olen ollut työtön nyt syksystä asti, ja olen kävellyt reippaasti kuntosalilleni(4km yksisuunta, eli 8km per treenipäivä) ettei aeorobinen jää pois, mutta olisiko ottaa muutamaan lepopäivään aamujuoksu tyhjään mahaan?

Olisi kiva saada teiltä neuvoa miten pääsisi eroon näistä alaselän rasvasta, että lihaskatoa ei tulisi ihan kamalasti. Olen muutan ihan hyvä kroppanen, t-paita päällä näytän ihan hyvältä, mutta kun kattoo ilmanpaitaa alaselkää niin päähän ottaa.

Mutta kertokaa neuvoja miten saisi rasvaapoltettua :)

Kiitoksia
 
mitä jos heität sen treeniohjelman porukalle arvioitavaksi? teetkö maltillisesti kyykkyä/maastavetoa tai edes niiden koneversioita? sitten, kyllä ne herkut saa olla aika vähissä, jos haluaa jonkinlaista muutosta kehon rasvakoostumuksessa. osaatko sanoa, minkä verran kehosi pitää viljasta? entä maitotuotteista? kävelyistä en tiedä, voi olla sopivasti tai liikaa, vaikuttaako ne treeniin? ja jos työttömyys vaikuttaa yleiseen aktiivisuuteen, niin etsi taas töitä.

ja onnittelut, jos treenistä on myös kehitystä seurannut.
 
Anteeksi tulee hieman viiveellä. Joo lihasta yritän kasvattaa, ja tietenki nämä vuoden sisällä tulleet jenkkarasvat olisi kiva saada pois. Kun laskin kalorit, niin noin 2200kcal tuli päivässä aamu/väli/iltapaloista, sit söin tuon päälle 2 lämmintäateriaa (todella vaikea laskea niiden kalortit?, kun syön joskus keittoja ja laatikkoruokia) Kävin marraskuussa kehonkoostumusmittauksessa ja lihasta oli tullut 2 kiloa koko kroppaan lisää 2,5-3 kuukaudensisällä, ja rasvaprosentti nousi hieman 16%-->16,3. Ja herkkupäiviäni oli kyllä tällä viikolla 2, mutta yleensä olen pitänyt sen tiukasti yhdessä, ja olen syönyt herkkupäivänä esim suklaalevyn ja hieman karkkia leffaa katsellessa. Alkoholia käytän harvoin/limsoja.

Pidin kesällä sellaisen vähähiilari dieetin, en syönyt perunaa tms(oli virhe jättää kokonaan pois). Kun painoni tippui 85 kilosta 76-77 kiloon, ja suurin osa pudotetusta painosta oli lihasta, ja vain 0,5 prosenttia tippui rasvaprosentti. Vaikka söin proteiinia paljon. Nyt syksyllä aloin syömään taas enemmän että saisin kadotetut lihakset takaisin, ja ensi kk menen tarkistuttamaan taas tulokset kehonkoostumusmittauksesta.

Käyn 4 kertaa viikossa salilla. Ma:rinta&hauis ti:jalat ke:lepo to:selkä&ojentaja pe:lepo la:eek:lkapäät&vatsat su:lepo. Treenaat yleensä kovaa, että lihaksissa tuntuu seuraavana päivänä.
Olen ollut työtön nyt syksystä asti, ja olen kävellyt reippaasti kuntosalilleni(4km yksisuunta, eli 8km per treenipäivä) ettei aeorobinen jää pois, mutta olisiko ottaa muutamaan lepopäivään aamujuoksu tyhjään mahaan?

Olisi kiva saada teiltä neuvoa miten pääsisi eroon näistä alaselän rasvasta, että lihaskatoa ei tulisi ihan kamalasti. Olen muutan ihan hyvä kroppanen, t-paita päällä näytän ihan hyvältä, mutta kun kattoo ilmanpaitaa alaselkää niin päähän ottaa.

Mutta kertokaa neuvoja miten saisi rasvaapoltettua :)

Kiitoksia
Noissa herkkupäivissä on se ongelma, että ne helposti hidastavat sitä rasvan lähtöä kun yltyy kunnolla porsastelemaan. Jos nyt oletetaan, että söisit joka arkipäivä -500 kcal, tekisi se kuudessa päivässä yhteensä -3000 kcal. Viikonloppuna yllyt syömään levyn suklaata, karkkia ja ties mitä naposteltavaa niin saattaa yllättäen tullakin yli 2000 kcal takaisin, ja loppujen lopuksi viikon netoksi jää -1000 kcal. Ja sitten jos yltyy kahdesti viikossa herkuttelemaan kapenee tuo vielä entisestään... Eli jos sitä painoa haluaa oikeasti pudottaa, kannattaa miettiä kuinka usein noita herkkupäiviä pitää tai pitäisikö ne hieman kohtuullisimpina.
 
Ihan mahdottoman tieteellisesti tätä hommaa ei ole pakko tehdä. Jenkkakahvathan on rasvaa eli läskiä. Jos päätavoite on päästä läskistä eroon, niin pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa. Treeniä ja aerobista näkyy ohjelmassa jo olevankin, hyvä niin. Jos haluat tarkempia perusteluja, niin lue Tikan ketju alusta loppuun, niin tiedät kaiken oleellisen aiheesta (ja monesta muustakin aiheesta): https://pakkotoisto.com/threads/markku-sensei-tikka.122517/

Ja kaupan päälle vielä tämä: https://lihastohtori.wordpress.com/2016/03/25/dieetti-lihasmassan-saastaminen-proteiini/

Ei tarvitse taputtaa.
 
Se on hyvä muistaa että nuo kehonkoostumusmittaukset eivät ole 100% luotettavia.
Pidin kesällä sellaisen vähähiilari dieetin, en syönyt perunaa tms(oli virhe jättää kokonaan pois). Kun painoni tippui 85 kilosta 76-77 kiloon, ja suurin osa pudotetusta painosta oli lihasta, ja vain 0,5 prosenttia tippui rasvaprosentti. Vaikka söin proteiinia paljon.
Esimerkiksi tämä kuulostaa aivan uskomattomalta ja taitaa perustua puhtaasti tällaisiin mittauksiin.

Ihan mahdottoman tieteellisesti tätä hommaa ei ole pakko tehdä. Jenkkakahvathan on rasvaa eli läskiä. Jos päätavoite on päästä läskistä eroon, niin pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa.
Se on juuri näin.

Rasvaa lähtee miinuskaloreilla. Joka puolelta. Ja miehillä useimmiten juuri se keskivartalo kiristyy viimeisenä. Kädet, olkapäät, kasvot, kaikki on ollu rasvattomia jo kauan ennen kuin se keskivartalo on kireä. Niin se vain menee. Paikallisesti rasvaa pystyy poistamaan vain kirurgin toimesta.
 
Aika monilla miehillä pitää rasvaprosentin olla todella pieni jotta keskivartalo olisi ns pyykkilauta. Eipä siihen taida päästä kuin ihan oikeasti urheilemalla ja sporttisella, aktiivisella elämäntavalla ja oikeilla geeneillä. Tunnin kova treeni vaikka joka päivä ei välttämättä riitä jos loput 23 h on paikallaan (sinun tapauksessahan näin ei onneksi ole). Kovat intervalliharjoitteet lienevät hyödyksi. Kai se avainkysymys on, että aineenvaihdunnan pitäisi käydä koko ajan vähän suuremmilla kierroksilla. Kehonkoostumusmittauksissa on kyllä hyödytöntä alituiseen käydä, niiden tulokset voivat heittää paljonkin riippuen vaikka siitä mitä ja milloin on syönyt ja juonut (paitsi pihtimittarin).
 
Poista se herkkupäivä. se pitää ne jenkkakahvat elossa. Tää juttu on ihan oikeesti just niin simppeli. Tää on ihan sama kuin treenais viikossa 6 päivää ja menis sitten klinikalle yhdeks päiväks lihaksenpoistoon kun se on niin mukavaa. Genetiikka voi olla fittimäinen mut varsinkin silloin se pamauttaa sen suklaalevyn täsmäaseen tarkasti sinne minne et haluu sen menevän. Eli pitää olla vielä normaalia tarkempi noiden kanssa.
 
tää mieshän sanoi, että tavoitteena on kasvattaa lihasta ja saada "jenkkakahvat" pois. toisinsanoen hän ei ole miinuskaloreilla. tietenkin, jos jotain muutosta haluaa kroppaansa, kannattaa joko kasvattaa lihasta tai vähentää rasvaa/nestepöhöä, mitä porukalla myös on sopimattomasta ravinnosta.
 
Back
Ylös Bottom