Jatkuva nälkä help

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riancaa
  • Aloitettu Aloitettu
Vahvasti veikkaan että syöt liian vähän. Naiset olettavat usein että syövät paljon, mutta kalorimäärät ovat oikeasti alhaiset. Juuri laskin erään tuttavan kalorit. Kertoi että syö todennäköisesti ihan liikaa kun ei laihdu. Nooh kalorit oli 1400 :unsure:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vahvasti veikkaan että syöt liian vähän. Naiset olettavat usein että syövät paljon, mutta kalorimäärät ovat oikeasti alhaiset. Juuri laskin erään tuttavan kalorit. Kertoi että syö todennäköisesti ihan liikaa kun ei laihdu. Nooh kalorit oli 1400 :unsure:
Melko vähän, liian vähän :unsure:

Mutta kalorimäärä ei siis ollut tarpeeksi alhainen, kun paino ei kerran pudonnut?

Mutta kalorimäärä ei siis ollut tarpeeksi alhainen, kun paino ei kerran pudonnut?
Ei, vaan liian alhainen. Aineenvaihdunta ei toiminut ollenkaan ja koko kroppa säästöliekillä. Treeniä oli kummiskin 6x vko. Lisäksi rasvat puuttuivat lähes kokonaan. Sekin tyypillistä naisille. Eivät uskalla syödä rasvaa.

Ei, vaan liian alhainen. Aineenvaihdunta ei toiminut ollenkaan ja koko kroppa säästöliekillä. Treeniä oli kummiskin 6x vko. Lisäksi rasvat puuttuivat lähes kokonaan. Sekin tyypillistä naisille. Eivät uskalla syödä rasvaa.
Kuulostaa vanhalta kunnon starvation mode -myytiltä.

Tarkennetaan vielä sen verran, että jos "liian alhaiset kalorit" estäisivät laihtumisen jollain "säästöliekillä", niin keskitysleirit olisivat olleet täynnä tavallisen näköisiä pullukoita.

Nimenomaan. Anorektikotkin on sairaan laihoja ja ne ei syö mitään. Eli kyllä se kalorien määrä vaikuttaa laihtumiseen aikas paljon.

Säästöliekki voi hidastaa aineenvaihduntaa, mutta se ei estä laihtumista.

Mitään en ravinnosta tiedä, mutta itse olen huomannut että jos aamulla ja/tai lounaalla syö liian vähän, niin illalla on sellainen nälkä jota ei saa syömällä taltutettua.

Mitään en ravinnosta tiedä, mutta itse olen huomannut että jos aamulla ja/tai lounaalla syö liian vähän, niin illalla on sellainen nälkä jota ei saa syömällä taltutettua.

Mikä se sellainen nälkä on ettei syömällä lopu? Eikö se ole illalla hyvä tankata niin jaksaa nukkuakkin hyvin.

Mulla on cutilla usein huutava nälkä ja sellainen nuutunut olo ihan sama mitä teen tai en tee ja itse hyväksyn sen vain osaksi prosessia. Cutin jälkeen alkaa kuitenkin bulkki, joten se parin kuukauden kituuttelu on vain hyvää hermotreeniä. Mulla on vähän se asenne että cuttaus ei koskaan ole helppoa ja jos se olisi, kaikilla näkyisi sikspäkki.

Mutta jos ei syö ollenkaan niin ei olekaan juuri yhtään nälkä. Tässä paaston hienous. Nälkäkontrolli.

Mutta jos ei syö ollenkaan niin ei olekaan juuri yhtään nälkä. Tässä paaston hienous. Nälkäkontrolli.
Kyllä se nälkä ja etenkin helvetillinen väsy on läsnä, kun mennään alas rasvaprosenttissa, kun aamusta et syö. Silloin sitä energiaa tarvitaan jaksamiseen tasaisemmin.

Aineenvaihdunta ei voi olla toimimatta ollenkaan. Sen on pakko toimia koko ajan pitääkseen ihminen edes hengissä, saati toimintakykyisenä.

Noita säästöliekkejäkin on tutkittu, ja löydetty droppeja peruskulutuksessa syömisten ollessa liian vähäistä, mutta se on kaukana aineenvaihdunnan pysähtymisestä.

Yksi tutkimus, jossa on todettu ihmisen laihtumisen loppuminen esimerkiksi useiden viikkojen ajaksi liian vähäisen syömisen takia. Yksi edes.

Aineenvaihdunta ei voi olla toimimatta ollenkaan. Sen on pakko toimia koko ajan pitääkseen ihminen edes hengissä, saati toimintakykyisenä.

Noita säästöliekkejäkin on tutkittu, ja löydetty droppeja peruskulutuksessa syömisten ollessa liian vähäistä, mutta se on kaukana aineenvaihdunnan pysähtymisestä.

Yksi tutkimus, jossa on todettu ihmisen laihtumisen loppuminen esimerkiksi useiden viikkojen ajaksi liian vähäisen syömisen takia. Yksi edes.
Korjataan nyt sen verran että en tietenkään tarkoittanut että pysähtyy kokonaan. Sehän on mahdotonta. Perustan tuon väitteeni faktoihin siitä, että aika moni on alkanut laihtua kun on lisännyt kaloreita. Jos siis kalorit ovat olleet todella alhaalla ja henkilö treenaa 4-6x vko.

Korjataan nyt sen verran että en tietenkään tarkoittanut että pysähtyy kokonaan. Sehän on mahdotonta. Perustan tuon väitteeni faktoihin siitä, että aika moni on alkanut laihtua kun on lisännyt kaloreita. Jos siis kalorit ovat olleet todella alhaalla ja henkilö treenaa 4-6x vko.
Jonkun paino on voinut laskea, kun on lisätty kaloreita. Se on eri asia kuin laihtuminen.

Laihtumista ei yksinkertaisesti voi tapahtua enemmän kaloreita lisäämällä.

Jonkun paino on voinut laskea, kun on lisätty kaloreita. Se on eri asia kuin laihtuminen.

Laihtumista ei yksinkertaisesti voi tapahtua enemmän kaloreita lisäämällä.
Olet väärässä. Tästä on havaintoja useamman ihmisen kilpailuun valmistavalta laihikselta ja useamman ihmisen normi laihikselta. Varmaan yks tunnetuin esimerkki tästä lienee Utti Hietala, joka mainitsikin tuosta asiasta kisalaihiksen yhteydessä, että oli syönyt viikon kalorit yhteensä laskettuna jopa enempi kuin ylläpidossa.

Kisadieetti nyt on ihan omanlaistaan kikkailua ja poikkeaa perus laihiksesta aika paljonkin, kun tavoitteena on polttaa kaikki rasva pois ja samalla säilyttää lihakset.

Olet väärässä. Tästä on havaintoja useamman ihmisen kilpailuun valmistavalta laihikselta ja useamman ihmisen normi laihikselta. Varmaan yks tunnetuin esimerkki tästä lienee Utti Hietala, joka mainitsikin tuosta asiasta kisalaihiksen yhteydessä, että oli syönyt viikon kalorit yhteensä laskettuna jopa enempi kuin ylläpidossa.
Höpöhöpö. Jos kulutus pidetään samana ja lisätään kaloreita, voin luvata, että laihtuminen ei tehostu.
Jos laihiksella treenaa kuin sekopää ja ylläpidossa ottaa rennosti, niin tietysti silloin voi lisätä kaloreita ja silti laihtua.

Ja pitkässä juoksussa tietysti metaboliseen adaptaatioon voi vaikuttaa jollain diet break -tyyppisillä ratkaisuilla, mutta sekin on asia erikseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom