Jatkuva flunssa :/

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
Mikäköhän auttais kun on ollu jo tosi pitkä flunssa ?:S välillä se helpottaa ja on enää pieni nuha mutta sitten taas flunssa palaa takaisin:S olen kyllä käynyt salilla vaikka välillä vähän nuhaa on mutta ois kiva päästä tästä kierteestä pois.. ei auttanut vaikka pidin melkee kaks viikkoo sali taukoa.. tätä on jatkunut ehk noin vajaa 2-3kk :S!

Argh..

syökkö kunnolla? muista esim. kunnolla C-vitamiinia ja muitakin vitamiineja. voi olla myös oikein kunnon ylikunto, joka lähtee 2 kuukadessa vasta pois. tai ainakin tosi pitkässä ajassa. ja käy lääkärillä herran jumala, se voi olla joku lintuinfluenssa tai joku. ei ny, mutta kyllä ne lekurit yleensä auttaa

Sama homma... Joulusta asti ollut jo pieni flunssa päällä eikä pakene millään vaikka kaikki vitamiinit ja tropit on lyöty naamaan.
Noh.. Jatkoin nyt kuiteski salitreenejä pikku lentsusta huolimatta. Eiköhän se kesään mennesä parane. :jahas:

Allergiaa, hometta tms.? Joillekkin riittää ihan vain asunnon pölyisyys tukkoisuuteen.

Mulla oli yhellä työpaikalla niin rankka ilmastointi et nenä vuosi aina työvuoron jälkeen...

Tsekkaapa kilpirauhashomma!

Käy kilpirauhaskokeissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta tekee just tollasen olon (tiedän kokemuksesta ja kärsin turhaan lähes vuoden :wall: )

Jos tasot ovat heikot, lääkitys päälle (halpaa, about 2€/kk) ja oireet katoavat parissa viikossa. Kannattaa tarkistaa, koska ton takia on turha kärvistellä.

Muita vaihtoehtoja ovat tietysti ylikunto tai allergisuus.

_ard

Itselläni oli samanlainen putki, joka kesti vuoden. Kaiken näköstä flunssaa jatkuvasti. Muistaakseni viidellä lääkärillä kävin, joista jokainen sano, että ylikuntoa. Nielu- ja kitarisat leikattiin, vitamiineja otin tarpeeksi, pidin huolta hygieeniasta ja kävin allergiatesteissä. Mikään ei auttanut. Lopulta vaihdoin huvikseni treenityyliä 3-jakoisesta HST:hen, jonka jälkeen en ole ollut kertaakaan flunssassa. Ei ole ollut ees kurkku kipeä.

Oma suositukseni siis: jos on sama treenityyli ollut jatkuvasti, kokeile huviksesi vaihtaa.

Tääl kans.
Kävin kesällä sit allergiatesteissä ja selvis et pölypunkki-allergia. Tarkottaa sitä et ne pikkukaverit jotka möngertelee mun sängyssä tekee mulle nuhasen olon. Niillä ei siisteyden kanssa ole mitään tekemistä. Sängys nykyään petarin ympärillä joku ihme lakana sydeemi jonka pitäis auttaa mut kyl täs silti nenä tukos aina aamusi. Jos nyt tulis -10C pakkasta ni pääsis sängyn lantaa ulos ni ne kualis siihen. Kannattaa varmaa sunki kokeilla.
Jos on tyttöystävällä yötä ni ei ole tukkonen nenä aamusin. Siel niit vaan ei ole.

Hep! sama homma. Ennen kun rupesin treenaamaan taas kovaa, niin en ollut juuri koskaan nuhassa, mutta nyt kun on puolivuotta taas treenattu säännöllisesti ja kovaa niin suunnilleen kerran olen kuussa pienessä nuhassa. Olen ajatellut että se johtuu siitä kun lihakset ovat kipeät, eli tulehtuneet, niin silloin kroppa on niin herkässä tilassa, että ottaa helposti sitten pöpöt vastaan... Voiko tossa teoriassa olla mitään perää?!?

Kertaakaan en ole jättänyt salille menemättä nuhasuuden takia, kun se ei sinäänsä ole heikoksi pistänyt, ainostaan nenästä tullut kunnon liisteriä ja semmosta limayskää pitänyt.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla on nyt yli puoli vuotta vuotanut nenä enemmän ja vähemmän. Nyt sitten kävin lääkärissä ja pisti erilaisiin kokeisiin, että olisko jotain allergiaa.
Parin viikon päästä selvii, onko vai ei. Siihen asti niistellään tietämättömänä.

Tukkoisuutta on täälläkin. Koko mennyt inttivuosi oli ehkä pahinta, nenä oli koko ajan tukkeessa. Onneksi oli aika paljon maastoharjoituksia, raitis ilma teki hyvää.

Itsellä on ainakin auttanut kun jaksaa siivota tarpeeksi usein. Intissä tuli käytettyä paljon Otrivinia mutta onneksi on nyt siviilissä päässyt siitä irti.

Kritz sanoi:
tuli käytettyä paljon Otrivinia mutta onneksi on nyt siviilissä päässyt siitä irti.
Siihen jää kyl ikävän helposti koukkuun ):
Vaimoke käyttää kokoajan, niin kauan ku muistan.

Itellä oli kans jokunen vuosi takaperin flunssaa, joka ei tuntunu parantuvan. Menin lääkäriin ja röntgenistä selvis, että oli lievä poskiontelutulehdus.

Sanoppa Gangst3ri, onko pölypunkkiallergiassa se nuha nimenomaan aamunuhaa? Itelläni lähinnä aamuisin vuotaa nenä ja tiedän että se on jotain allergiaa. Oon miettiny voisko se olla allergiaa just pölypunkeille. Mulla noita allergioita riittää ja tokihan noikin ötökät sinne listalle sopis.

Itsellä on ollu tässä viimeset pari viikkoa semmonen ongelma, että hikoan lepotilassa... jokin virus vai?`

Kuumetta ei ole ja reeni luistaa..

Sanokaas jos tiedätte ongelmasta.

Francine sanoi:
Sanoppa Gangst3ri, onko pölypunkkiallergiassa se nuha nimenomaan aamunuhaa? Itelläni lähinnä aamuisin vuotaa nenä ja tiedän että se on jotain allergiaa. Oon miettiny voisko se olla allergiaa just pölypunkeille. Mulla noita allergioita riittää ja tokihan noikin ötökät sinne listalle sopis.

Tuo minuakin kiinnostaisi tietää, nimittäin aina aamuisin herätessä alkaa aivastuttamaan niin jumalattomasti ja nenästä tulee räkää. No, suihkussa sitten niistän oikein urakalla nenän tyhjäksi ja sitten on kun ei oiskaan. Pitäiskö lähtee testiin?

J_mp sanoi:
Olen ajatellut että se johtuu siitä kun lihakset ovat kipeät, eli tulehtuneet,

Ei tuo kyllä sitä tarkoita, että jos lihakset ovat kipeät niin ne ovat silloin tulehtuneet. Mitähän tuolla hait??

jorkki88 sanoi:
Itsellä on ollu tässä viimeset pari viikkoa semmonen ongelma, että hikoan lepotilassa... jokin virus vai?`

Kuumetta ei ole ja reeni luistaa..

Sanokaas jos tiedätte ongelmasta.

Kyllä noi on just niitä flunssan oireita. Itellä just helpottanut toi ainakin 3viikoa jatkunut flunssa. Hikoilin enempi ku pieni sika yöllä ja päivällä. sitten treenin jälkeen oli sellanen ääni maassa/ jotain köhimistä. Nyt voi sitten lisätä treenissä volyymia. Koko ton pienen flunssan ajan treenasin, mut kevyehkösti ja max sen 45 min.

Kuten ehdotettua, jos lääkärillä ei ole käynyt niin psokiontelotulehdus on aika todennäköinen, ne saattaa roikkua tosi pitkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom