jarrua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marqs
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
olen treenannut nyt noin kaksi kuukautta aika kovaa enkä ole pitänyt mitään kevyitä viikkoja. Tänään treeni tökki oikein kunnolla. painoja joutui pudottamaan normaalista. Muutenkin aika väsynyt olo ollut viime aikoina.
Nyt taitaa olla viisasta keventää mutta miten? Kannattaisiko pitää pieni tauko vaiko pitää vain kevennetty viikko? Miten kevyellä viikolla kannattaa treenata?

On todellakin viisasta keventää.Varmaan viikko tai pari kevyemmin auttaa asiaan.Ite on tullut noi kevyet viikot treenattua sillain,että liikkeet samat,ehkä 1 sarja vähemmän kuin normaalisti ja painot n.50% normaaleista sarjapainoista ja toistomäärät samat kuin normaalisti.

Kannattaa luultavasti hiukka useammin pitää niitä kevyitä viikkoja,itse pidän tuntuman mukaan n. joka 4 tai 5 viikko kevyesti.Kuitenkin kevyt viikko jo ennen kun alkaa tulemaan noita tukkoon menemisen oireita.Kovia treenejä kannattaa jatkaa vasta sitten kun tuntuu hyvältä..

Keventää treeniä viikoksi tai pitää kokonaan yhden tauko viikon,palautuu ainakin varmemmin.Itse suosin tuota jälkimmäistä,koska tuntuu kevyillä painoilla pumppailu jotenkin turhauttavalta.Tauko viikon jälkeen yleensä rauta on kulkenut huomattavasti paremmin.Itsellä ainakin jos ei tuota tauko viikkoa pidä niin se tulee viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa pientä ylikuntoo olemaan.Tulee pientä kuumeiluu ja väsymystä.

Nyt on itsellä menossa kevyt viikko. Kaksi treeniä viikkoon noin 50% normaaleista sarjapainoista ja pari kolme suht pitkää sarjaa jokaiselle lihasryhmälle. Pirun tuskaa kyllä vääntää noilla lelupainoilla. Ei se totaalilepokaan välttämättä huonompi ajatus ole. Onpahan ainakin virtaa seuraavalla viikolla.

Jep edellä on hyvät neuvot. Pikkasen yksilöllistä (niinku kaikki:) )mikä sopii... joittenkit kropat tarvii pientä ärsykettä, toiset palautuu parhaiten täyslevolla. Itellä parhaiten on toiminut 3-4 pvän täyslepo ja muutama kevennetty treeni ennen ja jälkeen tätä minilepojaksoo(sellanen 80% teho). Syödä pitää levonkin aikana laadukkaasti, itellä lipsuu tämä monesti.

Jossakin mainittiin että toistomäärät 15-20 tekis gutaa hermostolle? Korjatkaa gurut jos olen väärässä. Ite oon tehny kevyillä viikoilla noita toistomääriä mutta ei hapoille asti, ihan kevyesti.

Kokeileminen kannattaa, oma kokemus on se ettei totaalitaukoa pysty pitämään kun tulee niin löysä olo nopeasti :)

Itellä tapana pitää semmonen viikon lähes totaalilepo neljää treeniviikkoa kohden, sitten yksi kokokehon paluttava/huoltava treeni. Eli erittäin kevyesti. Jos tuntuu siltä että paukkuja löytyy aivan saatanallisesti, sitten taas rähinä päälle. Jos ei ole viikon lepo auttanut, lisää sitä pari päivää.
Ylikuntoa kannattaa välttää, niitä treenaamattomuus jaksoja tulee kumminkin itse kullekkin, syystä tai toisesta. Eipä ole sitä ainakaan itse tyhmyydellään aiheuttanut.

joo, kyllä se on niin, ettei kannata väkisin punnertaa pelkästään punnertamisen takia. Kun kroppa sanoo, että nyt riitti, niin sillon höllätään ja kunnolla. Viikon/parin päästä varmasti saat taas vedettyä täydelliset treenit ja tunne treenien jälkeen on upea.

Ei sitä kevyttä tai totaalilepoviikkoa kannata pelätä. Ei lihat viikossa mihinkään lähde karkuun juoksemaan ja saa nivelitkin lepoa kun ei jatkuvasti paina täysillä.

Itse olen huomannut, että kevyessä viikossa parasta on kun pääkoppa saa myös lepoa sillä ei tarvitse vääntää naama irvessä hämärän rajamaille :whip:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom