BB PRO Jari "Bull" Mentula

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä Ronnien kulmasoutuun tulee, niin eliminoi supistuksen melko tehokkaasti. En kyllä suosittelis tollai tekemään. Ei ihan päde kaikille maailman parhaan bodarin tekniikat. Jarilla näyttää olevan videolla just sopivat painot, katsokaa supistuksen eroa Ronnien tekniikkaan, ero on hirvittävä. Jari vois yhtälailla ottaa isot painot ja alaselän vauhdilla vetää hauiksien avittamana painon ylös ja sitten kun supistusvoima ei riitä ylös asti, tekisi voimakkaan liikkeen vastaan. Toi tekniikka vastaa täysin perseen nostamista ja pomppua penkissä.
 
Aika mutuilua, mut varmaan otettu vähä "näytöstyyliin" toi ronskan t-soutu, leffaa kun oltiin tekemässä. Tuskin noin rumasti aina repii.
 
Mä vähän veikkaan, että jos Jari yrittäis vetää maasta 300kg, se ei inahtaisi senttiäkään.

Nnii.. Mä veikkaan, että jos ronsu ois yrittäny nostaa 400 kiloo penkistä, se ei inahtaisi senttiäkään, vaikka hän kuinka olisi säestänyt nostoa 12-vuotiaan pikkutytön äänellään.

Pitäskö Jarin koittaa jotain todistaa reeneillään??! En nyt tässä mitään tai ketään yritä puolustella, mutta rupee vähä ihmetyttämään tämä jatkuva valitus, kun tulee edes jotai matskua reenistä.
 
onhan tuossa tekniikalla ero kuin yöllä ja päivällä videoissa. mutta Ronniella kautta ajan yksi parhain selkä ellei paras, kaippa ne sinne meni vaikka aika raaka tekniikka onkin. Ymmärrän tuon pikkupainoilla puristelun, ihan tahallani vain provosoin pakkislaiset liikkeelle. :D

Zack Kahnihan taisi vetää ihan leukoja vaikka lihasta saman verrran kuin Jartsalla että kaippa niitä voi tehdä vaikka onkin vähän reilummin elopainoa.

Minä en kyllä Jaria alkaisi neuvomaan treeneissä mutta en muista nähneeni yhtään videoklippiä jossa jartsa liiikuttelisi isoja rautoja selkäliikkeessä. Rinnalla ja ojentajilla niitä klippejä kyllä piisaa. Että syrjis puhu asiaa kommentissaan.

Kyllä minäkin muistelisin että Jarilla oli probleemaa selän kanssa ja sehän selittää että isoimmat romut jätetään muille.

Nnii.. Mä veikkaan, että jos ronsu ois yrittäny nostaa 400 kiloo penkistä, se ei inahtaisi senttiäkään, vaikka hän kuinka olisi säestänyt nostoa 12-vuotiaan pikkutytön äänellään.

Pitäskö Jarin koittaa jotain todistaa reeneillään??! En nyt tässä mitään tai ketään yritä puolustella, mutta rupee vähä ihmetyttämään tämä jatkuva valitus, kun tulee edes jotai matskua reenistä.
Edit., Eiköhän Ronnie samassa 250kgn penakunnossa parhaillaan olllut kuin Jarikin. Vajaita pökkäsyjä löytyy video 225kgllä.
 
Paljos sä painoit? 70 kiloa? Laitetaan sulle vajaa 80 kiloa roikkumaan lanteille ja katotaan montako leukaa vedät. Jari painaa lähemmäs 150 kiloa, siinä saa vedellä hauiksilla niitä leukoja mielin määrin.

Painan 100kg, ja vaikka painaisin 70kg niin ei sillä olisi mitään merkitystä. Jarilla isommat lihakset kuin minulla ja töten hänen pitäisi saada leukoja. Victor Martinez, PHil Heat, Kai Greene nämä kaikki tekevät leukoja ja täten omaavat leveän letun.
 
Painan 100kg, ja vaikka painaisin 70kg niin ei sillä olisi mitään merkitystä. Jarilla isommat lihakset kuin minulla ja töten hänen pitäisi saada leukoja. Victor Martinez, PHil Heat, Kai Greene nämä kaikki tekevät leukoja ja täten omaavat leveän letun.
Niin, mikset tee leukoja 150 kilolla? Siksi koska sulla ei ole selkää tehdä semmoisia. Mitäs jos Jarin selkä ei ole sillä tasolla, että sillä vedellään leukoja, niin sun mielestä pitäis sitten repiä hauiksilla leuat. Melko typerä logiikka sulla.

Teeppäs sinä 200 penkkisarjaa, koska semmoisilla painoilla tekijöillä on isot rintalihakset. Ai etkö pysty, no teet väärin, koska 200 penkkaajilla on isot rintalihakset ja sulla ei pikkupainoilla.
 
Painan 100kg, ja vaikka painaisin 70kg niin ei sillä olisi mitään merkitystä. Jarilla isommat lihakset kuin minulla ja töten hänen pitäisi saada leukoja. Victor Martinez, PHil Heat, Kai Greene nämä kaikki tekevät leukoja ja täten omaavat leveän letun.

Toistan sen mitä on jo moneen kertaan sanottu: jari tekee kyllä niitä leukoja. Omin silmin olen nähnyt.
 
Onneksi olkoon jartsalle!

--

Jos se selkä on heikko lihasryhmä niin sitä pitää vahvistaa pikku hiljaa, eikä lähteä heti repimään niitä isoimpia painoja. Muuten iskee injury äkkiä.

Sitäkin mietin täällä nojatuolispekulaattorina, että pitäisiköhän Jarin himmailla muiden lihasryhmien treenissä selän kustannuksella, säästäen kehon resurssit siihen. Kunnollinen selän kehitys voisi olla varmaan mahdollista parissa vuodessa.
 
Toistan sen mitä on jo moneen kertaan sanottu: jari tekee kyllä niitä leukoja. Omin silmin olen nähnyt.

Kiitos tästä tiedosta! Jos nyt loppuisi toi paskanjauhaminen kun netistä pari videota treeneistä katsoneet kyseistä henkilöä tuskin ikinä nähneet tekevät johtopäätöksiä mitä treeneihin kuuluu ja mitä ei. "videoilla ei ole vedetty leukoja ja selkä on ehkä heikoin lihasryhmä, jari ei tee leukoja! tekisi leukoja niin selkä kasvaisi!" :D
 
Syrjis sanoi:
Kolleegani Ilkka_83_ laittoi hyvän videon ylempänä. Jos Jari kykenisi treenaamaan kyseisen treenin samoilla painoilla mitä Ronnie, tai edes lähelle samoilla, olisi selkä varmasti helvetisti kovempi. Omasta mielestä ihan humpuukia nämä Milosin vetämät treenit etenkin selälle.

e. Jengi varmaan näki sen Mentulan räkkivedon jokin aika sitten? Ei mihinkään. Ihan naurettavan pienet painot.

Ronniella voimanostajan tausta, Bullilla ei.
Ronniella menee selkätreenit perille, Bullilla ei vielä.

Jos latsit eivät syystä tai toisesta supistu treeneissä niin sitten tekee 'omilla testatuilla' liikkeillä, jotka menee perille. Jos hermotus/kyky supistaa latseja on hyvä niin ronskimpikin tekniikka menee perille.

e: Tän 'voimabodauksen' ihanteen ymmärtää, kun menestyneitä vahvoja kisaajia on löytynyt Suomesta.. Muutama esimerkki: Jorma Räty, Timo Vilponen, Jiipee Pulkkinen, Hanssi Fell, Jari Leino
 
Marcus Ruhl ei pystynyt tekemään leukoja kun oli massiivisimmillaan. Paino oli offilla sama kuin Bullilla. Mr Olympiassa most muscular.
 
Kaippa Ronnielle oli asetettu se vahvimman bodarin titteli ni ei ollu pokkaa sit tehdä pienillä painoilla. Mä en usko että toi sen 12 kiekon t soutu tuntuu yhtään selässä, muuta ku roikotus vaiheessa. Ihmisen anatomia on samanlainen on sit 60 tai 150kg bodari, ja videolta näkee et latsi ei tee töitä yhtään, vaan käsillä painot ilmaan ja hirvee heijari mahalla vastaan, illuusio jostain liikeradasta. Et mielummin mä teen t soudun ihan soutuna, ja maastaveto vaikka sit raskaammilla painolla. Vaikka en ole Colemanille edes sukua. Voi leukoja vetää mut en ole leuanvedon SM kisoissa yhtään isoa miestä tai selkää nähnyt vaikka leukoja tehdään miljoona. Mitä tulee Jarin painoihin, ni on se nyt perkele et täällä neuvotaan jotain ammattilaisbodaria, ku ite ei pystytä edes yhteen rundiin hänen treeneissä vaikka ois ne 5kg painot. Työmäärä nois reeneissä on helvetillinen, ja se ratkasee, kuinka paljon lihasta kuormitetaan. Mitä vitun järkeä siinä ois tehdä jotain Warrenin pystypunnerrusta mistä ei tiedä onko vinopena vai pystäri? Painoa pomputetaan rinnalta se 15cm ylös minkä se elastisuus antaa myöten, mut hei ohan siin niinku 140kg! Vittu jätkät ei tota ottas pystäris ilman pomppua kertaakaan. Nykyään vaan on valloilla se et ei voi kehittyä huipuksi ellei ole amerikan ihmeiden suurpainojen ystävä, ja huippufysiikkaan riittää penkki, kyykky ja veto. Ihmettelen miten Mentula jaksaa edes julkaista materiaalia ku on pelkkiä idiootteja vastassa.
 
Täällä nyt hirveellä soitolla tuomitaan Jaria, eihän kukaan tiedä mitä treeniä tossa on alla ja kyllä kaverista varmasti voimaa löytyy, kunhan siihen puoleen panostettaisiin. Voi olla, että muisti prakaa, mutta itse ainakin muistelisin nähneeni Jarin tekevän myös suht isoilla romuilla aikanaan.
 
Voisko kaikki nämä ketkä tietävät tietävänsä ja Jarin/Miloksen treenejä kritisoivat, että miten sitä lihasta oikein kehitetään, postata vaikka tonne treenivideo-ketjuun malliesimerkkejä vaikka niistä omista treenisessioistaan, jotta se tietotaito ei jää turhaan sinne näppiksen eteen ? Ei muuta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom