BB PRO Jari "Bull" Mentula

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä sitä nyt on itse tullut tuumailtua ja seurailtua näitä. Niin jotenkin itse ajattelisin että tällainen giant setteihin perustuva treeni sopisi PRO tasolla kisadiieetille siinä vaiheessa kun se alkaa eteneen ja alkaa olemaan jo loukaantumisen vaaraa ja muutenkin pitää dieetti saada pysymään käynnissä. Tällainen voisi jopa edesauttaa sitä ettei tarttisi hieroa mitään kuntopyörää isoja määriä.

Taasen ihan massanhakutreeniin tuntuu vähän omituiselta tehdä pelkästää tuntumapohjaista "pumppailua", olkootkin se sitten miten raskasta rääkkiä tahansa. No mielenkiinnosta seuraan itse miten pari suht tavallista jantteria kehittyy tuohon tuntumaan panostaen.

Mä en voi käsittää tuota pikkupainoilla säätämistä, kattoo jotain Ronnien pätkiä niin siellä oli maxi painot aina. Nyt vasta tajusin mistä jengi täällä on puhunut.

Mitä sitä nyt on itse tullut tuumailtua ja seurailtua näitä. Niin jotenkin itse ajattelisin että tällainen giant setteihin perustuva treeni sopisi PRO tasolla kisadiieetille siinä vaiheessa kun se alkaa eteneen ja alkaa olemaan jo loukaantumisen vaaraa ja muutenkin pitää dieetti saada pysymään käynnissä. Tällainen voisi jopa edesauttaa sitä ettei tarttisi hieroa mitään kuntopyörää isoja määriä.

Taasen ihan massanhakutreeniin tuntuu vähän omituiselta tehdä pelkästää tuntumapohjaista "pumppailua", olkootkin se sitten miten raskasta rääkkiä tahansa. No mielenkiinnosta seuraan itse miten pari suht tavallista jantteria kehittyy tuohon tuntumaan panostaen.

Just olin kirjoittamassa samaa. Nuo giantit sopisivat omasta mielestänikin juurikin tiettyyn kauteen vuodessa, joka Bullin tapauksessa on kisadietti. Tavallaan edesauttaa giant-seteillä rasvanpolttoa, koska tuossa energiankulutus on suurta ja loukkaantumisvaara pitäisi periaatteessa olla vähäisempää.
Lihaksen kasvumekanismi ei kuitenkaan liene muuttunut, eli lihasmassan lisäystä tapahtuu kun kuorma on sellaista johon lihas/hermotus ei pysty vastaamaan. Giant-setitkin ovat sitä, mutta sen suorituksen rasittavuus tulee taas muualta.
Rispektiä sinällään Bullille. Toteuttaa unelmaansa. Toivottavasti taustajoukotkin on tuon asenteen arvoisia.

Tarkoituksena on aktivoida mahdollisimman paljon hitaita lihassoluja, sen takia toistot ovat hyvin hitaita..sitä kautta taas rasvanpolttoa tehostetaan, mutta en näe että tällänen reeni ei oikein sovi kuin dieetille ja kaikilla ei varmasti toimi ollenkaan. Loukkaantumis riski on ainakin hyvin vähäinen tämän tyyppisessa reenissä. Savon Make tais omassa ketjussaan just sanoa että vaihtelemalla rytmitystä/reenejä vuoro viikoin toimi hänellä aikoinaan hyvin.

Kyllähän Bulli reenaa täysillä tavallaan ja naamaanki vääntöä harjoittelee siinä samalla tehokkaasti.. Voimaa ja massaa on sikana, ei siinä mitään. Tuleeko esteettisesti miellyttävä paketti koskaan, tiedä sitä sitten? Epäilen vahvasti, anteeksi. Välillä tulee mieleen, että ei prokehonrakennus oo valkosen miehen hommaa, mut on se sentään jossain määrin onneks!

Tarkoituksena on aktivoida mahdollisimman paljon hitaita lihassoluja, sen takia toistot ovat hyvin hitaita..sitä kautta taas rasvanpolttoa tehostetaan, mutta en näe että tällänen reeni ei oikein sovi kuin dieetille ja kaikilla ei varmasti toimi ollenkaan.
Pidetään fäktat fäktoina:

1. Tarkoituksena ei ole aktivoida mahdollisimman paljon hitaita hidassoluja, niillä ei ole juurikaan kasvupotentiaalia ja niiden aktivoimiseen juoksu/muu aerobinen riittäisi täydellisesti.
2. Hidas negatiivinen vaihe ei tarkoita, että liike menisi hitaille lihassoluille vaan yleensäkin asia on juuri toisinpäin. Pääsääntöisesti yli 120s suoritus menee hitaille 1a-soluille, 10-120s suoritus nopeille 2a-soluille ja alle 10s suoritus erittäin nopeille 2b-soluille ja näistä vain kahdella viimeisellä on kasvupotentiaalia. Käytännössä kuitenkin kovassa salitreenissä kaikki aktivoituvat viimeistäänkin jossain vaiheessa.
3. Hitaiden lihassolujen treenaaminen ei kuluttaisi enemmän energiaa kun nopeiden lihassolujen treenaaminen.
4. Hommaa muija :D

No, kyllä kun noiden laihojen poikien kisavalmisteluistakin lukee, niin aika kovia on treenimäärät tuolla kisadieetillä.. ja ei se lihaskaan ihan helpolla rakennu. Ja ei taida Bullinkaan reenimäärät ihan pieniä olla?

Miten määritellään mikä on kova ja mikä ei??? Itse olen siinä käsityksessä, että ainakin treenimäärien valossa taitoluistelu ja voimistelu ovat kovimpia lajeja.

Hieman OT

Se on totta että on vaikea määritellä mikä on kova laji ja mikä ei. Itse asiassa se on henkilökohtainen asia pitkälti.

Joitakin asioita voisi eritellä:
- lajin vaatima harjoitteluaika
- harjoittelussa koettava kipu
- vammautumisriski
- lajin tekninen vaikeus

Bodauksessa harjoitteluaika lyhyt, harjoittelussa koettu kipu melko pieni, vammautumisriski pieni (natu treenaajalla) ja laji teknisesti helppo.

Vaimo ex-taitoluistelija ja sillä oli jo juniorina vaativat treenit, jääharjoittelua, balettia, telinevoimistelua ja kuntotreeniä.

Vaimo ex-taitoluistelija ja sillä oli jo juniorina vaativat treenit, jääharjoittelua, balettia, telinevoimistelua ja kuntotreeniä.

Tää on kehonrakennusfoorumi /thread, eikä mikään "Vaimo ex-taitoluistelija"-thread...
Lajit on aivan erilaisia ja molemmat vaativat järjettömän työpanoksen jotta huipulle päästään, ei näitä voi verrata.
Ammattilaiskehonrakentajille kehonrakennus on läsnä 24/7 365 päivää vuodessa, taitoluistelijoilla näin tuskin on...

Vittu mitä pskaa taas viimeset sivut. Menkää nyt helvatti aktivoimaan lihassolujenne ihan niinqu oikeesti treenaamalla. Mun puolesta tää ketju vois olla tuolla VIP-puolella, niin seurattavuus ja kommenttien taso voisi hieman parantua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pidetään fäktat fäktoina:

1. Tarkoituksena ei ole aktivoida mahdollisimman paljon hitaita hidassoluja, niillä ei ole juurikaan kasvupotentiaalia
Ei pidä paikkaansa.
ja niiden aktivoimiseen juoksu/muu aerobinen riittäisi täydellisesti.
Ei pidä paikkaansa.
2. Hidas negatiivinen vaihe ei tarkoita, että liike menisi hitaille lihassoluille vaan yleensäkin asia on juuri toisinpäin. Pääsääntöisesti yli 120s suoritus menee hitaille 1a-soluille, 10-120s suoritus nopeille 2a-soluille ja alle 10s suoritus erittäin nopeille 2b-soluille ja näistä vain kahdella viimeisellä on kasvupotentiaalia.
Ei pidä paikkaansa.

Bodauksessa harjoitteluaika lyhyt, harjoittelussa koettu kipu melko pieni, vammautumisriski pieni (natu treenaajalla) ja laji teknisesti helppo.

Väärin, väärin, väärin ja väärin. :)

Orez taas jakaa viisauttaan mutta tyhmät ei vaan tajua. Väärin tehty harjoittelu aika on lyhyt, Väärin tehty harjoittelu myös tarkoittaa vähäistä kipua, Vammautumisriski natulla pieni? Tämä vasta väärin onkin, Laji teknisesti helppo jos tähtäimenä on väärin tehty harjoittelu.

Varsinkin tuo vammautumisriskien vähättely särähtään omaan korvaan. Monesti salilla nähdään niin karmeita kyykky/maastaveto suorituksia että jokainen tehty toisto voisi viedä suoraan loppuelämäksi rullatuoliin. Monessako lajissa olet alttiina monta kertaa viikossa halvautumaan? Siinä vaiheessa kun kehonrakennus lajitreenejä suoritetaa oikein on se erittäin haastavaa. Tosin 95% salilla kävijöistä ei puske itseään tarpeeksi kovaa ja suorittaa tehtävät liikkeet aivan väärin niin kyllähän se vaikuttaa helpolta ja mukavalta.

Ettei viesti täydellisen offtopikkia ole niin uskoisin että tulemme näkemään syksyllä taas jollakin osa-alueella paremman bullin lavalla. Jos ei muualla nii varmasti edes poseerauksien myötä. E.sori aamuiset typot.

Bodauksessa harjoittelutunnit jää vähäisiksi verrattuna miltei mihin tahansa lajiin. Lyhytaikainen kipu on mukavampi kuin vaikka kestävyyslajien jatkuva ja jatkuva piina. Onhan nyt perus salitreeni ihan helvetin helppoa teknisesti kun verrataan telinevoimisteluun tai vaikka painonnostoon tai melkein mihin tahansa lajiin mikä vaatii tekniikkaa. Myöskin loukkaantumisriski natulla on erittäin hyvin kontrollissa verrattuna vaikka kontaktilajeihin.

Tuleekohan bullilla koskaan kiusausta kopasta vähä isommilla painoilla reenaamista? Taitaa bulli kuitenkin osata malttaa mielensä ja tehä niinku koutsi sanoo :D Itellä ei kyllä kuntopiirin tekeminen viikosta toiseen onnistuisi, koska kyllä ihminen on semmonen luonnoltaan, että haluaa välillä testata rajojaan:evil: Vaikka sitten isompien painojen kanssa.:piis:

Se on totta että on vaikea määritellä mikä on kova laji ja mikä ei. Itse asiassa se on henkilökohtainen asia pitkälti.

Joitakin asioita voisi eritellä:
- lajin vaatima harjoitteluaika
- harjoittelussa koettava kipu
- vammautumisriski
- lajin tekninen vaikeus

Monestikko se vaimo näki nälkää puolen vuoden ajan. Siis sellaista nälkää, että tuntuu, että kuolee ja siihen päälle kaksi puntti treeniä + kaksi aerobista päivässä. Juuri tuo todella rankka dieetti tekee kehonrakennuksesta niin erilaista kuin muut urheilulajit.
Koettu kipu pieni? Haluaisin joskus vetästä sinulle koipitreenin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom