Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä sitä nyt on itse tullut tuumailtua ja seurailtua näitä. Niin jotenkin itse ajattelisin että tällainen giant setteihin perustuva treeni sopisi PRO tasolla kisadiieetille siinä vaiheessa kun se alkaa eteneen ja alkaa olemaan jo loukaantumisen vaaraa ja muutenkin pitää dieetti saada pysymään käynnissä. Tällainen voisi jopa edesauttaa sitä ettei tarttisi hieroa mitään kuntopyörää isoja määriä.
Taasen ihan massanhakutreeniin tuntuu vähän omituiselta tehdä pelkästää tuntumapohjaista "pumppailua", olkootkin se sitten miten raskasta rääkkiä tahansa. No mielenkiinnosta seuraan itse miten pari suht tavallista jantteria kehittyy tuohon tuntumaan panostaen.
Mitä sitä nyt on itse tullut tuumailtua ja seurailtua näitä. Niin jotenkin itse ajattelisin että tällainen giant setteihin perustuva treeni sopisi PRO tasolla kisadiieetille siinä vaiheessa kun se alkaa eteneen ja alkaa olemaan jo loukaantumisen vaaraa ja muutenkin pitää dieetti saada pysymään käynnissä. Tällainen voisi jopa edesauttaa sitä ettei tarttisi hieroa mitään kuntopyörää isoja määriä.
Taasen ihan massanhakutreeniin tuntuu vähän omituiselta tehdä pelkästää tuntumapohjaista "pumppailua", olkootkin se sitten miten raskasta rääkkiä tahansa. No mielenkiinnosta seuraan itse miten pari suht tavallista jantteria kehittyy tuohon tuntumaan panostaen.
Pidetään fäktat fäktoina:Tarkoituksena on aktivoida mahdollisimman paljon hitaita lihassoluja, sen takia toistot ovat hyvin hitaita..sitä kautta taas rasvanpolttoa tehostetaan, mutta en näe että tällänen reeni ei oikein sovi kuin dieetille ja kaikilla ei varmasti toimi ollenkaan.
No, kyllä kun noiden laihojen poikien kisavalmisteluistakin lukee, niin aika kovia on treenimäärät tuolla kisadieetillä.. ja ei se lihaskaan ihan helpolla rakennu. Ja ei taida Bullinkaan reenimäärät ihan pieniä olla?
Miten määritellään mikä on kova ja mikä ei??? Itse olen siinä käsityksessä, että ainakin treenimäärien valossa taitoluistelu ja voimistelu ovat kovimpia lajeja.
Hieman OT
Vaimo ex-taitoluistelija ja sillä oli jo juniorina vaativat treenit, jääharjoittelua, balettia, telinevoimistelua ja kuntotreeniä.
Ei pidä paikkaansa.Pidetään fäktat fäktoina:
1. Tarkoituksena ei ole aktivoida mahdollisimman paljon hitaita hidassoluja, niillä ei ole juurikaan kasvupotentiaalia
Ei pidä paikkaansa.ja niiden aktivoimiseen juoksu/muu aerobinen riittäisi täydellisesti.
Ei pidä paikkaansa.2. Hidas negatiivinen vaihe ei tarkoita, että liike menisi hitaille lihassoluille vaan yleensäkin asia on juuri toisinpäin. Pääsääntöisesti yli 120s suoritus menee hitaille 1a-soluille, 10-120s suoritus nopeille 2a-soluille ja alle 10s suoritus erittäin nopeille 2b-soluille ja näistä vain kahdella viimeisellä on kasvupotentiaalia.
Bodauksessa harjoitteluaika lyhyt, harjoittelussa koettu kipu melko pieni, vammautumisriski pieni (natu treenaajalla) ja laji teknisesti helppo.
Väärin, väärin, väärin ja väärin.
Se on totta että on vaikea määritellä mikä on kova laji ja mikä ei. Itse asiassa se on henkilökohtainen asia pitkälti.
Joitakin asioita voisi eritellä:
- lajin vaatima harjoitteluaika
- harjoittelussa koettava kipu
- vammautumisriski
- lajin tekninen vaikeus
Bodauksessa harjoitteluaika lyhyt, harjoittelussa koettu kipu melko pieni, vammautumisriski pieni (natu treenaajalla) ja laji teknisesti helppo.
Vaimo ex-taitoluistelija ja sillä oli jo juniorina vaativat treenit, jääharjoittelua, balettia, telinevoimistelua ja kuntotreeniä.