BB PRO Jari "Bull" Mentula

Lopettakaan nyt helvetti se pohtiminen miten jarin pitäis treenata, oikeasti naurettavaa pakkotoiston kynäniskat neuvoo ammattilaista/milosta eiköhän nuo herrat ihan itse tiedä mitä tekee :face:

Vaikka selkä onkin mitä on niin tuskin se räjähtää kasvuun esim Crcc neuvoilla eikö hävetä ?
EI jumalauta mulla ole pokkaa edes huudella ja yrittää neuvoa ammattilaisia :D

No kyllä mä sen verran uskon treenaamisesta tietäväni että ihan naurattaa se miten hehkutetaan giant settejä. Giant setit on ihan loistavia mutta jos koko treeni perustuu giant seteistä niin silloin voidaan vähän kyseenalaistaa. Ei se voisisilmä siellä puurossa ihmisen fysiologiaa muuta, se tekee vaan tietyistä asioista helpompaa. Kun verrataan vaikka toiseen suomalaiseen prohon eli Jerryyn niin siinä on treenitapa jossa on järkeä. Isoilla painoilla keskittyen hyvään tekniikkaan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyllä mä sen verran uskon treenaamisesta tietäväni että ihan naurattaa se miten hehkutetaan giant settejä. Giant setit on ihan loistavia mutta jos koko treeni perustuu giant seteistä niin silloin voidaan vähän kyseenalaistaa. Ei se voisisilmä siellä puurossa ihmisen fysiologiaa muuta, se tekee vaan tietyistä asioista helpompaa. Kun verrataan vaikka toiseen suomalaiseen prohon eli Jerryyn niin siinä on treenitapa jossa on järkeä. Isoilla painoilla keskittyen hyvään tekniikkaan

Aivan mieletöntähän tästä tekee se, että sanotaan tälläkin tasolla vielä jonkin yhden tietyn tyylin jäävän pysyvästi. Olisi muuten mielenkiintoista kuulla Bullilta tästä hänen ja Miloksen valmennussuhteen kausisuunnitelmasta, että tullaanko tällä treenityylillä tosiaankin treenaamaan kesät/talvet. Loogisesti ajateltuna ilman minkäänlaista neuvojenjakoa näitä giant settejä olisi kisadieetille hyvä ottaa mukaan kulutusta lisäämään ja lihaksien paineisuutta parantamaan ja offit puurtaa sitten isoilla painoilla "perusbodailua", mutta mikä on se Miloksen peruste sille, että näitä tehdään näköjään jatkuvasti?

Tätä mieltä itsekin. Eli ihan järkevää välillä vetää giant setti niin saa lihas verta maksimaalisesti. Treenaisin itse kyllä myös lyhyitä voimatreenejä ja vähän pitempiä massatreenejä. Mutta jos koko treeni perustuu pikkupainoilla irvistelyyn jossa kaveri auttaa jo parin toiston jälkeen, ei se lihas kyllä opi kasvamaan.

Jos toi voluumi ja itsensä väsytys olisi kaiken ratkaisu, jalat kasvaisi maratoneja juoksemalla.

Aivan mieletöntähän tästä tekee se, että sanotaan tälläkin tasolla vielä jonkin yhden tietyn tyylin jäävän pysyvästi. Olisi muuten mielenkiintoista kuulla Bullilta tästä hänen ja Miloksen valmennussuhteen kausisuunnitelmasta, että tullaanko tällä treenityylillä tosiaankin treenaamaan kesät/talvet. Loogisesti ajateltuna ilman minkäänlaista neuvojenjakoa näitä giant settejä olisi kisadieetille hyvä ottaa mukaan kulutusta lisäämään ja lihaksien paineisuutta parantamaan ja offit puurtaa sitten isoilla painoilla "perusbodailua", mutta mikä on se Miloksen peruste sille, että näitä tehdään näköjään jatkuvasti?

Montakohan kertaa nämä pro ukot ja me kynikset ollaan sanottu että nyt löyty se ja se täysin loistava ja vakituiseen jäävä treenitapa...kunnes sitten löytyy taas parempi ja vanhat kikat jää taakse.

Justiin :D ei muuta kuin kävelet Mentulan luokse ja sanot heitä vittuun nuo maratooni veivaamiset ja milos peräs, mä teen sulle treeni ohjelman, voi olla että nauraa sut pihalle. Lopeta nyt jo naurettavaa tuo sun neuvomises.

Montakohan kertaa nämä pro ukot ja me kynikset ollaan sanottu että nyt löyty se ja se täysin loistava ja vakituiseen jäävä treenitapa...kunnes sitten löytyy taas parempi ja vanhat kikat jää taakse.

Giant setit on itse asiassa todella vanha metodi. Jotenkin hassua että pro-tasolla tapahtuu tälläistä. Jotenkin mä vaan oletan että Mentula olisi itsekkin tutustunut näihin juttuihin kun hän on kuitenkin tehnyt Personal Trainerin hommia niin pitkään.

Giant setit on itse asiassa todella vanha metodi. Jotenkin hassua että pro-tasolla tapahtuu tälläistä. Jotenkin mä vaan oletan että Mentula olisi itsekkin tutustunut näihin juttuihin kun hän on kuitenkin tehnyt Personal Trainerin hommia niin pitkään.

Joo joo, varmaan kaikki keinot on käytetty jossakin joskus. Vaan varmasti joku pidempäänkin kovaa treenannut löytää itselleen jonkun uuden jutun, SIIS ITSELLEEN UUDEN, jota sitten toteuttaa jonkin aikaa. Sitten kun ei toimi, niin uusia kuvioita.

Jos toi giantti aina alotettas jollain raskaalla perusliikkeellä ja isoilla romuilla niin eihän tuossa sitten mitään "vikaa" olis. Esim. ylätaljaan pakka kiinni ja sillä kunnon ryskettä muutama toisto ja vasta sitten alotettas se tuntumahinkkaus. Näin minä asian järkevimmäksi näkisin.

Vaikka Mentula on sanonutkin, että giant setit on tullut pysyvästi jäädäkseen, niin tarkottaako se muka sitä ettei mitään muuta voisi MYÖS tehdä. No ei taida tarkottaa. Voihan niitä giant settejä jatkossakin tehdä, vaikka sitten niiden raskaampien sarjojen jälkeen aina loppuun. Vähän kuten Big P ylempänä höpisi.
Minäkään en ole mikään ketään neuvomaan, mutta silti voisi kuvitella että nuo giant setit kaipaisi vähän vaihteluakin, edes välillä. Luulisi että menee kaikki paikat täysin tukkoon tota menoa, mutta toisaalta, eipä ole näyttänyt menevän. Joten...........Oon hiljaa, suosittelen monelle muullekkin samaa, kunnes on nähty se todellinen kunto.

Rautarunnareilta vois kans löytyä hyviä neuvoja tekniikkaan, kunhan vaan kysäisee. Kattokaa vaikka 10 vuoden kehitystä pätkästä.
Ei uskois.

Tsemppiä Jarille kisoihin ja sorry törkee ot.

Meinaako kukaan mennä katsomaan kisoja paikan päälle? nykyään nuo lennot niin edullisia?

Harkinnassa oli lähteä tuonne. Työasiat kuitenkin sotkevat suunnitelmia (kuten tavallista). Muutamia kavereita tuonna on nyt kuitenkin menossa vkonlopuksi. Liput varattu hyvissäajoin etukäteen sillä taitaa olla jo lopppuunmyyty tapahtuma kisan osalta! Pro-kisaan lippujen hinnat olivat välillä 50-100eur. Ottivat parhaat liput parhaille paikoille lähelle eturiviä. Yleisesti ovat menossa messuja katsomaan jotka ovatkin Euroopan suurimmat tämänalan tapahtumana sekä tietysti Jaria kannustamaan! Onhan se hienoa, että katsomosta kuuluu Suomeksi kannustushuutoja :)

Kyllä on muuten noista Jarin reeniklipeistä viihdearvo täysin hävinny. Ois se hienoo ja motivoivaa kattoo ku reenipaikkana ois edelleen Bullfarm, penkissä 200 kiloo painoo, Iron Maideni pauhais taustalla ja farmin "sonnilauma" karjuis vieressä. Toisin kun nykyään: reenipaikkana fitness klubi ja Laura Närhen laulaessa tehdään vipunostoja 4 kilon käsipainoilla. :piis:

Sehän se tärkein asia treenaamisessa onkin, että reeni näyttää hyvältä..

Turha kait tässä on sen suuremmin huudella miten kukakin treenaa? Täällä nyt on melkoinen kasa "ammattilaisia" päättämässä mikä Jarille olisi oikea tapa treenata. Jollakin toimii isot raudat, toisilla giant setit ja jollekin jotain siitä väliltä jne. Erikoistekniikoita löytyy joka sormelle ja useampia. Mikä sitten toimii ja mikä ei, on kuitenkin yksilöllistä. Tähän vaikuttaa hermosto, mahdolliset vammat, palautumiskyky jne.

Uskon myös, että Jarilla riittää kompetenssia päättäämään siitä mikä hänelle toimii tällä hetkellä ja mikä ei. Jari on kuitenkin treenannut isoilla raudoilla (lue:isoilla!) vuosia. Sillä päästiin tiettyyn pisteeseen ja on mielestäni jopa hienoa, että Jari on uskaltanut tehdä näinkin radikaaleja muutoksia treeneihin ja tapaan toteuttaa näitä. Oli tämä vuosi sitten hukkanheitettyä kehityksen kannalta tai ei niin fakta on kuitenkin se, että muutoksia piti tehdä viime kisojen jälkeen. Lopputulos nähdään edelleen lavalla. Tulevat treenit mietitään varmasti tämän jälkeen.

vois myös hypätä banaanilaivaan ja jättää tie to ko neen kotiin. 8-) luuleeko porukka tosiaan, että 5 vuodessa ne latsit valahtaa sinne perskantturaan tai että torsosta lähtee 10cm mittaa pois, siinä ei kuulkaa auta vaikka olis isä jumala lukemassa loitsujaan vieressä, lääkärin veitsi(tässä tapauksessa saha) voi olla oiva työkalu, mutta sitten loppu tulos voi olla kuten sillä ränkkestäinin hirviöllä.

massalla jari kisaa, niin kuin se iso kaappi tuolla länsinaapurimaassa. ei sillä olympiaa viedä, mutta eiköhän ajan kanssa löydy se oma tila ammattikisoissa! jos mentula peiliin katsoessa kuvittelee pärjäävänsä hyvin(painotan hyvin = top10 paremmalle puolelle) olympiassa, niin sitten on jalat tuuman jos toisenkin ilmassa. onneksi sitä ilmiötä ei taida olla kuin fanejen joukossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom