BB PRO Jari "Bull" Mentula

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiköhä lähes kaikki tällä sivulla oo yhteen ääneen sanonu, että vielä on paljon töitä edessä ja Jari varmaan tietää tämän parhaiten itse. Kuitenkin vasta kahdet kisat takana, joten mitään suuria saavutuksia olikin aika turha odottaa. Varsinkin, kun muut kisaajat eivät sieltä paskimmasta päästä todellakaan olleet. Eiköhän me parin vuoden sisällä nähdä jo paljon parempia sijoja, jos hän silloin vielä jaksaa/pystyy kisailla.

On tosi vaikeaa nähdä itsenään objektiivisesti. Itse olen sitä yrittänyt ja ei peilin kautta tai peilien kautta näe samanlailla kuin toinen näkee. En oikein ymmärrä miksi mut näin se tuntuu olevan ja tottakai myös itse näkee "sen" mitä haluaa näkevän.
En tiä ymmärsikö kukaan mitä tarkoitin mut pointi on se mitä luki ekas lausees.

Jariin...vetää varmaan "happea" melkoisen pitkälle dietille ja treenaa kovaa. Faktat on faktoja mut kun on kyseessä visuaalinen laji niin nimenomaan "kehonrakennuksella" saadaan muokattua tota visuaalista näkymää.
Lihaa oikeisiin paikkoihin, ja mielestäni osa alueista on jo hyvällä tasolla. Poseeraus on yksi laji ja Jarikin sen varmasti tietää...panostaa ihan varmaan siihen myös ennen seuraavaa koitosta.
Toivon itse et Jari nyt vaan malttaa ja tekee pakettinsa mahdollisimman kuntoon ennen ku menee seuraavaan kisaan. Silloin mielestäni on jo mahiksia saada sijoituksia.
Tsemppiä!

Jari Mentula henkilökohtaiset terveiset naturalbeastille

Jari pyysi minua välittämään nöyrimmät pahoittelut ja anteeksipyynnön naturalbeastille siitä jos on antanut itsestään sellaisen kuvan mikä saa kuvittelemaan että Jarilta puuttuisi nöyryys ja realistisuus faktojen edessä.
Jari tiedostaa omat heikkoutensa paremmin kun kukaan muu ihminen tällä planeetalla ja niiden heikkouksien eteen tehdään töitä kokoaika, ollaan aina tehty ja tullaan tekemään niin pitkään kun tarve vaatii.

Kaikki 16 vuotta mitä Jari on treenannut hän on ollut mukana erittäin nöyrällä asenteella, mutta pää pystyssä! Kunnioittanut kaikkia kanssakilpailijoita ja ihmisiä.
Hän ei ole pyydellyt keneltäkään anteeksi kilpaillessaan kilpailussa kun kilpailussa, varpaita ei olla katseltu vaan ollaan kuljettu nöyrästi pää pystytty ja joka siirto, joka ikinen asia on tiedostettu täysin realistisesti.

Leechin välityksellä terveisin Jari Mentula

Jarilla ei todellakaan ole kusi päässä, ei ole ikinä ollut. Jartsan kanssa olen itse seissyt monet monet yöt ovella, kisannut samoissa penkkikisoissa ja treenannut kimpassa. Koskaan ei Bullilla ole nestettä päässä ollut, eikä todellakaan tässä ammattilaisaikana.

Jarilla ei todellakaan ole kusi päässä, ei ole ikinä ollut. Jartsan kanssa olen itse seissyt monet monet yöt ovella, kisannut samoissa penkkikisoissa ja treenannut kimpassa. Koskaan ei Bullilla ole nestettä päässä ollut, eikä todellakaan tässä ammattilaisaikana.
Vuoden päivät olen Jarin kanssa treenannut pääsääntöisesti 6 päivää viikossa ja olen nähnyt niitä hyviä ja huonoja päiviä mitä meillä jokaisella joskus on ja paljon on tullut eteen suuriakin asoita, aina on vaan jalat tukevasti maassa ja aina on nöyrä sekä realistinen asenne miehellä.

En ole koskaan Mentulaa livenä tavannut mutta en kyllä ole saanut kymmenistä videoista ja haastatteluistakaan pienintäkään kuvaa siitä että mies olisi jotenkin ylimielinen. Ennemminkin on mieleen jäänyt sellainen nöyrä työmyyrä joka tietää mitä tekee ja tekee sen täysillä.

En ole koskaan Mentulaa livenä tavannut mutta en kyllä ole saanut kymmenistä videoista ja haastatteluistakaan pienintäkään kuvaa siitä että mies olisi jotenkin ylimielinen. Ennemminkin on mieleen jäänyt sellainen nöyrä työmyyrä joka tietää mitä tekee ja tekee sen täysillä.
Vielä kun livenä tapaisit miehen niin kuvasi vaan vahvistuisi entisestään, se on varma.

Jari on kehonrakennuksen suurlähettiläs,antaa varmasti asiasta mitään tietämättömälle taviksellekin positiivisen mielikuvan lajista.Tsemiä tuleviin koitoksiin!

Vai vaikeuksia itsensä hahmottamisessa!? Jos kirjoittaja todella tarkoitti hahmotusosiollaan ylimielisyyttä, on vaikea kuvitella mistä hän tekstinsä ammensi, mitä lääkkeitä oli mahdollisesti ottanut, tai ei ollut muistanut ottaa.
Mutta uskoisin kuitenkin, että jokainen Jarin tunteva, tai hänen kanssaan keskustellut henkilö, voi allekirjoittaa väittämän, että kaverilla on jalat oikeinkin tukevasti maassa, eikä ylimieliisyyden, tai oman kuvan hahmottamisen kanssa ole pienimpiäkään ongelmia.
Jarin todellisista heikkouksista tai vahvuuksista puhuminen, jos niistä uskoo tietävänsä, on eri asia, mutta tämä oli täysin kajahtanut väite ja toivon, että sen kirjoittaja oli humalassa, eikä muista asiaa huomenna.

Rakkikoirat räksyttää, mutta karavaani kulkee. Vääjämättömästi eteenpäin..
Harmittaa Mentulan puolesta eniten se, ettei hän saanut fysiikastaan irti sitä, mikä olisi ollut optimaalisesti mahdollista. Kärjistetysti vähän sama kuin Usain Bolt juoksisi 100m aikaan 10s. tasan. Tiedetäänpähän kuitenkin, että tulevaisuudessa on parempia sijoituksia
tulossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Esim tuo poseeraaminen kanssa "hieman" väkinäistä pusertamista ja itsensä hahmottaminen monin osin puutteellinen. Tuota varten pitäisi saada kyllä jostain apuja ,jos ei muuten.

Olenko nyt ainoa, joka ymmärsi tuon kohdan niin, että itsensä hahmottamisella tarkoitetaan itsensä, siis oman kehonsa, hahmottamista kolmiulotteisessa tilassa (oman kropan rajat, liikkeen vaatima tila jne.)? Eli siis asiaa, joka liittyy olennaisesti kaikenlaiseen fyysiseen esiintymiseen. Vai olenko kenties ihan ulapalla?

Olenko nyt ainoa, joka ymmärsi tuon kohdan niin, että itsensä hahmottamisella tarkoitetaan itsensä, siis oman kehonsa, hahmottamista kolmiulotteisessa tilassa (oman kropan rajat, liikkeen vaatima tila jne.)? Eli siis asiaa, joka liittyy olennaisesti kaikenlaiseen fyysiseen esiintymiseen. Vai olenko kenties ihan ulapalla?

Ymmärsin samoin ja eiköhän se nimenomaan siihen liittynyt, kun oli poseerauksestakin kyse!

Pakko laittaa omanäkemykseni Jarista.. :) Myönnän että itse luulin Jaria henkilöksi joka ei puhu sanaakaan ja jos puhuu niin asenne on ylimielinen.. Asiaan tuli täyskäännös kun olin treenaamas Leech:in kanssa ennenku Jari lähti tampaan, juttelin Jarin kanssa ja itse koen henkilön juurikin nöyränä ja fiksuna, enkä havainnut ollenkaan ylimielisyyttä!! Jos oikein muistan ni tampaan oli alle viikko mutta hyvin jaksoi jutella ja oli MUKAVA! :) Aikasempi näkemykseni johtui huhupuheista jota olin kuullut, mutta yleensä nekin ovat henkilöitä jotka ovat enemmän kun kateellisia toiselle..! :)

Kärjistetysti vähän sama kuin Usain Bolt juoksisi 100m aikaan 10s. tasan. Tiedetäänpähän kuitenkin, että tulevaisuudessa on parempia sijoituksia
tulossa.

Parempi esimerkki olisi Markus Pöyhösen juoksema 14s, varaa parantaa olisi varmasti mutta alle 10s ei ikinä tule menemään.

Jos todellakin naturalbeast tarkoitti asian noin niin minkä helvetin takia mainitsee samassa kirjoutuksessaan, että Jari tarvisi huomattavasti enemmän nöyryyttä ja realistisuutta faktojen edessä.
Olen 99%:sen varma, että naturalbeast ei tarkoittanut asiaa noin miten sinä sen tulkitset.
Mutta nyt kun tämäkin seikka tuli esille, niin naturalbeast varmasti tulee henkselit paukkuen sanomaan, että tarkoitti juuri tota vaikka totuus olisi toinen :david:

Aikasempi näkemykseni johtui huhupuheista jota olin kuullut, mutta yleensä nekin ovat henkilöitä jotka ovat enemmän kun kateellisia toiselle..! :)
Huhupuheita Jarista on liikkunut aiemmin, mutta uskoisin, että niiltä huhuilta on siivet katkottu viimeistään nyt ammattilaisuuden myötä kun mies on esiintynyt mediassa ja tuonut itsensä esille juuri sellaisena kun oikeesti on.
Paskapuheilla ihminen on helppo leimata, sen verran olen oppinut, että en ikinä tuomitse ketään ellen häntä henkilökohtaisesti tunne.

Tälläkin palstalla on lukuisia henkilöitä joista olen ajatellut yhtä sun toista esim. valokuvien ja pelkkien mielikuvien perusteella, mutta henkilökohtaisesti heidät tavanneena olen saanut hakata päätäni seinään miten helvetin harhaan olen mielikuvieni kanssa astunut.

Huvittaa suunnattomasti kun täälläkin jengi helvetisti haukkuu ja arvostelee yhtä sun toista pro kehonrakentajaa ylimieliseksi mulkuksi vaikka ei ole koskaan kyseisiä henkilöitä tavannut, kuullut pelkästään puheita ja lukenut juttuja internetistä.

Jos todellakin naturalbeast tarkoitti asian noin niin minkä helvetin takia mainitsee samassa kirjoutuksessaan, että Jari tarvisi huomattavasti enemmän nöyryyttä ja realistisuutta faktojen edessä.

Käsitin Naturalbeastin tarkoittavan, että vaatii yleisellä tasolla nöyryyttä alkaa kyseenalaistaa tekemisiään. Nimittäin sitä, että panostaako suhteessa liian paljon enemmän muihin asioihin kuin poseeraamiseen ("Panostus on varmasti - jopa ylikovan puoleista. Mutta se jos mikä vaatii nöyryyttä ajatella onko panostuksen prioriteetit asian suhteen kunnossa?"), siksi poseeraaminen oli otettu esimerkiksi asti ("esim tuo poseeraaminen kanssa "hieman" väkinäistä pusertamista ja itsensä hahmottaminen monin osin puutteellinen). Ja koska Jari ei ilmeisesti, Naturalbeastin mielestä, osaa priorisoida tekemisiään riittävissä määrin, niin hän "tarvitsisi huomattavasti enemmän nöyryyttä ja realistisuutta faktojen edessä" alkaakseen tehdä niin. Faktat lienevät tässä nyt ne, että poseeraus voisi olla aina parempaakin jne.

Tietynlaista nöyryyttähän (omia tekemisiään kohtaan, ei suinkaan muita) tuo Naturalbeast tuntuisi tuossa Jarilta peräänkuuluttavan, mutta itsensä hahmottaminen taitanee liittyä enemmän poseerausteknisiin asioihin. Tässä nyt tarvittaisiin kirjoittajan omaa näkökulmaa, vähän paha mennä vetämään lopullista johtopäätöstä tuosta.

Käsitin Naturalbeastin tarkoittavan, että vaatii yleisellä tasolla nöyryyttä alkaa kyseenalaistaa tekemisiään. Nimittäin sitä, että panostaako suhteessa liian paljon enemmän muihin asioihin kuin poseeraamiseen ("Panostus on varmasti - jopa ylikovan puoleista. Mutta se jos mikä vaatii nöyryyttä ajatella onko panostuksen prioriteetit asian suhteen kunnossa?"), siksi poseeraaminen oli otettu esimerkiksi asti ("esim tuo poseeraaminen kanssa "hieman" väkinäistä pusertamista ja itsensä hahmottaminen monin osin puutteellinen). Ja koska Jari ei ilmeisesti, Naturalbeastin mielestä, osaa priorisoida tekemisiään riittävissä määrin, niin hän "tarvitsisi huomattavasti enemmän nöyryyttä ja realistisuutta faktojen edessä" alkaakseen tehdä niin. Faktat lienevät tässä nyt ne, että poseeraus voisi olla aina parempaakin jne.

Tietynlaista nöyryyttähän (omia tekemisiään kohtaan, ei suinkaan muita) tuo Naturalbeast tuntuisi tuossa Jarilta peräänkuuluttavan, mutta itsensä hahmottaminen taitanee liittyä enemmän poseerausteknisiin asioihin. Tässä nyt tarvittaisiin kirjoittajan omaa näkökulmaa, vähän paha mennä vetämään lopullista johtopäätöstä tuosta.
Nyt menee ajatusmallit niin totaalisesti mun järjen ylitse, pakko myöntää. Jos rehellisiä ollaan niin tarvii varmaan olla keskivertoa älykkäämpi ymmärtääkseen tuon naturalbeastin kirjoituksen pointin.
Nyt kun sen noin yksitysikohtaisesti selität niin ymmärrän asian, mutta naturalbeastiltä mielestäni aika harhaanjohtava kirjoitus.
95% tuon viestin lukeneista henkilöitä varmasti käsitte asian erilailla kun te muutamat harvat.

Nyt menee ajatusmallit niin totaalisesti mun järjen ylitse, pakko myöntää. Jos rehellisiä ollaan niin tarvii varmaan olla keskivertoa älykkäämpi ymmärtääkseen tuon naturalbeastin kirjoituksen pointin.
Nyt kun sen noin yksitysikohtaisesti selität niin ymmärrän asian, mutta naturalbeastiltä mielestäni aika harhaanjohtava kirjoitus.
95% tuon viestin lukeneista henkilöitä varmasti käsitte asian erilailla kun te muutamat harvat.

Tämä uusin keskustelun käänne on erittäin mielenkiintoinen osoitus kirjallisen viestinnän vaikeudesta sekä kirjoittajan että lukijan näkökulmasta. Naturalbeastin viesti aukesi minulle aivan samalla tavalla kuin Ompulle, mutta viesti on jotenkin aggressiiviseen sävyyn kirjoitettu ja helppo ymmärtää väärin erityisesti, jos on jo valmiiksi Jarin fani eikä halua tai ole valmis kuulemaan häneen liittyen mitään negatiivista.

Kun katselin mentulan kuvia niin omaan silmään pistää olkapäät ja selkä. Sivuolkapäät näyttää jotenkin pieniltä jossain kuvissa ehkä poseeraus tekninen juttu...ja selästä löytyy lihaa mutta esim tuplahauis takaa posessa selkä jää vaisun näköiseksi omasta mielestä. Perus massaahan rupee olemaan kyllä aikamukavasti! Mentula varmasti osaa treenata olkapäitä oikein mutta dominoivatko valtavat ojentajat punnerrus liikkeissä vaikka ei lukitsisi kyynerpäitä? Selkä treeniin kans jenkki tuliaisina uusia jippoja painot voi pienentyä mutta lihastahan jari kasvattaa eikä egoa. Keskivartalo on parantunut tosi paljon vielä kun saa kisaviimeistelyt nappiin ni kyllä sijoituksia tulee aivan varmasti. Hienoa myös että jari näkyy paljon mediassa ja tekee hyvää työtä lajin eteen. Tsemppiä tuleviin koitoksiin rokrok :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom