jano!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
olenko jo tulossa :wanha: :ksi? eli: herään joka yö vähintään kerran joskus useammin kun on kauhee jano.....juon kolme neljä lasii vettä ja pahimmas tapaukses herään tunnin kahen pääst uudelleen. sama on päivisin...koko ajan kamala jano ja vaikka juon kuin kameli niin ei tuu kusi hätä oikeen millään!
eli...oisko munuaisissa jotain vikaa?

Kreatiini janottaa ainakin meikäläistä, jopa niin että herään yöllä juomaan. Tosin juoksen kyllä sitten pissilläkin.. Et satu olemaan (krean) tankkauskuurilla?

Käy lääkärissä. Vika voi johtua aldosteroni- ja/tai vasopressiinitasojen häiriöistä, munuaisten häiriöstä tai alkavasta diabeteksesta. Entinen tyttöystävä sairasti (heh, tai no sairastaa vieläkin) 1-tyypin diabetestä ja kertoi, että oli muksuna ennen diabetesdiagnoosia juonut ja kussut käytännössä koko ajan...

Originally posted by miuli
olenko jo tulossa :wanha: :ksi? eli: herään joka yö vähintään kerran joskus useammin kun on kauhee jano.....juon kolme neljä lasii vettä ja pahimmas tapaukses herään tunnin kahen pääst uudelleen. sama on päivisin...koko ajan kamala jano ja vaikka juon kuin kameli niin ei tuu kusi hätä oikeen millään!

Mitä sä syöt ennen nukkumaan menoa?

Itselläni tulee tollanen yö-jano jos oon just ennen nukkumaan menoo syönyt rahkan...ja en ole juonut siihen päälle mitään.

lääkärin tilasin äsken...se on ensi viikolla
ennen nukkumaan menoo juon proteiini drinkin ja syön vähän kaikennäköstä....raejuustoo, jogurttii, kanaa,,,eli käytännös sitä mitä kaapist löytyy

Kun koko ajan janottaa, kusettaa ja väsyttää, voisi olla kyse alkavasta sokeritaudista. Mutta sinuahan ei kuseta. Jonnekin se juomasi neste menee. Hikoiletko paljon? Käytätkö paljon suolaa? Käypä varmuuden vuoksi lääkärissä.

Ja tähän väliin kysymys että miten tuo mahdollinen alkava diabetes tutkitaan? Minua kiinnosti sama asia tässä taannoin ja lääkäri mittautti verensokeriarvot (paastoarvot) joiden perusteella kaikki oli ok. Onko siihen jotain syvemmällekin luotavaa tutkimusta..? :) :kuvia:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
sama on päivisin...koko ajan kamala jano ja vaikka juon kuin kameli niin ei tuu kusi hätä oikeen millään!

Hmm, kyllä sen veden jonnekkin pitäisi mennä. Siinä aika pöhö tulisi, jos 4l joisi päivässä eikä kusena tulisi ne ulos ;)

Paljonko muuten sitten juot yhteensä päivässä? Entä illalla ennen nukkumaanmenoa?

Saattaisi hyvinkin johtua tuosta iltapalasta, kun syö paljon eikä juo tarpeeksi.

Tulee väistämättä mieleen alkava diabetes. No lääkärissä se selviää.

en hikoile paljoo enkä käytä paljoa suolaa...
väsyttää kylläkin aika paljon...
:itku:

Samat oireet oli kaverilla jolla todettiin pari kk sitten diabetes. Kokoajan jano ja väsyttää. Ainoa outo juttu on se, että sulla ei oo vessahätä kokoajan:confused:

Nooo, siellä lääkärissä ne kyllä näkee sokeriarvoista heti, että onko jotain päin persettä. Jos on niin se tietääkin sitten parin viikon sairaalareissua:(

Kannattaisko harkita yksityiselle menemistä, ei tarviis viikkoa odotella? Ja diabetekseenhän nuo oireet näyttäs viittaavan, jatkuvan vessahädän puuttumista lukuunottamatta.

Mulla ihan sama homma, tosin yöllä en herää juomaan. Päivällä onkin jano sitten koko ajan. MUTTA! Vessassa en joudu ravaamaan normaalia useammin. Tän aamun ( tää on mulle aamu, heräsin 12.30 :D ) aikana oon juonu melkein 1.5 litraa vettä ja lisää menis, vaan ulos ei tuu mitään..

Diabetesta en epäilisi, sillä siihen kuuluu tosiaan koko ajan vessassa ramppaaminen.

Hmm.. tää vois tietty johtua siitäkin, että oon syönyt viimeisen kunnon aterian klo 22 jälkeen joka päivä tällä viikolla.. Vai voisko?

mulla on kans sama juttu et pitää usein nousta juomaan,mutta päivisin juon kyllä aika vähän,paitsi kahvia tulee litkittyä kyllä aika paljon et voisko se jotenki vaikuttaa tähän yö juomiseen?

jartsi sanoi:
mulla on kans sama juttu et pitää usein nousta juomaan,mutta päivisin juon kyllä aika vähän,paitsi kahvia tulee litkittyä kyllä aika paljon et voisko se jotenki vaikuttaa tähän yö juomiseen?

Kannattaa juoda kunnolla vettä jos juo paljon kahvia. Kahvihan on diureetti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom