CLASSIC PHYSIQUE Jani Pernell

Tää saattaa kuulostaa absurdilta mut löysä hunaja auttaa märkivis haavois yllättävän hyvin. Tiedä sitten noin ison kraaterin kohalla. Levottoman näköine alue. Toivon et löydät oikeet jipot, jaksamisia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää saattaa kuulostaa absurdilta mut löysä hunaja auttaa märkivis haavois yllättävän hyvin. Tiedä sitten noin ison kraaterin kohalla. Levottoman näköine alue. Toivon et löydät oikeet jipot, jaksamisia

Apteekissa myydään ihan hunajasalvaakin haavoihin. Ja jos on ihan helvetin pahasti märkivä avohaava, niin joskus niihin käytetään ihan perus sokeria.

Pihkasalvalle laittaisin omat betsini, toimii.

Ette voi olla tosissanne. Miehellä kymmeniä sädehoitokertoja takana, kohdealueelta terveitä soluja kuollut eikä kudos uusiudu 10cm kaistaleelta ja jengi suosittelee todennäköisesti ihonsiirtoa tarvitsevalle hunaja- ja pihkasalvoja?

Ette voi olla tosissanne. Miehellä kymmeniä sädehoitokertoja takana, kohdealueelta terveitä soluja kuollut eikä kudos uusiudu 10cm kaistaleelta ja jengi suosittelee todennäköisesti ihonsiirtoa tarvitsevalle hunaja- ja pihkasalvoja?
Vaikea ihmisten ymmärtää jos ei ole osunut omalle kohdalle tuollaista, koittavat kuitenkin vain auttaa.

No, mun vaimolle on kyllä ihan lääkäri Meilahdessa suositellut kokeilemaan pihkasalvaa märkivään haavaan, koska mikään muu ei auttanut. Hänen tapauksessaan toimi, joten ei nyt ihan aina kannata tyrmätä ihmisten ehdotuksia, jos itsellä ei ole parempaa tietoa aiheesta. Tuolta voi lukea vaikka lisää aiheesta julkaisuista ja tapauselostuksista

https://www.repolar.com/fi/categories/wound-care/

Ja mäkin oon kuullut/lukenut/nähnyt että kun noista kasvaimista joskus jää tommosia avohaavoja, niin just esim. sokeri imee niistä hyvinkin tehokkaasti sitä skeidaa ja kuollutta kudosta pois.
Joskus lääketieteessä noi luonnollisemat keinot on hyvinkin antiseptisiä, tulehdusta tuhoavia, tehokkaita ja siten suotavia varsinkin tommosten raffien hoitojen jälkeen.
Eli älä @Andy iha heti tyrmää näitä meidän ehdottelemia hunajasalvoja :LOL:

Siis juu, eiköhän ne lekurit todellakin tiedä mitä ne Janin kanssa tekee :) Enhän mäkään mikään ammattilainen ole, mäkin nyt vaan osallistuin keskusteluun.
Kumma juttu että täällä pakkiksella kaikesta pitää nykyään heti alkaa nälvimään. Mun mielestä ois vaan mielenkiintosta että jengi keskustelis (asiallisesti) täällä laajemmin asioista, mut ei sitten.

Eläinpuolella ainakin on kovassa huudossa sokeri/hunaja/pihkahoidot esim. tapauksissa missä puoli selkänahkaa on jouduttu poistamaan palovammojen tai hurjien traumojen seurauksena tai esim. kintereen alueelta lähes kaikki pehmytkudos hankautunut pois auton alle jäädessä jne. Pelkkää hyvää olen kuullut ja tietysti itsekin suosittelen.

Kumma juttu että täällä pakkiksella kaikesta pitää nykyään heti alkaa nälvimään. Mun mielestä ois vaan mielenkiintosta että jengi keskustelis (asiallisesti) täällä laajemmin asioista, mut ei sitten.

Vakavista asioista kyse niin aika tarkkana saa olla ettei pahenna tilannetta. Parempi olla IMO liian skeptinen kuin ''vaan kokeilla ilosella mielellä'' ja kattoo mmitä tapahtuu. Kyselisin kyllä salvoista esim. proviisorilta tai lääkäritä ekana. Eli ymmärrän kyllä @Andy n reaktion.

Juujuu ofc pitää aina keskustella lekurin kanssa, en mä tässä ketään ole käskenytkään työntämään luomuhunajaa tai taloussokeria haavoihin ihan tosta vaan :D Koitin vaan jatkaa keskustelua.
Samma här, tottakai aina pitää konsultoida hoitavaa lääkäriä.

Mutta jos kiinnostaa aiheena haavanhoito ja pihkasalva, niin lukaisee/selailee läpi Arno Sipposen väitöskirjan

https://helda.helsinki.fi/handle/10138/39074

Sipponen itse on todennut: "Sen olen oppinut, että perinteisiin hoitomuotoihin ei pidä suhtautua ylimielisesti. Ne pitää tutkia ja vasta sitten muodostaa niistä käsitys"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom