Jalkojen treenaus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kertokaas viisaat miten saisin polven yläpuolella olevaa "pisaralihasta?" kasvamaan. Kintut on vastannu treeniin ihan hyvin mutta polvien yläpuolelta ei juuri ollenkaan... Vinkkejä otetaan vastaan?

Tarpeeks massaa vaan etureiskoihin ni kyllä se pisaralihaskin sieltä rupee paistamaan ainakin alhaisilla rasvoilla. :) Kyseessä on kuitenkin pienin osa kolmipäisestä reisilihaksesta.

Kyykkyjen ja Sjmv:n nimen vannon myös. On tässä ollut kuitenkin ongelmia selän kanssa niin joutunut niistä pitämään taukoa. Kokeilin joku kerta huvikseni yhden jalan prässiä ja yllätyin ilosesti. Otti kyllä kinkussa sellasiin kohtiin lihasta, johon ei oo ennen normikyykyt, tai kahen jalan prässit ottanu (ylemmäs ulkosyrjään). On varmasti yksilöllistä tietty mut jos joskus ei kyykkyä voi tehä ni suosittelen tuota lämpimästi ainakin kokeilemaan. Vaikka 10x10 vuorojaloin eikä muita palautuksia.

Jos alaselkä tai selkä yleensäkin on jostain syystä ongelmallinen normikyykyssä, niin kannattaa tehdä vaikka hack-kyykkyä, jos salilla semmoinen on.

Kertokaas viisaat miten saisin polven yläpuolella olevaa "pisaralihasta?" kasvamaan. Kintut on vastannu treeniin ihan hyvin mutta polvien yläpuolelta ei juuri ollenkaan... Vinkkejä otetaan vastaan?

mä voisin oikeastaan kysyä taasen että miten mä oikein saisin sitä "swiippiä" näihin kanankoipiini?

tossapa joskus jto:lta tullut vinkki. sen voin ainakin sanoa että tuo tuntuu juuri siellä missä pitää. pahalta. ihan saattanan pahalta.

hiissausvariaatio päkiällä:
- melko kapea jalka-asento. seiso kantapäät lähes seinässä kiinni, ettet pääse huijaamaan.
- kyykkää selkä täysin pystysuorassa päkiälle nousten lähes (-10cm) pohjaan ja pysäytä 1-5 sekunniksi. nosta 10cm ja pysäytä jälleen 1-5". paina reisillä ja toista 5-20 krt voimista riippuen.
- jatka sarjaa nostamalla hiissailukohtaa 10cm ja tee sama 5-20 toistoa siinä kohtaa edelleen vain 10cm liikeradalla pysäytellen edelleen.
- nosta liikeratakohtaa vielä 10cm ja tee 5-20 toistoa yhä pysäytellen.
- ellei tässä vaiheessa ole äitiä ikävä ja reidet huuda apua... no ne huutaa joka tapauksessa.
- muista laskea hitaasti ja pysäyttää kunnolla.

jos pidät kivusta, ota tämän jälkeen tanko niskaan ja ala kyykkäämään... turha kuvitellakaan kovin isoja rautoja... korosta hidasta laskua.

uskaltaisin veikata, että jokanen kokemuksesta riippumatta saa tolla yksinkertasella, mutta tuskallisella liikkeellä aikaa kivaa muutosta alareiteen jo kuukaudessa parissa. voimien ja voimakestävyyden puolesta aika hyvin jo menee, jos pääsee tasolle 5*(3*20, stop 5") (kolme kohtaa, 20 toistoa per kohta=60 per sarja, pysäytys 5 sekkaa) 3 minsan sarjatauolla ja tekee ko. treenin 3 krt viikossa.

alec, tohon tuskin on muuta keinoa ku kasvattaa ne reidet isoksi ;)

mä voisin oikeastaan kysyä taasen että miten mä oikein saisin sitä "swiippiä" näihin kanankoipiini?

Ite oon mielestäni pientä swiippiä saanu reisiini, kun ottaa huomioon olemattoman lähtötason. Kävin kuunelemassa FASTIN seminaarin ja Käyhdyn Janne kertoi saaneensa huomattavaa kehitystä reisiinsä kun alkoi vääntämään hackkiä ja prässiä supersarjoina. Itekkin oon tuota kolmisenkuukautta kerran viikossa testannu ja tuntu erittäin hyvälle (joskin myös helvetin raskaalle:D ). 4*10 tota on tehny tehtävänsä. Tuon lisäksi otan toisena päivänä viikossa kyykkyä 3*12-15 vähän kevyemmillä...

alec, tohon tuskin on muuta keinoa ku kasvattaa ne reidet isoksi ;)

mä tiesin että joku sanoo noin :(
mä olisin halunnut jonkun helpon ja nopea ratkaisun ;)

Tarpeeks massaa vaan etureiskoihin ni kyllä se pisaralihaskin sieltä rupee paistamaan ainakin alhaisilla rasvoilla. :) Kyseessä on kuitenkin pienin osa kolmipäisestä reisilihaksesta.

Mä sain pisarat näkyviin ihan jo muutaman kuukauden treenauksella, sitten reilu vuoden treenauksen jälkeen kun vähäinen rasvakin alkoi vielä vähenemään, niin pystyi jo erottamaan etureisilihaksen kaikki kolme päätä. Vaikka reiden ympärysmitta ei siis ole nykyään hirmuinen, niin ulkonäköön olen tyytyväinen. Rasvaprosentin uskoisin olevan kympin tietämillä nykyään, mitat ruipelolla ovat 183/72.

Parhaiten uskoisin reisiä kasvattaneeni Hack-laitteessa tehdyillä kyykyillä, joko isoilla raudoilla pienempää liikettä tai pohjasta kevyemmillä raudoilla. Tietysti pitkiä jaksoja olen tehnyt myös tavallista takakyykkyä vapailla painoilla, mutta se ei mielestäni ole tähän tarkoitukseen sopivin... Muista jalkaliikkeistä parhaita ovat olleet hyvää huomenta ja etureisille reisien ojennus (levypaino-)koneessa.

tässä vielä jto:n heittämä ehdotus:

1:
smith-kyykky
3-5*8-12. erittäin hidas lasku (5 sek.) alas. nosto puoleenväliin ja lasku alas, sitten vasta ylös ja heti uudelleen alas.

2:
etukyykky
3-5*8-12. hidas lasku ½-kyykkyyn, reipas nosto ja hidas lasku reisi vaakasuoraan. reipas nosto.

3:
smith-kyykky pumpaten
3-5*10-15. alota raudalla, jolla menee teknisesti hyvin 3*10/ tauko 3´ ja yritä saada sillä 5*15/ 2´. etene siten, että saat pikkuhiljaa lisättyä sarjoja ja toistoja ja vähennettyä taukoa. älä tee hamaan loppuun asti. pyri jatkuvaan liikkeeseen, eli ei lepoja ylhäällä.

kaikki noi siis työsarjoja. et tarvi kauheita rautoja noissa, vaan tarkotus on pumppailla ja kehittää voimakestävyyttä ja LIHASTA. kaikissa kyykyissä siis polvea kunnolla eteenpäin, hidas lasku ja reipas nosto.

Morosta vaan kaikille!
Onko kellään sellasia ongelmia et noi polvien sisäsivut on välillä kipeät, ihan niin kuin olis penikkatautia. Voisko olla?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ite oon mielestäni pientä swiippiä saanu reisiini, kun ottaa huomioon olemattoman lähtötason. Kävin kuunelemassa FASTIN seminaarin ja Käyhdyn Janne kertoi saaneensa huomattavaa kehitystä reisiinsä kun alkoi vääntämään hackkiä ja prässiä supersarjoina. Itekkin oon tuota kolmisenkuukautta kerran viikossa testannu ja tuntu erittäin hyvälle (joskin myös helvetin raskaalle:D ). 4*10 tota on tehny tehtävänsä. Tuon lisäksi otan toisena päivänä viikossa kyykkyä 3*12-15 vähän kevyemmillä...

Nyt tarvittas neuvoja mitenkä saa reisien ulkosyrjiin kaarevuutta?
Mitenkäs jos salilta ei löydy hackkiä? On vain prässi ja ojennus ja kyykky mahdollisuus?Pitääkö vaihdella jalkojen asentoa esim kyykyssä,kapeampaan vai leveään,vai ojennuksessa jalkaterät sisäänpäin käännettynä:david:

Muutenkin tuntuu että jalkoihin ei ihan oikeasti tule lihaa vaikka tekis mitä:itku:

Nyt tarvittas neuvoja mitenkä saa reisien ulkosyrjiin kaarevuutta?
Mitenkäs jos salilta ei löydy hackkiä? On vain prässi ja ojennus ja kyykky mahdollisuus?Pitääkö vaihdella jalkojen asentoa esim kyykyssä,kapeampaan vai leveään,vai ojennuksessa jalkaterät sisäänpäin käännettynä:david:

Muutenkin tuntuu että jalkoihin ei ihan oikeasti tule lihaa vaikka tekis mitä:itku:
Leveämpi asentohan (haarakyykky) ottaa enemmän reisien lähentäjiin. Muuta en tiedä. ;) Kyllä niiihin kunttuingin lihaa tulee kun vaan tekee monipuolisesti yleismassaliikkeitä. Esim. syväkyykky, puolikyykky, mave.

Must kans tuntuu et jalkoihin ei tuu enää lihaa takas vaikka mitä tekis. Katos varmaan 6kg ku polvea operoitiin.. Ei auta muu ku piiskata mitä uskomattomimmilla treeneillä. Jalat on kyl semmonen lihasryhmä mikä on vittumainen sekotus nopeita ja hitaita soluja et niit on pakko piiskata kovilla raudoilla ja viel kohtuu kovalla volyymillakin että sais kaikki irti. Tom Platzia seuraamalla vaan kyykkäämään :rock: sillä oli ihan eläimellisiä kyykkytreenejä. Esim 140kg 3x50 sarjat kolmen minuutin palautuksilla, sit oli niitä maraton kyykkyjä=3min putkeen kyykkyä :hyper:

Niin on, se hapen kulutus on ihan käsittämätöntä. Onneks kyykky on mun lempiliikkeeni niin ei tuu lähes ikinä motivaatio-ongelmia jalkatreeneissä :D
Täst ku saa tän kevyen "viikon" pois alta ni pitää tehäki joku 3x20 treeni, iski hirvee kipinä tehä laattakyykkyjä :rock:

Must kans tuntuu et jalkoihin ei tuu enää lihaa takas vaikka mitä tekis. Katos varmaan 6kg ku polvea operoitiin.. Ei auta muu ku piiskata mitä uskomattomimmilla treeneillä. Jalat on kyl semmonen lihasryhmä mikä on vittumainen sekotus nopeita ja hitaita soluja et niit on pakko piiskata kovilla raudoilla ja viel kohtuu kovalla volyymillakin että sais kaikki irti. Tom Platzia seuraamalla vaan kyykkäämään :rock: sillä oli ihan eläimellisiä kyykkytreenejä. Esim 140kg 3x50 sarjat kolmen minuutin palautuksilla, sit oli niitä maraton kyykkyjä=3min putkeen kyykkyä :hyper:

10min putkeen myöskin :)

Niin olikin, ja kolmen minuutin palautuksilla vissiin.. tai viiden, ei muista mut silti aika :rock:

Kun katsoo Platzin jalkoja ,ei kiinnosta enää treenata reisiä.:itku::D

Ai, mitä enemmän katon Platzin ja brankun koipia niin enemmän tekee mieli kyykätä. :D vajaal kolmella sadalla semmonen tusina on aika kova ennen olympiaa, varsinkin kun Platzin kyykythän oli aina syvältä ja puhtaita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom