Jalkojen treenaus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sitähän minä tässä yritin Narulle pikkusen vihjata et puolikyykky on yks hyvä liike räjähtävään voimaan. Minä tein sitä ainakin urheiluaikoina ja just kaikki juoksulajien harrastajat tekee sitä jotka tarvii r.voimaa. Ite oon kyllä samaa mieltä ku Silmukka et eikös sitä juuri jaliksessa tarvii lihaskestävyyttä ja räjähtävää voimaa??

1vko:
kyykky 3x10
prässi 2x10
ojennukset 3x8
koukistukset 3x8
pohkeet smithissä 4x10

2.vko:
jonkinlainen kevyt jalkatreeni

3.vko
prässi 10x -> ojennukset 10x -> koukistukset 10x
liikkeet melkein putkeen ja kiertää ton 3-5kertaa miltä itestä tuntuu.
+pohjepenkki 10x -> pohkeet smithissä 10x
kiertää tonkin 3-5krt.

tommonen vaikkapa.

Joo, no nyt on tullu vähän treenailtua noita koipia. Treenit on menny hyvin. Nyt pumppailen 3x15 menetelmällä ja hyvät poltteet oon saanu kyykyssä ja prässissä aikaseksi.
Nyt on kuitenkin ilmennyt ongelmia molempien polvien alueella. Polvilumpioiden sisäpuolella on välillä ajoittaisia vihlomisia. :( Onkohan syytä olla huolestunut?Toivottavasti joku jaksaisi vasta. Kiitos.

kyllä polvikivuista on syytä olla huolestunut. oletko lisännyt treeniä jaloille, aerobisia lisää tai jotain, tai lisännyt rautaa nopeasti tai sitten teet kyykyn paskalla tekniikalla? Näitä kysymyksiä varten on muuten urheiluvammat&lihashuolto josta saa paremmin vastauksia.

1vko:
kyykky 3x10
prässi 2x10
ojennukset 3x8
koukistukset 3x8
pohkeet smithissä 4x10

Mä tekisin "isoissa" liikkeissä eli kyykyssä ja prässissä lyhempiä sarjoja kuin ojennuksessa/koukistuksessa. Niin isot romut liikkeelle kuin mahdollista ja sitten noilla vitkutusvatkutus-liikkeillä loppufiilistelyt ja oksennus.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Laitetaas omat jalkatreenit tähän.

Treeni 2:
- Syväkyykky 2*4
- Jalkaprässi 2*6-8, ensimmäinen sarja kahdella pudotuksella
- SJMV 3*6-10
- Jalan ojennus & jalan koukistus superina 2*15-20

Treeni 5:
- Pohjenousu seisten 2*8-10
- Pohjenousu istuen 2*10-15
- Pohjenousu seisten 2*20-30
- Jalan ojennus 2*6-8, ensimmäinen sarja kahdella pudotuksella
- Jalan koukistus 2*6-8, ensimmäinen sarja kahdella pudotuksella

Jeps! Tänne on tullu kivasti kirjotusta kaiken maailman jalkatreeneistä. Hyvä! Jatkakaa samaan malliin. On kiva käydä lukemassa muiden treenijuttuja.

kyykky / prässi 3-4x
reidenojennus 2x
reiden koukistus / hyvää huomenta 3x
pohkeet istuen / seisten 2x

Sinne päin ainakin.

Mä oon tehny jaloille 2-jakosessa näin:

MAANANTAI:

Kyykky 3x
Reiden ojennus 3x

TIISTAI:

SJMV 3x
Reiden koukistus 2x
Pohkeet seisten 2x
Pohkeet istuen 2x

TORSTAI:

Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x

PERJANTAI:

SJMV 3x
Reiden koukistus 2x
Pohkeet seisten 2x
Pohkeet istuen 2x

Hyvin tuntuu toimivan. Toistomääriä vaihtelen viikottain: 10-12, 8-10, 6-8. Tolla pisimpien sarjojen viikolla tulee välillä pumppailtua esim. ojennuksia 15 toiston sarjojakin ja kyykyssä oon tehny viikosta huolimatta nyt vaan kutosia ja joskus sen alle saadakseni vähän lisää voimaa siihen kyykkyyn.

Treenatko muuta ku jalkoja?

Kyykkyjen ja Sjmv:n nimen vannon myös. On tässä ollut kuitenkin ongelmia selän kanssa niin joutunut niistä pitämään taukoa. Kokeilin joku kerta huvikseni yhden jalan prässiä ja yllätyin ilosesti. Otti kyllä kinkussa sellasiin kohtiin lihasta, johon ei oo ennen normikyykyt, tai kahen jalan prässit ottanu (ylemmäs ulkosyrjään). On varmasti yksilöllistä tietty mut jos joskus ei kyykkyä voi tehä ni suosittelen tuota lämpimästi ainakin kokeilemaan. Vaikka 10x10 vuorojaloin eikä muita palautuksia.

Kertokaas viisaat miten saisin polven yläpuolella olevaa "pisaralihasta?" kasvamaan. Kintut on vastannu treeniin ihan hyvin mutta polvien yläpuolelta ei juuri ollenkaan... Vinkkejä otetaan vastaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom