Jalkojen palautuminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

mxm

Ei tässä oo pian mitään järkeä kun jalkojen palautuminen treenistä kestää vajaan viikon. Kyykyn jälkeen etureidet on niin tukossa, ettei pysty kävelemään kunnolla pariin-kolmeen päivään, portaiden nousemisesta puhumattakaan. Saisko mitenkään nopeutettua jalkojen palautumista? Venyttely, hieronta, kylmävoiteet jne.? Menee selkätreeni hieman perseelleen kun ei pysty kipeillä koivilla maastavetoa kunnolla tekemään ja muutenkin tää suorin jaloin kaupungilla tepastelu ei oo hirveen mukavaa touhua.

Mike sanoi:
Jaloille sitten toki pidempi kierto kuin muille lihaksille jos noin kauan ovat kipeänä.

Tai toisinpäin, eli jalkatreenejä tiheämmällä frekvenssillä esim. 2 kertaa viikossa, niin jalat tottuvat treeniin. Treenejä ei tietenkään kannata tehdä aivan niin kovaa kuin ennen. Tästä minulla on hyviä omakohtaisia kokemuksia. Kun jalkoja tekee usein, niin kyykkääminen alkaa tuntua erittäin mukavalta, koska tekniikka paranee ja elimistö tottuu usein tapahtuvaan kyykkäilyyn.

Mike sanoi:
Koitas aerobista treenin päätteeksi, esim juoksumatolla kävelyä, siihen päälle sitten venyttelyä. Jaloille sitten toki pidempi kierto kuin muille lihaksille jos noin kauan ovat kipeänä.

Tässä tuli just sama juttu mitä aattelin tähän kirjotella. Ja toi aerobinen jalkareenin jälkeen ei mitään järjetöntä reivystä vaan sellasta kevyttä ja palautelevaa. Ja mielellään pari päivää jalkareenin jälkeen uudelleen sitä aerobista ja sen jälkeen venyttelyä. Auttaa ainakin mulla ja sen huomaa jos jättää venyttelyt tekemättä jaloille.

Jalkojen palautumiseen vaikuttaa aika paljon se että niitä jalkoja kun käytetään kokoajan aktiivisesti verrattuna muihin lihasryhmiin vs. niihin kohdistuva rasitus.

ei mulla kestä ku 3 päivää maksimissaa jalkojen palautua....teen varmaan 3-4 kovaa sarjaa kyykyssä ja kehitystä tulee ihan mukavasti ja venyttelyt on jääny vähän, no ennen treeniä venyttelen, mut jälkeen en jaksa/viitsi/tohdi. tosin poljen aina pyörällä kotiin salilta..

No venytteletkö tai teetkö loppuverran treenin jälkee? Auttaa iha varmasti. Sit jos sul on joku, joka vois "heilutella" sun reisiä ja pohkeita treenin jälkee ois kanssa aika hyvä. Lätkässä käytetää tota lihasten vetkuttamista, on mitä on, jos on rankka treeni takana. Eli selällee meet maahan ja kaveri nostaa jalan ylös ja heiluttelee lihaksia. Tai sit pidät siinä asennossa missä lihakset heiluu kunnolla.

Venyttely auttaa meikalla tukkoisiin reisiin. Ilman venyttelyä reisien palautumiseen menee n. 3 päivää.

Mulla parhaiten jalkojen palautumiseen auttaa uinti!!! Uin n. kilometrin jalka-treenin jälkeen ja ainakin toistaiseksi on hyvin auttanut palautumisessa!!Ja treenin teen silleen että melkein veri maistuu suussa kun lopettelee!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom