Jalkojen kanssa joku muu lihasryhmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kukaan treenannut ohjelmalla, jossa jalkojen kanssa samana päivänä treenattaisiin vielä joku muu lihasryhmä. Koko kropan ohjelmassa ja 2-jakoisessa ohjelmassa tuo lienee pakollista, mutta entäpä 3-jakoisessa ohjelmassa. Vatsa taitaa olla yleisin.

Tulisikohan mitään treenata esim. jalat ja rinta samana päivänä. Jos rinta on väsynyt, se ei haittaa jalkaliikkeiden tekoa, eikä jalkojen väsymys haittaa penkkipunnerrusta. Mutta treeni kokonaisuutena olisi kyllä raskas. Jos tätä yrittää niin varmaan jo pohkeet kannattaa treenin lyhentämiseksi siirtää eri päivälle.

Eräs treenari sanoi:
eikä jalkojen väsymys haittaa penkkipunnerrusta.
Ei pidä paikkaansa ainakaan mulla. Selvä ero on kun ennen tein penkin ennen jalkaliikeitä. Nyt on paljon vaikeampaa saada väsyneillä jaloilla asentoa.

Kädet pystyy ainakin treenaamaan jalkojen jälkeen. Toki väsymys painaa jonkin verran, mutta onnistuu kyllä jos tekee yleensäkkin käsille kohtuullisen vähäisesti sarjoja.

Eräs treenari sanoi:
Onko kukaan treenannut ohjelmalla, jossa jalkojen kanssa samana päivänä treenattaisiin vielä joku muu lihasryhmä. Koko kropan ohjelmassa ja 2-jakoisessa ohjelmassa tuo lienee pakollista, mutta entäpä 3-jakoisessa ohjelmassa. Vatsa taitaa olla yleisin.

Tulisikohan mitään treenata esim. jalat ja rinta samana päivänä. Jos rinta on väsynyt, se ei haittaa jalkaliikkeiden tekoa, eikä jalkojen väsymys haittaa penkkipunnerrusta. Mutta treeni kokonaisuutena olisi kyllä raskas. Jos tätä yrittää niin varmaan jo pohkeet kannattaa treenin lyhentämiseksi siirtää eri päivälle.
Hartioita olen treenannut jalkatreenin yhteydessä.

Bodaaja sanoi:
Miksei jaloille voi pyhittää omaaa treenipäivää?
Totta kai voi, mutta tässä haetaankin lihasta jonka voisi treenata samana päivänä. Itse en kyllä jaksaisi enää jalkatreenin päälle mitään enää treenata, mutta jokainen tallaa tavallaan. Omia ehdotuksia; hauikset, ojentajat, epäkkäät tai vatsat.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
treenaan tällä hetkellä 2-jakoisella ja teen jalkojen kanssa hauiksen ja vatsoja. ja toinen pv on sitten ojentaja,rinta ja selkä syystä, että esim. penkissä rasittuu rinta ja ojentaja.. aika kovia treenejä tulee ja joskus aika venähtää, mutta ei se mua ole haitannut..

Jalkojen kanssa voi treenata melkein mitä vain -riippuu ihan intensiteetistä/jaosta/voluumista jne.

DC:ssä ennen jalkoja treenattiin hauis ja kyynärvarret(!), muutenkin kyykky tehtiin viimeisenä liikkeenä koko treenissä..

Tällä hetkellä treenaan jalat ja selän(!) samassa treenissä. Tiedän..kuulostaa pahalta, mutta toisaalta paljon samoja lihasryhmiä aktivoituu ja sarjojakin on vain 2/liike (alla lämmittelyt). Tämä tietysti vaatii miettimään sopivia liikkeitä ylirasituksen/ylikunnon takia.
Mä teen esim:
Kyykky
Veto pukeilta
pohkeet
julle/sjmv
leuanveto lisäp. leveällä myötäotteella

Eli tässä ei liika voluumi ole kuin pahasta. Riippuu paljon myös tuosta pakaran lihaksen aktivoitiumisesta: jos kyykky menee liikaa "perseelle", on vedossa puhti poissa ja vedellään sit painot pukeilta. Toisaalta alaselkä saa kerralla kyytiä, joten sitä ei tarvii rasitella sitten vähään aikaan ja seur. treeniin pitäs olla ok.

SE on lähinnä siitä kiinni, mihin tottuu, esim. itsellä vatsat voi tehdä aivan hyvin jalkojen jälkeen. Kerran tosin tein selän jalkojen jälkeen ja meinasin kuolla, n. 25 sarjaa yhteensä oli vähän liikaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom