Jalkoihin massaa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
moro, tää on varmaan puitu tuhansii kertoi täl palstal, mut haluisin jalkoihin lisää massaa. Mul on jalkapäivä kerran viikos, ja siihen kuuluu kuntopyörää 10 minuuttii, sit smitti jossa lämmittelen ekaks 40 kilol, eli teen niin sanottuu pumppiliikettä noin 30 toistoo, sit lyön 20 limput ja kympit ja jne.....viimiin toisto menee 160 kilol mil teen kolmosen. Yhteensä siis 6 sarjaa. sit teen pohkeit smitis 3 kertaa 20, sit etureisii 3 sarjaa...kilomäärä vaihtelee, mut oon pyrkiny tekee sillee et nostan painoo koko ajan...sit istualtee pohkeit 3 kertaa 20 60 kilol...sen jälkee teen takareisii joko mahaltaa 3 sarjaa aika kevyil, tai istualtee. Mut niissäkii nostan painoo vähän joka sarjan jälkee:eek: sit yleensä viimiseks teen ton prässin, ja siinäkii yleensä 3 sarjaa n.200 kiloo ja min 10 toistoo..kuitenkii niin et kävely ei oo ihan normaalii treenin jälkee. Mul on jalkatreeni tiistaina, ja juoksen kympin lenkin yleensä lauantaina et jalat kerkee palautuu. Tiiän kyl et toi juoksu ja massankasvattamiin ei oikein mee käsikädes, mut pakko vetää jotain aerobist kerta viikkoo...Oisin tosi kiitolliin hyvist vinkeist:rock:

Paljon kaloreita, proteiinia väh. 2g painokiloa kohden ja ku treenaat nii toistomäärät väliltä 6-15 per sarja.

Itse olen kyykännyt myöskin kolmasti viikossa ja kauhukseni huomasin, että eräät jo tosin aikoinaankin timmit housut jäivät nyt reisistä kiinni.

Täälläkin yksi joka kannattaa ajatusta kyykkäämisestä 3x viikkoon... Ja lisätään vielä että ALAS ASTI. Nimittäin jos oikeasti kyykkäät raakana 160 kilolla kolmosen atg-versiona, ei jalat voi IHAN tikut olla nytkään...

Kyykyllä se massa tulee, muut on sitten viimeistelyyn, jota tuskin tarvitaan. Ihan sen mukaan teet millä jaolla treenaat. Kerta viikkoon 3x8-12 saattaa kehittää yhtä hyvin kuin kolmesti viikossa tehtynä.

Ei sitten kannata sokeasti tehdä sitä kyykkyä jos näyttää siltä ettei ajankaan kanssa tule toivottuja tuloksia. Ei se kaikille niin ihmeliike ole. Joillakin ei reisi kasva vaikka hirveitä malmeja tangossa.

Ei sitten kannata sokeasti tehdä sitä kyykkyä jos näyttää siltä ettei ajankaan kanssa tule toivottuja tuloksia. Ei se kaikille niin ihmeliike ole. Joillakin ei reisi kasva vaikka hirveitä malmeja tangossa.

Tähän täytyy kyllä kommentoida sen verran, että kyllä niitä tuloksia kyykyllä tulee, ainakin kohtuullisia jokaiselle.

En väitä, että jokainen saa Pacon reisiä pelkällä kyykyllä, mutta kunhan kyykkää syvälle, etu- ja takakyykkyä sekä syö tarpeeksi, niin varmasti saa reidet jotka ovat lihaksikkaammat kuin suurella osalla tästä kansasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyykky on toki yksi kuningasliikkeistä, mutta ei pakollinen isojen reisien kasvatukseen. Ja kaikilla ei kyykky edes pihviä tuota kunnolla. Itse olen vuosien aikana kokeillut niin etu- kuin takakyykkyä, normisyvyyteen ja ihan pohjaan asti, mutta pihviä tuli hitaasti. Sitten löysin itselleni toimivan kaavan.

Itselläni on toiminut hyvin suorin jaloin maastaveto ja sen kaverina yhden jalan prässi. Vaatii toki hyvän prässin, mutta jos sellainen löytyy, ottaa syhden jalan prässi hyvin sekä etu- että takareiteen ja vielä pakaraankin. Syvälle tehtynä yhden jalan prässi hakkaa mielestäni 6-0 tavallisen prässin.

(Nykyään onkin niin paksut reidet, että housuja saa etsiä kissojen ja koirien kanssa.)

Tähän täytyy kyllä kommentoida sen verran, että kyllä niitä tuloksia kyykyllä tulee, ainakin kohtuullisia jokaiselle.

En väitä, että jokainen saa Pacon reisiä pelkällä kyykyllä, mutta kunhan kyykkää syvälle, etu- ja takakyykkyä sekä syö tarpeeksi, niin varmasti saa reidet jotka ovat lihaksikkaammat kuin suurella osalla tästä kansasta.

Näin kesällä kyllä näkee rannalla, että suurella osalla ihmisistä on aivan pirun ohuet jalat, ellei sitten niissä ole reippaasti läskiä. Mutta sen siitä saa, kun pitää ajaa autolla kaikki 50 metriä pidemmät matkat..

...smitti jossa lämmittelen ekaks 40 kilol, eli teen niin sanottuu pumppiliikettä noin 30 toistoo, sit lyön 20 limput ja kympit ja jne.....viimiin toisto menee 160 kilol mil teen kolmosen...

Kukaan ei ollut puuttunut tuohon lihavoituun, joten ajattelin itse asiasta huomauttaa. Täällä on moni kehunut kyykkyä ykkös-massaliikkeeksi jaloille ja sitä se varmasti suurimmalle osalle ihmisistä onkin. Itsekin uskon VAPPAALLA TANGOLLA tehtävän atg-kyykyn massoja kasvattavaan voimaan. Smithissä on helpompi pyrkiä eristämään lihasten kuorimitusta, mutta jos postistasi oikein ymmärsin haluat kasvattaa jalkoja kokonaisvaltaisesti ja tällöin vapaalla tangolla tehty syväkyykky on imo paras tapa saada isot jalat. Toisekseen: teetkö MAVEA ollenkaan?

Isot jalat saa treenaamalla usesti perusmassaliikkeitä: MAVE, Syvät kyykyt (etu- ja takakyykky) ja SJMV. Eristävät liikket sit vielä lisäksi jos tuntuu, että noilla ei saa reiskoja rikki. Ja niinkuin moni täällä onkin todennut, treeni on vain yksi osa kasvua. Lepo ja ravinto ovat lähes yhtä merkittävässä osassa, joten se puoli kuntoon myös.

Lopuksi vielä tiivistelmä. SInuna treenaisin jalat ainakin kaksi kertaa viikossa. Mielellään kokonaisuudessaan, mutta jos tuntuu liian pahalta, niin sitten vaikka etureidet/takareidet -jaolla. ja lopeta se smith-kyykkääminen ja ota vapaa tanko niskaasi, saat kokonaisvaltaisemman kuormituksen ja keskivartalo/alaselkä treenin samalla.

Suurin osa siitä kuormituksesta mikä vapaan tangon kyykyssä menee keskivartalolle ja takareisille menee smith-kyykyssä POLVILLE. Sama juttu jos tekee hack-kyykkykoneessa... juuri tästä syystä moni saakin polvet ko. liikkeillä kipeiksi. Voisi ihan tavallisella kaupunkilaisjärjelläkin kuvitella, että sellainen määrä rasitusta on parempi lihaksille kuin polvinivelille.

Luulenpa, että suurin syy niiden polvien kipeytymiselle on tekniikkavirhe. Smith-kyykyssä näkee kyllä ihmeellisiä tekniikoita ihmisillä. Jalkaterät pitäisi osoittaa hieman ulospäin, ei missään nimessä suoraan eteenpäin. Jalkojen asento pitäisi olla suurinpiirtein hartioiden levyinen. Ja aika moni laskeutuu siihen kyykkyyn helvetin nopeesti. Eli ei laskeuduta kyykkyyn valonnopeudella, vaan kontrolloidaan sitä painoa.

Geisha, jauhat joka tredissä noita samoja paskajuttuja.
Ei tarvitse oman katkeruutesi takia muitten hommia yrittää pilata.

On olemassa vain yksi syy jos kyykky ei kasvata jalkoja/koko kroppaa.
Kyykkäät väärin.
Kireät lonkat kaatavat julleksi koko liikkee, ja sit kun on luettu podauslehtiä niin tiedetään että 90 asteen kulma riittää ja syväkyykky rikkoo polvet.

Asiaan; varmistu siitä että anatomisesti ja teknisesti kyykkäät oikein.
Ota videolle ja analysoi siitä joku 15-30 kertaa päivään koko sarja.

E: smith on aivan paska, eikä sovellu kuin vaatenaulakoksi. Se ei muuta tee ku repii patellat.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20639&highlight=kyykky
Ite oon saanu hyvin massaa/voimaa kun oon kyykänny 3-kertaa viikossa. Tuol treadissa on vielä toi jto:n ohjelma siihen.

Neuvokaas vähän vanhaa tässä. Eli tein talvella 5x5 SF:n ja DF:n ja sen jälkeen olen vääntänyt kaksijakoisella jaolla ylä/ala. Toinen jalkareeni etukyykkyä 5x5 ja toinen takakyykkyä pidempää sarjaa esim. 3x10-15. Ja sitten apuliikkeet päälle.

Nyt on heinä-elokuussa tarkoitus käydä vain 3 kertaa salilla per viikko ja tehdä se 1-jakosella ja vielä niin, että jaloille haen voimaa/massaa mutta ylävartalolle en viitsi alkaa vääntämään mitään 5x5:ta vaan se menee ihan pumppaillessa.

1) onko mitään järkeä tehdä pelkkänä etukyykkynä tuota jto:n ohjelmaa? Takakyykkyä teen vain pienemmillä painoilla ja pidemmillä sarjoilla vanhojen polvien takia..

2) jos jatkankin jalkojen tekemistä tyylillä
ma - etukyykky 5x5
ke - takakyykky 3x10
pe - mave 3x6
niin miten tuota voimaosiota voisi varioida? On meinaan vähän jämähtänyt paikoilleen vaikka olen yrittänyt saada progressiota esim. tekemällä 1x5x100, 1x5x105, 1x5x110 ja lopuksi 2x5x100 niin toista kuukautta on kehitys polkenut paikoillaan viikon kevennyksestäkin huolimatta. Mave ja takakyykky menee pikkuhiljaa eteenpäin eli mavessa olen saanut lisättyä rautaa ja takakyykyssä toistoja/sarjoja.

Tänks.

Geisha, jauhat joka tredissä noita samoja paskajuttuja.
Ei tarvitse oman katkeruutesi takia muitten hommia yrittää pilata.

On olemassa vain yksi syy jos kyykky ei kasvata jalkoja/koko kroppaa.
Kyykkäät väärin.
Kireät lonkat kaatavat julleksi koko liikkee, ja sit kun on luettu podauslehtiä niin tiedetään että 90 asteen kulma riittää ja syväkyykky rikkoo polvet.

Mistään en ole katkera. Jalkani ovat kasvaneet kiitettävästi ilman takakyykkyä, varsinkin siitä luopumisen jälkeen, etukyykky paljon parempi liike ollut. Etukyykky, prässi, hack, siinä itselleni parhaat reisiliikkeet. Jos tavallinen kyykky toimii, niin totta kai sitten kannattaa tahkota sitä. Mutta kaikki eivät saa samanlaista kehitystä samoilla liikkeillä kuin vaikkapa sinä. Minusta ainakin on paljon fiksumpaa kehoittaa kokeilemaan eri asioita ja katsomaan sitten millä kehittyy parhaiten ajan kuluessa, kuin komentaa vain sokeasti tekemään jaloille pelkkää kyykkyä useasti viikkoon.

Mistään en ole katkera. Jalkani ovat kasvaneet kiitettävästi ilman takakyykkyä, varsinkin siitä luopumisen jälkeen, etukyykky paljon parempi liike ollut. Etukyykky, prässi, hack, siinä itselleni parhaat reisiliikkeet. Jos tavallinen kyykky toimii, niin totta kai sitten kannattaa tahkota sitä. Mutta kaikki eivät saa samanlaista kehitystä samoilla liikkeillä kuin vaikkapa sinä. Minusta ainakin on paljon fiksumpaa kehoittaa kokeilemaan eri asioita ja katsomaan sitten millä kehittyy parhaiten ajan kuluessa, kuin komentaa vain sokeasti tekemään jaloille pelkkää kyykkyä useasti viikkoon.

Olisit maininnut että et tee takakyykkyä, mutta kyykkäät kuitenkin. Jos näin on, olen pahoillani koska silloin olin väärässä.

Takakyykky ei tosiaan ole ainoa vaihtoehto, kyykystä on joku 70 tunnettua variaatiota, eiköhän sieltä kaikille jotain löydy. Etukyykky/julle, siinä on etu-ja takareidet, alaselkä ja vatsa aika hyvin katettuna.

Olisit maininnut että et tee takakyykkyä, mutta kyykkäät kuitenkin. Jos näin on, olen pahoillani koska silloin olin väärässä.

Takakyykky ei tosiaan ole ainoa vaihtoehto, kyykystä on joku 70 tunnettua variaatiota, eiköhän sieltä kaikille jotain löydy. Etukyykky/julle, siinä on etu-ja takareidet, alaselkä ja vatsa aika hyvin katettuna.

Joo ei mulla oo mitään kaunaa kyykkyliikettä vastaan. Itsellä vaan prioriteettina etureidet, ja niille takakyykky ei pään seinään hakkauksesta huolimatta ollut se paras liike. Etukyykky on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom