Jalkoihin massaa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
no pakko sanoo tost mun jalkapäiväst et se on mielestäni kyl aika monipuoliin...vaihtelen järjestystä ja toistomäärii, nyt tiistain kävin taas mm. kyykkäämäs smitil, mikä on mulle perkeleen hyvä laite siihen tarkotukseen, ja teen kyykyt siihen 90 asteen kulmaan ettei perse sentään ota maahan :D oon kokeillu myös vapaat tankoo, mut siin joutuu taas keskittyy siihen tasapainon säilyttämiseen et liike on puhdas...nii ja teen kyl mavee, mut en suorin jaloin, eli se kuuluu mul selkäpäivää :evil: mut kyl mä oon harkinnu sitäkii et tekis välil jokusen kuukauden mavee myös jalat suoraan...mut jokatapaukses tää on hyvä palsta ja tuntuu et ihmiset on fiksui ja antaa mielellää vinkkei...helvetin hyvä juttu !!!:thumbs:

Reidet turpoo varmasti eräällä erittäin yksinkertasella jalkatreenillä: Kyykkäät vaan niin kauan kun syväkyykkymaksimisi on yli 300 kiloa ja voit olla varma että sinulla ei ole salibandypojan reidet!

Jeff_Butt_300_kg_squatr2.JPG

Kova rauta mutta missä turvonneet reidet?

Entäpä kun on eriparijalat?

Massaa pitäisi reisiin, varsinkin etureisiin saada, mutta kun jalat on eriparia. Eli polvivamman takia en voinut treenata yli vuoteen jalkoja ollenkaan. Pari leikkaustakin takana ja jalat tulitikut tällä hetkellä. Leikattu jalka varsinkin. Nyt varovasti alotellut fysioterapian yhteydessä. Itse fysioterapilta en ole oikeen mitään apuja varsinaiseen salitreeniin saanut (pitänee vaihtaa fysioterapeuttia).

Kannattaako mun treenata tuota ns. tervettä jalkaa niin lujaa kuin jaksaa? Leikattua jalkaa treenaan niin kovaa kuin kivuilta pystyn, mutta terve jalkaa on koko ajan vajaatehotreenillä. Fysioterapeutin mukaan tervettä pitää treenata täysillä jo nyt "kun jalat kuulemma jää kuitenkin eriparisiksi loppuelämäksi". Onko tuossa nyt kuitenkaan järkeä kysyn maallikkona. Tuntuu, että kun saan leikatun jalan ns. normaalitasolle, niin sen jälkeen voi sitten hyvillä mielin reenata molempia samalla teholla? Tietty, jos ikinä saan leikattua jalkaa millekään tasolle..Onneksi kolmessa viikossa jotain kehitystä jo tullut treeneissä. Takareidet ei juurikaan ole kärsineet treenattomuudesta, olen jo melkein loukkaantumista edeltävässä tasossa niissä.

On muuten pirun vaikeaa tehdä kahden jalan liikkeita (prässi, kyykky) siten että molemmat rasittuisivat tasaisesti kun kaikki tuntuma menee väkisin terveelle jalalle. Fysioterapeutti ei edes tähän pystynyt mua auttamaan, käskee tehdä vain 25 toistoja loitonnusta ja lähennystä, niillä kuulemma nostetaan jalan lihamassaa:D Niin, ja askelkyykkyä. Pudotin toistot jo 15 tasolle, että saa jotakin painoa ja tuntumaa treeniin. On tämä toivotonta hommaa:jahas: Hyviä fysioterapeutteja tai jotakin muuta apua Oulusta?

oon itte saanu joskus semmoset kuntoutusohjeet, että mennään heikomman jalan ehdoilla..
tiedän myös muita ketä on saanut kyseiset ohjeet..
vaihda fyssaria on henk. koht. ehdotus.

Massaa pitäisi reisiin, varsinkin etureisiin saada, mutta kun jalat on eriparia. Eli polvivamman takia en voinut treenata yli vuoteen jalkoja ollenkaan. Pari leikkaustakin takana ja jalat tulitikut tällä hetkellä. Leikattu jalka varsinkin. Nyt varovasti alotellut fysioterapian yhteydessä. Itse fysioterapilta en ole oikeen mitään apuja varsinaiseen salitreeniin saanut (pitänee vaihtaa fysioterapeuttia).

Kannattaako mun treenata tuota ns. tervettä jalkaa niin lujaa kuin jaksaa? Leikattua jalkaa treenaan niin kovaa kuin kivuilta pystyn, mutta terve jalkaa on koko ajan vajaatehotreenillä. Fysioterapeutin mukaan tervettä pitää treenata täysillä jo nyt "kun jalat kuulemma jää kuitenkin eriparisiksi loppuelämäksi". Onko tuossa nyt kuitenkaan järkeä kysyn maallikkona. Tuntuu, että kun saan leikatun jalan ns. normaalitasolle, niin sen jälkeen voi sitten hyvillä mielin reenata molempia samalla teholla? Tietty, jos ikinä saan leikattua jalkaa millekään tasolle..Onneksi kolmessa viikossa jotain kehitystä jo tullut treeneissä. Takareidet ei juurikaan ole kärsineet treenattomuudesta, olen jo melkein loukkaantumista edeltävässä tasossa niissä.

On muuten pirun vaikeaa tehdä kahden jalan liikkeita (prässi, kyykky) siten että molemmat rasittuisivat tasaisesti kun kaikki tuntuma menee väkisin terveelle jalalle. Fysioterapeutti ei edes tähän pystynyt mua auttamaan, käskee tehdä vain 25 toistoja loitonnusta ja lähennystä, niillä kuulemma nostetaan jalan lihamassaa:D Niin, ja askelkyykkyä. Pudotin toistot jo 15 tasolle, että saa jotakin painoa ja tuntumaa treeniin. On tämä toivotonta hommaa:jahas: Hyviä fysioterapeutteja tai jotakin muuta apua Oulusta?

Paukahti puolitoista vuotta sitten pakarasta hermo ja vajaassa kk vasemmasta reidestä katosi 6 senttiä ympärysmittaa. Hassu tunne, kun farkut päällä ja toinen lahje vain lepatti tyhjyyttään. Tie on ollut kivinen ja tuskainen, mutta pikkuhiljaa palaillaan. Tee yhden jalanliikkeitä: prässillä, askelkyykkyjä, reidenojennuksia, takapotkuja... ensin huonokoipi ja terveellä sama sarja. Kyllä se lihas alkaa pikkuhiljaa sieltä palautumaan, vaikka aikaa meneekin. Mulle sanottiin, että kaksi vuotta ja hermotus saattaa alkaa palautumaan. Kovaa työtä ja jo nyt enää vajaa puolitoista senttiä kurottavaa. Tsemppiä!

oma ehdotus massanhankintaan: 3kk volyymitreeniä, osa voimakestävyysintervalleilla. sen jälkeen 2kk kovemmilla suhteellisilla tehoilla ja määrät alhasemmat. toimii. isot liikkeet käyttöön. ja: jalkojen ei tarvi olla isot ollakseen pirun vahvat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom