Massaa pitäisi reisiin, varsinkin etureisiin saada, mutta kun jalat on eriparia. Eli polvivamman takia en voinut treenata yli vuoteen jalkoja ollenkaan. Pari leikkaustakin takana ja jalat tulitikut tällä hetkellä. Leikattu jalka varsinkin. Nyt varovasti alotellut fysioterapian yhteydessä. Itse fysioterapilta en ole oikeen mitään apuja varsinaiseen salitreeniin saanut (pitänee vaihtaa fysioterapeuttia).
Kannattaako mun treenata tuota ns. tervettä jalkaa niin lujaa kuin jaksaa? Leikattua jalkaa treenaan niin kovaa kuin kivuilta pystyn, mutta terve jalkaa on koko ajan vajaatehotreenillä. Fysioterapeutin mukaan tervettä pitää treenata täysillä jo nyt "kun jalat kuulemma jää kuitenkin eriparisiksi loppuelämäksi". Onko tuossa nyt kuitenkaan järkeä kysyn maallikkona. Tuntuu, että kun saan leikatun jalan ns. normaalitasolle, niin sen jälkeen voi sitten hyvillä mielin reenata molempia samalla teholla? Tietty, jos ikinä saan leikattua jalkaa millekään tasolle..Onneksi kolmessa viikossa jotain kehitystä jo tullut treeneissä. Takareidet ei juurikaan ole kärsineet treenattomuudesta, olen jo melkein loukkaantumista edeltävässä tasossa niissä.
On muuten pirun vaikeaa tehdä kahden jalan liikkeita (prässi, kyykky) siten että molemmat rasittuisivat tasaisesti kun kaikki tuntuma menee väkisin terveelle jalalle. Fysioterapeutti ei edes tähän pystynyt mua auttamaan, käskee tehdä vain 25 toistoja loitonnusta ja lähennystä, niillä kuulemma nostetaan jalan lihamassaa:D Niin, ja askelkyykkyä. Pudotin toistot jo 15 tasolle, että saa jotakin painoa ja tuntumaa treeniin. On tämä toivotonta hommaa:jahas: Hyviä fysioterapeutteja tai jotakin muuta apua Oulusta?