Jalka-treenistä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko jollain ilmentynyt ongelmia jalka-treenissä kun juoksee samanaikaisesti. Eli onko järkeä tehdä jalkoja isoilla painoilla jos esim. käy kolmesti viikossa juoksemassa. Olen vaan jostain kuullut että lisää vammautumisriskiä?

Tuota joo... eiköhän sen tiedä jokainen parhaiten mitä jalat kestää? :rolleyes:

Treenatessa paljon loukkaantumisriski toki kasvaa. Isoilla painoilla treenaaminen ja lenkkeily eivät automaattisesti kuitenkaan sulje toisiaan pois. Kehoaan pitää kuunnella ja harjoittelua muuttaa jos jalat vihoittelevat. Ensimmäisinä keinoina mieleeni ei kuitenkaan tulisi toisen harjoitusmuodon lopettaminen, vaan harjoitusten keventäminen ja tekniikkapuolen tarkistaminen niin juoksussa kuin raskaissa saliliikkeissäkin. Jos vaivat jatkuvat, osan lenkeistä voisi yrittää korvata esimerkiksi pyöräilyllä, se ei rasita niveliä läheskään samalla tavalla.

Riippuu vähän mitä tarkoitat juoksemisella? Normaali hölkkäilyä ei varmaan raskaskaan puntti haittaa. Tai kipeät jalat ja muu väsymys ehkä...
Jos taas teet jotain pikajuoksu ja/tai liikkuvuus treenejä niin mulla ainakin on joskus ongelmia hermotuksien kanssa. Eli raskaan puntin aikana tulee helpommin sellaisia "väsymys" loukkaantumisia. Astut huonosti ja nilkka vääntyy,polvi taipuu loikassa yli jne jne.

Joo mun juokseminen on sellaista 8km-9km lenkkejä ja puntti ohjelma on kolmijakoinen ma rinta, olka, hauis ke selkä, ojentajat ja pe jalat ; juoksemassa olen käynyt ti to ja su . lauantaina lepoa

Ok. En usko että noista sun lenkeistä on muuta haittaa kuin ihan perusjutut. Eli väsy iskee. Toisaalta jos noi lenkit ei ole sulle mitään verenmakusuussa juttuja niin anna mennä vaan. Jos tuntuu ettei jalat kehity niin vaihda toi To lenkki vaikka hieman pidempään ( siis pidempi aikaiseen ) kävelyyn.

Taskuraha sanoi:
Joo mun juokseminen on sellaista 8km-9km lenkkejä ja puntti ohjelma on kolmijakoinen ma rinta, olka, hauis ke selkä, ojentajat ja pe jalat ; juoksemassa olen käynyt ti to ja su . lauantaina lepoa

hola,

eli treenejä:
ma-puntti
ti-juoksu
ke-puntti
to-juoksu
pe-puntti
la-
su-juoksu
yht 6kpl/vko

Ainakin itse poksahtaisin ylikuntoon alta aikayksikön. Nykyään käyn itse juoksemassa vain kerran/vko ja toinen "kunnon" aerobinen kuntopyörällä.
Muuten punttitreeni myös 3-jakoinen. Lisäksi pari simppeliä aamukävelyä/vko.
Eli mulle oli siis jo 2krt/vko juoksentelut liikaa.
MUTTA jos pystyt käymään lenkeillä ja salilla ton verran JA saat vielä tulosta aikaan, niin anna palaa. Olemme how ever kaikki yksilöitä jne...

Niijoo mun tämänhetkinen viikko:
ma-juoksu
ti-puntti (veto)
ke-
to-puntti (työntö)
pe-puntti (jalat)
la-kuntofillari & vatsat
su-

Jake, voisi ehkä parempi jako olla jalka-treenejä ajatellen että tekis puntin ma rinta, olka, hauis to selkä, ojentaja ja pe sitten jalat. Olisi jalkoja ennen torstaina "vapaa päivä" ja sitten la myös lepo. Mitä mieltä olet?

Niin no,mihin sä haluat ne sun juoksut? Ti/ke & Su. Kuten sanottua. Jos sä olet kovinkin hyväkuntoinen niin juoksut ei rassaa sua niin paljon kuin jotain rapakuntoista.
Kokeile eri yhdistelmiä. Ei sun ura siihen kaadu vaikka joku viikko menisi vähän vituilleenkin. Sitten ainakin tiedät.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom