Jääkiekkoilian voimaohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Barnum
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla on 5 kertaa viikossa ohjelmaa, kun kausi on pyörähtänyt juuri käyntiin. Ja siihen pitäs saada mahtumaan vielä 1-2 punttisali päivää.
Eli... Haluaisin nopeutta, voimaa vetoihin ja taklausvoimaa. Niin, voisiko joku tehdä minulle sen jääkiekkoilijan voimaohjelman?
Mavea enkä rinnallevetoa harrasta, kun en osaa tekniikkaa. Kyykyn tekniikka on hallussa.

penkki/kapea penkki 3-6x4-6
etukyykky/kyykky 3-6x4-6
leuat lisäpainoilla vastaote/myötäote 3-6x4-6
vatsa kiertäen/ vatsa lisäpainoilla 2-4x6-20
hyvää huomenta/sjmv 2-3x6-12

Ite tein tuollasta kiekkoaikoinani, paitsi hyvää huomenta/sjmv tilalla tein raaka rinnalleveto/ raaka tempaus. Joskus tein myötäoteleukojen tilalla kulmasoutua.

Taklausvoimaa saa tekniikan harjoittelemalla kuntoon, kyllä itse kun olin 80 kilon luokkaa niin tuli hiukka isompaakin porukkaa taklailtua ilman ihmeempiä reenejä, voi tosin johtua siitä että en ole kovin hentoinen kaveri :P

Noihin vetoihin suosittelen ihan raakaa penkkireeniä ja kapeaa penkkiä, maastakin toimii jotenkuten, käsipainoilla reeniä, sitten tietty kulmasoudun opettelu on hyvä apu, saa hiukan räväkkyyttä.

Niinkun yleensäkin räväkkyyttä vaativissa lajeissa kannattaa pitää liikkuvuus, räjähtävyys ja aerobinen kunto korkealla :P

Itselläni ylikunto oli aika paha uhkaaja kun oli salibandy- ja kiekkotreenit sellaisen 4-5 krt/vko ja sitten judo ja sali siihen päälle..

Niin, voisiko joku tehdä minulle sen jääkiekkoilijan voimaohjelman?
Mavea enkä rinnallevetoa harrasta, kun en osaa tekniikkaa. Kyykyn tekniikka on hallussa.

Ikä? Ja riippumatta siitä, jos et tiedä / osaa tuon enempää niin suosittelen perusohjelmaa ja FAQ:n lueskelua. Jossain vaiheessa vois siirtyä johonkin edistyneempään proggigseen, mut jos et ite tiiä / osaa tällä hetkellä ton enempää niin vaikea kuvitella, että pelaisit sillä tasolla et tarvitsisit mitään kovin spesifistä ohjelmaa. Tarkemmin sanoen joku intensiivisempi ohjelma ei edes kuulosta suositeltavalta ellei ajatus mahdollisesta itsensä telomisesta houkuttele.

Lue FAQ.

Mave ois kyllä hyvä, kun se tuo voimaa koko kroppaan ja samalla massaa, mutta parempi se on olla tekemättä, jos ei osaa, ettei mene paikat rikki..

Kyykky 4x6
SJMV 4x6
Penkki 3x6
Leuat myötäote 3x6
Dippi/Kapea penkki 3x6
(Pystypunnerrus 2x6)
(Hauiskääntö tanko 3x6)
Rannekäännöt tangolla 3x15
Vatsoja..

Kannattaa myös välillä tehdä nopeusvoimaa(varsinkin kyykyn kohdalla) eli hidas negatiivinen vaihe ja räjähtävä positiivinen. Painot niin pienet, että sen saa tosiaa räjähtävästi. Ja kyykystä sen verran, että tee ihan sinne alas asti, eikä mitään 10cm niiauksia, joita lätkäpelaajien näkee usein tekevän(itsekin näin tehneenä :D).. Painoja pois ja alas asti niin tulee paljon paremmin poweria jalkoihin..

en nyt tiiä kannattaako tuota kyykkyä välttämättä jääkiekkoilijan mitenkää pohjaan asti tehdä, mielestäni paremmin räjähtäväää voimaa kasvattaa just puolikyykyt?

Luistelussa polvikulma pysyy aika suurena, ja siksi jääkiekkoilijat jättävät kyykyt monesti korkeiksi. Toinen syy on se, että se on mukavampaa ja suuremmat raudat hivelevät mieltä.

Itse suosittelisin yksinkertaisessa reenissä kyykkäämään syvältä, jos polvet vain sallivat. Ja polviongelmia kannattaa vältellä ensisijaisesti rautojen pienentämisellä ja tekniikalla, eikä käyttää niitä heti tekosyynä korkeisiin kyykkyihin. Jos treeniin paneudutaan enemmän ja se halutaan tehdä siitä vähän monipuolisempaa, niin mukana voi olla myös vajaita kyykkyjä.

Räjähtävyyteen tämä ei liity ainakaan tuolla tavalla kuin esität. Monet painonnostajat kyykkäävät niin syvältä, etteivät monet jääkiekkoilijat pysty moiseen edes pelkän tangon kanssa. Ja painonnostajilla on erittäin paljon räjähtävää voimaa.

Luistelussa polvikulma pysyy aika suurena, ja siksi jääkiekkoilijat jättävät kyykyt monesti korkeiksi. Toinen syy on se, että se on mukavampaa ja suuremmat raudat hivelevät mieltä.

Itse suosittelisin yksinkertaisessa reenissä kyykkäämään syvältä, jos polvet vain sallivat. Ja polviongelmia kannattaa vältellä ensisijaisesti rautojen pienentämisellä ja tekniikalla, eikä käyttää niitä heti tekosyynä korkeisiin kyykkyihin. Jos treeniin paneudutaan enemmän ja se halutaan tehdä siitä vähän monipuolisempaa, niin mukana voi olla myös vajaita kyykkyjä.

Räjähtävyyteen tämä ei liity ainakaan tuolla tavalla kuin esität. Monet painonnostajat kyykkäävät niin syvältä, etteivät monet jääkiekkoilijat pysty moiseen edes pelkän tangon kanssa. Ja painonnostajilla on erittäin paljon räjähtävää voimaa.
Ja eikö syväkyykyt muutenkin rasita vähemmän polvia? Muutenkin kuin siksi, että niissä ei pysty käyttämään niin suuria painoja.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ja eikö syväkyykyt muutenkin rasita vähemmän polvia? Muutenkin kuin siksi, että niissä ei pysty käyttämään niin suuria painoja.

Olen samaa mieltä. Silti en uskaltaisi neuvoa ketään polvivaivaista kyykkäämään syvälle, jos se sattuu, tai neuvoisi olemaan kyykkäämättä korkealta, jos se ei satu. En kyllä paljon muutenkaan uskalla vaivaisia neuvoa. Saattaa olla hölmöä jo pelkästään neuvoa kyykkäämään syvälle, kun ei näe tekniikkaa.

Ensin luulin, että ne rasittaa enemmän, sitten, että ne rasittaa vähemmän ja nyt kun omat polvet sohlaa olen varma, että ne rasittaa enemmän, noin yleisesti ottaen. Riippuu tietty tyylistä ja tekniikastakin paljon.

en nyt tiiä kannattaako tuota kyykkyä välttämättä jääkiekkoilijan mitenkää pohjaan asti tehdä, mielestäni paremmin räjähtäväää voimaa kasvattaa just puolikyykyt?

En nyt tarkoita, että tarvisi mitään ass to grass kyykkyjä tehdä, mutta ainakin sinne 90 asteen kulmaan. Vaikka jääkiekossa ei tosiaankaan luistella kovinkaan kyykyssä, saadaan mielestäni jalkoihin paremmin voimaa tekemällä kunnon kyykkyjä. Sitä räjähtävyyttä haetaan sitten nopeusvoiman ja erilaisten nopeusharjoitusten myötä. Henk.koht mielipide on, että ne 10cm niiaukset kehitä mitään muuta ku egoa. Kasataan siihen tankoon 200kg ja sit ollaan niin kovia jätkiä, vaikka 60kg ei saada toistoakaan oikeita kyykkyjä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom