Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis kyllä jääkiekko on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa :-)
Meikäläinen kirjoittelee kiekkoharrastuksesta myös blogia. Kiinnostuneet löytää sen osoitteesta http://jirin.hommat.info

Anteeksi puoliturha viesti :-)

Yleensä syön 2.5h ennen treenejä lämpimän aterian, esim makaronilaatikkoo, lihapullat ja muusi tms perus kotiruokaa. Peliä ennen 2-3h myös lämmin ateria, kanaa ja riisiä monesti tai kalaa tms. Joskus oon koittanu ihan maltollakin tankata muutamaa tuntia ennen jäätä, mutta harvemmin.
Älä nyt ainakaan maltolla tankkaa, varma keino saada väsynyt olo kesken pelin.

Täs on sivulla 9 jtn linkkejä luistelusta ja kiekonkäsittelystä mutta en saa niitä näkymään? miten pääsisin kattoo ne?
Kyllä niiden pitäisi toimia. Taitavat vaan olla aika isoja filuja, joten lataa ne omalle koneellesi ja kattele sitten.

Juu kun painan suoraan siitä linkistä..Niin kestää jonkin aikaa että lukee että on valmis mutta sivu on tyhjä..Sitten kun avaa vaik winampin niin näkyy koodi siinä mutta ei videoita.? Miten saisin ladattua ne omalle koneelleni?

Älä nyt ainakaan maltolla tankkaa, varma keino saada väsynyt olo kesken pelin.

On se juu huomattu, ettei ainakaa hyötyä oo. Jos vähän viittis lajinomasesti reenata kesällä niin ei tarvis valitella :D sais loppua tää kausi jo.. huoh. Vois muutenki harkita lopettamista, kun jokatapauksessa tuhoon puntti treenillä tota kiekkoilua.

Heps!

Olisiko kenelläkään tiedossa mitään nettisaittia, jossa olisi käsitelty jääkiekon taktiikkapuolta, sihvoslaisittain kai pelikirjaa? On näin amatöörinä alkaneet nuo taktiikka ja pelitavat kiinnostamaan, ja olisi mukava saada lajista ns. enemmän irti ja ymmärtää edes perusopit. En kyllä äkkiseltään löytänyt Googlella mitään mielenkiintoista. Alan kirjallisuuden kartoittaminen voisi tietysti olla paikallaan.

Jos lontooksi kirjoitettu kelpaa niin vaikkapa www.hockeycoach.com

Minä olen Tammisen kanssa samaa mieltä siitä, että jääkiekko on loppujen lopuksi yksinkertainen peli. Sihvoset pelikirjoineen tekee siitä mukamas korkeampaa tiedettä. Pietilän Sakke oli hyvä kommentaattori, kertoi asiat niinkuin ne on tuomatta itseään ja tietämystään sen kummemmin esille. Keep it simple, stupid.

Jääkiekon harjoittelu on yksinkertaisuudessaan puhdasta matematiikkaa. Otetaan junioripojat Ville ja Kalle. Ville harjoittelee rannelaukausta 200 kertaa päivässä ja Kalle tyytyy tekemään 20. Vuoden päästä Villellä on 73000 laukausta ja Kallella 7300. Suurella todennäköisyydellä Villen laukaus on kehittynyt vuodessa enemmän kuin Kallen.

Valmentamisen monimutkaisuus tulee vastaan sitten kun yritetään mahduttaa harjoituksiin kaikki muukin tuon rannelaukauksen lisäksi. Ehkä tässä onkin yksi syy miksi olen jäänyt valmennuskoukkuun oman peliuran jälkeen. Yrittää löytää sen kulloisellekin joukkueelle sopivan kombinaation eri fyysisten-, taito- ja taktiikkaominaisuuksien kesken. Kun junnuista on kyse niin pitäisi pystyä vielä huomioimaan yksilöiden väliset kehityserot jne.

Täällä on paljon hyviä videoita joita voi toteuttaa harjoittelussaan: http://www.youtube.com/profile?user=CoachWalt

Nämä kaksi valitsin parhaiksi "kotiharjoite" -sarjoiksi jotka on helpohkoja teknisiltä toteutuksiltaan ja et välttämättä tarvitse lisäpainoja lainkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=os-Ej6B9K8o
http://www.youtube.com/watch?v=JP-eOt-sygg

Vähän jäin miettimään millaisia sarjoja ja sarjojen toistomääriä esim. askelkyykyissä olisi syytä tehdä jotta tapahtuisi jotain toivottuja tuloksia... Replaylla jotain suuntaa-antavaa?

Vähän jäin miettimään millaisia sarjoja ja sarjojen toistomääriä esim. askelkyykyissä olisi syytä tehdä jotta tapahtuisi jotain toivottuja tuloksia... Replaylla jotain suuntaa-antavaa?

Niin, ja kun en näköjään voi postaustani muokata niin lisäksi mua kiinnostaa että mihin noissa em. videoissa kuvatut liikkeet eniten vaikuttavat ja kuinka usein niitä tulisi viikkotasolla suorittaa?

Oletko niin sanotusti ihan ammatti valmentaja?

En minä valmentamisella elä, mutta tyhmähän minä olisin jos en yli kahdenkymmenen kauden aikana aikana olisi jotain oppinut. Peliura loppui aikanaan B-junnuissa jatkuviin polvivaivoihin. Voi kun joku olisi neuvonut miten treenataan oikein niin ehkä olisi paikat ehjänä. Ei ollut pakkistakaan silloin :itku: eikä kyllä nettiäkään.

Olin 18 v. kun aloitin junnuvalmentajana ja sille tielle minä oon jäänyt, kaikkea on tullut tehtyä ja nähtyä F-junnuista A-nuoriin. Onneksi olen saanut tehdä hommia huippuvalmentajien kanssa niin itsekin on oppinut yhtä sun toista. Tätä tietoa oon sitten yrittänyt jakaa omien joukkueiden pelaajielle ja miksei vähän muillekin, esimerkiksi täällä.

Niin, ja kun en näköjään voi postaustani muokata niin lisäksi mua kiinnostaa että mihin noissa em. videoissa kuvatut liikkeet eniten vaikuttavat ja kuinka usein niitä tulisi viikkotasolla suorittaa?

Jostain syystä tökki nuo videot aika lahjakkaasti meikäläisen koneella, en jaksanut katsoa... Alussahan luki 30 sekkaa töitä ja 30 huilia, lihaskestävyyspuolelle tuo menee tuolla lailla. Määrää minun on ihan mahdoton sanoa kun en tiedä mitä muuta treenaat. Asiat kun vaikuttavat toisiinsa... Tällä hetkellä pojat (E-junnuja) vetää lämmittelyjen ja oheisharjoitusten yhteydessä pitkästi toistasataa toistoa viikossa (punnerruksia, kyykkyjä, vatsaa, selkää jne.) Ja osa tekee vielä kotonakin.

Tohon viel et mitkä kaikki vaikuttaa siihen luistinnopeuteen? liikkuvuus?tasapaino? tietenkin voimakin:d luistelutekniikka?

Ensisijaisesti tekniikka ja siellä taustalla pitää olla motoriset valmiudet (tasapaino, koordinaatio jne.) kunnossa. Voimaakin pitää olla, että pystyy potkaisemaan ja kolmantena tekijä luistimen terä.

Oke. On jäänyt nyt harmittaa kun kiekko lehdes oli tos tammikuus jos oikein muistan niin just juttu tosta luistinnopeusjutustakin.niin siinä oli just paljon mitkä kaikki vaikuttaa mut ei muista enää mitkä kaikki vaikuttaa..ja miten toi terä niinku vaikuttaa? ja vielä et miten voin lähettää tollee viestin edellisen kysymyksen/vastauksen jatkoksi miten te muut teette? oon uusi käyttäjä niin hakuses viel vähä:P

Oke. On jäänyt nyt harmittaa kun kiekko lehdes oli tos tammikuus jos oikein muistan niin just juttu tosta luistinnopeusjutustakin.niin siinä oli just paljon mitkä kaikki vaikuttaa mut ei muista enää mitkä kaikki vaikuttaa..ja miten toi terä niinku vaikuttaa? ja vielä et miten voin lähettää tollee viestin edellisen kysymyksen/vastauksen jatkoksi miten te muut teette? oon uusi käyttäjä niin hakuses viel vähä:P

Painat haluamasi viestin oikeassa alalaidassa olevaa "Quote" nappulaa, jolloin viesti tulee mukaan tähän kirjoitusruutuun mihin minäkin nyt kirjoittelen.

Luistemen terässä on oikeastaan kaksi asiaa, jotka vaikuttaa nopeuteen. Ensinnäkin terän profiili. Terässä tulee olla oikean mittainen suora osa, eli liukupinta. Olet varmaan huomannut, että pikaluistelijoiden luistimien terät on suorat ja niillä mennään kovaa. No, ei toimi kiekossa kun pitäisi pystyä kääntymään nopeasti. Jos liukupinta on liian lyhyt niin pelaajan paino kohdistuu jäähän liian pienelle alueelle ja osa energiasta kuluu jään pinnan rikkomiseen liukumisen sijaan. Sama tapahtuu myös, jos ura on liian syvä ja terän reuna liian terävä. Toinen tekijä on siis uran syvyys ja se taas riippuu siitä ollaanko hallissa vai ulkona ja minkälainen jää on, kova vai pehmeämpi. Mutta tämä menee jo huoltajien maagiseen maailmaan, jota eivät tunne kuin ne, jotka itse niitä ovat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom