Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Joo..Kiitos avusta mut kysyisin lisää ja mahdollisimman tarkasti kun on niin kova kiinnostus kiekkoon ja voimaa kun tarvii niin et kaiken saliharjottelusta sais irti ja juuri niin et tulis juuri oikein harjoiteltua..Mut jos nyt löytyisi jotenki miten pystyis noilla koneilla ohjelman vetämään läpi:D oon ajatellu 2tai 3-jakoista ohjelmaa ja sen vetäisin läpi juuri noilla koneilla ja siellä salilla on kaikennäkösiä vempaita joka lihakseen varmaan..Niin olisko sulla jonkunnäkönen malliohjelma jossa voisit kertoa mitä treenaisin minäkin päivänä ja monta toistoa ja monta sarjaa niin painoit itse voisin valita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli tänne keskutelua harrastuksesta nimeltä jääkiekko. Itse olen tätä lajia harrastanut vasta vajaa kaksi vuotta. Kun alotin ni olin melkein viistoista vuotias. :hyper: Nyt pelaan 4. divarissa ja suunta on vain ylöspäin, olenkin kehittynyt näiden viime vuosien aikana huikeasti, vaikka ikää on jo suht paljon. Onko muuten mahdollista kehittyä vielä 16-vuotiaana luistelussa ja yleensäkin jääkiekkoilijana paljon? Kävin talvella lähes joka päivä luistelemassa ja kerralla saattoi mennä vaikka neljä tuntia. Ulkona höntsäily on melkein parasta mitä voi tehdä :D Ensi kaudella sitten B-junnuihin metsästämään peliaikaa. Kesän aikana koitetaan hankkia vähän voimaa ja muutenkin esim. notkeutta. Mitkä lihakset muuten ovat jääkiekkoilijalle tärkeimmät? Luultavasti jaloissa sijaitsevat lihakse... Ja voiko kesällä harjoitella laukomista ja kiekonkäsittelyä jos ei pääse jäälle? Tulipas paljon asiaa. Täällä voi keskustella jääkiekosta, treenamisesta yms. jääkiekkoiluun liittyvistä asioista. Vähän on :david: olo.

Itte pelasin 11v lätkää, mutta lopetin tuossa 1.5v sitten, omista syistäni. Sinulla on vielä hyvät mahdollisuudet kehittyä! Joku NHL:ässä pelaava huippu aloitti lätkän 14-16vuotiaana, mutta nimeä en nyt satu muistamaan...
Jääkiekkoilijalle tärkeimpii lihaksii on jalat ja keskikroppa (Hyvän tasapainon ja vääntökyvyn takia) + sitten aivot, eli peliäly;) Ja kesä on mahtavaa aikaa laukomiseen ja kiekonkäsittelyn harjotteluun, puupalloilla on paras harjotella mailataitoja.

Toistoja toistoja. Hyvin organisoidussa joukkueen treenissä (60 min) voidaan saada jokaista pelaajaa kohti noin 30-40 laukausta, 100 syöttöä tai syötön vastaanottoa ja aktiivista aikaa noin 25-30 min. Eli ei kovin paljon. Jos huipulle haluaa niin kyllä on omalla ajalla tehtävä töitä ja paljon.

Juu ulkojäällä tulee käytyä kun on aikaa ja ja ylimääräsia treenejä..Esim maalivahtijäille laukomaan veskareille..nyt vähän timpuri hommia:D jos kesällä laukoo maaliin niin mistä kannattais tehä maali että jos laukoo tolpan että se ei kimpois siitä kovin kovaa ja mistä sais ostettua hyvän verkon tai jonkun verkon? olisko puu hyvä materiaali?onko väliä mitä puuta?

Mikähän mahtaa olla vikana kun en jaksa yksinkertaisesti yhtään, yks spurtti ekassa vaihdossa ja täysin kuollu sen jälkeen. Sitten vaihdossa ei voi istua kun muuten hapot jyllää jaloissa niin perkeleesti. Siis ihan makaroonia on koko mies heti. En tie onko syynä liiallinen puntti treeni ja sen ansiosta joku ylirasitustila vai veriarvot pielessä tms?

Punttia tulee kyllä reenattua kaudenki aikana omatoimisesti 2-3krt viikossa pelien ja reenien lisäks mikä varmasti vaikuttaa negatiivisesti, mutta ei näin puhki voi olla kun ei rasvaakaan merkittävästi kropasta löydy. Jalkoja en oo nyt hetkeen viittiny tehä ollenkaan kun ne ois entistä pahemmin tukossa sitten. Ei vaan luonne anna periks lopettaa punttia prkl vaikka siinä varmasti syy tukkoisuuteen? :curs:

Mikähän mahtaa olla vikana kun en jaksa yksinkertaisesti yhtään

Viittaisi minusta ruokapuolen ongelmiin. Tietysti tuo mainitsemasi kova punttireenailukin voi olla ainakin osasyyllinen.

Miten sä syöt jääpäivinä ennen jääharjoitusta/peliä?

Viittaisi minusta ruokapuolen ongelmiin. Tietysti tuo mainitsemasi kova punttireenailukin voi olla ainakin osasyyllinen.

Miten sä syöt jääpäivinä ennen jääharjoitusta/peliä?

Yleensä syön 2.5h ennen treenejä lämpimän aterian, esim makaronilaatikkoo, lihapullat ja muusi tms perus kotiruokaa. Peliä ennen 2-3h myös lämmin ateria, kanaa ja riisiä monesti tai kalaa tms. Joskus oon koittanu ihan maltollakin tankata muutamaa tuntia ennen jäätä, mutta harvemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom